Lasten seksuaalinen hyväksikäyttöepäily

Miten elämä jatkuu

Onko täällä kenelläkään kokemusta tai muuten tietoa miten tutkinta etenee ja kauanko mikäkin vaihe kestää? Ja ylipäätään prosessista että mitä kaikkea selvitetään mm epäillyn taustoista ym.?
Minulla on jo toista kertaa seuraavanlainen tilanne:
Lasteni puheitten perusteella tutkitaan onko heidän isänsä syyllistynyt seksuaaliseen hyväksikäyttöön. Olemme eronneet yli kolme vuotta sitten ja ensimmäisen kerran asiaa tutkittiin kaksi vuotta sitten. Asian selvittely kesti silloin noin puoli vuotta eikä syytettä nostettu. Nyt asia on siis taas esillä. Haluaisin kertoa enemmänkin mutta asian luonteen vuoksi en tässä enempää. Kaipaan kuitenkin vertaistukea ja vaikkapa sähköpostitse kirjoittamista jonkun kanssa. Olen soittanut ja käynyt kriisikeskuksessa juttelemassa mutta silti aika tuntuu pitkältä enkä tunne ketään joka olisi vastaavaa kokenut.

3

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä kun olet lähtenyt hakemaan neuvoja mieltäsi painavaan asiaan.
      Lapsen seksuaalisen hyväksikäytön epäilyissä tutkimukset tehdään erityistyöryhmän toimesta. Tutkimukset sisältävät mm. lapsen haastatteluja ja ne ovat hyvin perusteellisia ja puolueettomia.

Neuvoisin sinua ottamaan yhteyttä asuinalueesi RIKUn toimipisteeseen. Tällöin voit keskustella huolistasi palvelupisteen työntekijän kanssa yksityiskohtaisemmin.
      Kaikkien Rikosuhripäivystyksen palvelupisteiden yhteystiedot löytyvät täältä: http://www.riku.fi/fi/yhteystiedot/ Voit tulla keskustelemaan myös kahdenkeskiseen chattiimme nimettömänä. Varmimmin chat on auki tiistai iltaisin klo 17-19. Chat löytyy myös nettisivuiltamme www.riku.fi

Ystävällisin terveisin RIKU / Vapaaehtoinen

• Miten elämä jatkuu

Kiitos vastauksesta! Olen soitellut ja käynyt keskustelemassa yhdessä tällaisessa paikassa. Tuntuu vaan että haluaisin lisäksi samassa tilanteessa olleilta keskusteluapua. Nyt tuntuu että asia jää taas selvittämättä vaikka esim kriisikeskuksessa on moni ihminen sanonut että varmasti on tapahtunut niitä asioita mitä lapset ovat kertoneet. Lapset eivät kuitenkaan puhu vieraille ihmisille näitä joten taitaa käydä niin että jään taas epätietoiseksi ja huoleni vain jatkuu kun lapset menevät tästä eteenkinpäin isälleen. Miten tällaista elämää pitäisi elää? Ei asiaan ole sinänsä mitään uutta nyt juuri tullut mutta kun mistään ei kuulu mitään niin itselle tulee se tunne että kukaan ei varmaankaan tutki enää asiaa eikä tämä tästä etene. Ohjeeksi vaan on annettu että lapset menee isäviikonloppuina normaalisti isälleen jos ei muuta ohjetta anneta.

• j7hgtdfc

"Nyt tuntuu että asia jää taas selvittämättä vaikka esim kriisikeskuksessa on moni ihminen sanonut että varmasti on tapahtunut niitä asioita mitä lapset ovat kertoneet."

Kriiskeskusten tehtävä on tukea ja lohduttaa sinua, ei tutkia mitä asiassa oikeasti on tapahtunut. Tietenkin ne sanovat sitä mikä saa sinut tuntemaan olosi helpommaksi sen sijaan, että olisivat objektiivisen skeptisiä.

Jos haluat tietää miten asia etenee, niin ota yhteyttä poliisiin, jolle asiasta olet rikosilmoituksen tehnyt. Ei se sen kummempaa ole.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4836
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      202
      2597
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1687
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      29
      1655
    5. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      24
      1517
    6. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      29
      1425
    7. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1227
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      149
      1108
    9. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      8
      1044
    10. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      962
    Aihe