Norjaan

omalla autolla

Hei
Ensi kesänä olisi tarkoitus lähteä lasten kanssa lomalle Norjaan, joko henkilöautolla tai matkailuautolla. Millaisia kokemuksia teillä on - mitä kivoja paikkoja lapsille löytyy? Tarkoitus olisi myös nähdä upeita maisemia. Koitin katsella Norjan matkailutoimiston sivuja, mutta mielestäni oli kovin sekavat sivut...

15

4681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kannattaa

      matkustaa ja kierrellä Keski-Norjassa!
      Olen asunut Norjassa ja kierrellyt paljon siellä. Eniten Keski-Norjassa ja sydämeni jäi sinne! Suosittelen ehdottomasti Trollstigeniä ja Geirangeria. Aivan upeat maisemat, Norjan suosituimpia turistikohteita. Olemme paljon yöpyneet Norjassa reissatessa mökeissä. Ei ole kauhean hintaisia ja varustelu on ollut hyvää. Meillä lapset viihtyivät paljon luonnossa Norjassa, mutta löytyy lapsille tekemistäkin siellä. Jos kaupunkiin mielitte, niin Oslo on kaunis kaupunki, mutta kunnon Norjaa siellä ei pääse näkemään. Bergen on ihana kaupunki ja siellä näkee jo "oikeaa" Norjaa. Trondheim on myöskin kaunista. Autoillessa Norjassa kannattaa varata aikaa. Lauttoja kun on matkojen varrella aika paljon Länsi-Norjassa etenkin. Hyvää lomaa teille! Hyvän valinnan teette kun Norjan valitsette reissun kohteeksi.

    • Heja Norge
    • Arika

      kannattaa varata aikaa paljon. itse olimme kesällä kaksi viikkoa norjassa ja aika meni kuin siivillä. Geirangerin seutu on todella mahtava ja myös jäätiköitä kannattaa käydä katsomassa.

      alla olevassa linkissä on juttua parin vuoden takaisesta reissusta ja tämän kesän matkakertomus tulee joskus talven aikana...

      http://kotisivu.mtv3.fi/arkattai/Norja/Norja.htm

    • Miril

      Olimme kaverin kanssa kesällä 8 päivää autolla reisussa lähinnä "vuono norjassa", joka on Norjan länsipuolella ja oli aivan upeita maisemia.
      Kilometreja tuli 3700, sisältäen Ruotsin läpiajon

      Tosiaan Geiranger jäi erityisesti mieleen, Siinä on vieressä sellainen näköala paikka 1600m korkeuisella vuorenhuipulla josta näkyy Geiranger vuono.

      Muita nähtämisen arvosia paikkoja on. (Tosin lapsien kanssa en suosittele menoa näihin paikkoihin, lähinnä raskaan kävelymatkojen
      (1-3h),ja pudotuksen takia(600-1000m). Tosin kyllä siellä lapsiakin näki

      Preikestolen (hakusana googleen),
      Kjerag
      Jotunheim

      Ja kannattaa tosiaan varata aikaa niin yösijan etsimiseen kuin lauttojen odotteluun.

      Ja hintataso on järkyttävä n. 8€ aski tupakkaa
      bensa n. 1.30-?€ jne.

      • Norja

        Viime kesänä bensa oli Norjassa halvempaa kuin Suomessa, kuulemma vieläkin.


      • Norjassa asusteleva
        Norja kirjoitti:

        Viime kesänä bensa oli Norjassa halvempaa kuin Suomessa, kuulemma vieläkin.

        Tänään töihin mennessä bensiini oli 9 NOK eli tämän päivän kurssilla muunnettuina semmonen 1.09€. Tämä siis asemalta joka on työmatkani varrella. 8 alkuista hintaa löytyy sitten useammastakin paikasta.


    • ...

      Me olemme kierrelleet myös Norjaa jo useamman kesän ajan. Viime kesänä menimme Lofooteille, minne kannattaa ehdottomasti mennä. Andenesiin valasristeilylle vaikka... Näimme useita kaskelotteja ja pyöriäisiä aivan vierestä. Ikimuistoinen reissu! Kannattaa varata lämpimät vaatteet, vaikka ilma muuten olisikin aurinkoinen ja lämmin....
      Ja ne maisemat olivat aivan upeita. Löytyi myös upeita hiekkarantoja, missä lapsetkin viihtyivät mainiosti.

    • sielläkin käynyt

      Pienille lapsille on elämys, jos jossain on tien varressa lunta. Silloin kelpaa vaikka tyhjä muovikassi liukuriksi ja lumisotakin on kesällä hauskaa.

      Ja myös pelkkä leirintämökeissä, teltassa tai asuntovaunussa majaileminen (joka yö uudessa paikassa) on heille myös elämys. Eivätkö näytä pelkäävän viileässä merivedessä uintia - ja siellä vedessähän voi nähdä vaikka meduusoja.

    • aliisa

      Kävin kesällä mieheni kanssa norjassa.
      Oslosta yläviistoon 40minuuttia. Joku hónefoss tms oli hieno paikka. Oltiin mökissä keskellä rinnettä. Kaunista. Sinne uudelleen.
      Ajettiin etelä-norjaan, matka kaunis. Paljon tunneleita. Mulla norjasta useita valokuvia.
      Ystävällistä väkeä.
      Suosittelen

    • Saikku

      Yhdyn edellisiin viestittelijöihin, että Länsi-Norjaan kannattaa suunnata. Geirangerissa on upeat maisemat ja suosittelen ajamista aivan Nalsnippan huipulle. Myös Trollstigen on huima kokemus, ajaa serpentiinitietä. Lapsille varmaan unohtumaton paikka on Hunderfossen Familiepark. Kyseessä on huvipuisto vähän Lillehammerista pohjoiseen. Kyseisen puiston aktiviteeteista näet enemmän sivuilla: www.hunderfossen.no/parkinfo/english.html

    • Arika
      • Late

        Tein mukavan Norjanmatkan selkeitten sivujenne avulla, kiitos niistä. Olen itse käynyt noin parikymmentä kertaa Norjassa joten tuttujakin paikkoja oli laadukkaissa kuvissanne. Tosin näin MP-matkaajana reissut ovat rytmiltään sekä luonteeltaan hieman erilaisia, eikä sitä kuvaamistakaan viitsi aina vesisateessa harrastaa.
        Kesällä taas, ainakin pieni lenkki jos aikaa riittää. Hyvää jatkoa teille Arijanina


      • Kuvat
        Late kirjoitti:

        Tein mukavan Norjanmatkan selkeitten sivujenne avulla, kiitos niistä. Olen itse käynyt noin parikymmentä kertaa Norjassa joten tuttujakin paikkoja oli laadukkaissa kuvissanne. Tosin näin MP-matkaajana reissut ovat rytmiltään sekä luonteeltaan hieman erilaisia, eikä sitä kuvaamistakaan viitsi aina vesisateessa harrastaa.
        Kesällä taas, ainakin pieni lenkki jos aikaa riittää. Hyvää jatkoa teille Arijanina

        Yhdyn edelliseen oli ilo katsella kertomuksenne hyvien kuvien kera.


      • TODELLA mukava itsekin katsella tuttuja paikkoja toisen upeista kuvista.Melko samat paikat tullu 3 viime vuotena heinäkuussa kierreltyä.


      • ciidii
        kawasaki250 kirjoitti:

        TODELLA mukava itsekin katsella tuttuja paikkoja toisen upeista kuvista.Melko samat paikat tullu 3 viime vuotena heinäkuussa kierreltyä.

        Kyllä Norjaan kannattaa matkata. Lasten kanssa matkailuauto on ihan paras. Maisemat ovat upeita. Aikaa kannattaa varata, että ehtii kanssa "kaiken nähdä".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe