Tietokone ilman käyttistä?

tarambuu

Myydäänkö sellaisia uutena? tai koneita joihin on asennettu joku Linux? Kaikissa näyttäisi olevan joku hiton Windows...

14

278

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja muitakin on

      Onhan niitä:
      http://www.fit-pc.com/web/products/ipc2/

      Yleensä vaan uudet linux-koneet tuppavat olemaan aika kalliita verrattuna jotakuinkin riittävään ja vastaavaan windows-koneeseen. Mutta kukin tehköön tyylillään.

      • wintrollille:

        "Yleensä vaan uudet linux-koneet tuppavat olemaan aika kalliita verrattuna jotakuinkin riittävään ja vastaavaan windows-koneeseen."

        Sama tietokone:
        Dell 13,3" XPS 13, FullHD Touch, i7-4510U, 8GB, 256GB SSD, Ubuntu 12.04
        1559.00 €

        Dell 13,3" XPS 13, FullHD Touch, i7-4510U, 8GB, 256GB SSD, Windows 8.1 Professional
        1769.00€


      • wintrollille: kirjoitti:

        "Yleensä vaan uudet linux-koneet tuppavat olemaan aika kalliita verrattuna jotakuinkin riittävään ja vastaavaan windows-koneeseen."

        Sama tietokone:
        Dell 13,3" XPS 13, FullHD Touch, i7-4510U, 8GB, 256GB SSD, Ubuntu 12.04
        1559.00 €

        Dell 13,3" XPS 13, FullHD Touch, i7-4510U, 8GB, 256GB SSD, Windows 8.1 Professional
        1769.00€

        Täälläkin palstoilla kiistellään parista suomalaisesta postimyynnistä, joilta saa Windows-lisenssejä 35...40 eurolla

        Joten parikymppiä todennäköisesti OEM-lisenssin vaikutus tietokoneen hintaan. Häviävän pieni verrattuna kilpailutilanteen tuomiin hintaeroihin.

        Valikoimaa riittää kun ostaa sen vaki-W8.1:n kanssa ja asentaa (vaikkapa rinnalle) mieluisen Linuxin. Tai ajaa tikulta tai dvd:ltä, keskusmuistia uusissa riittää


    • z i k e

      Kyllähän tuon voi valita ottaako käyttistä vai ei. Tietokoneliikkeestä valitset sopivat komponentit, kokoonpanon kasauksen hinta on joitain kymppejä.
      Tuolta saa Ubuntun asennuksen 49€:ä:
      http://www.jimms.fi/tuote/JIMMS-LINUX

      Linuxin asennus on suosituimmissa jakeluissa niin helppo, että tuskin kannattaa maksaa muille.

      • 9+5

        Pöytäkoneen saanee ilman käyttöjärjestelmää, mutta kannettavat tulevat käyttöjärjestelmineen. Pääsääntöisesti koneen mukana tuleva Windows on tallennettavissa (tai asennusmedia kopioitavissa). Kuten Zike jo totesi Linux-asennus ei ole vaikeaa.


      • wubi-ja-pari-puppya
        9+5 kirjoitti:

        Pöytäkoneen saanee ilman käyttöjärjestelmää, mutta kannettavat tulevat käyttöjärjestelmineen. Pääsääntöisesti koneen mukana tuleva Windows on tallennettavissa (tai asennusmedia kopioitavissa). Kuten Zike jo totesi Linux-asennus ei ole vaikeaa.

        Windows-installerilla saa Linuxin vaivattomasti Windowsin rinnalle.
        Asennus kuten mikä tahansa ohjelma asennetaan.
        Lähetin sähköpostilla linkin 60 vuotiaalle rouvalle. Hyvin osasi.


      • wubi-ja-pari-puppya kirjoitti:

        Windows-installerilla saa Linuxin vaivattomasti Windowsin rinnalle.
        Asennus kuten mikä tahansa ohjelma asennetaan.
        Lähetin sähköpostilla linkin 60 vuotiaalle rouvalle. Hyvin osasi.

        > mukana tuleva Windows on tallennettavissa ...

        OEM-Windows ei aktivoidu muussa koneessa


    • a.v.e.c.

      Tuolla Ubuntun 49€ asennushinnalla saa kovon jonka voi vaihtaa Winukka koneeseen, jää Winukka jos vaikka haluaisi läpyskän myydä.

    • jessiexfce

      Pöytäkone kannattaa rakentaa itse, saa sellaisen koneen kuin haluaa. Windowsin lisenssin hinalla ostaa esim kunnolisen näytönohjaimen ja dx9 pelit toimivat hienosti linuxissa. Käytetty pöytäkonekone on myös hyvä vaihtoehto.

      Lisäksi on tällaisia android tietokoneita:
      http://www.fasttech.com/products/1110/10009888/1868400-quad-core-cortex-a17-android-4-4-kitkat-tv-box

      http://www.geekbuying.com/item/Tronsmart-Draco-AW80-Meta-Allwinner-A80-Octa-Core-Android-4-4-Mini-TV-Box-2G-16G-2-4G-5G-WIFI-802-11AC-H-265-Bluetooth-SATA-OTA-DLNA-336152.html

    • Tosi hyvä näytönohj
      • 23434232

        Win 7 on täysi pskaa ,edes massa muistiohjus ei toimi kunnolla:
        http://forums.whirlpool.net.au/archive/2255185
        http://www.passmark.com/forum/showthread.php?2748-Horrible-hard-drive-performance-in-windows-7-64-bit-help!


      • TukiLoppuuJoskus

        Nimim "Tosi hyvä näytönohj" tarjosi linkin Windows 7 lisenssiin, 35€.
        Tuolla W8.1 maksaa 50€, olisi nopeampi ja tuotetukea pitemmälle


    • Tottakai. Käytännössä kaikki palvelimet esimerkiksi myydään ilman käyttöjärjestelmää. Pöytäkoneita saa myös helposti ilman käyttöjärjestelmää, lukemattomia muita koneita saa myös joissa on "joku Linux".

    • Esim. joku Linux

      Helpompi on ottaa pelkkä softa ilman konetta haitoiksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      115
      1121
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      115
      991
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      822
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      87
      758
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      665
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      17
      637
    7. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      209
      582
    8. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      559
    9. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      40
      559
    10. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      525
    Aihe