liiallinen elämänhallinta?

oravanpyörä

Otsikko saattaa kuulostaa oudolta, mutta itse tunnen kärsiväni sellaisesta.

Tietoisesti kontrolloin liikaa omaa elämääni optimien mukaan, ihanteita kohti.
En tuhlaa senttiäkään rahaa, en syö ylimääräisiä kaloreita, harrastan kurinalaisesti liikuntaa, teen työt niin hyvin kuin pystyn, jne.
Kumppanin etsinnässä seulon hyvin tarkkaan epäsopivat pois fyysisten ja henkisten ominaisuuksien perusteella, epätyydyttävien tulevaisuudennäkymien vuoksi, jne.
En polta, olen ollut absolutisti yli vuoden.

Nyt taas alkaa tuntumaan siltä, että poltan itseni loppuun liiallisella kontrolloinnilla.
Aikaisemmin olen kokenut saman muutaman kerran. Tiedän jo etukäteen mitä tulee tapahtumaan.
Alan nauttimaan alkoholia kohtalaisesti, kadotan kontrollin, alan seurustelemaan sellaisen ihmisen kanssa kuka ei kuitenkaan pidemmän päälle ole oikea.
Vuoden-parin vuoden kuluttua alan taas kiristämään otettani elämästäni, lopetan kaiken kontrolloimattoman hauskanpidon, hankkiudun kumppanista eroon ja vähän ajan kuluttua olen taas lähtöpisteessä.

4

131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Peruspaskaa

      Tuntuu siltä, että vastasit jo itse kysymykseesi. Sopivasti kaikkea. Pariutuminen sitten on hieman mielenkiintoisempaa hommaa. Siihenkin liittyy niin paljon biologisia juttuja, että huhuh.

    • mittanauha katki

      Eli pelkäät epäonnistumista? Ainut tapa voittaa pelkonsa on kohdata ne eli jospa koittaisit tietoisesti "tehdä väärin" joustamalla tavoitteistasi? Jokin tuossa nykyelämäntyylissäsi on joka tapauksessa sellaista, joka ei vain sinulle sovi. Toisin sanoen yrität olla joku muu kuin oma itsesi. Hylkää siis paineet ja tee niin kuin sinusta oikeasti tuntuu hyvälle. Lopulta voit kuitenkin olla vain oma itsesi.

    • Viikatemies2015

      Mene hautausmaalle kävelemään ja tule pois vasta kun alkaa tuntua siltä että sinunkin aikasi täällä maanpäällä on rajallinen. Siinä ne estot karisee.

    • soutaa&huopaa

      Mulla vähän samanlaista kun aloittajalla, joskaan ei kuitenkaan ehkä aivan. Yritän tehdä työni niin hyvin kun osaan, elää terveellisesti ja ottaa muut huomioon, eli elää kaikin puolin "täydellistä elämää". Kausittain onnistun tässä jotenkuten, mutta tuntuu, että en koskaan onnistu tarpeeksi hyvin. Mikään ei riitä, enkä onnistu mielestäni tarpeeksi hyvin. Sitten en jaksa enää yrittää ja varsinkin terveelliset elämäntavat unohtuvat kokonaan. Alkoholia en tosin käytä ja työni yritän edelleen tehdä hyvin. Tunnen kuitenkin huonoa omaatuntoa tästä yrittämisen puutteesta.
      Miten löytäisin jonkinlaisen keskitien näiden kahden väliltä ja saisin pitäydyttyä siinä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe