Arkkipiispa Kari Mäkinen

Porinpojka

Teille ateisteille tiedoksi että arkkipiispa Kari Mäkisen opetus ja mielipiteet eivät ole linjassa meidän lunastajamme Jeesuksen Kristuksen kanssa.

Kari Mäkinen on antanut hyväksyntänsä synnille ja mennyt sen puolelle.

Kun väkijoukko oli kivittämässä prostituoitua, niin Jeesus puolusti häntä ja sanoi väkijoukolle "se teistä kuka on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven"

Sitten hän jatkoi prostituoidulle "mene äläkä enää syntiä tee"
Hän ei sanonut että tehkää mitä haluatte tai toimikaa himojenne mukaan.

Olen harmissani että suomen kirkon "päämies" on noin pahasti eksynyt Jeesuksen opetuksista että antaa synnille hyväksyntänsä.

"Älkää mukautuko tämän maailman menojen ja himojen mukaan" kuului Jeesuksen ohje uskoville.

Uskovien tulee rakastaa ja hyväksyä lähimmäisensä, mutta heidän tekemiä ja itse tekemiään syntejä, ei tule hyväksyä eikä siunata.

Uskomattomat eläköön siten kuin heidän mielestään on oikein, mutta
toivon että kukaan ei ajattele Mäkisen olevan raamatullisesti oikeassa tässä asiassa, siksi kirjoitan.

45

225

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalapagos (ei kirj.)

"Teille ateisteille tiedoksi että arkkipiispa Kari Mäkisen opetus ja mielipiteet eivät ole linjassa meidän lunastajamme Jeesuksen Kristuksen kanssa."

Minä en tiedä, mitä Jeesus opetti homoista, voisitko valottaa asiaa? Kiitos

• Porinpojka

"Minä en tiedä, mitä Jeesus opetti homoista, voisitko valottaa asiaa? Kiitos"

Raamattu ei kerro Jeesuksen erikseen puhuneen homoista mitään, mutta raamattu tekee erittäin selväksi sen että samaa sukupuolta olevien seksi on haureutta eli syntiä, ja sitä vastaan Hän opetti.

• Hihhulihihhii
        Porinpojka kirjoitti:

Raamattu ei kerro Jeesuksen erikseen puhuneen homoista mitään, mutta raamattu tekee erittäin selväksi sen että samaa sukupuolta olevien seksi on haureutta eli syntiä, ja sitä vastaan Hän opetti.

Jeesus ei sanonut sanaakaan homoista, mutta joku porilainen luulee tietävänsä mitä tämä muka sanoi homoista. Eipä ole luulot tiedon väärttejä.

Jeesus opetti lähimmäisenrakkautta, hyväksyntää ja toisten tasa-arvoista kohtelua, mutta joku porilainen luulee että opettikin vihaa, sortoa ja syrjintää.

Ilmankos kristinuskon historia onkin täynnä sitä itseään - vihaa, sortoa, syrjintää, alistamista, nöyryyttämistä, uskonsotia, rovioilla polttamista, kansanmurhia ja muuta pientä kivaa. Hyvin ovat uskonsa ydinsanoman sisäistäneet nämä aina vihaiset vihanlietsojat.

• Epäjumalienkieltäjä
        Porinpojka kirjoitti:

"Raamattu ei kerro Jeesuksen erikseen puhuneen homoista mitään,..."

Niinpä. Sen sijaan Jeesus tuomitsi eronneiden uudet liitot. Joka jättää vaimonsa ja ottaa uuden tekee huorin. Mitenkäs kirkko suhtautuu eronneiden vihkimiseen? Matti Nykänen voidaan vihkiä avioliiton sakramenttiin seitsemättä kertaa Jumalan kasvojen edessä juorulehden kustantamissa häissä eikä kukaan lyö Raamatulla.

Raamattua käytetään valikoivasti omien ennakkoluulojen perusteluun.

• Kimporin poika
        Porinpojka kirjoitti:

"Hän opetti"

Hän petti. Hän ei tullutkkaan uudelleen. Ei muuten tullut ensimmäiselläkään kertaa.

• Porinpojka kirjoitti:

Valistunut arvaus Aatamin ja Eevan avioelämästä.

Oletan, vaikka en usko raamatun olevan muuta kuin samoihin kansien väliin kirjoitettua tarustoa, vailla mitää jumaluuksia.

Mutta arvelen ettei Aatami voinut avioelämän alkuaikoina tehdä huorin koska muita ihmisiä ei kuulema maailmassa ollut.
        Miten he sitten hurjastelivat seksuaalisesti, sitä ei kukaan voi tietää.

• "Uskomattomat eläköön siten kuin heidän mielestään on oikein, mutta
      toivon että kukaan ei ajattele Mäkisen olevan raamatullisesti oikeassa tässä asiassa, siksi kirjoitan."

Kiitos, juuri näin olemme juuri tehneet. Ja toivottavasti osaat elää sen kanssa, että myös uskonnottomat ja seksuaalivähemmistöt saavat samat oikeudet kuin sinä.

:)

• Porinpojka

"Kiitos, juuri näin olemme juuri tehneet. Ja toivottavasti osaat elää sen kanssa, että myös uskonnottomat ja seksuaalivähemmistöt saavat samat oikeudet kuin sinä.
        "
        Minun mielipiteeni on että on hyvä että homoilla on tai tulee olemaan samat yhteiskunnalliset oikeudet kuin muillakin. Poislukien adoptio asia, joka on vaikeampi asia, mutta olen sitä mieltä että jos lapsella on vain "huonoja" vaihtoehtoja, ja homopari on vaihtoehdoista vähiten huonoin, niin olkoon niin.

Mutta se minua häiritsee että arkkipiispa opettaa vastoin sitä mitä raamatussa sanotaan, "edustaen" kuitenkin sen opetuksia.

• Porinpojka kirjoitti:

"Kiitos, juuri näin olemme juuri tehneet. Ja toivottavasti osaat elää sen kanssa, että myös uskonnottomat ja seksuaalivähemmistöt saavat samat oikeudet kuin sinä.
        "
        Minun mielipiteeni on että on hyvä että homoilla on tai tulee olemaan samat yhteiskunnalliset oikeudet kuin muillakin. Poislukien adoptio asia, joka on vaikeampi asia, mutta olen sitä mieltä että jos lapsella on vain "huonoja" vaihtoehtoja, ja homopari on vaihtoehdoista vähiten huonoin, niin olkoon niin.

Mutta se minua häiritsee että arkkipiispa opettaa vastoin sitä mitä raamatussa sanotaan, "edustaen" kuitenkin sen opetuksia.

"Minun mielipiteeni on että on hyvä että homoilla on tai tulee olemaan samat yhteiskunnalliset oikeudet kuin muillakin. Poislukien adoptio asia, joka on vaikeampi asia,"

Miten niin vaikeampi asia?
        Ja heillähän tulee sama oikeus adoptioon olemaan kuin heteroillakin.

• ateismi =

Miten vielä uudestisyntynyt voi olla tuollaisen porttokirkon jäsen. Olen ajat sitten eronnut.

• Porinpojka

"Miten vielä uudestisyntynyt voi olla tuollaisen porttokirkon jäsen. Olen ajat sitten eronnut."

En ole myöskään kirkon jäsen.

• Luopiohuora
        Porinpojka kirjoitti:

"Miten vielä uudestisyntynyt voi olla tuollaisen porttokirkon jäsen. Olen ajat sitten eronnut."

En ole myöskään kirkon jäsen.

Silti pöryttelet huuliasi kirkon asioista jota eivät sinulle kuulu!!

• Hoitakaa siellä Porissa vaan oma tonttinne noiden syntien ja syntisten suhteen.

Kun aikoinaan olin reissuhommissa kävi rakas naapurikaupunkinne Raumakin tutuksi ja selvisi sekin sitten miksi sieltä on lähes mahdoton löytää iloluontoisia naisia: ovat kuulema kaikki sellaiset hiukankin huorahtavat Porissa vaimoina.

Ja tästä olen edelleen katkera teille Porilaisille.

• On myös sanonta: Piru oot jos olet Porista mutta koko per'kele jos olet Kokemäeltä. : )

• Nahkatakki Nakkilast
        epikuros kirjoitti:

On myös sanonta: Piru oot jos olet Porista mutta koko per'kele jos olet Kokemäeltä. : )

Tul Porii, ni sut pistetää pärekorii ja veretää pitki Pori torii…

• ajatuspuntari

Kusipuolitaudit aiheuttavat paitsi sosiaalisia ongelmia, myös ihmissuhdeongelmia sekä lapsettomuutta. Nämä usein unohtuvat retosteltaessa miten oltiin äijiä kun saatiin maksullista naista.

• "Teille ateisteille tiedoksi että arkkipiispa Kari Mäkisen opetus ja mielipiteet eivät ole linjassa meidän lunastajamme Jeesuksen Kristuksen kanssa."

Miksi ihmeessä ajattelet, että tämä olisi yhdellekään ateistille merkittävä tieto :-o

• Ja sitä paitsi asia on kyllä jo tiedossa ettei ne Mäkisen mielipiteet ole linjassa sen kanssa mitä mieltä konservatiivinen siipi on Jeesuksen sanomisista.

Kuitenkin taitaa monilla ateisteilla olevan enemmän alleviivattavaa Jeesuksen väitetyissä sanomisissa kuin konservatiivien omin silmin tvahvistetuissa sanomisissa.

• a-teisti kirjoitti:

Ja sitä paitsi asia on kyllä jo tiedossa ettei ne Mäkisen mielipiteet ole linjassa sen kanssa mitä mieltä konservatiivinen siipi on Jeesuksen sanomisista.

Kuitenkin taitaa monilla ateisteilla olevan enemmän alleviivattavaa Jeesuksen väitetyissä sanomisissa kuin konservatiivien omin silmin tvahvistetuissa sanomisissa.

No, kunhan kohteliaisuuttani kysyin, kun oli noin vakava tiedonanto :-)

• kiinnnnostunut
        a-teisti kirjoitti:

Ja sitä paitsi asia on kyllä jo tiedossa ettei ne Mäkisen mielipiteet ole linjassa sen kanssa mitä mieltä konservatiivinen siipi on Jeesuksen sanomisista.

Toisaalta jos Mäkinen olis eilisen äänestyksen jälkeen heittäny jotain Räsäsen kaltaisia kommentteja, niin eroakirkosta.fi palvelu olis ruuhkautunu. Kunhan yrittää vahinkoja korjata, ja sitäkin toi on, että kirkov väki yrittää saada huomion pois itsestään, kun kerran oikeastaan aika monessa asiassa missä kirkon ja lainsäädännön tiet kohtaa, ihan mikä asia tahansa, niin erot lisääntyy.

• Porinpojka

"Miksi ihmeessä ajattelet, että tämä olisi yhdellekään ateistille merkittävä tieto :-o"

Ainiin, unohdin että teitä ateisteja ei kiinnosta uskonasiat, vaikkakin sinäkin olet tällä palstalla varmaankin vuosia jo pyörinyt ja ottanut kantaa ja keskustellut raamatusta ja uskonasioista.
        Sitähän tällä palstalla tehdään, uskovaisten haukkumista ja raamatun vääntelyä 70% palstan sisällöstä.

Mitä tulee noihin kommentteihin "joku porilainen luulee tietävänsä jotain raamatun Jumalan tahdosta jne."
        Niin kyllä, uskon tietäväni paljon enemmän kuin yksikään tämän palstan ateisti.
        Näemmä myös enemmän kuin arkkipiispa Mäkinen.

Tämä hänen kommenttinsa:

"- Toivon ja rukoilen, että tämä keskustelu on kaikkien osalta avannut ja avaa jatkossa silmiä näkemään Jumalan antaman elämän moninaisuutta ja rikkautta."

On täysin käsittämätön.
        Ei sitä että ihminen on taipuvainen syntiin tule pitää minään rikkautena.
        Raamatussa sanotaan selkeästi että synnin palkka on kuolema, ja että syntiä pitää vastustaa ja pyrkiä eroon siitä.
        Nyt meidän arkkipiispamme on valmis alkaa siunaamaan syntiä.
        Se olisi sama asia että hän alkaisi siunaamaan vaikka kleptomaaneja ja sanoisi:
        "teidän taipumuksenne varasteluun on Jumalan antamaa rikkautta, ja minä olen valmis siunaamaan sen"

Tässä arkkipiispa käyttää nyt "suvaitsevaisuutta" keppihevosena synnin hyväksymiseen.

Jos arkkipiispa pysyisi raamatun totuudessa ja hänellä olisi rakkautta homoja kohtaan, hän sanoisi:

"tehkää parannus,ettette hukkuisi! raamattu ilmoittaa homouden synniksi, ja syntiä tulee katua ja vastustaa"

• Porinpojka kirjoitti:

"Miksi ihmeessä ajattelet, että tämä olisi yhdellekään ateistille merkittävä tieto :-o"

Ainiin, unohdin että teitä ateisteja ei kiinnosta uskonasiat, vaikkakin sinäkin olet tällä palstalla varmaankin vuosia jo pyörinyt ja ottanut kantaa ja keskustellut raamatusta ja uskonasioista.
        Sitähän tällä palstalla tehdään, uskovaisten haukkumista ja raamatun vääntelyä 70% palstan sisällöstä.

Mitä tulee noihin kommentteihin "joku porilainen luulee tietävänsä jotain raamatun Jumalan tahdosta jne."
        Niin kyllä, uskon tietäväni paljon enemmän kuin yksikään tämän palstan ateisti.
        Näemmä myös enemmän kuin arkkipiispa Mäkinen.

Tämä hänen kommenttinsa:

"- Toivon ja rukoilen, että tämä keskustelu on kaikkien osalta avannut ja avaa jatkossa silmiä näkemään Jumalan antaman elämän moninaisuutta ja rikkautta."

On täysin käsittämätön.
        Ei sitä että ihminen on taipuvainen syntiin tule pitää minään rikkautena.
        Raamatussa sanotaan selkeästi että synnin palkka on kuolema, ja että syntiä pitää vastustaa ja pyrkiä eroon siitä.
        Nyt meidän arkkipiispamme on valmis alkaa siunaamaan syntiä.
        Se olisi sama asia että hän alkaisi siunaamaan vaikka kleptomaaneja ja sanoisi:
        "teidän taipumuksenne varasteluun on Jumalan antamaa rikkautta, ja minä olen valmis siunaamaan sen"

Tässä arkkipiispa käyttää nyt "suvaitsevaisuutta" keppihevosena synnin hyväksymiseen.

Jos arkkipiispa pysyisi raamatun totuudessa ja hänellä olisi rakkautta homoja kohtaan, hän sanoisi:

"tehkää parannus,ettette hukkuisi! raamattu ilmoittaa homouden synniksi, ja syntiä tulee katua ja vastustaa"

En ole väittänyt ettei mua kiinnostaisi uskonasiat. Kristinuskot sisäiset linjaukset, kuka uskoo oikein ja kuka väärin, eivät kuitenkaan ole mun, ja tuskin kovin monen muunkaan ateistin kiinnostuksen fokuksessa.

Sehän on jo väsyksiin asti toistettu ja todettu asia, että kristityt itse ovat keskenään pikkiriikkisen eri mieltä siitä, mikä on ja mikä ei ole linjassa Jeesuksen kanssa. Ei se ole erikoisen kiinnostavaa, mitä mieltä juuri sinä olet juuri Mäkisen linjakkuudesta asiassa. Ja aloituksesi oli mielestäni juuri tätä: ilmoitus käsityksestäsi Mäkisen käsityksistä.

Se vaan on ihan oikeasti jotain, mikä ei juuri kosketa ateistia.

Mutta esim. se, ovatko Mäkisen, Jeesuksen tai jonkun muun mielipiteet humaaneja tai epähumaaneja, se voi olla kiinnostavaa.

• Porinpojka
        kaarne kirjoitti:

En ole väittänyt ettei mua kiinnostaisi uskonasiat. Kristinuskot sisäiset linjaukset, kuka uskoo oikein ja kuka väärin, eivät kuitenkaan ole mun, ja tuskin kovin monen muunkaan ateistin kiinnostuksen fokuksessa.

Sehän on jo väsyksiin asti toistettu ja todettu asia, että kristityt itse ovat keskenään pikkiriikkisen eri mieltä siitä, mikä on ja mikä ei ole linjassa Jeesuksen kanssa. Ei se ole erikoisen kiinnostavaa, mitä mieltä juuri sinä olet juuri Mäkisen linjakkuudesta asiassa. Ja aloituksesi oli mielestäni juuri tätä: ilmoitus käsityksestäsi Mäkisen käsityksistä.

Se vaan on ihan oikeasti jotain, mikä ei juuri kosketa ateistia.

Mutta esim. se, ovatko Mäkisen, Jeesuksen tai jonkun muun mielipiteet humaaneja tai epähumaaneja, se voi olla kiinnostavaa.

"Sehän on jo väsyksiin asti toistettu ja todettu asia, että kristityt itse ovat keskenään pikkiriikkisen eri mieltä siitä, mikä on ja mikä ei ole linjassa Jeesuksen kanssa. Ei se ole erikoisen kiinnostavaa, mitä mieltä juuri sinä olet juuri Mäkisen linjakkuudesta asiassa. Ja aloituksesi oli mielestäni juuri tätä: ilmoitus käsityksestäsi Mäkisen käsityksistä."

Samaa mieltä olen siitä että me kristityt väittelemme liikaa "turhista" asioista.
        Mutta synnin hyväksyminen ja sen siunaaminen on niin täysin ristiriidassa raamatun ilmoituksen kanssa, että mielelläni haluaisin kuulla Mäkisen raamatulliset perustelut heittämillensä kommenteille. Eipä ole näkynyt.
        Asiasta tekee merkittävän se, että Mäkinen on kirkon "johtohahmo", ja hänen jos jonkun pitäisi pysyä raamatullisessa opetuksessa, ja perustella mielipiteensä raamatulla. Muuten hän puhuu omiansa, ja niinhän hän tekeekin.

"Mutta esim. se, ovatko Mäkisen, Jeesuksen tai jonkun muun mielipiteet humaaneja tai epähumaaneja, se voi olla kiinnostavaa."

Mäkisen mielipiteet ovat varmaan aika humaaneja.
        Jeesus sanoi olevansa "tie, totuus ja elämä" Hän myös sanoi että Hänen kuninkuutensa ei ole tästä maailmasta.
        Joku voi pitää Jeesuksen opetuksia humaaneina tai epähumaaneina.
        Minulle sillä ei ole merkitystä, koska minä uskon siihen että Jeesus oli se joka väitti olevansa, eli totuus.
        Totuus on humaanin tai epähumaanin yläpuolella.

• "Teille ateisteille tiedoksi että arkkipiispa Kari Mäkisen opetus ja mielipiteet eivät ole linjassa meidän lunastajamme Jeesuksen Kristuksen kanssa."

Mäkisen tämänpäiväiset kommentit avioliittolain muutoksen suhteen vaikuttavat varsin humaaneilta. Eikös Jeesuksen kerrota myös olleen humaani velikulta?

• Seemos

Kiva kun tulkkasit ilmeisesti? harhaoppisen piispasi möläytyksen ;-)

Milloin muuten viimeksi keskustelit isäjumalan kanssa naamakkain?

Meinaan että kai sinulla on suora kontakti kun olet noin varma mitä mieltä jahve itse on :D

• fda

Näin minäkin olen uskontosi tulkinnut. Kun Roomassa äänestettiin mitä kirjoja otetaan kristilliseen versioon Raamatusta äänestettiin myös sen ajan moraalin mukaisesti.

• >>>toivon että kukaan ei ajattele Mäkisen olevan raamatullisesti oikeassa

• Seemos

"jos määrittelee raamatullisen totuuden sanomalla, että Mäkinen on väärässä, niin se on kuin määrittelisi jonkun ihmisen kansallisuuden sanomalla ettei hän ole ruotsalainen."

Näinpä! Kaikilla nykymaailman monoteistisilla uskonnoilla on yksi yhteinen piirre.
        Opetuslampaiden laumaa käskyttävät pässit julistavat tietävänsä jumal(sa) tahdon. mutta herra&messias itse on hiljaa Aivan kuin häntä ei olisi olemassakaan ,-)

• ajatuspuntari
        Seemos kirjoitti:

"jos määrittelee raamatullisen totuuden sanomalla, että Mäkinen on väärässä, niin se on kuin määrittelisi jonkun ihmisen kansallisuuden sanomalla ettei hän ole ruotsalainen."

Näinpä! Kaikilla nykymaailman monoteistisilla uskonnoilla on yksi yhteinen piirre.
        Opetuslampaiden laumaa käskyttävät pässit julistavat tietävänsä jumal(sa) tahdon. mutta herra&messias itse on hiljaa Aivan kuin häntä ei olisi olemassakaan ,-)

"herra&messias itse on hiljaa Aivan kuin häntä ei olisi olemassakaan"

1. Kuninkaiden kirja 19

11 Hän sanoi: "Mene ulos ja asetu vuorelle Herran eteen". Ja katso, Herra kulki ohitse, ja suuri ja raju myrsky, joka halkoi vuoret ja särki kalliot, kävi Herran edellä; mutta ei Herra ollut myrskyssä. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys; mutta ei Herra ollut maanjäristyksessä.
        12 Maanjäristyksen jälkeen tuli tulta; mutta ei Herra ollut tulessa. Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä.

1. Kor. 13:2

Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.

Ei tarvinne selittää paljoakaan. Vaikka joku särkisi kalliot, ei lamppusi syttyisi, mutta hiljaa hymisevää saatat ymmärtää.

• Kiitos sinulle

Isä jumalalle kun kerroit meille syntisille tahtosi :D

Täytyyhän sinun olla jumala itse kun kerran tiedät täsmäleen mitä mieltä ison kirjan päällikkö on :D

• "Älkää mukautuko tämän maailman menojen ja himojen mukaan" kuului Jeesuksen ohje uskoville.”

Kirkko joka mukautuu tämän maailman ajan mukaiseksi, on vailla suolaa. Kun suola puuttuu, kirkko ei kelpaa enää kuin ihmisten (homojen ja feministien ) tallattavaksi. Niin käy kaikille, jotka rakastavat enemmän maailmaa kuin Kristusta.
      Tallaajia on aina paikalla silloin kuin suola puuttuu.
      Vähän sama kuin korppikotkat kokoontuvat sinne, missä raato on.

• "Kirkko joka mukautuu tämän maailman ajan mukaiseksi, on vailla suolaa. Kun suola puuttuu, kirkko ei kelpaa enää kuin ihmisten (homojen ja feministien ) tallattavaksi."

Noilla asenteilla koko kirkkoa ei nykymuodossa olisi ollut edes mahdollinen alkujaankan. Tai edes alkuseurakunnat. Aina ovat eri kristinuskon suunnat törmänneet dogmisiin ongelmiin, jotka vanhjen kirjoitusten tulkitsemisessa on tullut vastaan. Niin myös nykyseurakuntien kanssa. Ja jos ei olisi. Niin ei kristinusko niin moneen osaan olisi ede hajonnut alkujaankaan.

Toisin kuitenkin on käynyt ja sama suunta tulee olemaan myös tulevaisuudessa.

Kuten täällä eräs kirjoittaja kerran hyvin totesikin:

Kristityn pahin vihollinen on toinen kristitty.

• ...........

Kirkko on aina mukautunut. Sillä ei ole koskaan ollut suolaa.

• atac kirjoitti:

"Kirkko joka mukautuu tämän maailman ajan mukaiseksi, on vailla suolaa. Kun suola puuttuu, kirkko ei kelpaa enää kuin ihmisten (homojen ja feministien ) tallattavaksi."

Noilla asenteilla koko kirkkoa ei nykymuodossa olisi ollut edes mahdollinen alkujaankan. Tai edes alkuseurakunnat. Aina ovat eri kristinuskon suunnat törmänneet dogmisiin ongelmiin, jotka vanhjen kirjoitusten tulkitsemisessa on tullut vastaan. Niin myös nykyseurakuntien kanssa. Ja jos ei olisi. Niin ei kristinusko niin moneen osaan olisi ede hajonnut alkujaankaan.

Toisin kuitenkin on käynyt ja sama suunta tulee olemaan myös tulevaisuudessa.

Kuten täällä eräs kirjoittaja kerran hyvin totesikin:

Kristityn pahin vihollinen on toinen kristitty.

”Noilla asenteilla koko kirkkoa ei nykymuodossa olisi ollut edes mahdollinen alkujaankan. Tai edes alkuseurakunnat.”

Kristuksen seurakunta on kestänyt 2000 vuotta, kuinka kauan sinun tasa-arvoseurakuntasi on kestänyt?

Tiesitkö, että kristinusko leviää maailmalla räjähdysmäisesti?
        Niissäkin maissa, joissa Jeesukseen uskomisen hinta on marttyyrikuolema.

Kuinka monta ateisti ja homoa on antanut henkensä ideologiaansa uskomisen vuoksi?

• satunnainen ateisti
        sami-a kirjoitti:

”Noilla asenteilla koko kirkkoa ei nykymuodossa olisi ollut edes mahdollinen alkujaankan. Tai edes alkuseurakunnat.”

Kristuksen seurakunta on kestänyt 2000 vuotta, kuinka kauan sinun tasa-arvoseurakuntasi on kestänyt?

Kuinka monta ateisti ja homoa on antanut henkensä ideologiaansa uskomisen vuoksi?

"Kuinka monta ateisti ja homoa on antanut henkensä ideologiaansa uskomisen vuoksi? "

On yhä maita, joissa kumpikin edellä mainittu on kuolemantuomion arvoisia rikoksia. Kyllähän sinä tämän tiesit.

• sami-a kirjoitti:

"Kristuksen seurakunta on kestänyt 2000 vuotta, kuinka kauan sinun tasa-arvoseurakuntasi on kestänyt?"

Eikös sitä muutama vuosi sitten löydetty kahden samaa sukupuolta olevan edustajan kuvat jostain välimeren alueelta ja samaa sukupuolta olevien parien olemassaolosta löytyy tietoa mm. Amerika intiaanien parista joka onkin kulttuuriltaan monta kertaa jopa juutalaisuutta vanhempi. Et sillai.

"Tiesitkö, että kristinusko leviää maailmalla räjähdysmäisesti?
        Niissäkin maissa, joissa Jeesukseen uskomisen hinta on marttyyrikuolema."

Samoin myös seksuaalivähemmistöjen oikeudet, myös maissa joissa valtauskontona on kristinusko ja homoseksuaalisuudesta langetetaan jopa kuolemantuomioita.

"Kuinka monta ateisti ja homoa on antanut henkensä ideologiaansa uskomisen vuoksi?"

Kyllähän näitä maailmalta löytyy Afrikasta, Saksasta, Venäjältä ja Franckon Espanijasta jossa mm. Vapaa-ajattelijoita ja anarkisteja mm teloitettiin surutta.

• sami-a kirjoitti:

"Kristuksen seurakunta on kestänyt 2000 vuotta..."

-- Eikä ole. Seurakunta on jakautunut tuhansiin eri kuppikuntiin, eli pirstoutunut.

"Tiesitkö, että kristinusko leviää maailmalla räjähdysmäisesti?"

-- Luvut ovat yhtä epäluotettavia kuin niitä levittävät käännyttäjät.

"Kuinka monta ateisti ja homoa on antanut henkensä ideologiaansa uskomisen vuoksi?"

-- Ateismi ja homous eivät ole ideologioita, mutta ateisteja on surmattu ateisminsa tähden sekä homoja, lesboja ja biseksuaaleja seksuaalisuuteensa tähden.

• atac kirjoitti:

"Kristuksen seurakunta on kestänyt 2000 vuotta, kuinka kauan sinun tasa-arvoseurakuntasi on kestänyt?"

Eikös sitä muutama vuosi sitten löydetty kahden samaa sukupuolta olevan edustajan kuvat jostain välimeren alueelta ja samaa sukupuolta olevien parien olemassaolosta löytyy tietoa mm. Amerika intiaanien parista joka onkin kulttuuriltaan monta kertaa jopa juutalaisuutta vanhempi. Et sillai.

"Tiesitkö, että kristinusko leviää maailmalla räjähdysmäisesti?
        Niissäkin maissa, joissa Jeesukseen uskomisen hinta on marttyyrikuolema."

Samoin myös seksuaalivähemmistöjen oikeudet, myös maissa joissa valtauskontona on kristinusko ja homoseksuaalisuudesta langetetaan jopa kuolemantuomioita.

Kyllähän näitä maailmalta löytyy Afrikasta, Saksasta, Venäjältä ja Franckon Espanijasta jossa mm. Vapaa-ajattelijoita ja anarkisteja mm teloitettiin surutta.

Tuossa samille vähän lisää näistä Amerikan intiaanien tavoista.

http://www.theguardian.com/music/2010/oct/11/two-spirit-people-north-america

http://en.wikipedia.org/wiki/Two-Spirit

• A.Mikkonen ( ei kirj.)
        sami-a kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn sami-a, mutta nyt jos helluntaiherätys pamahtais yht'äkkiä maailman, tai vaikka vaan Suomen ylivoimasesti levinneimmäki uskonsuuntaukseksi, sanotaanko vaikka 85% kansast, ja susta liikkeen johtohahmoja, ja valta olis tollasta perus teokraattista, niin mitä sä tekisit tänhetken tilanteelle, ja vaikka ny miten?

• Jumalaa ei ole

"Teille ateisteille tiedoksi että arkkipiispa Kari Mäkisen opetus ja mielipiteet eivät ole linjassa meidän lunastajamme Jeesuksen Kristuksen kanssa."

Raamattu on potaskaa. Sen on kirjoittanut Mooses hönössä aasien seurassa olkitönössä.

• Epäjumalienkieltäjä

Koska Mäkisellä on ollut jostain asiasta mielipide?

• Ainakin tästä asiasta nyt oli. Nostan Mäkiselle hattua.

• Ketjun aloittajalle,
      Jeesus oli psykopaatti

Evankeliumit eivät kovin mairittelevaa kuvaa Jeesuksen mielenterveydestä; tämä täysin riippumatta siitä pitääkö evankeliumeita tosina kertomuksina vai ei. Jo epäilys siitä, että Jeesus oli hullu, riittää tuhoamaan kristinuskon.
      Jos Jeesus oli hullu, niin opetuslapset jotka Jeesus valitsi, olivat lähes yhtä hulluja. Uskonto joka perustuu Jeesuksen hullun miehen höpinöihin, on parhaimmillaan typerä, pahimmillaan vaarallinen kuten väkivaltaisten fundamentalistien tapauksessa olemme saaneet nähdä.

Jeesuksen normaalista psyyken rakenteesta ei ole näyttöä; päinvastaisia esimerkkejä kyllä löytyy.

On mahdollista, että Jeesus oli maanis-depressiivinen. Hän sanoi olevansa maailman valo (Joh. 9:5) ja uniikki jumalan poika (Joh. 17). Tämä on oire pahasta maniasta. Jeesus oli poikkeuksellisen täynnä itseään. Jeesus myös vaati kulttinsa jäseniä sanomaan varauksetta, että maaninen Jeesus oli kaikkein paras olio maan päällä sen sijaan, että olisi yrittänyt saada seuraajansa vakuuttuneiksi pätevin perusteluin. Jos Jeesuksella olisi ollut arsenaalissaan jokin entiteetti, jota voitaisiin kutsua raamatullisessa mielessä pyhäksi hengeksi, niin Jeesuksen ei olisi tarvinnut esittää em. vaatimusta.

Kristityt väittävät, että Jeesus ei ollut hullu, vaan että Jeesus oli totuus. Sen tiedon perusteella, mitä meillä on käytettävissä, edellistä väitettä ei voida todentaa. Se että Jeesus julisti koko hänen sukupolvensa olevan paha ja syntinen, on oire depressiosta, joka seuraa maanista euforiaa. Ei voida todentaa, että Jeesuksen väite pätisi kaikkiin tuolloin eläneisiin ihmisiin. Lopulta mikään mitä Jeesus sanoi, on vailla viisautta. Viisaus on yksi ominaisuus, mikä Jeesukseen kovin mielellään liitetään, mutta tämäkin argumentti on perusteeton. Jotkut Jeesuksen väittämät tosin olivat oikeita, mutta tämä vain sen ansiosta, että ne oli varastettu paljon vanhemmasta viisauskirjallisuudesta. Jeesus kyllä laukoo subjektiivisia väitteitä juuri koskaan perustelematta niitä. Tämä ei ole kovinkaan viisaan miehen merkki.

• Arkkipiispa Mäkinen ravisti puuta ja ylikypsät omenat putosivat. Osa heistä palaa kirkon helmoihin kun pelkäävät taivaspaikkansa puolesta, osa radikalisoituu ja siirtyy Luther-säätiöön tai vastaavaan kiukuttelemaan ja tuntemaan sellaista munkkimaista mieskiintymystä ja yhteenkuuluvuutta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      48
      2883
    2. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      85
      2395
    3. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      112
      1979
    4. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      38
      1688
    5. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      80
      1476
    6. Missä paikassa ja minkälaisessa tilanteessa

Olit silloin kun tajusit ihastuneesi häneen?
      Ikävä
      93
      1370
    7. En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista

Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si
      Ikävä
      3
      1334
    8. Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?

Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.
      Maailman menoa
      276
      1331
    9. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      117
      1274
    10. Oon vähän pettynyt

Suhun mies. Luulin, että haluat mut ja juokset paljasjaloin kilpaa savannilla leijjonien ja sarvikuonojen ohi saadaksesi
      Ikävä
      112
      1239
    Aihe