Voidaanko verrata Mäkisen saamaa Suomen Leijonan suuristiä ja Juudaksen saamaa suosionosoitusta senaikaisilta vallanpitäjiltä keskenään? Onko yhtäläisyyksiä? Tätä voisimme tässä miettiä. Myös liberaalit voi osallistua.
Juudas sai "mitalinsa" kun oli luopunut aidosta uskosta Jeesukseen ja alkoi tukea vallanpitäjien edustamaa linjaa.
Nyt tulee siis miettiä onko Mäkinen luopunut tai luopumassa aidosta itsensä alentavasta uskosta Jeesukseen? Suosiiko hän mieluummin liberaaleja kantoja ja tämän maailman trendejä kuin Jeesukseen aidosti uskovien asenteita? Ottaako Mäkinen vastaan suosionosoituksia tämän maailman valtaapitäviltä vai ei?
Varmaa vastausta emme voi saada tähän asiaan, mutta voimme kyllä hyödyntää Mäkinen julkilausumia ja sitä miten maalliset ihmiset ja maallinen valta Mäkiseen suhtautuu. Näitä merkkejä voimme tarkata.
Analyysiä Mäkisen rististä!
23
102
Vastaukset
- Pelar
Mäkinen näin toteaa ...
"Mäkinen huomautti, että Raamattua luetaan erilaisista lähtökohdista.
- Saman Raamatun lukemisen pohjalta tullaan erilaisiin johtopäätöksiin. Minusta ei ole suositeltava tapa, että poimitaan erilleen joitakin Raamatun sanoja, joihin sitten tarraudutaan "
Tässä ainakin Mäkinen irrottautuu Jumalan sanan absoluuttisuudesta, mikä oli Jeesuksen kanta Isän Jumalan tahtoon. Katso mitä Jeesus toteaa Getsemanen puutarhan viimeisissä rukouksissaan.
Näyttää siis siltä että Mäkinen tekee pesäeroa Jeesuksesta?- arvata sopii
Olispa kiva tietää mitä mieltä Jeesus olisi asiasta. Arvaukseni on että hän olisi aivan radikaalilla kannalla. Ei sinun eikä minun kannalla.
- Pelar
arvata sopii kirjoitti:
Olispa kiva tietää mitä mieltä Jeesus olisi asiasta. Arvaukseni on että hän olisi aivan radikaalilla kannalla. Ei sinun eikä minun kannalla.
Uskoisin Jeesuksen olevan Isän Jumalan kannalla. Et ehkä lukenutkaan miten nöyrästi Jeesus suhtautui Jumalan eli Isänsä tahtoon. Jumalan tahto löytyy kirjoitetussa muodossa lähinnä vanhasta Testamentista ja sitten Jeesus vahvistaa nämä uudessa Testamentissa ja apostolien kautta joille Jeesus antoi Pyhän henkensä.
- ABC-kirja
Pelar kirjoitti:
Uskoisin Jeesuksen olevan Isän Jumalan kannalla. Et ehkä lukenutkaan miten nöyrästi Jeesus suhtautui Jumalan eli Isänsä tahtoon. Jumalan tahto löytyy kirjoitetussa muodossa lähinnä vanhasta Testamentista ja sitten Jeesus vahvistaa nämä uudessa Testamentissa ja apostolien kautta joille Jeesus antoi Pyhän henkensä.
Jäikö minulta jotain nyt havaitsematta, kun en huomaa nöyryyttä ja Jumalan tahtoon alistumista esim. sinun kommenteissasi.
- on sanottava
"Minusta ei ole suositeltava tapa, että poimitaan erilleen joitakin Raamatun sanoja, joihin sitten tarraudutaan."
Mielenkiintoinen lausuma siinä mielessä, että kun tarkastellaan Raamattua kokonaisuutena, niin sen oppi homoudesta on yksimielinen. Jopa arvostetut tutkijat ovat sitä mieltä, ettei siitä ole epäilystä etteikö Raamattu olisi homoutta ja muitakin syntejä vastaan. Mäkinen itsekin tuossa sanoo rivien välistä, että Raamattua pitäisi lukea kokonaisuutena. Mäkisen oppi on erittäin pienessä vähemmistössä ja ylipäätään vasta viimeaikoina keksitty! ABC-kirja kirjoitti:
Jäikö minulta jotain nyt havaitsematta, kun en huomaa nöyryyttä ja Jumalan tahtoon alistumista esim. sinun kommenteissasi.
"Jäikö minulta jotain nyt havaitsematta, kun en huomaa nöyryyttä ja Jumalan tahtoon alistumista esim. sinun kommenteissasi."
Roskaväen edessä ei pidäkkään nöyristellä.pertsa2012 kirjoitti:
"Jäikö minulta jotain nyt havaitsematta, kun en huomaa nöyryyttä ja Jumalan tahtoon alistumista esim. sinun kommenteissasi."
Roskaväen edessä ei pidäkkään nöyristellä.PERTSA tuossa jossain muualla syytteli meikäläisen ulosantia, mutta luulen hänen itsensä suusta tulevan vähän enemmän "sitä itseään".
Persta on aivan ylivoimainen solvausten määrässä. Ja johto vain kasvaa. On kai hyvä olla paras edes jossain.- nolih
helsinkijokkeri kirjoitti:
PERTSA tuossa jossain muualla syytteli meikäläisen ulosantia, mutta luulen hänen itsensä suusta tulevan vähän enemmän "sitä itseään".
Persta on aivan ylivoimainen solvausten määrässä. Ja johto vain kasvaa. On kai hyvä olla paras edes jossain.Syyllistäminen ei nyt auta sinua jokeri ollenkaan
nolih kirjoitti:
Syyllistäminen ei nyt auta sinua jokeri ollenkaan
En syyllistänyt, vaan sanoin pertsan olevan ylivoimainen solvauksissa. Onko jotain vastaanväittämistä? Jokainen on mitä on, mitä me sille mahdamme. Ei pertskaan näytä muuksi muuttuvan, enkä minäkään ole muuttunut siitä mitä olen aina ollut.
- tässä ero
Tulkitsijat suhteellistavat Raamatun, mutta Raamatun lukijat julistavat Jumalan sanaa.
- teoriat eri asia
Otetaan esimerkki. Mooseksen kirjojen tappotuomiot vastaan Jeesuksen joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven käsitys.
- Käytännössä näin
teoriat eri asia kirjoitti:
Otetaan esimerkki. Mooseksen kirjojen tappotuomiot vastaan Jeesuksen joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven käsitys.
Jeesus sanoi: Mene äläkä enää syntiä tee. Se että Jeesus otti itse päälleen VTn tappotuomion syntien takia, ei ole tekosyy elää jatkuvasti synnissä.
- ABC-kirja
Käytännössä näin kirjoitti:
Jeesus sanoi: Mene äläkä enää syntiä tee. Se että Jeesus otti itse päälleen VTn tappotuomion syntien takia, ei ole tekosyy elää jatkuvasti synnissä.
Ei minulle, mutta entä sinulle?
Olen lukenut mm. täältä ilmeisesti ns. "aidosti uskovien" toteavan, että he tekevät kyllä joka päivä syntiä, mutta pyytävät sitä anteeksi yhä uudelleen. Olen tästä päätellyt, että he eivät toteuta tätä Jeesuksen ohjetta. - Käytännössä näin
ABC-kirja kirjoitti:
Ei minulle, mutta entä sinulle?
Olen lukenut mm. täältä ilmeisesti ns. "aidosti uskovien" toteavan, että he tekevät kyllä joka päivä syntiä, mutta pyytävät sitä anteeksi yhä uudelleen. Olen tästä päätellyt, että he eivät toteuta tätä Jeesuksen ohjetta.Palaammeko sinun kanssasi lähtöruutuun: joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Ihminen on lihallinen, mutta Jumalan laki on hengellinen. Ihmisessä sotuvat nämä kaksi: kun minä tahdon hyvää tehdä paha on minussa läsnä. Mutta silloin, kun ihminen lankeaa syntiin ja sen tunnustaa, Jumala on uskollinen ja antaa meille anteeksi. Tällöin ihminen on herkällä tunnolla Jumalan edessä. Vastakohtana on sellainen, joka ei tunne Jumalaa ja hänen tahtoaan Raamatussa eläen vain muodollisesti uskonnollisena ilman todellista kääntymystä ja parannuksen tekoa. Voi olla, että seitsemästi vanhurskas kaatuu, mutta hän myös nousee ylös, jäämättä rypemään synnissänsä.
- ABC-kirja
Käytännössä näin kirjoitti:
Palaammeko sinun kanssasi lähtöruutuun: joka on synnitön heittäköön ensimmäisen kiven. Ihminen on lihallinen, mutta Jumalan laki on hengellinen. Ihmisessä sotuvat nämä kaksi: kun minä tahdon hyvää tehdä paha on minussa läsnä. Mutta silloin, kun ihminen lankeaa syntiin ja sen tunnustaa, Jumala on uskollinen ja antaa meille anteeksi. Tällöin ihminen on herkällä tunnolla Jumalan edessä. Vastakohtana on sellainen, joka ei tunne Jumalaa ja hänen tahtoaan Raamatussa eläen vain muodollisesti uskonnollisena ilman todellista kääntymystä ja parannuksen tekoa. Voi olla, että seitsemästi vanhurskas kaatuu, mutta hän myös nousee ylös, jäämättä rypemään synnissänsä.
Oma käsitykseni on, että kyse on nimenomaan synnissä rypemisestä. Pitkissä keskusteluissa, päivästä toiseen, samat nimimerkit toistavat samoja syntejä osoittamatta ainakaan sanallisesti minkäänlaista herkkätuntoisuutta Jumalan edessä.
En päättele tästä, että he netin ulkopuolisessa elämässään eläisivät yhtään sen kummemmin. Mietin myös sitä, kuinka monen tänne vihaviestejä kirjoittavan henkilön lähipiiri tietää heidän asiattomasta kielenkäytöstään. Vai onko niin, että kirkossa on piirejä, joissa asiaton kielenkäyttö on hyväksytty normi? - synti on synti
ABC-kirja kirjoitti:
Oma käsitykseni on, että kyse on nimenomaan synnissä rypemisestä. Pitkissä keskusteluissa, päivästä toiseen, samat nimimerkit toistavat samoja syntejä osoittamatta ainakaan sanallisesti minkäänlaista herkkätuntoisuutta Jumalan edessä.
En päättele tästä, että he netin ulkopuolisessa elämässään eläisivät yhtään sen kummemmin. Mietin myös sitä, kuinka monen tänne vihaviestejä kirjoittavan henkilön lähipiiri tietää heidän asiattomasta kielenkäytöstään. Vai onko niin, että kirkossa on piirejä, joissa asiaton kielenkäyttö on hyväksytty normi?Ja samat Setan agitaattorit ja ateistien myyntimiehet ne vasta täällä melkastavst ja toistavat samoja fraasejasn ilman perusteluita.
- heh heh
synti on synti kirjoitti:
Ja samat Setan agitaattorit ja ateistien myyntimiehet ne vasta täällä melkastavst ja toistavat samoja fraasejasn ilman perusteluita.
Heh heh. Onpas Nobel-tasoista analyysiä.
- synti on synti
heh heh kirjoitti:
Heh heh. Onpas Nobel-tasoista analyysiä.
Kiitos. Älykkyyttä on kiteyttää asiat niin, että tyhmäkin ne ymmärtää.
- Pelar
ABC-kirja kirjoitti:
En päättele tästä, että he netin ulkopuolisessa elämässään eläisivät yhtään sen kummemmin. Mietin myös sitä, kuinka monen tänne vihaviestejä kirjoittavan henkilön lähipiiri tietää heidän asiattomasta kielenkäytöstään. Vai onko niin, että kirkossa on piirejä, joissa asiaton kielenkäyttö on hyväksytty normi?"Mietin myös sitä, kuinka monen tänne vihaviestejä kirjoittavan henkilön lähipiiri tietää heidän asiattomasta kielenkäytöstään. Vai onko niin, että kirkossa on piirejä, joissa asiaton kielenkäyttö on hyväksytty normi?"
Tämä on esimerkki kuinka liberaali suoltaa omaa sisintää uskovien niskaan. Sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Ala sinäkin vaan ottamaan oppia uskovista kuinka kärsivällisesti jaksamme toistaa samoja perusteita kristinuskosta toivoen että yksikin ymmärtäisi sen mikä rakkaus evankeliumin sanomaan loppujen lopuksi sisältää. Vaikka se ensin tuntuukin kauhealta kun oma syntisyys pistää sydämeen ja menee jopa sen läpi. teoriat eri asia kirjoitti:
teoriat eri asia sanoi :
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.pertsa2012 kirjoitti:
teoriat eri asia sanoi :
5:18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.On se niin, ei Raamatusta ole kadonnut paljon mitään; vain mitä eri käännöksissä on muuttunut ja kadonnut. Ei ole Koraanistakaan kadonnut.
Mutta on sitten aivan eri asia miten sitä katoamatonta kirjoitusta noudatetaan; se on kyllä hyvin heikkoa nykyään. Jo Jeesus ja Paavali jättivät paljon pois, ja yhä heikommaksi on mennyt.
- Pelar
Synti on aina synti ja se tulee tuoda esiin vaikka kuinka rypisi synnissä. Ei ihmisen eikä edes uskovien syntisyys poista syntiä Jumalan sanasta. Synti poistuu vain tekemällä parannuksen.
Raamattu on tosiaan myös kokonaisuutena yksimielinen siitä, että homoseksi on syntiä. Tämä tuodaan esiin suoraan ja epäsuoraan ainakin 10 eri Raamatun kohdassa.
Tästä tulee pitää kiinni eikä tämä ole homojen soimaamista eikä heidän tikun nokkaan nostamista. Jokaisella ihmisellä on jokin vakava syntitaipumus, joka on hänelle vaikea asia. Siksi on tärkeää että julistamme jokaiselle ihmiselle synti synniksi, että hän ymmärtäisi tehdä parannuksen ja ottaa vastaan armon uskossa Jeesukseen.
Emme voi mitenkään hylätä homoseksuaaleja synnin tielle riutumaan ja sitärataa kadotukseen menemään. Kristillinen rakkaus velvoittaa meitä julistamaan myös homoseksuaaleille parannuksen tekoa.Aivan ja myös että Ristin uhrilta vuotaa tänäkin muuttuvan Voima Hänen veressä ,, joka on jokaiselle tarkoitettu joka halua muuttua ja Katsoa Karitsan.
Joh. 1:29
Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: "Katso, Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.677754Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652793- 1571971
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä181968Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️191922Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1381811Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?291632- 1021477
- 381361
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411236