Vakoiluohjelmien poistosta

Roman.Durak

Tämä viesti ei kuuluisi tänne(vaan ATK-puolelle), mutta hyvä aina muistuttaa teitäkin tällä palstalla, että kun vierailee mitä kaikenlaisimmissa paikoissa netissä niin mukaan saattaa tarttua mitä vaan.

Itsellä virustorjunta ja palomuuri on kunnossa, mutta siitäkin huolimatta koneelle saattaa ujuttautua erilaisia vakoilu-ohjelmia. Niitä voi poistaa (ilmainen ohjelma) esim AD-Awarella:

http://www.lavasoftusa.com/

7

1111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gnome

Poistin juuri koneeltani yli 500 vakoiluohjelmaa. Malwareja, spywareja, data minereita ja muuta saastaa.

• Roman.Durak

hakevat tietoa esim. sivuista joilla käyt (=tarkoitus saada profiili kulutustottumuksistasi, jotta voidaan lähettää tarkennettuja mainoksia). Pahimmillaan ohjelmat voidaan olla valjastettu rikolliseen tarkoitukseen, joilla pyritään urkkimaan esim. luottokorttitietoja.

• travelerboy
      • Roman.Durak

elikkä AD-Awarea ja Spybottia. Lisäksi siivoan turhia tiedostoja Easy Cleanerilla (taisin löytää sen Tietokone-lehden softasta)

• Ressu

Kone meni juntturaan juuri näiden "höttiäisten" takia. Ei käynnistynyt.
      Luulin jo pahempaakin tapahtuneen, mutta nämä "örkit" olivat täyttäneet koneen.

Pitää nyt muistaa poistaa välillä näitä häiriköitä.

• amatööri

Jos selaimena on internet explorer örkkejä tippuu kyllä koneelle kuin sieniä sateella.
      Mutta kun vaihdoin selaimen Mozilla Firefox,iin örkit loppui eikä tartte ajaa AD-awarea aina joka välissä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      167
      2754
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      2007
    3. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1746
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1648
    5. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      46
      1554
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1481
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      79
      1161
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1060
    9. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1029
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      194
      987
    Aihe