Mitä ovat?

NOOB

Mitä ovat spyware ja adaware?

3

403

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuso

Spyware on koneelle internetistä tullut ohjelma, joka lähettää tietoja koneeltasi eteenpäin ts. vakoilija-ohjelma. Tämä yksinkertaistettuna. Voit estää niiden pääsyn koneellesi SpywareBlaster-ohjelmalla (ilmainen)

http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html

Lataa koneelle, päivitä ja pidä huolta, että päivitykset on jatkossa ajan tasalla.

Ad-Aware on sitten taas spywaren poisto-ohjelma. Jos koneelle on päätynyt spywarea, ohjelma poistaa ne. Lataa koneelle, laita asetukset kuntoon ja huolehdi, että sinulla on viimeisimmät päivitykset ennen skannausta. Tämä ohjelma on myösdilmainen.

http://www.lavasoft.de/support/download/

• Jos tarkoitit adwarea, niin se on taas ihan eri juttu.
        Lainaus Tietokone.fi
        "Mainosrahoitteinen ohjelma, jonka käyttäminen on yleensä maksutonta, mutta käyttäjä joutuu katsomaan mainoksia ohjelmassa. Adware-ohjelmat usein seuraavat käyttäjien klikkaamia mainoksia niin sanotun "spywaren" eli vakoiluohjelmien avulla."

• pelkästään toi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      125
      1458
    2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      45
      1343
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      64
      1059
    4. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      102
      908
    5. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      86
      862
    6. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      51
      825
    7. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      79
      753
    8. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      57
      723
    9. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      59
      665
    10. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34