Sopiiko TOKO:on?

Apua kaivaten

olen kovin kiinnostunut tottelevaisuuskoulutuksesta ja harrastan itse ihan "koirattomanakin" lennkeilyä, eli etsin myös koiraa jonka voisi välillä ottaa mukaan 5-10km lenkeille (riippuen säästä ja mielialasta). Eräällä tutulla on tulossa tiibetinspanielin ja shetlannilammaskoiran sekarotuisia pentuja. Saisin tosi halvalla ja kummatkin vanhemmat on aivan hurmaavia tapauksia. Mutta jaksaako sellainen koira tokoa ja pitkiä lenkkejä? Ainakin sheltiet jaksaa, sen tiedän oikein hyvin, mutta entä kun puolet on tipsua? Sen mukaan mitä itse tiedän tipsu ei ole maailman helpoin koulutettava koira kun käsittääkseni saattaa mennä "omiin maailmoihin" ja olla tottelematta tai totella viiveellä. Onko totta? Kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille!

5

87

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissa juoksee lujaa

Mitään ei saa, eikä kannata hankkia, jos sen saa halvalla; joko ostajassa tai myyjässä tai molemmissa on tuolloin vika jos alennuskauppaa käydään.

Mixi toimii, ts. tosin sopinee tokoon ja juoksee satavarmasti sinulta jalat alta jos ei ole pahasti lonkkavikainen (joka epätodennäköistä). Tiibettiläinen on selvästi juoksuvoimaisempi kuin sheltti.

• Apuja kaivaten

Myyjä on hyvä ystävä, ja olen hoitanut hänen sheltietäkin muutaman kerran, siksi alennus. Kummatkin vanhemmat ovat ihan terveitä. Maksan koirasta 350€ joka on mielestäni halpa. Toki jonkun mielestä kallis, toisen mielestä taas kohtuuhintainen ja omasta mielessäni halpa. Mut pennut myydään hintaan 450€ kpl, sekarotuisia kun ovat.

• rtrt

Toki motivointi voi olla haastavampaa, jos pennusta tulee tipsumainen, mutta eiköhän sekin ole motivointikysymys! Tiedän tokoa harrastavia basenjikoirakkojakin :D

Lenkkeilystä tykkää jokainen terve koira.

• Jep!

Luultavasti vaikein motivointiosuus tulee olemaan kuinka saada tuo mixi olemaan haukkumatta koko ajan. Tuo kaikki muu onkin sitten jo helpompaa ellei jopa helppoa.

• Tokoa voi harrastaa minkä tahansa koiran kanssa. SM-kisoihin nyt ei seropin kanssa pääse muutenkaan, joten itseäsi vastaan lähinnä kisailet, jos kisailet. Jos koira osoittautuu itsepäiseksi tapaukseksi, niin sitten kannattaa ottaa asia huumorilla ja jatkaa harrastusta omilla ehdoillaan. Voihan ongelma olla tietysti koulutuksessa tai motivoinnissakin, joten ei tarvi luovuttaa. Pääasiahan on, että kummallakin on hauskaa ja että koira oppii hallintaa ja saa tekemistä.

Eiköhän tuosta lenkkikaverin saa, ainakin, jos lenkkeilet kävellen. Juoksijalle en ehkä pikkukoiramixiä suosittelisi, eihän se tipsukaan mikään kauhean pitkäkinttuinen rotu ole ja varmaan suhteellisen rauhallinenkin se varmaan on (on niin suosittu seurakoira). Terverakenteiselle hyväkuntoiselle koiralle 5 km on alkulämmittelyä, joku on vialla, jos ei koira sellaista matkaa voi kävellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      1420
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      52
      1152
    3. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      50
      928
    4. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      170
      927
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      76
      914
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      36
      865
    7. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      56
      778
    8. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      196
      761
    9. Mitä Raamattu opettaa samaa sukupuolta olevien avioliitosta 4.0

Edelliset kolme ketjua tuli täyteen joten jatketaan keskustelua. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaali
      Luterilaisuus
      151
      755
    10. Ootko sä oikeasti sinkku?

Kun oot aina yksin tuol kylil, kyl mä susta naisen ottasin jos saisin luvan😳😘🔥
      Ikävä
      42
      736
    Aihe