Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Petetty mies

Liilii

Seinät kaikuvat ympärilläni, kun pakkaat viimeisiä tavaroitasi rikkinäiseen muovikassiin. Kädessäsi oleva levy on minun ostamani joululahja muutaman vuoden takaa. Tekisi mieli repiä se kädestäsi ja paiskata lattialle, niin että se rikkoutuisi pieniksi sirpaleiksi niikuin meidän parisuhteemme. Jos uskaltaisin, niin tarttuisin sinuun kiinni ja anelisin jäämään.Et katso minua enää silmiin, kävelet muka huolettomasti ohitseni, kyselet mikä on minun ja mikä sinun omaa. Ei meillä ennen ollut mitään omaa, kaikki oli yhteistä!

Pakenen ulos ääniä, joita en halua uskoa todeksi. Ottakoon vaikka kaiken, jos se tekee hänen olonsa paremmaksi. Yritän keskittyä siihen hetkeen, kun hän ajaa autolla pois pihasta. Näen jo mielessäni kuinka punaisen Toyotan takavalot hyvästelevät minut orapihlaja-aidan lomasta. Havahdun takaisin todellisuuteen, kun ulko-ovi aukeaa ja hän astuu portaille pidellen muuttolaatikkoa käsissään. Hän laskeutuu portaat alas kolhaisten minun pääni laatikonkulmaan ja on niinkuin ei huomaisikaan satuttaneensa minua. Satuta minua, jos haluat! Huuda minulle! Revi hiuksista ja kutsu huoraksi! Mutta hän ei sano sanaakaan. Yrittää kävellä selkä suorana auton takaluukulle ja ei edes vahingossakaan vilkaise taakseen. Hän on loukkaantunut mies. Kuin pieni lapsi, joka ei ikinä anna anteeksi vanhemmilleen tukkapöllyjä.

-Oliko siinä kaikki? kysyn häneltä.
-Oli, hän vastaa.
-Minä menen sisälle, on niin kylmä, teeskentelen oviaukossa.
-Soitanko illalla? hän kysyy vielä.
-Älä soita, henkäisen ja painan oven kiinni.

Painan selän ovea vasten ja hengitän kiivaasti. Auto starttaa. Renkaat rahisevat pihatien hiekkaa vasten ja se kuulostaa samalta kuin hän olisi juuri saapunut töistä. Mutta hän ei enää koskaan saavu töistä ajaen tähän pihaan. Ei koskaan. Joku polttaa silmissäni, mutta kyyneleet eivät suostu tulemaan. Minun kuuluisi itkeä! Sisältä olen aivan ontto, en tunne mitään.

Kun on tullut pimeää, istun sohvalla ja katselen minne kaikki tavarat ovat kadonneet. Seinillä on muutama hassu taulu ja kirjahyllyssä pari kirjaa. Nyt huomaan kuinka sivistymätön ihminen olen. En tunne taidetta, en lue kirjoja, en katsele edes elokuvia. Yleissivistykseni on surkea ja en osaisi nimetä edes viittä suomalaista presidenttiä.

Puhelin alkaa soida. Mietin hetken, että jos en vastaisikaan. Tartun luuriin ja kuulen tutun äänen kutsuvan nimeäni. Olen läkähtymäisilläni. Ääni kysyy, saako tulla käymään. Vastaan myöntävästi.

Nyt on se hetki, että haluan laittaa itseni kauniiksi. Voi olla, että nyt tapaamme viimeisen kerran. Sitten emme enää näe. Puen punaisen mekon päälleni, kiharran hiukset pörröiseksi pilveksi ja ehostan kasvoni, niin että joka ikinen pieni virhe peittyy. Katson peilistä itseäni ja olen tyytyväinen aikaansaannokseeni.
Sitten ovikello soi.

Rauhallisin askelin kävelen ovelle. Hengitän muutaman kerran syvään kuin hokien itselleni, että hyvin se menee. Avaan oven ja kädet tarttuvat minuun kuin suuret lonkerot. Antaudun ja painan huuliani tiiviimmin toisia huulia vasten. Minut työnnetään sohvan luo ja pian kädet ovat sujauttaneet mekkoni olkaimet olkapäitteni yli. Ahneat sormet seikkailevat ihollani ja päätyvät rintojeni ympärille. Joku painaa jalkojani erilleen ja tunkeutuu pian sisälleni himokkaasti, mutta samalla niin hellästi.

Nautin enemmän kuin vuosiin. Annan rytmin viedä minut mukanaan. Sohva narisee vanhuuttaan allani, mutta en välitä. Huulet huulillani ovat niin ahnaat, että välillä en saa henkeä. Heilautan päätäni sivulle ja jännityn kaarelle! Yhtäkkiä minut on vallannut tunne, että joku katselee meitä. Sitten huomaan, että hän seisoo olohuoneessa muutaman metrin päässä meistä. Silmissään inhoa ja vihaa. Kädessä vanha kulunut avain, jota hän ei muistanut palauttaa.




(Kritiikkiä?)

8

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hönö

      Kylmät väreet kulki selkääni pitkin lopussa.Liiankin todellisen tuntuinen.Hyvä!

    • hönö

      Imaisi minut,siis alkusi.Olin keskikohdassa hurmiossa.Lopussa tunsin jäätävän kylmyyden puistautuksen;).

    • hönö

      Voisitkohan jatkaa tätä juttua?

    • hönö

      Mies lamaantui.Silmillänsä näki helvetin.Poistui --poi,-pois-,pois.-Aivoissa soi vain -pois,-pois -pois.

      • hönö

        Mies raivonvallassa etenee kohti keskustaa.Ensimmäiseen kapakkin pakenee.-"Viskiä ihan mitä merkkiä vaan ja mulla on neljä kamua,niille kans"!Viisi viskiä mies nakkaa huiviinsa tuosta vaan.-"Oisko sulla tulta"?
        Miehen eteen ilmestyy nainen.- "Ole hyvä"mies sanoo tulen annettuaan.-"Kiitos" nainen sanoo ja poistuu jonnekkin.-"Ja vitut"!Mies sanoo ja heittää viski lasinsa päin vastaikkaista seinää.-"Pois,-"pois,-"Pois".Mies poistuu pois.


      • hönö
        hönö kirjoitti:

        Mies raivonvallassa etenee kohti keskustaa.Ensimmäiseen kapakkin pakenee.-"Viskiä ihan mitä merkkiä vaan ja mulla on neljä kamua,niille kans"!Viisi viskiä mies nakkaa huiviinsa tuosta vaan.-"Oisko sulla tulta"?
        Miehen eteen ilmestyy nainen.- "Ole hyvä"mies sanoo tulen annettuaan.-"Kiitos" nainen sanoo ja poistuu jonnekkin.-"Ja vitut"!Mies sanoo ja heittää viski lasinsa päin vastaikkaista seinää.-"Pois,-"pois,-"Pois".Mies poistuu pois.

        -Yksi,-kaksi -kolme....-kymmenen askelen jälkeen.Mies saapuu kapakin eteen ja painattaa sisälle.Yllättäen huomaa makaavansa ulkona,lumesssa.Veri valuu jostain.-"turpaan sain taas".-"VITUN HELEVETTIÄ"Mies karjaisee ja kömpii ylös."-KÄvelen,-"kävelen...KOTIIN!Mies oven auki saa ja pimeässä suunistaa.Sänkyynsä vaistonsa ohjaa.Siihen hän turvallisin mielin horjahtaa.


    • hulda

      toi ota mies kyyditsi aikansa. kupperis mokkorin katolleen autonsa humala päissään ajoi. piikki kenkien kera olin noussut kyytiin. arvaa vai et. permanentti meni sekaisin. autosta ulos noustua olin kuin nuijalla lyöty. ilman suunnat sekaisin. siihen vain sini vuokot paikalle ja ruletti alkoi pyöriä. erillaisia virkamiehiä pyöri ympärilläni. pikku hiljaa hivuttauduin sivummalle. vai vihkaa sitten rauhallisesti kävelin pois. karmea oli kokemukseni. sitä en unohda koskaan. pakkasella lapsen lapseni syliä istuessaan lasken mäkeä. katson taivaalle ja luon suuren luojani katseelle kiitoksen. vähältä piti mutta siitä selvisin. pieni keskeyttää muistini juoksun välillä. pakkasta on kymmenen senttiä. jää ei enään onnu. on turvallista laskea mäkeä. kaipaukseni on kai hetkeä eletystä elämästä. rakkauteni jälki kasvuun saa minut joskus nauramaan. ps. salaisuus on vain minun eikä toisten ulottuvilla. linnat ovat linnoittuneet pieneen hetkeen. muutaman tunnin ajalle. tuntemattoman menetykseen. katkera en ole. mutta silti liian totinen.

    • jokuvaa

      tosi todellinen...selkäpiitä karmi kun luin! todella hyvä!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe