Moi
Meillä 5m3 umpisäiliö vain wc jätteille.
Taloudessa 2 hlöä ja tyhjennys jopa 3 krt/vuosi.
Kertahinta 145€ - Keski-Uusimaa.
Miten teillä?
Umpisäiliön koko:
Henkilöitä taloudessa:
Tyhjennyskertoja/vuosi:
Hinta / Maakunta:
Tosin tuosta täyttymisestä laskin, että jos tyhjennys esim. 4kk välein, tekee se noin 42 litraa/päivä/2hlöä. Jos ka. 3 isomman hädän käyntiä á 6 litraa /wc-veto ja loput pienemmällä hädälle á 3 litraa eli 8 käyntiä, niin ei se nyt suuri kulutus ole. Kyllä mina käyn enemmän kuin 4 kertaa päivässä pienemmällä hädällä wc.n vetämässä...
Likakaivon / umpisäiliön tyhjennys
3
3764
Vastaukset
- MJK.
Ei sitä vessaa tarvitse joka kerta vetää. Meillä riittää 3 m3 säiliön tyhjennys 1,5 vuoden välein. Kesällä käytetään kompostihuussia, paitasi yöllä. Tyhjennys maksaa n. satasen Keski-Suomessa.
Säiliön vaihtaminen 10 m3:ksi ei nosta tyhjennyshintaa juuri lainkaan, mutta harventaa tyhjennyskertoja.
Jos vaihdat säiliön suuremmaksi ja harkitset vähän, milloin vedät vessan, niin pääset yhdellä tyhjennyksellä / vuosi.Moi
Uusi 10m3 säiliö maksaa jo noin 4000 euroa ( työt päälle).
Sillä rahalla tyhjentää kaivoa jo noin 30 kertaa, eli 10 vuotta.
Nekin rahat olisi säästettävä, jos joku alkaa tutkia, että onko harmaiden vesien puhdistus lain tasalla (noh, ei ole, eikä ole 10te toimenpiteitä kyllä tiedossa tässä talaoudessa).
Hintahan on aika sama: meillä 145/5m3 (29e/m3) ja teillä 100/3m3 (33e/m3).
Noh, aamupissat on pakko vetää heti, mutta läpi tulevat kahvit menevät kyllä sitten vain joka toisella vedolla ;-)
Mies nyt kesällä kuseskelee tontilla :-p mutta enpä taida huussia pihan perälle hankkia.
- 3-5kk väli
-5 kuutiota säiliö
-2 hlöä
Vuoden aikojen mukaan 3-5kk tyhjennysväli, (ollaan poissa ajottain)
-vain WC:n vedet menee, pieni pytty,vesitilavuus pieni.
WC vedetään joka käynnillä
pikkasen päälle 100euroa tyhjennys.
odotellaan kunnallistekniikkaa
Menenee samoihin kunnallistekniikka kuin oma vesikaivo WC umpikaivoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271316
- 1001013
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89944Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede25927Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat299807- 97770
- 37673
- 109656
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.55613Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet141602