Honda cb-1 400cc -91
Itsellä ilmennyt sellanen ongelma prätkän kanssa että ei käynnisty mutta starttaa kyllä ja aluksi lupaa mutta sitten ei enään.
Tulpat vaihtamalla lähtee käyntiin mutta ei enään seuraavalla kerralla käynnisty kun kylmänä koittaa.
Ajossa ei minkään näköistä ongelmaa prätkän toiminnassa.
Tulpat näyttää kauhean nokisilta ajon jälkeen vaikka on juuri vaihdettu.
Kokeiltu sekä ngk että denso tulppia.
tulppien kipinä mielestäni hieman heikko.
Autoon laitoin käynnistys kaapeleitten kanssa kiinni niin tuntu käynnistyvän mutta ei enään niinkään eli voiko akku olla syypää ?
cdi boksi juuri vaihdettu uuteen.
Uutta 98 bensaa tankissa ja kaasarit ruuveista valutettu tyhjiksi ja ilma suodatin putsattu.
neuvottomalle apua kiitos
moottoripyörä ei käynnisty
28
8272
Vastaukset
- Mika.....
Kävisikö tuo liian rikkaalla? onko siinä vapaavirtaussuodatin vai paperinen? onko vakioputket? voi olla, että akkukin on kaput tai jokin muu sähköpuolen häikkä. Kannattaisi varmaan se lähteä siitä polttoaineen virtauksesta kuitenkin selvittämään ongelmaa. Jos suodatin ja pakopuoli on kunnossa, niin kaasarin säädöt syyniin seuraavaksi ja vialliset tiivisteet vaihtoon ja tarkistat kalvot ja neulaputket ja neulat tietenkin. En oikein muuta keksi tähän hätään.
- Sparkblug
Jos uusilla tulpilla käy muttei enää myöhemmin uudestaan niin tarkasta onko tulppien lämpöarvo oikea. Jos tulppa käy liian kylmänä se menee tukkoon eikä enää myöhemmin anna kipinää.
-Pyörässä suodatin näyttää vapaavirtaus suodattimelta mutta siis alkuperäisen mallinen kyllä.
-Uusi akku vaihdettu ei auttanut.
-Bensaa saa, haisee sen verra kun starttailee jonkin aikaa käyntiin ja tulpat kastuu.
-Tulpat on ostettu liikkeestä ja pitäisi olla juuri oikeat arvoiltaan.
-Puristukset mitattu ja kaikki pytyt näytti suurinpiirtein samaa.
-Johto liitoksia käyty läpi ja hiottu puhtaaksi liitoksia.
-Työntämällä kun yritti käymään 2 vaihteella niin lupaili jo ,mutta ei saanut tarpeeksi vauhtia että olisi käynnistynyt.
-Kipinä näyttää ihan hyvältä kun hion puolan maa kohdat puhtaaksi kun oli ruostetta.
Voiko startti olla jotenkin oikosulussa ettei lähe käymään starttaamalla?
Startti kyllä pyörii suht rivakasti mutta ei välttämättä tarpeeksi?
Tuntuu että käyntiin lähtö aina vaa joka kerta huononee ennen lähti käymään jos oli hieman lämpeempi ilma mut ei auta sekään enää?
- varmastiskulaa
Jos kerran bensa on uutta niin tuntuisi siltä että bensan sytytyksen kanssa on ongelmia.Tulppien kärkivälit katsottu?
Liian rikas seos on kyseessä jos tulpat mustuu.Mustat paskaiset tulpat eivät anna hyvin kipinää joten jos et itse osaa niin pyydä kaveria tai sitten vie liikkeeseen jossa seos säädetään kohdalleen.
Käyntiin lähtö huononee koska virta loppuu jatkuvien käynnistysyritysten takia.Aivan normaalia.Lataa akku täyteen ja anna asiantuntijoiden säätää kohdalleen sytytys ja seos. - Otahuikkaitekki
Tuossa yllä on jo koko hoito listattu, mutta väitän että rikastin elikkäs ryyppy laskee läpi. Tulpat juoruavat että rikkaalla käy, eikä kaasarin neulojen säädöt itsekseen muutu jos et niitä ole ronklannut.
juu kaasareita en ole itse pidellyt millään tavalla muute kun valuttanut ruuveista vanhat polttoaineet pois.
Huomasin sellasen jutun kun viimeksi saatiin käyntiin uusilla tulpilla ja heitettyä lenkki,niin seuraavalla kerralla ei käyntiin millään.
pyörä on siis rivinelonen ja kaksi vasemman puoleista tulppaa olivat karstoittuneet ja oikean puoleiset puhtaat.
Lisäksi karstaiset tulpat olivat märät starttailusta ja puhtaat kuivat eli olisiko kaasuttimessa jotakin jumissa ?- oliskovirtajohdonvika
Tarkista virransaanti noille kahdelle karstoittuneelle pytylle.Erityisesti johdot.Onko pyörä mielestäsi hieman tehottoman oloinen tuolla lenkillä vai käykö normaalisti?
siis pyörässä on kyllä kaikki tehot tallella kun lenkin heittää ei yhtään mitää vikaa huomaa ajossa.
- ihmejutt
Sytytysboksi vaihdettu ? onkohan johdot oikein ? Onkos sen kaasuttimissa kalvot
boksin johtoja ei voi saada väärin kun liitin menee vaan yhtä tietä boksiin.
en ole avannut kaasareita mutta olettaisin siellä olevan kalvot.
- ainajotainpientä
kaasareiden "kohot" jumittuneet jolloin kaasuttimet tulvivat. Ylimääräinen ei valu ulos vaan menee suoraan imupuolelle. Sulje hana kun käynnistelet tai paina letku luttuun ettei työnnä liikaa bensaa, jos ja kun lähtee käymään, laske bensan syöttö auki. Separeissa kyllä on ollut jotakin pientä puolien kanssa, kannattaa mitata..
tilasin nyt kuitenkin uuden bensahanan josko siinä jotakin vikaa kun kuulemma toimii alipaineella ja voi oireilla kuten itsellä.
Tarvinnee odotella hanaa ja infota lisää jos ei toimi ...- kantsiizekata
kalvohan sieltäkin voi kypsyä ja varsinkin jos on orkkisosa vielä. Eipä tunnettu vielä 2000 luvullakkaan viinabensaa ja mitä aiheuttaa kumiosille...
No nyt on bensahana vaihdettu ja ei auttanut tilanteeseen.
Kipinä on nyt sellanen, että ei koskaa niin hyvä ole vielä mun aikana ollu.
Eli kaksi oikean puoleista pyttyä ei saa bensaa lainkaan eli voiko kaasarit olla jotenkin tukossa?
Jokaselle pytylle tietysti menee oma kaasari eli voiko vaan ne oikeat olla tukossa?
Pyörä siis toimii täysin ajossa kun vaa jotenkin saa sattumalla käymään lähtemään eli ei nikottele lainkaan ajossa.- Vie_se_romusi
viimein jollekin joka ymmärtää. Bensahanan ym. vaihdolla tuhlaat vain rahaa ja paljastat täydellisen tietämättömyytesi koko asiasta. Maksaahan se vähän kun ammattimies hoitaa ongelman kuntoon mutta maksaa nykyinen toimintasikin eikä valmista synny ikinä. Tai tee kuten tahdot, ei ole minun ongelmani.
- vähäoutoa
avaa yksitellen kaasuttimien pohjaproppu, näet että tuleeko kaasuttimiin bensaa. Jos kaikissa on bensat, vika voi olla ryypyn suuttimessa tai kiihdytyspumpun kalvossa/suuttimessa.
Vie_se_romusi kirjoitti:
viimein jollekin joka ymmärtää. Bensahanan ym. vaihdolla tuhlaat vain rahaa ja paljastat täydellisen tietämättömyytesi koko asiasta. Maksaahan se vähän kun ammattimies hoitaa ongelman kuntoon mutta maksaa nykyinen toimintasikin eikä valmista synny ikinä. Tai tee kuten tahdot, ei ole minun ongelmani.
Nämä helvetin päänaukojat voivat sitten siirtyä heti seuraavaan keskusteluun.
Ps. ei ne helvetin osat maksa juuri mitään ulkomailta tilaamalla.vähäoutoa kirjoitti:
avaa yksitellen kaasuttimien pohjaproppu, näet että tuleeko kaasuttimiin bensaa. Jos kaikissa on bensat, vika voi olla ryypyn suuttimessa tai kiihdytyspumpun kalvossa/suuttimessa.
Juu tarvinneen tehdä niin eli perehdyn kaasareihin paremmin.
Huomasin muuten että kun vanhan hanan vaihdoin uuteen niin oli se hanaan tuleva suodatin painunut alapäästä läjään joka menee tankin sisälle.
Avasin kaasarit ja kävin suttimet läpi ja yksi oli ainakin tukossa.
Sörkein kaikki suuttimet nuppineulalla lapi laitoin kaasaan.
Sitten starttasin ja se lähti näpäyttämällä käymään :D
Joten suuttimissa vika vaikka muuten puhtaat kaasarit olivatkin.
Kiitos kaikille viisaisita neuvoista :)
Seuraavan kerran kun joku vika tulee niin varmaa löytyy helposti ,kun niin paljon on jo työtunteja tullu käytettyä pyörän sielun elämän tutkimukseen :D- nonytläks
hieno homma, pääset paanalle. Se on valitettavan surkeata tämä nykyaikainen "bensiini" varsinkin säilyvyyden kannalta. talveksi kannattaisi joko tyhjentää järjestelmä tai laittaa säilöntäaine tai pienkonebensa, pienkonebensiini on tehty etanolittomaan bensiiniin ja säilyy ainakin kuusi kuukautta menemättä sokeriksi.
- noniinhienoa
Loistava juttu että nyt pelaa! :)
Aloin jo epäillä etteikö me millään saada autettua että saat kuntoon.
Ei muuta kuin turvallisia kilometrejä vaan :D
tarvinneen varmaa juu laittaa jotain säilöntä ainetta ensi talvea vasten :)
- siitä_lähtee
Säilöntäaine talveksi ei yksin riitä. Tyhjennä tankki syksyllä, irroita tankki ja tiputa korkista kourallinen 6 mm muttereita tankkiin. Heiluta-ravistele-keinuta tankkia siten, että mutterit rassaavat joka puolelta kaiken "irtopaskan" irti. Huuhtele tankki kuumalla vedellä ja anna kuivua kunnolla.
Vaihda bensasuodatin uuteen.
Täytä tankki ja käynnistä ja anna käydä esim. 15 - 30 min.
Lisää tankkiin ao. säilytysainetta ja täytä tankki täyteen.
Tällä tavalla saat tankista pois kaiken moskan, joka lopulta valuisi kaasareihin. Ja tankissa on säilyvää bensaa. Sen lisäksi tankkiin ei kondensoidu vettä, kuten puolityhjälle tankille.
Keväällä on syytä tarkistaa / vaihtaa bensa- ja ilmafiltterit ja tarkistaa tulpat sekä puhdistaa ne. Bensaletkut on myös syytä vaihtaa, jos ne ovat -91 mallisia. Etolasta ao. letkua ja rosteriklemmarit.en ole ikinä kullutkaan moisesta :D kaikkea uutta sitä oppii :)
voi olla silti että myyn pyörän ja katon jotain muuta tilalle :)
- ghnbgvf
jos laittas 92 bensaa ni toimis
- bensaasuonissa
Mulla vuosia seisomassa ollut Dugati 800 lähti apusähköllä laakista käyntiin, vaikka on monta vuotta vanhat bensat ??
- etikkanöli
Se vanha bensa ei olekaan nykybensaa jossa on etanolinpaskaa mukana.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1752207- 1211941
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill581612Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1791492- 1611419
Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1791405- 521248
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761203- 591178
- 1201088