Talvimetsästys kiellettiin

jos se kanta kohoais

Niinpä niin ja oikein, että jo vuoden 2015 tammikuinen teerenpyynti kiellettiin. Rauhoitus vaan koko vuodeksi ja katsotaan tilanne vuonna 2016. Naarasteerien ampuminen kieltoon pariksi kolmeksi vuodeksi kokonaan! Niin ja jyrkät KIINTIÖT päälle!

9

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jopa kohoais

      Kymmenen vuoden täysrauhoitus! Mikäli tämä ei miellytä, vaihtoehdoksi, pallit pois kaikilta tieltä metsästäviltä ja auto valtiolle! Jopa se kanta alkais kohota.

    • ehostustalous

      Latvalinnustus ei onnistu kuin syrjäseuduilla missä ei ole metsäautoteitä. Nykypolvet eivät ole nähneet miten oli ennen lintua, metsoja kymmenien lintujen parvissa ja teeriä ihan toiseen malliin. Metsien ojitukset on suurin syy lintukantojen heikkenemiseen, ja tehometsätalous.

    • Teeri kanta ei kestä nyt pyyntiä mutta erottelu urosten ja naaraiden osalla vääristää kantaa. Se on nähty niin hirvienkin kohdalla ja nyt paikataan järjetöntä sonnien ampumi buumia.
      Metson ja teeren ampuminen vain mustia lintuja suosien on täyttä idiotismia myös ja saa enemmän aikaan tuhoa kannassa kun rakenteellista parannusta.
      Yhtälaillahan silloin kanalinnuistamme harvalukuisin riekkokin pitäisi sallia vain niin että pelkästään uroksia ammuttaisiin. Miksi näin ei tehdä jokainen miettiköön. Tai vihelletään vain mustan leukalapun omaavia uros pyitä. Ihan yhtä typerää on koppeloiden ja naaras teerien metsästyksen kieltäminen.

      Kanalintu kannassa naaraita syntyy aina prosentuaalisesti enemmän kuin uroksia. Näinollen myös naaraita on enemmän metsästettäväksikin.
      Meillä yhdessä metsästys seurassa toteutettiin tämä järjetön pelkkä urosmetsojen salliminen metsästyksestä periaate ja muutama vuosi olikin yhtä juhlaa kun jokainen vuorollaan kävi tyhjentämässä saman soidinareenan kukkoja. Toiset koirineen, toiset kyttäämällä ja osa porukkaa järjesti jopa jahteja missä tiet passitettiin ja toinen ryhmä kulki ketjussa ja ajoi metsoja tielinjalle mitä myöden nämä usein lentää ja on helppoja ampua.
      Puheet johtokunnalle myös koppelon metsästyksen sallimisesta meni aina kuuroille korville.

      Tänä syksynä sitten ei metsoja enään saatu seuran tilastoihin. Soidin linnut on kaikki ammuttu ja alueella on kukkojen tyhjiö. Koppeloita lähti tosin väliin useampiakin eli suhde on ammuttu pieleen. Ukkometso on paikkalintu ja uuden kukon ilmaantuminen soidinalueelle vie vuosia. Lisä vuosia tuo se että koppeloille kelpaava uros pitää olla vähintään kolme vuotias.
      Koppelo taas vaeltaa ja levittää geenejä joten nekin alueella olevat siirtyvät toisaalle ensi keväänä. Tässä esimerkki kuinka pelkällä uros pyynnillä saadaan tuhottua helposti paikallinen kanta kokonaan joten suhteessa naaraita pitää ampua kiintiöiden rajoissa urosten kanssa.

      • Huh huh

        Heh heh, lihanhimo on sokaissut järkesi ja siksi mongerrat tyhjää löpinääsi. Oikea taukkien taukki.


      • Joo,
        Huh huh kirjoitti:

        Heh heh, lihanhimo on sokaissut järkesi ja siksi mongerrat tyhjää löpinääsi. Oikea taukkien taukki.

        hyi, kun se on ahne. Vie viimesetkin lihat metistä ja sitten vielä kehtaa muita syyllistää. Eikö ihmisen ahneudella ole mitään rajoja? Muka jeesustelee tuossa ja on huolissaan lintukannoista, mutta ampuu lihan himossaan ja ahneuksissaan kaikki vastaantulevat linnut. Hyi kun hyikäilyttää tuommonen.


      • Huh huh
        Joo, kirjoitti:

        hyi, kun se on ahne. Vie viimesetkin lihat metistä ja sitten vielä kehtaa muita syyllistää. Eikö ihmisen ahneudella ole mitään rajoja? Muka jeesustelee tuossa ja on huolissaan lintukannoista, mutta ampuu lihan himossaan ja ahneuksissaan kaikki vastaantulevat linnut. Hyi kun hyikäilyttää tuommonen.

        Onhan tuo useaan otteeseen leuhottanut, kuinka pakastimet on täynnänsä linnun lihaa ja vielä lisäpakastimia oli ostamassa, että mahtuu aina vaan enemmän lihaa pakkaseen. Yrittää toppuuttaa muita ampumasta lintuja, että itselleen jäisi enemmän ammuttavaa. Tuommonen ahneus on jo sairautta, mielisairautta.


      • 2+17
        Huh huh kirjoitti:

        Onhan tuo useaan otteeseen leuhottanut, kuinka pakastimet on täynnänsä linnun lihaa ja vielä lisäpakastimia oli ostamassa, että mahtuu aina vaan enemmän lihaa pakkaseen. Yrittää toppuuttaa muita ampumasta lintuja, että itselleen jäisi enemmän ammuttavaa. Tuommonen ahneus on jo sairautta, mielisairautta.

        Itse trolli se siinä vastailee itselleen:) Nytkö v.ituttaa, kun aito Ryynänen vihdoin rekisteröi nimimerkkinsä:) Ei muuta kun niitä sairaita avauksia taas tekemään. Odotan innolla!


      • Joopa joo,
        2+17 kirjoitti:

        Itse trolli se siinä vastailee itselleen:) Nytkö v.ituttaa, kun aito Ryynänen vihdoin rekisteröi nimimerkkinsä:) Ei muuta kun niitä sairaita avauksia taas tekemään. Odotan innolla!

        Hyvähän se on, että joku mielisairastakin puolustaa ja ymmärtää, hi hi hi hi.....


    • inutkie

      mujaktha sjik sjuka tsoot

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1323
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      841
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      650
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      150
      422
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      397
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe