Mistäs tietäis mikä usb on mikäkin /dev/ttyS0 vai joku muu? Voikos niitä katella jotenkin setserial:lla? Entä mistäs tietää et ne ylipäänsä on toiminnassa?
USB:n tunnistus
4
336
Vastaukset
- Tapsa K
Linux näyttää järjestelmän lokitiedostossa uutta laitetta liitettäessä onko laite tuettu, ja mitä ajuria käytetään.
Voit avata lokitiedoston suunnilleen näin (en ole 100% varma tiedoston nimestä, mutta samasta hakemistosta se kyllä löytyy):
tail -f /var/log/messages
Liitä usb-laite ja katso mitä Linux ilmoittaa.
Tapsaless /var/log/jotain (ja siirtyminen tiedoston loppuun shift-g:llä tai välilyönneillä) voisi jopa toimia paremmin. tail -f:llä voi lähinnä seurata helposti muuttuvaa tiedostoa. Komennolla dmesg voi myös katsoa, mitä laitteen kiinnityksen jälkeen tapahtuu.
/dev/ttySx ja setserial liittyy vain sarjaportteihin, ei USBiin. USB-laitteita voinee katsoa muistaakseni usbview-ohjelmalla, tai sitten lukemalla tiedostoa /proc/usb/jotain (tai /proc/bus/usb/jotain, en muista tarkalleen).
- Fedora2
Eiköhän näillä potkita suossa taas pari askelta lähemmäx mannerta:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.784709- 1842033
- 1321732
- 1741353
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161211- 351076
- 78973
- 52946
Hyvää huomenta!
Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as78902Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh273894