Eipä ole nopeus noussut...

Huijausta

Elisa lupasi tuplata nopeudet elokuun loppuun mennessä. Eipä ole vieläkään noussut, jäänyt kuulemma "vahingossa" nostamatta. Kuinkahan monella muulla on "vahingossa" näin päässyt käymään? On paljon ihmisiä, jotka eivät tiedä yhteytensä todellista nopeutta, vaan luottavat siihen mitä operaattori heille kertoo. Heitä on helppo huijata.
Eipä ole vieläkään nopeus noussut, vaikka lokakuun loppuun mennessä lupasivat viimeistään nostaa, kun reklamoin asiasta. Nyt olen laittanut jo pari sähköpostiviestiä asiakaspalveluun, mutta eivät ole viitsineet edes vastata. Ensimmäisestä viestistä on aikaa jo yli kaksi viikkoa. Että näin Elisa palvelee. Mahtaako vuodenvaihteessa luvatut nopeuden nostot tapahtua ennen ensi kesää? Epäilen...

11

1737

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie

Älä puhu sontaa hyvä mies.Älä yhtään hauku Elisaa.
      Elisa toimii varmasti hyvin

• haluu tietää
      • Ellu

mulla 1825.5 Kbps (2M/512).
        Itsekin jouduin soittamaan Elisalle ennenkuin tuplasivat nopeuden n. kk sitten.
        Ei sinne meiliä kannata laittaa...

• Ape

Tulos oli 448.7, on kai ihan normaalin rajoissa. 512 on maksiminopeus joka on lähinnä teoreettinen. Nopeuteen vaikuttaa monet tekijät, talon puhelinverkon kunto, omat puhelinjatkojohdot sun muut.

• Ape kirjoitti:

Tulos oli 448.7, on kai ihan normaalin rajoissa. 512 on maksiminopeus joka on lähinnä teoreettinen. Nopeuteen vaikuttaa monet tekijät, talon puhelinverkon kunto, omat puhelinjatkojohdot sun muut.

"Kotiliittymiin ei myydä taattua kaistaa" lukee yhellä foorumilla. Itelläni on megan netti ja nopustesteissä ei aina edes näytä lähellekkään sitä mitä sen pitäis olla. Ne nopeudet heittelee aika paljon.

Ja heti seuraavassa viestissä lukeepi näin:
        "Nopeus on riippuvainen matkasta keskusjakamoon ja esim. 4 mb yhteyttä ei pysty asentamaan, jos mennään pidemmälle kuin 4-4.5 kilometriä keskusjakamosta..."

Eli jos tämä keskusjakamo on hyvinkin kaukana (mikä se nyt sitten on :D) niin tuskin nopeudet mitään huikeita on.

Kyllä mulla nopeudet nousi kun jos se keskusjakamo on toi mikä on ihan tossa 200m päässä missä Elisan autoki on nähty pariin kertaan.

Ja ei se niin vaarallista ole jos netti ei ole mitä pitäis. Jos sillä vaan näitä palstoja selaillaa niin ei siihen niin ihmeellistä nettiä tarvitse.

• Huijausta
        lammas-jr kirjoitti:

"Kotiliittymiin ei myydä taattua kaistaa" lukee yhellä foorumilla. Itelläni on megan netti ja nopustesteissä ei aina edes näytä lähellekkään sitä mitä sen pitäis olla. Ne nopeudet heittelee aika paljon.

Ja heti seuraavassa viestissä lukeepi näin:
        "Nopeus on riippuvainen matkasta keskusjakamoon ja esim. 4 mb yhteyttä ei pysty asentamaan, jos mennään pidemmälle kuin 4-4.5 kilometriä keskusjakamosta..."

Eli jos tämä keskusjakamo on hyvinkin kaukana (mikä se nyt sitten on :D) niin tuskin nopeudet mitään huikeita on.

Kyllä mulla nopeudet nousi kun jos se keskusjakamo on toi mikä on ihan tossa 200m päässä missä Elisan autoki on nähty pariin kertaan.

Ja ei se niin vaarallista ole jos netti ei ole mitä pitäis. Jos sillä vaan näitä palstoja selaillaa niin ei siihen niin ihmeellistä nettiä tarvitse.

Tarkennettakoon, että minulla on 512/512 liittymä, jonka olisi pitänyt nousta 1M/512 nopeuteen. Todelliset latausnopeudet olivat ennen luvattua nostoa n. 50kt/sek, eli juuri sitä mitä 512k liittymältä voi odottaakin. Elisalta myönnettiin, että liittymäni nopeutta ei ole nostettu. Kyseessä ei siis ole puhelinkaapelien tms. tekniset rajoitukset. Kaapelien pituus ja laatu aiheuttavat yleensä nykyisellä ADSL-tekniikalla pullonkauloja vasta 4Mb ja sitä suuremmilla kaistanleveyksillä. Ja koska Elisa laskuttaa minulta kuitenkin 1M liittymän hintaa, haluaisin, että liittymä olisi sitä, mitä luvataan. Ei huvittaisi joka toinen kuukausi vaatia hyvitystä, kun asiat voisi hoitaa kerralla kuntoon.

• tyytyväinen asiakas

Juuri äsken huomasin, että nopeus oli noussut taas. Eli se 15.11. - 31.1. välille luvattu nosto on jo toteutettu.

Tosin www.elisa.fi/laajakaistanopeus väittää, ettei vielä ole nostettu...

Edelliselläkin kerralla tapahtui ekalla viikolla.

Kaiken lisäksi yhteys on toiminut koko ajan, kahden ja puolen vuoden aikana on (huomattuja) katkoja ollut yhteensä muutama tunti.

Eipä voi oikein enempää vaatia.

• jallu

Nopeus on tällä hetkellä lähes 1000Kbps pyörii siinä hivenen alle n. 950-980 Kbps.
      Jos matka on yli 5 kilsaa "linnuntietä" ei Adsl ole mahdollinen, näin minulle kerrottiin elisalta.

• hokkaido

Ei meilläkään nopeus noussut. Edelleen tuo 512/512 joka mulla on aina ollut... Tuosta 'nopeudennosto' ajasta lähtien ollaan saanut hyvitystä sen verran, että kahden kk:n välein tulee n. 60 euron lasku (siis 98 euron sijaan), jossa asiaa pahoitellaan.
      Ovat sentään huomanneet kämminsä.

Vuodenvaihteen jälkeen nopeuksien siis pitäisi taas tuplaantua vai? Mulla pitäisi siis kohta olla 2Mbit/512kbit nopeus... Joopajoo.

• Huijausta

Mulla täsmälleen sama tilanne, tosin hyvitystä joudun joka kerta erikseen pyytämään. Eli ei mitenkään kovin hyvää asiakaspalvelua. Saa nähdä mitä tapahtuu, voi olla että vaihdan liittymää Saunalahden vastaavaan. En kovin kauaa enää jaksa juosta asiakaspalvelutiskillä. Puhelimitse on turha asioita koittaa selvittää, jollei ole ylimääräistä 1,5 tuntia jonottaa.

• hokkaido
        Huijausta kirjoitti:

Mulla täsmälleen sama tilanne, tosin hyvitystä joudun joka kerta erikseen pyytämään. Eli ei mitenkään kovin hyvää asiakaspalvelua. Saa nähdä mitä tapahtuu, voi olla että vaihdan liittymää Saunalahden vastaavaan. En kovin kauaa enää jaksa juosta asiakaspalvelutiskillä. Puhelimitse on turha asioita koittaa selvittää, jollei ole ylimääräistä 1,5 tuntia jonottaa.

Mulla ei ole vieläkään edes se syksyn nopeudennosto tapahtunut. Edelleen tämä 512/512...
        Mites sulla 'Huijausta'? Onko nopeus vieläkään noussut? Jos nyt täällä enää pyörit.

Itse aion katsella tilannetta vielä tuonne helmikuun loppuun asti ja sitten vaihdan Saunalahteen, jos mitään ei tapahdu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      21
      5364
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1391
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      817
    4. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      47
      789
    5. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      788
    6. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      772
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      767
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      756
    9. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      745
    10. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      734
    Aihe