Mielestäni rantarosvon antamat uutislinkit eivät todellakaan kuulu aloittelijoiden palstalle.
Naurettavaa ihmisten peloittelua! Tyypillistä linux käyttäjän toimintaa! Windowsin tietoturvaa ollaan nälvimässä jatkuvasti! Vainoharhasten hörhöjen touhua!
Mielestäni kyseiset viestit pitäisi poistaa ja rantarosvo voisi muutenkin pysyä siellä linuxpalstalla, eikä tulla tänne peruskäyttäjiä peloittelemaan!
Vituttaa tommonen touhu!!!!
Mielestäni Rantarosvo pelottelee turhaan.
19
1316
Vastaukset
- tumppu
...minusta nimenomaan juuri aloittelijoille suunnatulla palstalla on erityisen tärkeää kertoa tietoturvasta.
Kun ei nääs tiedä, niin ei osaa varoa. Minkään käyttöjärjestelmän pilkkaamisesta tai ylistämisessähän noissa ei ollut kyse.
-T - Juuso
Eihän tuo toki mitään pelottelua ole. Asia on vain niin, että Microsoft on julkaissut tuotteen, joka ei ollut vielä valmis- siis XP:n. Kyllä ne sen saavat toimimaan varmaan viimeistään SP4:llä niin kuin Windows2000:senkin.
Mutta tuollaista sattuu, kun pitää kilpailla markkinoista itsensä kanssa, tuoda jatkuvasti uusia käyttöjärjestelmiä markkinoille vaikka vanhatkaan eivät vielä toimi kunnolla. Plus sitten ne tietoturva-aukot. Toki w2k:llakin on jatkuvasti tietoturvapäivityksiä kun oon päivityksiä käynyt hakemassa, tosin nekin koskevat poikkeuksetta juuri IE:tä. Mutta eipä tässä ole syytä paniikkiin, sen kun hakee ne päivitykset ja toivoo, ettei kone kaadu niiden takia:)
(itselläni pimahti w2k kun hain sp4:sen siihen..sain kyllä kuntoon, format c: ja uusiks koko paska, nyt toimii)Mutta tää on tätä. - yölentäjä
Saahan mielipiteensä kai sanoa
sanonpa minäkin:
Mielestäni Wintoosa ja ie ovat vallan kelpo ohjelmia ja hyvin monipuolisia sitäpaitsi
Pitää muistaa, että Windows on ylivoimaisesti eniten käytetty, ja siksi myös hyökkäykset ja arvostelu on suurinta.
Windows ja IE ovat erinomaisia, mutta suojaukset ja päivitykset kannattaa pitää kunnossa.
silloin ei ole mitään ongelmia.
Ootetaan vaan, jos mozilla, firefox, linux ym. yleistyy, niin aivan varmasti nekin tulee osansa nettisaasteesta saamaan- Pentti Viitonen
Ovat vain sitä harmaata arkipäivää tietotekniikassa, käyttöjärjestelmästä riippumatta. Eikä esim. Linux ole siinäkään asiassa poikkeus.
Kun joskus satun käyttämään windowssia ja pitää netissä käydä lukemassa iltapäivälehti, niin Opera on yksi hyvä selain firefoxin lisäksi. Siinä on ollut pop-up:ien estomahdollisuus monta vuotta ja etenkin hiiri-ohjaus, jota en ennään vaihtais pois.
- Rantarosvo
Tulihan se sieltä :-)
No tää on vapaa maa!!! antaa tulla vaan lunta tupaan!!! kyl mie kestän!
Seriffille pien pyyntö!!! älä poista tätä viestiketjua vaikka menis miten henkilökohtaseks!!! Mie halluun nähä tän loppuun asti!!
Tää on sit ainoo kommentti tähän viestiketjuun minkä mie kirjotan!!!
RosmoSiis arvostelua etenkin negatiivista tulee vaikka kuinka tekis oikein ja neuvoja jakelee niitä pyytäville. Joillekin se on vaan elämäntapa häiriköidä mutta eipä niistä ajan myötä niin välitä.
Ahkerasti olet jaksanu neuvoa mutta joskus pitää vähän huilatakin.
Pyyntösi huomioiden annan viestien olla jos nyt joku innostuu tyypilliseen morkkaamiseen.- Morkkauksia!!!!
SagittariusM-61 kirjoitti:
Siis arvostelua etenkin negatiivista tulee vaikka kuinka tekis oikein ja neuvoja jakelee niitä pyytäville. Joillekin se on vaan elämäntapa häiriköidä mutta eipä niistä ajan myötä niin välitä.
Ahkerasti olet jaksanu neuvoa mutta joskus pitää vähän huilatakin.
Pyyntösi huomioiden annan viestien olla jos nyt joku innostuu tyypilliseen morkkaamiseen.Mikä on ihan oikein!!!Kyllä taitaa aiheen alkajaa potuttaa,kun ei saa myötätuntoja ajatuksilleen!!!Aiheen alkaja voisi viedä tietokoneensa rynamiittitehtaalle tuhottavaksi,kun ei ymmärrä todellisuudesta mitään!!!
- peloittele
vasta-alkajien on heti alusta tiedettävä miten kohdata ja toimia uhkaavan viruksen ilmentyessä. Kuten nyt taas maailmalla hyörivät madot. Muuten täällä on taas joka toinen kysymys: "APUAAAAAA!!!!, joku virus iski koneelle.
Rantarosvolle olen erittäin kiitollinen hänen monille, oikeata neuvoa kysyville, asiallisista vastauksista ja neuvoista.- mummeli
Olen erittäin kiitollinen Rantarosvon asiantunteviin ja asiallisiin vastauksiin, kuten muittenkin jotka jaksavat auttaa ja neuvoa meitä täysin "pihalla" olevia aloittelijoita. Olen oppinut tältä palstalta varsin paljon ja olen siitä todella kiitollinen. Mielestäni on ala-arvoista ruveta täällä ketään moittimaan, heidän pyyteettömästä avustaan. Heille kuuluu ISO KIITOS!
- Töppöhönö
Minun mielestäni ne kuuluvat juuri tänne!
Mistä muualta aloittelija saa tietoa, ellei täältä.
Rantarosvon antamat linkit antavat hyvät vihjeet ja mielestäni se täyttä asiaa.
En näe niissä mitään pelottelua. Päinvastoin.
Kyllä minä olen sitä mieltä, että varoitukset virusuhkista ovat AINA tervetullutta tietoa.
Ja juuri aloittelijoille.
Hyvä, että täällä on joitain henkilöitä, jotka ovat pienenkin puolella. - Nokkahiiri
There's no such thing as ghosts...
There's no such thing as ghosts...- huhuu
haamu täällä, siis olen.
- Nokkahiiri
huhuu kirjoitti:
haamu täällä, siis olen.
* Nokkahiiri ryömii syvemmälle peiton alle ja päättää pitää lukulampun päällä koko yön ajan *
- on hyvä
Nokkahiiri kirjoitti:
* Nokkahiiri ryömii syvemmälle peiton alle ja päättää pitää lukulampun päällä koko yön ajan *
Rantarosvoa ei voi muuta kuin kiittää. On ollut apuna monessa asiassa. ja kun tänne jonkun kysymyksen laittaa niin voi olla varma, että kun rantarosvo vastaa niin apua löytyy.
Kiitos Rantarosvo ja jatka samaan malliin. - isot
Nokkahiiri kirjoitti:
kiitokset hyvist neuvoista,eteen päin on päästy ohjeitasi noudattamalla..kiitti :)
- Kysyjä100:s
Ni ei torellakaan RANTAROSVO puhu turhista asioista!!!Tämä on tätä kateellisten panettelua,jos toinen osaa ja tietää enemmän ni ei se ole syy mollaamiseen!!!Sanotaampa tohon gatesin ohjelmaan ja tulikettu väittelyihin sen verran että,toinen tykkää äiteestä ja toinen tyttärestä!!!Olen itse gatesin ohjelman käyttäjä,minua jäi eilen sen verran mietityttämään eräs asia kun luin tältä palstalta juttuja,että miten voi olla mahdollista tuo tulikettu(firefox)on parempi(kantaa ottamatta,kun ei ole kokemusta)kun se on ilmainen ohjelma!!!Millä sen kehittäjät rahoittaa kehitystä kun se on ilmainen,kaikki maksaa tänä päivänä rutkasti euroja&amerikan dollareita,varsinkin kehitys työ!!!onko varsinaista tietoo jolla kulla?SIIS FAKTAA ei olettamusta!!!En kauhiast perusta olettamuksiin!!!Rantarosvolle voimia auttajan roolissa!!!Siinä vasta tekijä!
- Salla
Olen lueskellut Rantarosvon kirjoittamia viestejä ja minusta (ja monesta muustakin) ne ovat olleet asiallisia ja apua niistä on saanut moni, minäkin. Kiitos rosmolle :) Minnekäs ne uutislinkit kuuluu jos ei alottelijoiden palstalle??
Mahdatko olla virustentekijä, kun kerran noin paljon alkoi pipoa kiristämään??? Nythän on taas enemmän käyttäjiä, ketkä laittaa koneen suojauksen kohdalleen!
Kiitos kaikille, jotka oikeasti auttavat varsinkin alottelijoita koneen käytössä ja sen suojaamisessa!!!- Sivusta seuraaja
Täällä tulleista vastauksista oppii uusia asioita, vaikka ei aina itsellä olekkaan sillä hetkellä ongelmia (kirjoitan joskus ylös vihkoon, ettei unohdu). Jatkakaa auttajat auttamista, tosi kiva seurata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa
(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys652572Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.
Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs2411585- 941380
6 vkoa kulunut ilman sua
…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo8901- 65882
Jotenkin se harmittaa
Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian46700Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti
Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os2652Haluan kysyä vain yhden asian
Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs39579- 73562
- 22512