Takuu vain englanniksi

hälsning

Suomesta ostetun kameran takuuasioita ei voi hoitaa kuin englannin kielellä?

English please
We can not Finnish here.
Med vänlig hälsning / Best Regards
Nettan

Lienee tarpeen ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaisiin?

17

213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Säljare

      Eikös takuuasiat voi hoitaa myyjänkin kautta.

    • Mikä ihme on, kun edes mieleen tulee postittaa mitään mainitsematta mistä kamerasta on kyse. Yleisesti takuuasiat voi hoitaa myyneen liikkeen kanssa.

    • hälsning

      Myyjän kautta asiaa hoitelin ja toimin myyjän ohjeiden mukaan.

      voihan okaro
      Eihän tässä mistään kamerasta eikä postituksesta ole kyse. Enkä usko, että kameralla on mitään tekemistä asian kanssa
      Kysymys on objektiivista jonka toimitin myyjän antamaan osoitteeseen.
      Eikä lähetys kulkenut postissa vaan kuljetusliikkeen toimesta.

      Toimitus kompasteli jo alkumetreillä.
      Asiaan on jatkossa ilmaantunut uusia kummallisia käänteitä ja laskuja. Tänään alkoi uusin kierros

      Harmiittaa kun olen tuota liikettä suositellut monille muillekin.

      • lkgkjadhg

        Sellaista se on nykyään. Enää ei ole missään mitään palvelua.
        Minäkin lähetin tietokoneen muistit USA:n valmistajalle, kun kun takuu ei muuten hoitunut. Hyvin kuitenkin meni ja palautus tuli pian ilman mitään muita kustannuksia, kuin valmistajalle lähettämisen postimaksu.


      • Mikä ihme on, kun et voi mainita kamaraasi? Kameran voi viedä myyjälle ja myyjä toimittaa sen huoltoon. Kuluttajansuoja-asioille on oma ryhmänsä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3644

        Muiden yleensä on helpompi auttaa, jos tietävät mikä merkki ja liike on kyseessä. Samoin muut voivat mahdollisesti välttää tätä merkkiä. Mutta ilmeisesti et halua apua jaan jotain tukea tappelullesi.


      • hälsning
        okaro kirjoitti:

        Mikä ihme on, kun et voi mainita kamaraasi? Kameran voi viedä myyjälle ja myyjä toimittaa sen huoltoon. Kuluttajansuoja-asioille on oma ryhmänsä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3644

        Muiden yleensä on helpompi auttaa, jos tietävät mikä merkki ja liike on kyseessä. Samoin muut voivat mahdollisesti välttää tätä merkkiä. Mutta ilmeisesti et halua apua jaan jotain tukea tappelullesi.

        ”Mikä ihme on, kun et voi mainita kamaraasi?”
        No kun tässä ei ole kysymys kamaraasista vaan järjestelmäkameran (piraatti)objektiivista. Kameroillani ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.

        ”Kameran voi viedä myyjälle ja myyjä toimittaa sen huoltoon.”
        Miksi ihmeessä veisin kamerani (kaikki?) myyjälle kun niissä ei ole mitään vikaa.

        Liike on isohko myymälä Helsingissä (kivijalka & nettikauppa). En pidä myyjäliikettä syyllisenä, ehkä suurin syy on maahantuojassa. Olisi pelkästään typerää syyttää kameramerkkiä tai myyjää kun en tiedä mistä/kenestä takuongelmat johtuvat.

        ”… jaan jotain tukea tappelullesi”

        Olemme kovin erilaisia.
        En ole kiinnostunut tappelusta enkä jakamastasi tappeluavusta, en tällä palstalla enkä takuuasioissa. Minulla on toisenlainen tapa hoitaa asioita.


      • hälsning
        lkgkjadhg kirjoitti:

        Sellaista se on nykyään. Enää ei ole missään mitään palvelua.
        Minäkin lähetin tietokoneen muistit USA:n valmistajalle, kun kun takuu ei muuten hoitunut. Hyvin kuitenkin meni ja palautus tuli pian ilman mitään muita kustannuksia, kuin valmistajalle lähettämisen postimaksu.

        Hyvään asiakaspalveluun olisi mielestä kuulunut, että myyjä olisi kertonut että mahdollisia takuuasioita voi hoitaa vain englannin kielellä.
        Uskon/luulen saavani asiaan korjauksen kuluttajaviranomaisten avulla.

        Vastedes osaan kysyä myyjältä tätä kieliasiaa ja jätän priaatteen vuoksi kaupan tekemättä/vaihdan myymälää jos palvepua ei saa takuuasioissa suomen kielellä.

        Olen asunut myös USA:ssa. Siellä nämä takuuasiat on totaalisesti toisin päin.


      • hälsning kirjoitti:

        ”Mikä ihme on, kun et voi mainita kamaraasi?”
        No kun tässä ei ole kysymys kamaraasista vaan järjestelmäkameran (piraatti)objektiivista. Kameroillani ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.

        ”Kameran voi viedä myyjälle ja myyjä toimittaa sen huoltoon.”
        Miksi ihmeessä veisin kamerani (kaikki?) myyjälle kun niissä ei ole mitään vikaa.

        Liike on isohko myymälä Helsingissä (kivijalka & nettikauppa). En pidä myyjäliikettä syyllisenä, ehkä suurin syy on maahantuojassa. Olisi pelkästään typerää syyttää kameramerkkiä tai myyjää kun en tiedä mistä/kenestä takuongelmat johtuvat.

        ”… jaan jotain tukea tappelullesi”

        Olemme kovin erilaisia.
        En ole kiinnostunut tappelusta enkä jakamastasi tappeluavusta, en tällä palstalla enkä takuuasioissa. Minulla on toisenlainen tapa hoitaa asioita.

        No kun kerran aloitit ketjun sanomalla:

        "Suomesta ostetun kameran takuuasioita ei voi hoitaa kuin englannin kielellä?"

        niin et voi syyttää minua, jos oletan kyseessä olevan kameran. En ole ajatustenlukija. Piraattikamoilla yleensä ole ole mitään takuita. Tosin ehkä tarkoitit jotain objektiivivalmistajaa, kuten Tamron. Vaikka kyse olisi objektiivista, niin takuuasiat voi hoitaa liikkeen kautta.

        Sinulle tämä ilmeisesti on jotain leikkiä, kun kerrot virheellisiä tietoja ja pihtaat tietoa viimeiseen asti. Minä en leikkiisi lähde.


      • hälsning
        okaro kirjoitti:

        No kun kerran aloitit ketjun sanomalla:

        "Suomesta ostetun kameran takuuasioita ei voi hoitaa kuin englannin kielellä?"

        niin et voi syyttää minua, jos oletan kyseessä olevan kameran. En ole ajatustenlukija. Piraattikamoilla yleensä ole ole mitään takuita. Tosin ehkä tarkoitit jotain objektiivivalmistajaa, kuten Tamron. Vaikka kyse olisi objektiivista, niin takuuasiat voi hoitaa liikkeen kautta.

        Sinulle tämä ilmeisesti on jotain leikkiä, kun kerrot virheellisiä tietoja ja pihtaat tietoa viimeiseen asti. Minä en leikkiisi lähde.

        Ehkä kannattaa lukea aloitusta pidemmälle
        ”Kysymys on objektiivista jonka toimitin myyjän antamaan osoitteeseen.”

        Yritä hillitä tappeluhaluasi :)


      • ps.
        hälsning kirjoitti:

        Ehkä kannattaa lukea aloitusta pidemmälle
        ”Kysymys on objektiivista jonka toimitin myyjän antamaan osoitteeseen.”

        Yritä hillitä tappeluhaluasi :)

        ps.
        Minulla kameraan kuuluu sekä runko, että objektiivi. Kumpikaan yksin ei ole kamera. Eli pilkkua viilaten objektiivi on osa kameraa.

        ”Mikä ihme on, kun et voi mainita kamaraasi?”
        Sillä, että kameran runko on ”MIkä ihme” Canonin valmistama ei ole tässä asiassa mitään merkitystä

        ”et voi syyttää minua”
        Miksi sinusta tuntuu, että sinua syytetään ja pitäisi tapella?


    • KKV:sta
    • nykypäivä

      Takuu asioissa ei perjaatteessa saa tulla asiakkaalle mitään kuluja. Jopa bensa kulut perjaatteessa pitäisi korvata asiakkaalle. (Joskin tämä ei nykypäivinä toteudu oikein missään)

      Kuluttajasuojaan vaan yhteyttä.

      Yrityksellä on kerran oikeus korjauttaa viallinen tuote. Toista ei ole vaikka yrittävät varmasti jos ei tiedä. Toisella kerralla on oikeus vaatia rahat taikaisin halutessaan.

      • hälsning

        Toistaiseksi kuluja on tullut vai huoltoliikkeen vaatima palautusmaksu (50 €).
        Erikoinen piirre asiassa on myös, että Ruotsissa toimiva korjaamo vaatii asoimista englannin kielellä.

        Kun/jos Kameraservice Kungsör AB palauttaa objektiivin niin seuraava kulu lienee matka myyjän luokse Helsinkiin selvittämään takuuasiaa.


      • ???
        hälsning kirjoitti:

        Toistaiseksi kuluja on tullut vai huoltoliikkeen vaatima palautusmaksu (50 €).
        Erikoinen piirre asiassa on myös, että Ruotsissa toimiva korjaamo vaatii asoimista englannin kielellä.

        Kun/jos Kameraservice Kungsör AB palauttaa objektiivin niin seuraava kulu lienee matka myyjän luokse Helsinkiin selvittämään takuuasiaa.

        Ei tuossa aloituksessa näkyvässä viestissä ainakaan mainita että vaativat asiointia Englannin kielellä. Siinä lukee ainoastaa että eivät hanksaa Suomenkieltä. Lisäksi siinä lukee "Med vänlig hälsning / Best Regards", eli sekä Ruotsiksi että Englanniksi.


      • Heh heh
        ??? kirjoitti:

        Ei tuossa aloituksessa näkyvässä viestissä ainakaan mainita että vaativat asiointia Englannin kielellä. Siinä lukee ainoastaa että eivät hanksaa Suomenkieltä. Lisäksi siinä lukee "Med vänlig hälsning / Best Regards", eli sekä Ruotsiksi että Englanniksi.

        Jep ja kaikilta joilla on muumit laaksossa pitäisi tuon onnistua kyllä ruotsiksikin. Toki on sellaisia typeryksiä, jotka eivät päässeet aikoinaan keskikouluun, eivätkä osaa ruotsia.


      • ainakaan mainita
        ??? kirjoitti:

        Ei tuossa aloituksessa näkyvässä viestissä ainakaan mainita että vaativat asiointia Englannin kielellä. Siinä lukee ainoastaa että eivät hanksaa Suomenkieltä. Lisäksi siinä lukee "Med vänlig hälsning / Best Regards", eli sekä Ruotsiksi että Englanniksi.

        ”… ainakaan mainita että vaativat asiointia Englannin kielellä.”
        vs.
        English please. We can not Finnish here.”

        Arvaa mitä tarkoittaa ”English please”. No eohän siinä kirjaimellisesti vaadita asiointia englannin kielellä vaan kohteliaasti pyydetään asioimaan.

        Mistä sait päähäsi, että kysymys on vaatimisesta?
        ps.
        Suomessa englannin kieli kirjoitetaan pienellä e:llä


      • typeryksiä?
        Heh heh kirjoitti:

        Jep ja kaikilta joilla on muumit laaksossa pitäisi tuon onnistua kyllä ruotsiksikin. Toki on sellaisia typeryksiä, jotka eivät päässeet aikoinaan keskikouluun, eivätkä osaa ruotsia.

        Vain typerys vastaa ruotsiksi jos pyydetään asioimaan englannin kielellä.
        Yritä kerätä muumit takaisin :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h

      Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va
      Maailman menoa
      58
      7029
    2. Sofia Virran pahoinpitelyä puolustetaan netissä

      HS soitti Virran pahoinpitelyä puolustaneille https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011516353.html
      Maailman menoa
      132
      6581
    3. Koska Minja Koskela ja Sofia Virta kääntyy islamiin?

      Sekä vihreät että vasurit selvästi pitävät islamista ja muslimeista, varsinkin naiset, joten voidaan olettaaa että nuo k
      Maailman menoa
      65
      5582
    4. Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa

      Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko
      Maailman menoa
      100
      5375
    5. Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista

      kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi
      Maailman menoa
      20
      5333
    6. Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä

      Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas
      Maailman menoa
      106
      4995
    7. Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!

      🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin
      Maailman menoa
      9
      4794
    8. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

      Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      77
      4593
    9. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

      Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      77
      4203
    10. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

      Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      24
      4137
    Aihe