Netti yhteys katkeaa

vähänväliä_

Hei
Ongelma on että netti pätkii vähän väliä. Tätä ongelmaa ei ollut aikaisemmin, se alkoi vain yhtäkkiä. Minulla on saunalahden mobiililaajakaista ja nettitikku huawei e353. Tätä on jatkunut nyt jo kauemman aikaa.. Yhteys katkeaa vain yhtäkkiä ja palautuu takaisin itsestään. Mitä voisin tehdä tälle ongemalle? Olen koittanut nettitikkua kaikissa usb porteissa, sitten olen myös asentunut ohjelman uudelleen.

13

1422

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vapustellen

      Kokeiles laittaa toisella nettiselaimella, vaikka äänettömänä taustalle joku "ihan mikä vaan" nettiradio joka pitää nettiyhteyden kokoajan auki, onko vaikutusta pätkimiseen?

      esim. http://livetaajuus.fi/

    • qwerty14

      Voi johtua nettitikusta ,mulla pätki Huaweintikku mutta ostin Telewellin -tikun johan alkoi toimia. Huomasin myös että huaweintikut kuumuvat aikalailla mulla on niitä 2 tikkua Telewellintikku ei kuumu samallalailla.

    • jgåagaå

      Katopa sen asetukset, että on pakotettu 3G:lle eikä pääse tippumaan 2G:lle kuten justiinsa erään tuttavan e353 teki.

    • Mitä voi tehdä??

      Olen kokeillut nettiradiota mutta s ilti pätkii ja laittanut myös sen pakota 3G. Aina kun yhdistää niin kestää tovi kun netti toimii normaalisti, sitten yhteys katkeaa hetkellisesti ja palautuu takaisin todella ärsyttävää

      • ärssyttää

        vaikea katsella youtube videoitakin kun aina yhteys katkeaa. Enne yhteys katkeesi ehkä vain pari kertaa viikossa nyt joka päivä


      • ole hyvä vaan...
        ärssyttää kirjoitti:

        vaikea katsella youtube videoitakin kun aina yhteys katkeaa. Enne yhteys katkeesi ehkä vain pari kertaa viikossa nyt joka päivä

        myös se vaikuttaa jos mokkula pääsee lämpiämään liikaa...


    • kyrpänaamoja täynnä

      No oletko soittanut vikailmoituksen? Ei ne muuten tiedä että on jotain vikaa

    • evp m

      Jos 4 g toimii laita se. Minä laitoin ei katkeile yhteys on nopeampi. Saunalahti myös mulla.

    • Hei @vähänväliä_

      Ikävä kuulla yhteyden katkeilevan. Mikäli yhteys toimii toisella laitteella (esim. puhelimella), niin ongelma jää todennäköisesti laitepuolelle. Jos pystyt testaamaan, niin tiedettäisiin tarkemmin heti.

      Voit myös laittaa Palstalla yksityisviestillä asiakastietojasi meille, niin selvitetään tarkemmin verkon toimintaa alueella!

      Mariette / Palstatiimi / http://palsta.elisa.fi

    • hua_wei

      Vanhat USB-liitäntäiset mokkulat ovat usein ongelmallisia. Netistä löytyy lukuisia
      keskusteluita pätkimisestä.
      Itse ostin R-Kioskilta Saunalahden perhenettipaketin.
      Laitoin vanhasta kokoajan pätkivästä Huawein USB-mokkulasta SIM-kortin siihen perhenetin Wlan mokkulaan.

      https://www.youtube.com/watch?v=fZ7YseFlO_o

      Yhteys on ollut paljon paljon vakaampi kuin vanhalla USB-mokkulalla.
      Lisäksi kännykälläkin voi kytkeytyä tähän perhenetin mokkulaan.
      Omasta puolestani ainakin suosittelen.
      Enpä tiedä käykö tuollaiseen perhenetin Wlan mokkulaan muutkin kuin
      Saunalahden sim-kortit?

    • hamprester

      Syynä on aikakatkaisu eli nettipalvelin vastaa liian hitaasti pyyntöihin. Itselläni pyörii jatkuva pingaus päällä selatessa ja siitä huolimatta katkeaa usein. Jostain asetuksista aikarajaa voi muuttaa isommaksi.

      Tee jollain tekstieditorilla komentojono jossa on esim. seuraavat rivit

      @ECHO OFF

      ping -t elisa.fi

      ja tallenna tiedosto jollain nimellä jonka tarkennin on bat. Klikkaamalla tätä bat tarkentimella olevaa kuvaketta lähettää kone komentojonossa nimetylle palvelimelle 32 tavun pakettia ja ilmoittaa ajan kuinka kauan operaatioon menee millisekunneissa aikaa. Mitä tasaisempia lukemat ovat esim n. 39-49ms luokkaa sitä vakaampi yhteys on ja mikäli omassa koneessani näkyy aikakatkaisu jonka rajana on 2500ms. Jätä komentojono käyntiin taustalle siitä on kätevä tarkistaa yhteyden tila tarvittaessa ja yhteys ei katkea käyttämättömyyteen ainakaan.

      Komentojono kannattaa sijoittaa windows/system32 hakemistoon jossa ping.exe ohjelma sijaitsee ja liittää pikakuvake työpöydälle.

    • fdsafdsa

      Ne on nämä halvat ja heikkolaatuiset Huawein verkkotuotteet, mitkä aiheuttavat aina päänvaivaa.

      Jos saisi pennin joka kerta kun jollain on ongelma Huawein mokkuloiden kanssa, minulla olisi iso kasa vanhentunutta valuuttaa...

    • jfjsdghheswbhg

      Onkos kukaan ajatellut, että palvelu voi olla ylikuormitettu.
      Sellaista sattuu, kun alueella on liian monta mokkuloijaa, ei kaista riitä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      334
      11306
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      76
      2415
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      58
      2330
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      35
      1974
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1888
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      165
      1880
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      41
      1424
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      22
      1390
    9. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      58
      1374
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1369
    Aihe