kysyn täälläkin ( laitoin toisen aloituksen päätään osioon).
Kun, meille on tulossa taloyhtiössä iso remppa, jonka hinta on n. 20 000 € minun
( pankin) osakkeeseeni.
Minulla on jonkin verran vielä asuntolainaa jäljellä.
Minulla olisi kuitenkin vara maksaa tuo uusi remppa kerralla pois.
Kannattako maksaa ?
Luulen , että asun tässä pitkään , enkä ole myymässä asuntoa pitkään aikaan.
Sillä , jos olisin myymässä , ei kai kannattaisi omia rahoja tähän laittaa .
- Eli kannattaako maksaa pois kerralla , vai
Onko järkevää maksaa vastikkeen mukana ( ja siinähän ei voi verotuksessa hyödyntää ).
Remontti& yhtiölaina
5
67
Vastaukset
- 1+8
Jos et maksa velkaosuutta pois ja olet myymässä asuntoa niin silloin velaton hinta on 20000€ korkeampi kuin myyntihinta eli velka siirtyy uuden omistajan maksettavaksi. Jos remonttia ei ole vielä tehty kun myyt asuntosi niin siitä pitää kuitenkin kertoa uudelle omistajalle joten sen vaikutus myyntihintaan on varmasti suurempi kuin tuo mainitsemasi 20000€.
Jos taas jäät itse asumaan asuntoon niin yhtiölainaa ei kannata ottaa kun se on kovemmalla korolla kuin mitä yksityiset saa pankista ja verohyötyä ei ole. Kyse on lähinnä siitä että pidätkö rahoja pankissa 0-korolla jolloin inflaatio syö pääomaa vai maksatko lainan pois jolloin ei tarvitse maksaa korkoja.- Ei tarvitse lainaa
Siis ,
tässä vastaaja kaiketi tarkoittaa maksa pois,
jos sinulla on siihen vara omasta pussista. - On vara, mutta k
1 8
Kyllä minä korkovähennykset ja asunnon velattoman ja velallisen hinnan natsaan.
Kyse on nyt siitä minulla on vara maksaa pois 20 000, mutta kannattako ?
Onko syitä miksi ottaisin lainana.
- ToinenValittaja
Tuohan riipuu remppalainan pituudesta ja korosta. Laske, kannattaako maksaa vai sijoittaa tuo raha muualle.
Minusta tuntuu, että jos ne rahat on nyt olemassa, niin kannattaisi maksaa remontti pois. Rahalle ei mistään saa tällä hetkellä kunnon tuottoa, ei ainakaan talletuksista. Ja epäilen, että nuo pankkien tarjoamat sijoitukset/rahastot/mitä ne ikinä onkaan, ei tuota yhtään mitään. Eihän se taloyhtiö kuitenkaan ole ilmaista lainaa mistään saanut, vaan korot niistä juoksevat ja ne tulee osakkaan maksettavaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924597
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?803723Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1303151Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152615Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292534- 432131
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282047Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2251810Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91697- 881659