Konservatiivin rukous

Aatto Joulunen

Siunaa ja varjele meitä,
Korkein, kädelläs.

Mitä tämä tarkoittaa?
Uskovina joudumme jatkuvan kiusaamisen ja jopa rääkkäämisen uhreiksi, joten Jumalan siunaus ja varjeles on elinehtomme. Emme enää pärjää millään muodoin ilman Jumalan jokahetkistä varjelusta. Siunaaminen tarkoittaa että oikein osaamme toimia eri tilanteissa ja voimme levittää ihmisille Kristuksen tuoksua.

Kaitse ain meidän teitä
vyöttäen voimalla meitä

Mitä tämä tarkoittaa?
Me tarvitsemme tässä yhä monimutkaistuvassa maailmassa ja syytösten moninaisissa vyyhdeissä Jumalan tarkkaa katsemista ja valvontaa. Myös oma lihamme tahtoo usein maksaa samalla mitalla takaisin, joten myös tässä suhteessa tarvitsemme kaitsentaa ja ohjausta, että oikein toimimme ja oikein aina opetamme. Koska itse olemme käytännössä heikkoja, vapisevia haavanlehtiä eikä meillä enää ole henkistä energiaa, niin tarvitsemme sitten Jumalalta sitä voimaa jokapäiväistä elämäämme varten. Myös Isä meidän- rukouksessa tätä leipää pyydämme ja uskomme mukaan myös saamme.

heikkoja edessäs.
Sulta on kaikki suuruus,

Mitä tämä tarkoittaa?
Kuten yllä jo sanoin, niin heikkoja olemme eikä meillä enää ole voimaa. Ihmisten oikeustaju ei koskaan koske uskovia, niin meiltä on kaikki voima vainojen alla vedetty pois. Olemme siis heikkoja ihmisten ja Jumalan edessä. Joten se suuruus, mikä meistä näkyy ja usein myös kuuluu ulospäin, niin se on sitä Jumalan antamaa suuruutta ja voimaa. Kun välttämättömyyden pakosta anomme ja jopa rukoilemme voimaa, niin Jumala armossaan sitä meille runsain mitoin sitä sitten antaa. Usein myös itse ihmettelemme, että mistä ihmeestä tuo voima ja viisaat sanat oikein tulivat. Itse en ole koskaan osannut noin ajatella. Olemme siis usein myös omien puheidemme ja kirjoitustemme innokkaita lukijoita.

henki sun hengestäs.

Mitä tämä tarkoittaa?
Se henki, mikä meissä vallitsee ja toimii, niin se on Jumalan antamaa Pyhää henkeä, jonka Jeesus lupasi lähettää meille - ja lähetti myös. Emme itse osaisikaan toimia emmekä puhua emmekä auttaa lähimmäisiämme, mutta se Jeesuksen henki osaa meitä niin ihanan viisaasti ohjata, että olemme usein myös oman elämämme seuraajia.

Ja kaikesta tästä jää tietenkin ikuinen kiitos Jumalalle, joka noin 2000 vuotta sitten lähetti Jeesuksen meidän syntimme sovittamaan ja voimaa antamaan. Amen

113

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aammen

AAamen

• mieti hyvänä jouluna

Siunaa ja varjele meitä,
      Korkein, kädelläs.

"Mitä tämä tarkoittaa?
      Uskovina joudumme jatkuvan kiusaamisen ja jopa rääkkäämisen uhreiksi, joten Jumalan siunaus ja varjeles on elinehtomme. Emme enää pärjää millään muodoin ilman Jumalan jokahetkistä varjelusta. Siunaaminen tarkoittaa että oikein osaamme toimia eri tilanteissa ja voimme levittää ihmisille Kristuksen tuoksua."

Ja käytännössä tuoksun levittäminen on tätä:

MIstä siis tuntee pelastuneen kristityn? Siitä että hän kertoo sen, mitä Raamatussa Jeesus sanoo:
      Peräsuolesta syntyneet paskapötkylät, dildoistit, takatuupparit tuhkaluukun pojat eivät ole ihmisiä. Tämä pitää uskoa Jumalansanana jota kaikki hattu kourassa kuunnelkoon ja uskontunnustuksena lausukoon joka kerta, astuen esiin sopivana ja sopimattomana aikana.

• Jouluaamu

Kristuksen tuoksu tarkoittaa sitä, että uskova tekee niitä tekoja joita Jeesus haluaa hänen tekevä. Kristityn agenda löytyy lähinnä Jeesuksen käskyistä.

• MISSÄ INHIMILLISYYS

Näillä kristilllisillä palstoilla kirjoittelevat ns kristityt ai uskovat . Mihin he uskovat
        ei ainakaan raamattuun johon he jatkuvasti vetoavat.

Käsketäänkö siellä tuomitsemaan lähimmäinen?, käsketäänkö siellä olemaan ylimielinen toisia kohtaan?, onko heillä oikeus päättää kuka pelastuu kuka ei?
        onko heillä oikeus solvata jatkuvasti?, tämäkö on kristillisyyttä.?

Vielä Joulunakin tekevät samaa ei minkäänlaista rakkautta, pahuutta katkeruutta, ylimielistyyttä, tuomitsemista kaikenlaista pahansuopaisuutta täynnä.

KARKOTTAVAT KAIKKI KIRJOITUKSILLAAN OIKEIN PAHUUDEN PERIKUVA

• Häpeäpenkkiin libera
        MISSÄ INHIMILLISYYS kirjoitti:

Näillä kristilllisillä palstoilla kirjoittelevat ns kristityt ai uskovat . Mihin he uskovat

Käsketäänkö siellä tuomitsemaan lähimmäinen?, käsketäänkö siellä olemaan ylimielinen toisia kohtaan?, onko heillä oikeus päättää kuka pelastuu kuka ei?

Vielä Joulunakin tekevät samaa ei minkäänlaista rakkautta, pahuutta katkeruutta, ylimielistyyttä, tuomitsemista kaikenlaista pahansuopaisuutta täynnä.

Tuomio on Jumalan, nuhtelu on uskovan etuoikeus oikeaan ohjaten syntihyväksyntäistä syntihyväksymättömyyteen kun näkee Jumlan tahdosta poikettavan.

Vai millaisia ajatuksia mieleesi tulee näistä Jumalan sanoista?

" Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta; mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat!

Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.

Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi."
        Ja apostolit sanoivat Herralle: "Lisää meille uskoa".

Luukas 17: 1 - 5

Siinä oli Jumalan neuvoja monenlaisia. Pitäkää otsestänne vaari eli tulee olla aktiivinen tietämään Jumalan tahto ja neuvomaan tarvittaessa uhdellen jukuripäistä niskoittelevaa liberaalia, joka on tottelematon ja välinpitämätön Herran tahdolle.

• mieti hyvänä joulun
        Häpeäpenkkiin libera kirjoitti:

Tuomio on Jumalan, nuhtelu on uskovan etuoikeus oikeaan ohjaten syntihyväksyntäistä syntihyväksymättömyyteen kun näkee Jumlan tahdosta poikettavan.

Vai millaisia ajatuksia mieleesi tulee näistä Jumalan sanoista?

" Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Mahdotonta on, että viettelykset jäisivät tulematta; mutta voi sitä, jonka kautta ne tulevat!

Hänen olisi parempi, että myllynkivi pantaisiin hänen kaulaansa ja hänet heitettäisiin mereen, kuin että hän viettelee yhden näistä pienistä.

Pitäkää itsestänne vaari! Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja jos hän katuu, anna hänelle anteeksi.

Ja jos hän seitsemän kertaa päivässä tekee syntiä sinua vastaan ja seitsemän kertaa kääntyy sinun puoleesi ja sanoo: 'Minä kadun', niin anna hänelle anteeksi."
        Ja apostolit sanoivat Herralle: "Lisää meille uskoa".

Luukas 17: 1 - 5

Siinä oli Jumalan neuvoja monenlaisia. Pitäkää otsestänne vaari eli tulee olla aktiivinen tietämään Jumalan tahto ja neuvomaan tarvittaessa uhdellen jukuripäistä niskoittelevaa liberaalia, joka on tottelematon ja välinpitämätön Herran tahdolle.

"...nuhtelu on uskovan etuoikeus oikeaan ohjaten syntihyväksyntäistä syntihyväksymättömyyteen kun näkee Jumlan tahdosta poikettavan."

Selvä, peräsuolesta syntyneet paskapötkylät, dildoistit, takatuupparit tuhkaluukun pojat eivät ole ihmisiä ja sen uskovat saavat sanoa.
        Täällä sitä oppii oppimatonkin ja kovapäisinkin tietää karttaa, kuin ruttoa, pahasuisia ihmisiä = uskovia.

• kovilleko ottaa?
        mieti hyvänä joulun kirjoitti:

"...nuhtelu on uskovan etuoikeus oikeaan ohjaten syntihyväksyntäistä syntihyväksymättömyyteen kun näkee Jumlan tahdosta poikettavan."

Selvä, peräsuolesta syntyneet paskapötkylät, dildoistit, takatuupparit tuhkaluukun pojat eivät ole ihmisiä ja sen uskovat saavat sanoa.
        Täällä sitä oppii oppimatonkin ja kovapäisinkin tietää karttaa, kuin ruttoa, pahasuisia ihmisiä = uskovia.

Ottaapa sinulle koville Raamatun totuus.
        Homostelu on synti ja siitä tulee tehdä parannus vaikka et sitä halua kuulla.

• Tahto Taatto
        MISSÄ INHIMILLISYYS kirjoitti:

"Käsketäänkö siellä tuomitsemaan lähimmäinen?, käsketäänkö siellä olemaan ylimielinen toisia kohtaan?, onko heillä oikeus päättää kuka pelastuu kuka ei?
        onko heillä oikeus solvata jatkuvasti?, tämäkö on kristillisyyttä.?"

Tämä ei ole uskovien uskon mukaista! Tämä on vain liberaalien pahanolon purkauksia, joista he ovat niin kuuluisia.

Meillä ei ole lupaa tuomita ketään, ei missään nimessä tule olla ylimielinen, vaan nöyrä kuten Jeesus oli nöyrä, me emme päätä mitään eikä oikeutta solvaamiseen. Tällainen ei ole kristillisyyttä, vaan tällainen on liberaalien pahanolon purkausta. Näitä syytöksiä ja tuomioita he latelevat uskovien päälle.

Tärkeää on, että kerromme Jumalan kirjoitetun tahdon totuudenmukaisesti ja rakastamme Jumalaa ja Hänen tahtoaan ylikaiken. Ja annamme kunnian Jumalalle, sillä Hänellä on hyvä tahto ihmisiä kohtaan. Jumalan tahto on hyvä ja ihanaa rakastavan Isän ohjausta, sillä tätä seuraa lupaus ... niin on rauha loppumaton. Tämä on juuri sitä Joulun sanomaa.

• amen
        Tahto Taatto kirjoitti:

"Käsketäänkö siellä tuomitsemaan lähimmäinen?, käsketäänkö siellä olemaan ylimielinen toisia kohtaan?, onko heillä oikeus päättää kuka pelastuu kuka ei?
        onko heillä oikeus solvata jatkuvasti?, tämäkö on kristillisyyttä.?"

Tämä ei ole uskovien uskon mukaista! Tämä on vain liberaalien pahanolon purkauksia, joista he ovat niin kuuluisia.

Meillä ei ole lupaa tuomita ketään, ei missään nimessä tule olla ylimielinen, vaan nöyrä kuten Jeesus oli nöyrä, me emme päätä mitään eikä oikeutta solvaamiseen. Tällainen ei ole kristillisyyttä, vaan tällainen on liberaalien pahanolon purkausta. Näitä syytöksiä ja tuomioita he latelevat uskovien päälle.

Tärkeää on, että kerromme Jumalan kirjoitetun tahdon totuudenmukaisesti ja rakastamme Jumalaa ja Hänen tahtoaan ylikaiken. Ja annamme kunnian Jumalalle, sillä Hänellä on hyvä tahto ihmisiä kohtaan. Jumalan tahto on hyvä ja ihanaa rakastavan Isän ohjausta, sillä tätä seuraa lupaus ... niin on rauha loppumaton. Tämä on juuri sitä Joulun sanomaa.

Amen!

• Tahto Taatto

"Matt. 7:12
      Sentähden, kaikki, mitä te tahdotte ihmisten teille tekevän, tehkää myös te samoin heille; sillä tämä on laki ja profeetat."

Tämäkin kohta todistaa kuinka hyvä on Jumalan tahto ja laki.

Ihmettelen tottatosiaan miksi liberaalit käyvät Jumalan tahdon ja lain kimppuun.

• Lyyris Lyllerö

Totta, Jumalan tahto Jeesuksen sen meille välittämänä on hyvä ja palvelee ja suojelee elämää. On vain hyviä seurauksia siitä, kun eletään Jumalan tahdon mukaan kuten juuri tuon kultaisen säännön, jonka toit esille.

• Eli kun konservatiivi nuhtelee toisia ja puhuu tuomiosta niille syntisille, niin sitä samaa hän tahtoo siis tehtävän myös itselle.

Kätevä Jeesuksen sana kertakaikkiaan.

• hihhuliänkyräfundis
        helsinkijokkeri kirjoitti:

Eli kun konservatiivi nuhtelee toisia ja puhuu tuomiosta niille syntisille, niin sitä samaa hän tahtoo siis tehtävän myös itselle.

Kyllä, juuri niin. Kristitty haluaa, että hänelle kerrotaan ja tarvittaessa nuhdellaan jos hänen tiensä on harhaan vievä.

• Tahto Taatto

Eli kun konservatiivi nuhtelee toisia ja puhuu tuomiosta niille syntisille, niin sitä samaa hän tahtoo siis tehtävän myös itselle.

"Eli kun konservatiivi nuhtelee toisia ja puhuu tuomiosta niille syntisille, niin sitä samaa hän tahtoo siis tehtävän myös itselle. "

Hyvin olet Jeesuksen sanoman ymmärtänyt. Kaikkein tärkein asia maailmassa on että toteutamme Jumalan tahdon. Mikään nuhde ja huomautus kaikki jopa huuto ei ole uskovalle liikaa, kun joku tahtoo meidän pysyttäytyvän Isän tahdossa.

Liberaalit ei tästä tykkää, vaan puhuvat "raamatulla päähän lyömisestä", "paperipaavista", ... tai käyttävät muita torjuntakeinoja ettei tarvitsisi elää Isän tahdossa. Heille se ihmisen tahto on niin tärkeää.

• Tahto Taatto kirjoitti:

"Eli kun konservatiivi nuhtelee toisia ja puhuu tuomiosta niille syntisille, niin sitä samaa hän tahtoo siis tehtävän myös itselle. "

Hyvin olet Jeesuksen sanoman ymmärtänyt. Kaikkein tärkein asia maailmassa on että toteutamme Jumalan tahdon. Mikään nuhde ja huomautus kaikki jopa huuto ei ole uskovalle liikaa, kun joku tahtoo meidän pysyttäytyvän Isän tahdossa.

Liberaalit ei tästä tykkää, vaan puhuvat "raamatulla päähän lyömisestä", "paperipaavista", ... tai käyttävät muita torjuntakeinoja ettei tarvitsisi elää Isän tahdossa. Heille se ihmisen tahto on niin tärkeää.

No tuota on vähän vaikea uskoa. Ainakaan PERTSA ei ota kuuleviin korviinsa mitä hänelle kertoo Jeesuksen seuraamisen laeista. Hän siis vain antaa; ei ota. On ehkä liian kovapäinen tai paatunut?

• äly ja väläys

No tuota on vähän vaikea uskoa. Ainakaan PERTSA ei ota kuuleviin korviinsa mitä hänelle kertoo Jeesuksen seuraamisen laeista. Hän siis vain antaa; ei ota. On ehkä liian kovapäinen tai paatunut?

Miksi kristityn pitäisi jotakin ottaa ateistilta?
        Hyvä Pertsa, olet koeteltu ja hyväksi havaittu!

• äly ja väläys kirjoitti:

Miksi kristityn pitäisi jotakin ottaa ateistilta?
        Hyvä Pertsa, olet koeteltu ja hyväksi havaittu!

Pertsa on kuitenkin sanonut,, ettei hän ole tehnyt parannusta synnistään. Ja muutenkin hän toimii vastoin Jeesuksen käskyjä. Kyllä minä olen vähän eri mieltä; hyvä ja koeteltu olisi herkällä tunnolla, ja parannuksen paikalla.

Mutta persta haaskaa aikaa ja voimiaan muiden sättimiseen. Mutta se on vain minun mielipide Raamatun pohjalta ajatellen. Muuten minulle on yksi lysti miten kukin Raamatun käskyihin suhtautuu.

• äly ja väläys

Pertsa on kuitenkin sanonut,, ettei hän ole tehnyt parannusta synnistään. Ja muutenkin hän toimii vastoin Jeesuksen käskyjä. Kyllä minä olen vähän eri mieltä; hyvä ja koeteltu olisi herkällä tunnolla, ja parannuksen paikalla.

Mutta persta haaskaa aikaa ja voimiaan muiden sättimiseen. Mutta se on vain minun mielipide Raamatun pohjalta ajatellen. Muuten minulle on yksi lysti miten kukin Raamatun käskyihin suhtautuu.

Höpö höpö. Pertsa ei tarvitse ateistien ohjeita.

• mieti hyvänä joulun

Olen muutaman kerran miettinyt, kuinka eri tavalla täällä uskosta ja elämästä puhuu esim Mummomuori kuin Pertsa. Voiko syy olla se, että koettu elämä on jättänyt erilaiset jäljet arvostelukykyyn? Jos vertaat noita kahta eri ihmistä vaikkapa tehtaan esimiehenä, niin kumpiko vaikuttaa arjessa olevaksi? Hänkö, jolle ei kukaan puhu yiluonnollisilla tavoilla ja jonka voi istuttaa neuvotelupöytään pelkäämättä häpäisyskandaalia vai se, joka on ylpeä siitä että ei piittaa kenestäkään ja pitää rivoja puheitaan kunnianaan?

• luovuttamaton totuus

Olen muutaman kerran miettinyt, kuinka eri tavalla täällä uskosta ja elämästä puhuu esim Mummomuori kuin Pertsa. Voiko syy olla se, että koettu elämä on jättänyt erilaiset jäljet arvostelukykyyn? Jos vertaat noita kahta eri ihmistä vaikkapa tehtaan esimiehenä, niin kumpiko vaikuttaa arjessa olevaksi? Hänkö, jolle ei kukaan puhu yiluonnollisilla tavoilla ja jonka voi istuttaa neuvotelupöytään pelkäämättä häpäisyskandaalia vai se, joka on ylpeä siitä että ei piittaa kenestäkään ja pitää rivoja puheitaan kunnianaan?

Pertsa on Raamattu-uskollinen ja mummis liberaali humanisti. Heillä on eri esimiehet, siinä kaikki. Jos olet väärää evankeliumia julistamassa on ihan sama miten "neuvottelet".

• lintu vai kala

Mummomuori on ateisteille ja eksyttäjille vain makea suupala. Pertsaa ei nielaista. Hyvä Pertsa!
        Kaikkia totuuden puhujia on vihattu ja vihataan....

• mieti hyvänä joulun
        luovuttamaton totuus kirjoitti:

Pertsa on Raamattu-uskollinen ja mummis liberaali humanisti. Heillä on eri esimiehet, siinä kaikki. Jos olet väärää evankeliumia julistamassa on ihan sama miten "neuvottelet".

luovuttamaton totuus

Minä kysyun enemminkin sitä, kummalla on arvostelukyky tallella.

• mieti hyvänä joulun
        lintu vai kala kirjoitti:

Mummomuori on ateisteille ja eksyttäjille vain makea suupala. Pertsaa ei nielaista. Hyvä Pertsa!
        Kaikkia totuuden puhujia on vihattu ja vihataan....

lintu vai..?

"Viihdytä meitä sirkusmaisella itsehäpäisyllä! Me taputetaan ja innostetaan jotta voimme nauraa kämmeniimme. Lisää aatyylin sanoja, lisää paskaa. miinapolkijoita, huorittelua!!. Pelasta päivämme"

• luovuttamaton totuus

luovuttamaton totuus

Pertsalla.

• totuus kirpaisee?

lintu vai..?

"Viihdytä meitä sirkusmaisella itsehäpäisyllä! Me taputetaan ja innostetaan jotta voimme nauraa kämmeniimme. Lisää aatyylin sanoja, lisää paskaa. miinapolkijoita, huorittelua!!. Pelasta päivämme"

Tarkoituksesi oli mollata pertsaa kirjoituksellasi mutta et saanut mieleisiäsi vastauksia...

• mieti hyvänä joulun
        totuus kirpaisee? kirjoitti:

Tarkoituksesi oli mollata pertsaa kirjoituksellasi mutta et saanut mieleisiäsi vastauksia...

Ei minun tarkoitukseni ole mollata Pertsaa, hän häpäisee itse itsensä. Lainaamani sanat ovat hänen ja peräänkuulutan arvostelukykyä häneltä. Koska hän ei siihen jostain syystä kykene, niin kysyn, onko ihmisen usuttaminen itsensä häpäisemiseen ihan oikein?

• rauha maassa

Ei minun tarkoitukseni ole mollata Pertsaa, hän häpäisee itse itsensä. Lainaamani sanat ovat hänen ja peräänkuulutan arvostelukykyä häneltä. Koska hän ei siihen jostain syystä kykene, niin kysyn, onko ihmisen usuttaminen itsensä häpäisemiseen ihan oikein?

No ei kuule onnistu - rauhoitu nyt! Eihän Joulu ole edes puolessavälissäkään vielä :)

• hyvä jos kaduttaa

Ethän sinä sitä kysynyt!

• Tuhon tulva on tulos

luovuttamaton totuus

Jumalalla on paras arvostelukyky ja kapasiteetti Jokainen Raamattun neuvojen mukaan elämän syntiansoja paljastamaan ja arvostelemaan kykenevä on oikeaan arvostelukykyyn kasvanut.

Jumalan sanalla arvostelukyvytön koittaa piilottaa helevettiin eksytettäviltä totuudeen siitä mikä on syntiä. Liberaalinen lustekasvu on tästä esimerkki, kuulemme liberaalien puhuvan hyvun röyhkeitä sanoja Jumalan sanaa vastaan: " Homostelu ei ole synti. Homostelijat voivat mennä keskenään syntiliittoon."

Itse en ole missään tekemisissä liberalien kanssa, sillä Raamatussa oleva karttamiskehotus sopii liberaleihin. Moni konservatiivi on viettänyt aikaa liberaalien seurassa ja mikä on ollut seuraus? Julkijumalattomuuden syntihyväksyntää sekä itseleen vaikeuksien kasaminen kun vohollisen vaikutuksesta konservatiivista vietellään liberaalisyntiä tunnustava luste ja sen vaikutus näkee Suomen kansassa, jumalattomia kansanedustjia suurin osa ja kansakin on eksytykseen saatu valehdellen johdateltua.

Mitä yhteistä on pimeyden lapsella ja Valon lapsella?

Raamattuhaulla lukekaa neuvot mitä tulee karttaa. Kellä on korvat se kuulkoon, on alkava elonkorjuun aika ja jyvät erotetellaan akanoista. Totisesti, liberaalin taloa ei ole rakennettu kalliopohjalle vaan hiekalle.

" Kukaan ei aavistanut mitään, ennen kuin tulva tuli ja vei heidät kaikki mennessään. Samoin käy, kun Ihmisen Poika tulee. Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa viljaa: toinen otetaan, toinen jätetään. "

Matteus 24: 39-41

• Aaamen
        Tuhon tulva on tulos kirjoitti:

Jumalalla on paras arvostelukyky ja kapasiteetti Jokainen Raamattun neuvojen mukaan elämän syntiansoja paljastamaan ja arvostelemaan kykenevä on oikeaan arvostelukykyyn kasvanut.

Jumalan sanalla arvostelukyvytön koittaa piilottaa helevettiin eksytettäviltä totuudeen siitä mikä on syntiä. Liberaalinen lustekasvu on tästä esimerkki, kuulemme liberaalien puhuvan hyvun röyhkeitä sanoja Jumalan sanaa vastaan: " Homostelu ei ole synti. Homostelijat voivat mennä keskenään syntiliittoon."

Itse en ole missään tekemisissä liberalien kanssa, sillä Raamatussa oleva karttamiskehotus sopii liberaleihin. Moni konservatiivi on viettänyt aikaa liberaalien seurassa ja mikä on ollut seuraus? Julkijumalattomuuden syntihyväksyntää sekä itseleen vaikeuksien kasaminen kun vohollisen vaikutuksesta konservatiivista vietellään liberaalisyntiä tunnustava luste ja sen vaikutus näkee Suomen kansassa, jumalattomia kansanedustjia suurin osa ja kansakin on eksytykseen saatu valehdellen johdateltua.

Mitä yhteistä on pimeyden lapsella ja Valon lapsella?

Raamattuhaulla lukekaa neuvot mitä tulee karttaa. Kellä on korvat se kuulkoon, on alkava elonkorjuun aika ja jyvät erotetellaan akanoista. Totisesti, liberaalin taloa ei ole rakennettu kalliopohjalle vaan hiekalle.

" Kukaan ei aavistanut mitään, ennen kuin tulva tuli ja vei heidät kaikki mennessään. Samoin käy, kun Ihmisen Poika tulee. Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään. Kaksi naista on jauhamassa viljaa: toinen otetaan, toinen jätetään. "

Matteus 24: 39-41

Liberaalien kanssa ollaan hengellisessä mielessä tekemisissä vain evankelioimistarkoituksessa, sillä on todettu, että heitäkin Jeesus voi kutsua.

Höpö höpö. Pertsa ei tarvitse ateistien ohjeita.

En minä "ateistin ohjeita" kenellekään anna, vaan sen mitä Raamattu sanoo. Olen kyllä huomannut näinä Joulun päivinä, ettei minun laittamat viestit ole kauaa pysyneet, joissa olen luetellut Raamatussa olevia ikuiseen kärsimykseen vieviä tekoja ja tekemättä jättämisisä.

Täällä kun näytään vihaavan sitä mitä Jeesus on sanonut; ne sanat poistetaan silmistä välillä hyvinkin nopeasti.

• luovuttamaton totuus kirjoitti:

"Pertsa on Raamattu-uskollinen" on kyllä nyt Pyhäin häväistys. Ihminen, joka ylenkatsoo jopa Jeesuksen ja Paavalin käskyt ja ohjeet, on kaikkea muuta kuin Raamattu-uskollinen. Älkää nyt ihan naurettaviksi ryhtykö!

Mummomuori on tosiaan sellainen, jota ei tarvitsisi koskaan hävetä hänen seurassaan. Mutta jos olisi pertsa,, niin äkkiä joutuisi menemään takavasemmalle hänen rivojen puheidensa takia.

• äly ja väläys

En minä "ateistin ohjeita" kenellekään anna, vaan sen mitä Raamattu sanoo. Olen kyllä huomannut näinä Joulun päivinä, ettei minun laittamat viestit ole kauaa pysyneet, joissa olen luetellut Raamatussa olevia ikuiseen kärsimykseen vieviä tekoja ja tekemättä jättämisisä.

Täällä kun näytään vihaavan sitä mitä Jeesus on sanonut; ne sanat poistetaan silmistä välillä hyvinkin nopeasti.

Höpö höpö. Sinulle kelpaisi vain sellaiset kirjoitukset joissa kumottaisiin Raamatun sana homostelustasi.
        Mutta Raamatun sana ei muutu joten muutu sinä jos koet ristiriitaa.

Höpö höpö. Sinulle kelpaisi vain sellaiset kirjoitukset joissa kumottaisiin Raamatun sana homostelustasi.
        Mutta Raamatun sana ei muutu joten muutu sinä jos koet ristiriitaa.

Minulle kyllä kelpaa se mitä Raamattuun on satuttu kirjoittamaan kenenkin toimesta. Sitä ei voi valita, vaan kaikki peliin sellaisena kuin kirjoittajat ovat ne esittäneet.

"Homostelu" on kumottu sillä lailla kylläkin, ettei Jumala ole kieltänyt muuta kuin makaamisen; muu on siis aivan sallittua. Jeesus ei kieltänyt edes sitä. Sama kuin heterot eivät makaisi, mutta saavat tehdä kaikkea muuta mukavaa. Lesboilta ei ole kielletty senkään vertaa.

Paavali esitti Rooman väestä sellaista, että jostain syystä heterot olivat vallan kiimaantuneet samaan sukupuoleen, jota Paavali piti pahana. Mutta kuten on nähty, niin Jumala ja Jeesus ovat olleet eri mieltä.

En koe ristiriitaa, joten en ole muuttumisen tarpeessa. Mutta jos Paavali tulee tuomitsemaan maailman, kuten hän on kertonut, niin sitten en tiedä: mikä on "miehimys". Jos olisin "naisimus", niin paikka Jumalan valtakunnassa olisi lähes selviö.

• ei mitään uutta

"Pertsa on Raamattu-uskollinen" on kyllä nyt Pyhäin häväistys. Ihminen, joka ylenkatsoo jopa Jeesuksen ja Paavalin käskyt ja ohjeet, on kaikkea muuta kuin Raamattu-uskollinen. Älkää nyt ihan naurettaviksi ryhtykö!

Mummomuori on tosiaan sellainen, jota ei tarvitsisi koskaan hävetä hänen seurassaan. Mutta jos olisi pertsa,, niin äkkiä joutuisi menemään takavasemmalle hänen rivojen puheidensa takia.

Älähän höpise. Sinä et kestä ketään joka sanoo synnin synniksi. Mikä sinä olet ketään häpeämään, katso itseäsi.

• ei mitään uutta kirjoitti:

Älähän höpise. Sinä et kestä ketään joka sanoo synnin synniksi. Mikä sinä olet ketään häpeämään, katso itseäsi.

Minä olen sanonut itsekin "synnin synniksi" vaikka kuinka monta kertaa. Kyllä minä sen aivan hyvin kestän . Mistä tuollainen vale taas tuli ehkä uskovalta?

Ja mitä minun pitäisi "hävetä". Olen katsonut itseäni, ja nytkin olen saanut palautetta toiminnastani, ja kuulemma Jumala siunaa minua. Ei taida olla kovin paljon olla hävettävää, vaan pitää jatkaa samaan malliin.

Olisi joskus hyvä ajatella mitä soopaa kirjoittelee toisista.

• rukous jatkuu

Uskomattoman levottomia nuo liberaalit näin Joulunakin näyttää olevan.

Hyvin todistaa kuinka tärkeää on tuo alustuksessa esiintullut rukous, joka on myös jonkun virren eka säkeistönä.

• Minä olin kuvitellut, että näin Joulun aikaan uskovat ovat varmaan ystävällisiä, mutta on käynyt päinvastoin: on näkynyt vielä enemmän pahuutta ja väärämielisyyttä ja mielen pimeyttä kuin arkena. On kuin tämä olisi joku pahuuden pesä.

• pääkokille!

Minä olin kuvitellut, että näin Joulun aikaan uskovat ovat varmaan ystävällisiä, mutta on käynyt päinvastoin: on näkynyt vielä enemmän pahuutta ja väärämielisyyttä ja mielen pimeyttä kuin arkena. On kuin tämä olisi joku pahuuden pesä.

Mikä sinä ateistina olet arvioimaan uskovien hyvyyttä tai pahuutta. Mene sinne hyvyydenpesään ateistipalstslle jos totuus ei miellytä.

• pääkokille! kirjoitti:

Mikä sinä ateistina olet arvioimaan uskovien hyvyyttä tai pahuutta. Mene sinne hyvyydenpesään ateistipalstslle jos totuus ei miellytä.

"Jos totuus ei miellytä". No juuri sehän minua miellyttääkin, mutta nyt täällä on ollut varsin paljon pelkkää valetta, ja jopa mielipuolisia ajatuksia. Siksi näyttää siltä. että tästä on tullut pahuuden pesä, jossa ei ole valoa eikä totuutta, vain syvää pimeyttä.

• Ystävän neuvo

"Jos totuus ei miellytä". No juuri sehän minua miellyttääkin, mutta nyt täällä on ollut varsin paljon pelkkää valetta, ja jopa mielipuolisia ajatuksia. Siksi näyttää siltä. että tästä on tullut pahuuden pesä, jossa ei ole valoa eikä totuutta, vain syvää pimeyttä.

"Siksi näyttää siltä. että tästä on tullut pahuuden pesä, jossa ei ole valoa eikä totuutta, vain syvää pimeyttä."

Turhaan meihin purat taas tuota pahaaoloasi. EI se auta sinua kuule yhtään. Kerro Jumalalle huolesi - Hän kyllä auttaa sinua jos vaan tahdot sitä.

• Ystävän neuvo kirjoitti:

"Siksi näyttää siltä. että tästä on tullut pahuuden pesä, jossa ei ole valoa eikä totuutta, vain syvää pimeyttä."

Turhaan meihin purat taas tuota pahaaoloasi. EI se auta sinua kuule yhtään. Kerro Jumalalle huolesi - Hän kyllä auttaa sinua jos vaan tahdot sitä.

Taas tyypillistä uskovan toimintaa; oma pahuus siirretään kätevästi toisen pahaksi oloksi. Minä olen sen verran kokenut kaikenlaista, ettei minuun henkilökohtaisesti vaikuta mitä kirjoitellaan.

Yritän vaan kertoa totuuden niihin kirjoituksiin, jotka ovat eniten aivan täyttä sisimmästä tullutta pahuutta. Minulla on HYVÄ OLO, ei suinkaan paha. Olisi hyvä joskus miettiä mitä soopaa toisista suoranaisia valheita. Että ihan "ystävän neuvo"!

• neuvoa

Taas tyypillistä uskovan toimintaa; oma pahuus siirretään kätevästi toisen pahaksi oloksi. Minä olen sen verran kokenut kaikenlaista, ettei minuun henkilökohtaisesti vaikuta mitä kirjoitellaan.

Yritän vaan kertoa totuuden niihin kirjoituksiin, jotka ovat eniten aivan täyttä sisimmästä tullutta pahuutta. Minulla on HYVÄ OLO, ei suinkaan paha. Olisi hyvä joskus miettiä mitä soopaa toisista suoranaisia valheita. Että ihan "ystävän neuvo"!

Kerro Jumalalle huolesi ja ota taas uudestaan vastaan usko Jeesukseen. Me emme voi sinua auttaa, koska et tunne apua tarvitsevasi. Mutta Jumala voi sinua vielä auttaa suurissa ongelmissasi.

• käskyt mieleen
      • Ja ne jotka jakavat taivasosuuksia ja pitävät itseään ylempänä, voi Raamatun mukaan tulla paha yllätys silloin kun paikkoja aletaan jaella.

• tee ninkuin opetat

Ja ne jotka jakavat taivasosuuksia ja pitävät itseään ylempänä, voi Raamatun mukaan tulla paha yllätys silloin kun paikkoja aletaan jaella.

Älä sitten tee niin!

• Liberaalin rukous:

11:2 Niin hän sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa: Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; [tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;]
      11:3 anna meille joka päivä meidän jokapäiväinen leipämme;
      11:4 ja anna meille meidän syntimme anteeksi, sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle velallisellemme; äläkä saata meitä kiusaukseen; [vaan päästä meidät pahasta]."

Sillä meidän on annettava anteeksi jotta itse voisimme saada Häneltä anteeksi.

Mark. 11:25
      Ja kun te seisotte ja rukoilette, niin antakaa anteeksi, jos kenellä teistä on jotakin toistansa vastaan, että myös teidän Isänne, joka on taivaissa, antaisi teille anteeksi teidän rikkomuksenne."

2Kor. 2:10
      Mutta kenelle te jotakin anteeksi annatte, sille minäkin; sillä mitä minä olen anteeksi antanut - jos minulla on ollut jotakin anteeksiannettavaa - sen olen anteeksi antanut teidän tähtenne Kristuksen kasvojen edessä

• tunnustus, katumus, armo

Miten voi antaa anteeksi jos synnintekijä ei kadu eikä pyydä anteeksi vaan ylpeilee synnillään.

• ymmärsithän

Ymmärrät varmaan tuossa, että puhuttiin Jeesuksen omille?

• tunnustus, katumus, armo kirjoitti:

Miten voi antaa anteeksi jos synnintekijä ei kadu eikä pyydä anteeksi vaan ylpeilee synnillään.

Kyllä voi antaa anteeksi.

• ymmärsithän kirjoitti:

Ymmärrät varmaan tuossa, että puhuttiin Jeesuksen omille?

Kaikille jotka häneen uskoon. Sieltä ei voi toinen ihminen ketään häätää pois.

• tunnustus, katumus, armo
        mummomuori kirjoitti:

Missä Raamatussa sanotaan näin?

• ymmärithän
        mummomuori kirjoitti:

Kaikille jotka häneen uskoon. Sieltä ei voi toinen ihminen ketään häätää pois.

Mitä merkitsee Jeesukseen uskominen?
        Saata.nakin uskoo Jeesukseen.

• hölmistynyt
        mummomuori kirjoitti:

Eikö Jeesus sanonut, mene äläkä enää syntiä tee?
        Sitäkö nyt tarkoitat, että riittää kun vain pyytää synnit anteeksi ja voi sen jälkeen jatka samojen syntien tekemistä.

• ymmärithän kirjoitti:

Ahaa, sinäkin siis olet samassa janassa - paholainenkin tekee hyviä tekoja ja seuraa Jeesuksen opetuksia. No, joo...

• muorirukalle
        mummomuori kirjoitti:

Ahaa, sinäkin siis olet samassa janassa - paholainenkin tekee hyviä tekoja ja seuraa Jeesuksen opetuksia. No, joo...

Aha, sinulta loppuu argumentit ja huomaat olevasi kaltevalla pinnalla ja alat tapasi mukaan nälviä kun et muuhun kykene.

• jauhosuu
        muorirukalle kirjoitti:

Aha, sinulta loppuu argumentit ja huomaat olevasi kaltevalla pinnalla ja alat tapasi mukaan nälviä kun et muuhun kykene.

Ei vastaa edes edellisiin kysymyksiin...

• jauhosuu kirjoitti:

Ei vastaa edes edellisiin kysymyksiin...

Joka tapauksessa Jeesus tiesi, ettei kukaan elä synnittömästi, koska juuri ennen "syntisen naisen" kivitystä kovaan ääneen vaatineet osoittautuivatkin omasta mielestään syntisiksi Jeesuksen silmien edessä. Ei siis ole kovinkaan uskottavaa, että Jeesus oletti juuri tuon naisen menevän "eikä enää syntiä tee".

Mutta Jeesus antaa monta esimerkkiä siitä kuinka tärkeää onkaan antaa anteeksi, joka häntä vastaan rikkoo, antaa anteeksi velat, ettei joudu heitetyksi tuliseen järveen, pitää antaa anteeksi 77x7, ja ettei pidä mennä muita tuomitsemaan, vaan katsoa omaa vaellustaan.

Eli jos anna "synnintekijälle" anteeksi, niin aika kehnosti käy.

• ei se ymmärrä
        ymmärithän kirjoitti:

mummo ei usko paholaisen olemassaoloon ja anteeksi saa katumatta, anteeksi pyytämättä ja parannusta tekemättä, mummo taas julistaa vastoin Raamattua kuten yleensä.

• etkö ymmärrä?

Joka tapauksessa Jeesus tiesi, ettei kukaan elä synnittömästi, koska juuri ennen "syntisen naisen" kivitystä kovaan ääneen vaatineet osoittautuivatkin omasta mielestään syntisiksi Jeesuksen silmien edessä. Ei siis ole kovinkaan uskottavaa, että Jeesus oletti juuri tuon naisen menevän "eikä enää syntiä tee".

Mutta Jeesus antaa monta esimerkkiä siitä kuinka tärkeää onkaan antaa anteeksi, joka häntä vastaan rikkoo, antaa anteeksi velat, ettei joudu heitetyksi tuliseen järveen, pitää antaa anteeksi 77x7, ja ettei pidä mennä muita tuomitsemaan, vaan katsoa omaa vaellustaan.

Sinulta ei kysytty mitään joten säästä meidät noilta ateistin mielipiteitä, kiitos!

• Sivuhuom!

"Ei siis ole kovinkaan uskottavaa, että Jeesus oletti juuri tuon naisen menevän "eikä enää syntiä tee"."

Mutta tämä on se Jeesuksen käsky kaikille ihmisille!

Anteeksiantaminen on tärkeää ja anteeksipyytäminen, mutta miten pyydät anteeksi, jos et tunnusta etkä tiedosta tehneesi syntiä?

• Sivuhuom!
        etkö ymmärrä? kirjoitti:

Sinulta ei kysytty mitään joten säästä meidät noilta ateistin mielipiteitä, kiitos!

Jostain syystä Jokkeria kuitenkin vielä askarruttaa nämä uskovien asiat. Se on hyvä vaan, että jokin siemen on siellä sydämen sopukoissa. Ehkä Jumala antaa vielä kasvun?

• etkö ymmärrä? kirjoitti:

Mutta en antanut ""ateistin mielipidettä", vaan Raamatussa olevat Jeesuksen lausunnot. Tykkääköhän Jeesus niistä, jotka ylenkatsovat hänen sanansa?

• hassu poika olet

Mutta en antanut ""ateistin mielipidettä", vaan Raamatussa olevat Jeesuksen lausunnot. Tykkääköhän Jeesus niistä, jotka ylenkatsovat hänen sanansa?

Ateistit ei täällä tuomioita jaa!

• hassu poika olet kirjoitti:

En jaa tuomioita, mutta Jeesus on sanonut, että hän rakastaa sitä, joka pitää hänen sanansa ja tekee mitä hän on käskenyt tehdä. Tuo viimeinen on myös lähetyskäsky: opettaa kaikkia tekemään mitä Jeesus on käskenyt tehdä.

Hassu on se, ja ajattelematon, joka ei ota Jeesuksen sanoista vaariin, vaan hyökkää sanojaa vastaan. Voin nyt todeta, että teen sitä lähetystyötä, minkä moni uskova laiminlyö.

• jankuttajalle

En jaa tuomioita, mutta Jeesus on sanonut, että hän rakastaa sitä, joka pitää hänen sanansa ja tekee mitä hän on käskenyt tehdä. Tuo viimeinen on myös lähetyskäsky: opettaa kaikkia tekemään mitä Jeesus on käskenyt tehdä.

Hassu on se, ja ajattelematon, joka ei ota Jeesuksen sanoista vaariin, vaan hyökkää sanojaa vastaan. Voin nyt todeta, että teen sitä lähetystyötä, minkä moni uskova laiminlyö.

Onko sinun ihan mahdotonta ymmärtää, että sinun käsityksesi ja mielipiteesi eivät kiinnosta ketään vaan teet itsestäsi pellen. Luulet olevasi joku Raamatun tuntija kun olet sitä yrittänyt ilman uskoa opiskella vuosia ja pettynyt kun mitään ei tapahtunutkaan. Nyt yrität kuitata täällä katkerana hukkaan menneitä vuosiasi.

• jankuttajalle kirjoitti:

Onko sinun ihan mahdotonta ymmärtää, että sinun käsityksesi ja mielipiteesi eivät kiinnosta ketään vaan teet itsestäsi pellen. Luulet olevasi joku Raamatun tuntija kun olet sitä yrittänyt ilman uskoa opiskella vuosia ja pettynyt kun mitään ei tapahtunutkaan. Nyt yrität kuitata täällä katkerana hukkaan menneitä vuosiasi.

No jos Raamatun tekstit ovat minulta sitä että teen itsestäni pellen, niin taitaa olla vika toisessa päässä. Raamattu on sama aina, vaikka sitä kuka siteeraa ja tuo ne esiin.

Ja aivan turha pitää minua "katkerana": olen jo aikaa sitten päätynyt siihen ajatukseen, joka minulla on pysynyt, ja olen aivan tyytyväinen elämääni. Jokainen tekee virheitä elämässään, mutta ne voi aina korjata. Ei pidä jäädä epäonnistuneeseen tilanteeseen.

• muorirukalle kirjoitti:

Eiköhän tuon kommentin ollut vain tarkoitus osoittaa miten huono ja väärä usko vaikka esimerkiksi minulla on? Etten hänen mielestään kuulu edes kohdejoukkoon, josta hän käyttää sanaa ”Jeesuksen omat”. Hän on siis itse määritellyt keitä tuohon joukkoon saa kuulua ja ketkä siitä hylätään.

Sitten hän koettaa tiedustella, mitä merkitsee usko Jeesukseen? En kutsuisi itseäni kristityksi, enkä lukisi Raamatusta juuri Hänen opetuksiaan, ellen uskoisi Jeesukseen ja Hänen opetuksiinsa. Se lienee kuitenkin selvää hänelle, mutta tuon takana piillee ansa, jolla hän voisi merkitä minut vääräuskoiseksi ja lähes paholaisen kaltaiseksi.

Hän vieläpä vihjaa että koska Satanakin uskoo, ei muiden uskovien usko ole sen kummempaa.

Se miksi en viitsi näihin vastata, johtuu vain siitä, että näihin on niin turhaa vastailla. Jos joku haluaa luoda esim. minusta mielessään kuvan, ja käydä keskustelua sen mielikuvan kanssa, niin mikäs siinä. Ei niihin kuitenkaan aina tarvitse edes vastata, sillä tuskin hän edes odotti sellaista saati lue sitä.

• suoria_kysymyksiä
        mummomuori kirjoitti:

Eiköhän tuon kommentin ollut vain tarkoitus osoittaa miten huono ja väärä usko vaikka esimerkiksi minulla on? Etten hänen mielestään kuulu edes kohdejoukkoon, josta hän käyttää sanaa ”Jeesuksen omat”. Hän on siis itse määritellyt keitä tuohon joukkoon saa kuulua ja ketkä siitä hylätään.

Sitten hän koettaa tiedustella, mitä merkitsee usko Jeesukseen? En kutsuisi itseäni kristityksi, enkä lukisi Raamatusta juuri Hänen opetuksiaan, ellen uskoisi Jeesukseen ja Hänen opetuksiinsa. Se lienee kuitenkin selvää hänelle, mutta tuon takana piillee ansa, jolla hän voisi merkitä minut vääräuskoiseksi ja lähes paholaisen kaltaiseksi.

Hän vieläpä vihjaa että koska Satanakin uskoo, ei muiden uskovien usko ole sen kummempaa.

Se miksi en viitsi näihin vastata, johtuu vain siitä, että näihin on niin turhaa vastailla. Jos joku haluaa luoda esim. minusta mielessään kuvan, ja käydä keskustelua sen mielikuvan kanssa, niin mikäs siinä. Ei niihin kuitenkaan aina tarvitse edes vastata, sillä tuskin hän edes odotti sellaista saati lue sitä.

Sinulta kysyttiin mitä merkitsee Jeesukseen uskominen, eli mitä Jeesukseen uskominen tarkoittaa? Tietäähän paholainenkin Jeesuksen olevan olemassa. Ei sinulta kysytty sen kummempaa kuin: mitä Jeesukseen uskominen käytännössä tarkoittaa? Millaista on pelastava usko?

• kiertääkaartaavatkaaveiv
        suoria_kysymyksiä kirjoitti:

Sinulta kysyttiin mitä merkitsee Jeesukseen uskominen, eli mitä Jeesukseen uskominen tarkoittaa? Tietäähän paholainenkin Jeesuksen olevan olemassa. Ei sinulta kysytty sen kummempaa kuin: mitä Jeesukseen uskominen käytännössä tarkoittaa? Millaista on pelastava usko?

Mummis ei koskaan vastaa suoriin ja selkeisiin kysymyksiin.
        Tyypillinen liberaali.

• suoria_kysymyksiä kirjoitti:

Mitä usko siis tarkoittaa minulle?

Se tarkoittaa paljonkin. Käytännössä se näkyy monessa asiassa, jossa Jeesuksen opetukset ovat olennaisia. Se näkyy että Jumalan rakkaus koskettaa ja antaa voimaa rakastaa myös Jumalaa että Jeesusta sekä lähimmäisiä. Näin ihan arkisissa askareissa se tulee ilmi.

Se näkyy kilvoitteluna niiden seikkojen suhteen, joissa on vielä parannettavaa. Se näkyy ilona ja välillä suruna. Se näkyy uskona silloinkin kun sitä koetetaan kieltää tai mitätöidä.

Pelastuksen jätän yksin Jumalan käsiin. Koetan olla rehellinen Häntä kohtaan kuitenkin.

• EI TUOMITA
        hassu poika olet kirjoitti:

hassu poika olet ET MUUTEN SINÄKÄÄN JAA TUOMIOITA, PIDÄPÄS MIELESSÄS

• Aatto Joulunen

"11:2 Niin hän sanoi heille: "Kun rukoilette, sanokaa: Isä, pyhitetty olkoon sinun nimesi; tulkoon sinun valtakuntasi; [tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;] "

Tässä pyhitetään Jumala ja Hänen tahtonsa kaiken yläpuolelle. Myös kaikkien aikakausien trendien yläpuolelle. Aikakaudet tulee ja menee ja liberaalien tulkinnat muuttuu sen mukaan mistä saadaan eniten suosiota ajan ihmisiltä, mutta Jumalan tahto pysyy ja säilyy muuttumattomana.

Siksi on tärkeää rukoilla myös Jumalan valtakunnan tulemista jolloin se Jumalan kirjoitettu tahto sitten täysin toteutuu. Enää ei ole suvaitsevaisuuksia eikä näitä irtopisteiden keruuta. On vain Jumalan antama rakkaus ja ihmisillä hyvä tahto.

"11:3 anna meille joka päivä meidän jokapäiväinen leipämme; "

Tässä on samaa ainesta mitä aluksen rukouksessa. Anna meille taas tänään kaikki se mitä tarvitsemme sekä hengellisesti että fyysisesti. Ja uskomme mukaan Jumala antaa kyllä soimaamatta kaiken mikä meille on tarpeen ja hyväksi.

"11:4 ja anna meille meidän syntimme anteeksi, sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle velallisellemme; äläkä saata meitä kiusaukseen; [vaan päästä meidät pahasta].""

Koska kuitenkin myös uskovat olemme lihassa, niin synti tulee elämäämme ja myös jokapäivä tätä tulee muistaa pyytää anteeksi. Jumalan tahto on niin tärkeä asia, että ihminen tahtoo siitä vaan lipsua. Liberaaleilla ei tätä ongelmaa ole, koska he eivät piittaa Jumalan tahdosta - ehkä valikoiden välittävät mutta koko kunniaa he eivät voi antaa Jumalan tahdolle.

Tärkeä rukous on myös tuo, että pyytää ettei kiusauksia tulisi, koska niillä on suuri voima ihmisen mieleen. Tämänhän olemme nähneet näissä homokuvioissa että kuinka suunnaton vaikutus homoudella on ihmisen mieleen. Se valtaa koko hänen olemuksensa ja mielensä ja jopa kirkkolaitoksia. Ei ihme että Jumala on niin monessa kohdin puuttunut juuri tähän asiaan Sanassaan.

"Sillä sinulle on valta, voima ja kunnia - iankaikkiesti!

Tässä taas palataan tuohon alustuksen rukoukseen, jossa tunnustetaan, että Jumalalla on valta ja voima. Vain Häneltä se voima tulee mitä tarvimme. Meillä itsessään sitä voimaa ei enää ole. Se on mennyt tämän maailman pahojen ihmisten ryöpytyksessä, mutta nyt sitä voimaa antaakin Jumala. Ja tätä voimaa nämä liberaalit sitten niin suuresti vihaa. He eivät varmaan tiedä mitä tekevät ja mitä he itse asiassa vihaavat.

Myös iankaikkisesti-sanaa liberaalit eivät huomaa. Mitä hyödyttää ihmistä että saa tässä ajassa kaikenlaista turhaa suvaitsevaisuus-lisäpisteitä, kun kuitenkin saavat sielulleen vahingon josta sitten joutuvat kärsimään iankaikkisesti. Mitä on tämän maailman maine, jos menettää iankaikkisen taivaan maineen ja Jeesus häpeää häntä taivasten valtakunnassa. Tätä liberaalit eivät uskalla ajatella eivätkä ole hoksanneet.

• Kiitos tanakasta tulkinnasta.

”Tässä pyhitetään Jumala ja Hänen tahtonsa kaiken yläpuolelle.”

Juuri näin. Ei siis Raamattu eikä se oma uskonyhteisö vaan Jumala!

”Anna meille taas tänään kaikki se mitä tarvitsemme…2

Ja tyydy siihen, mitä tarvitset. Älä luo itsellesi tarpeita joita ei ole! Älä himoitse omaisuutta.

Lue tarkasti!
        ”ja anna meille meidän syntimme anteeksi”

m
        Meidän tulee pyytää anteeksi niin Jumalalta kuin muilta ihmisiltä.

”….sillä mekin annamme anteeksi jokaiselle velallisellemme…”

Me annamme anteeksi kaikille niille jotka ovat ”velkaa” – olivat ne sitten meitä loukanneet tai kiitollisuuden velassa tai ihan miten vain. Emme siis kysele kuinka hyviä uskovia he ovat, vaan annamme vain anteeksi. Vaikkei aina niin pyydettäisikään. Aivan samoin kuin Jumala antaa meille anteeksi.

”…äläkä saata meitä kiusaukseen; [vaan päästä meidät pahasta].""

Miten paljon kiusauksia meillä onkaan. Vaikkapa se että olemme ilkeitä niitä kohtaan jotka eivät ajattele tai usko samoin kuin me itse. Tai kun maallinen hyvä ja mammona meille antaa aseman, jossa voimme olla arvostettuja. Tai kun saamme sitä mammonaa, mikä kiusaus onkaan laittaa sitä johonkin joka ei tuo hyvää?

Kiusauksia vastaan voimme pyytää apua, ei niitä tarvitse aina ihmisen voimin vastustaa tai etenkään luoda itse itselleen kiusauksia, joita on miltei mahdoton vastustaa.

• neuvoa
        mummomuori kirjoitti:

Kiitos tanakasta tulkinnasta.

Ja tyydy siihen, mitä tarvitset. Älä luo itsellesi tarpeita joita ei ole! Älä himoitse omaisuutta.

Lue tarkasti!

m

Me annamme anteeksi kaikille niille jotka ovat ”velkaa” – olivat ne sitten meitä loukanneet tai kiitollisuuden velassa tai ihan miten vain. Emme siis kysele kuinka hyviä uskovia he ovat, vaan annamme vain anteeksi. Vaikkei aina niin pyydettäisikään. Aivan samoin kuin Jumala antaa meille anteeksi.

Miten paljon kiusauksia meillä onkaan. Vaikkapa se että olemme ilkeitä niitä kohtaan jotka eivät ajattele tai usko samoin kuin me itse. Tai kun maallinen hyvä ja mammona meille antaa aseman, jossa voimme olla arvostettuja. Tai kun saamme sitä mammonaa, mikä kiusaus onkaan laittaa sitä johonkin joka ei tuo hyvää?

Kiusauksia vastaan voimme pyytää apua, ei niitä tarvitse aina ihmisen voimin vastustaa tai etenkään luoda itse itselleen kiusauksia, joita on miltei mahdoton vastustaa.

Miten välttää homouden kiusausta?

• aina on toivoa
        neuvoa kirjoitti:

Aina täytyy muistaa, että kiusaus ei ole vielä syntiä. Joillain ihmisillä on erityinen taipumus homouden kiusaukseen. Jos Jumala on jo hyljännyt hänet homouden himoja tyydyttämään, niin tilanne hänen kohdallaan on jo paha. Mutta myös tässä tilanteessa ihminen voi vielä tehdä parannuksen, mutta paatumuksen tilassa se on jo vaikeaa. Kun Jumala on hyljännyt ihmisen, niin hän saa toteuttaa jo itseään ihan vapaasti. Hän ei välttämättä enää edes tunnista homoutta synniksi, vaan eri keinoin hakeutuu heidän pariinsa, jotka julistavat, että homous ei olekaan syntiä. Tässä tilassa olevan on jo lähes mahdotonta tehdä parannusta, mutta Jumalalle ei ole mikään mahdotonta. Myös liberaalisen pappiskoulutuksen saanut on hankalassa tilanteessa. Hän tyytyy liturgiaan eikä enää tunne aitoa synnintuntoa vaan toteuttaa sunnuntaisin nämä liturgiset kuviot ja sitten viikonajan tekee syntiä senkun kerkiää. Ja tyytyy tähän tilanteeseen. Nämä ovat aina pahoja tilanteita ihmisen elämässä. Mutta aina on toivoa - Jumala voi heitäkin vielä kutsua vakavien elämänmuutosten kautta.

• neuvoa kirjoitti:

Homous ei ole "kiusaus", vaan sukupuolinen suuntaus, En itse ainakaan usko, että hetero, biseksuaali tai homo voi vaikuttaa siihen mitä on. Tuskin heterolle tulee "homouden kiusausta", mutta biseksuaalille helpommin

Homot ovat taas sellaisia, ettei heille tule kiusausta olla naisten kanssa, vaan ovat mieltyneet vain miehiin ja lesbot naisiin. Heterot ovat mieltyneet vain vastakkaiseen sukupuoleen, ja biseksuaalit molempiin. Onko se sitten jotenkin paha, jos ollaan erilaisia?

• Sivuhuom!
        mummomuori kirjoitti:

Lue tarkasti!

m

"Juuri näin. Ei siis Raamattu eikä se oma uskonyhteisö vaan Jumala! "

Raamattu on Jumalan ilmoitusta ihmisen hyväksi. Ei Raamattua tule väheksyä eikä alentaa. Jos ei piittaa Jumalan tahdosta ja Hänen Sanastaan, niin tällainen ei kunnioita Jumalaa ollenkaan.

• Sivuhuom!

Homous ei ole "kiusaus", vaan sukupuolinen suuntaus, En itse ainakaan usko, että hetero, biseksuaali tai homo voi vaikuttaa siihen mitä on. Tuskin heterolle tulee "homouden kiusausta", mutta biseksuaalille helpommin

Homot ovat taas sellaisia, ettei heille tule kiusausta olla naisten kanssa, vaan ovat mieltyneet vain miehiin ja lesbot naisiin. Heterot ovat mieltyneet vain vastakkaiseen sukupuoleen, ja biseksuaalit molempiin. Onko se sitten jotenkin paha, jos ollaan erilaisia?

"Homot ovat taas sellaisia, ettei heille tule kiusausta olla naisten kanssa, vaan ovat mieltyneet vain miehiin ja lesbot naisiin. "

Ja tämä johtuu siitä, että Jumala on jo Raamatun mukaan hyljännyt nämä homot toteuttamaan itseään vapaasti. Mutta myös tässä tilassaoleva ihminen voi vielä tehdä parannuksen, sillä Jumalalle ei ole mikään mahdotonta.

Mutta jos tällainen homo ei enää tunne homouden himoja synniksi ja toteuttaa niitä sydämen paatumuksen vallassa, niin siitä on jo vaikeaa enää nousta parannukseen ja aitoon synnintuntoon.

"Homous ei ole "kiusaus", vaan sukupuolinen suuntaus,"

Himoitseminen on aina synti. Tätähän Jeesus tarkoitti, kun julisti, että jo pelkkä himoitseva katse on syntiä. Jeesus totteli Isän Jumalan käskyä "Älä himoitse" jyrkemmin kuin Jumala itse.

• muorille
        aina on toivoa kirjoitti:

Aina täytyy muistaa, että kiusaus ei ole vielä syntiä. Joillain ihmisillä on erityinen taipumus homouden kiusaukseen. Jos Jumala on jo hyljännyt hänet homouden himoja tyydyttämään, niin tilanne hänen kohdallaan on jo paha. Mutta myös tässä tilanteessa ihminen voi vielä tehdä parannuksen, mutta paatumuksen tilassa se on jo vaikeaa. Kun Jumala on hyljännyt ihmisen, niin hän saa toteuttaa jo itseään ihan vapaasti. Hän ei välttämättä enää edes tunnista homoutta synniksi, vaan eri keinoin hakeutuu heidän pariinsa, jotka julistavat, että homous ei olekaan syntiä. Tässä tilassa olevan on jo lähes mahdotonta tehdä parannusta, mutta Jumalalle ei ole mikään mahdotonta. Myös liberaalisen pappiskoulutuksen saanut on hankalassa tilanteessa. Hän tyytyy liturgiaan eikä enää tunne aitoa synnintuntoa vaan toteuttaa sunnuntaisin nämä liturgiset kuviot ja sitten viikonajan tekee syntiä senkun kerkiää. Ja tyytyy tähän tilanteeseen. Nämä ovat aina pahoja tilanteita ihmisen elämässä. Mutta aina on toivoa - Jumala voi heitäkin vielä kutsua vakavien elämänmuutosten kautta.

Oletko samaa mieltä mummomuori?

• Sivuhuom!
        mummomuori kirjoitti:

Lue tarkasti!

m

"Emme siis kysele kuinka hyviä uskovia he ovat, vaan annamme vain anteeksi. "

Tässä mummo olet oikeassa. Liberaalit eivät anna mitään anteeksi Jeesukseen uskovilta, koska se viha on niin kauheaa liberaalien sydämessä uskovia kohtaan.

• Sivuhuom! kirjoitti:

"Homot ovat taas sellaisia, ettei heille tule kiusausta olla naisten kanssa, vaan ovat mieltyneet vain miehiin ja lesbot naisiin. "

Ja tämä johtuu siitä, että Jumala on jo Raamatun mukaan hyljännyt nämä homot toteuttamaan itseään vapaasti. Mutta myös tässä tilassaoleva ihminen voi vielä tehdä parannuksen, sillä Jumalalle ei ole mikään mahdotonta.

Mutta jos tällainen homo ei enää tunne homouden himoja synniksi ja toteuttaa niitä sydämen paatumuksen vallassa, niin siitä on jo vaikeaa enää nousta parannukseen ja aitoon synnintuntoon.

"Homous ei ole "kiusaus", vaan sukupuolinen suuntaus,"

Himoitseminen on aina synti. Tätähän Jeesus tarkoitti, kun julisti, että jo pelkkä himoitseva katse on syntiä. Jeesus totteli Isän Jumalan käskyä "Älä himoitse" jyrkemmin kuin Jumala itse.

Vai että "Raamatun mukaan" Taisi olla Paavalin mukaan. Raamatun vai Paavalin mukaan aviomiesten on pitänyt elää kuten heillä ei vaimoja olisikaan, "koska aikaa on vain vähän ja maailma on muuttumassa"?

"Nämä homot" Paavali kertoo olleen heteroja, jotka olivat kiimoissaan vaihtaneet yhteyden vastakkaiseen sukupuoleen. Vähemmälläkin järjellä tajuaa, ettei monikaan homot ole naisten kanssa olleet ikinä.

Kuule; homous EI OLE himoitsemista, vaan tykkäämistä samasta sukupuolesta, Jos homo ei himoitse, niin siinä sinulle täysin synnitön homo. Ja Jeesus sanoo: "Joka katsoo NAISTA himoiten, sen on parempi repiä silmänsä irti.

Miksi SIVUHUOM! valehtelee jopa Raamatusta? Eikö se ole jo aika suuri synti. Ja Jumala sanoi ainoastaan, ettei saa himoita toisen härkää, taloa, eikä vaimoa. Jeesus taisi olla siinä vähän jyrkempi.

• Sivuhuom!

Vai että "Raamatun mukaan" Taisi olla Paavalin mukaan. Raamatun vai Paavalin mukaan aviomiesten on pitänyt elää kuten heillä ei vaimoja olisikaan, "koska aikaa on vain vähän ja maailma on muuttumassa"?

"Nämä homot" Paavali kertoo olleen heteroja, jotka olivat kiimoissaan vaihtaneet yhteyden vastakkaiseen sukupuoleen. Vähemmälläkin järjellä tajuaa, ettei monikaan homot ole naisten kanssa olleet ikinä.

Kuule; homous EI OLE himoitsemista, vaan tykkäämistä samasta sukupuolesta, Jos homo ei himoitse, niin siinä sinulle täysin synnitön homo. Ja Jeesus sanoo: "Joka katsoo NAISTA himoiten, sen on parempi repiä silmänsä irti.

Miksi SIVUHUOM! valehtelee jopa Raamatusta? Eikö se ole jo aika suuri synti. Ja Jumala sanoi ainoastaan, ettei saa himoita toisen härkää, taloa, eikä vaimoa. Jeesus taisi olla siinä vähän jyrkempi.

""Nämä homot" Paavali kertoo olleen heteroja, jotka olivat kiimoissaan vaihtaneet yhteyden vastakkaiseen sukupuoleen. Vähemmälläkin järjellä tajuaa, ettei monikaan homot ole naisten kanssa olleet ikinä."

Hyvä huomio! Kaikkinainen samaa sukupuoltaoevien seksitoiminta on siis syntiä tekee sitä sitten homot taikka heterot. Ihan sama luonnehtiiko itsensä homoksi taikka heteroksi - samaa sukupuoltaolevat ei saa missään nimessä harjoittaa seksiä, sillä se on kauhistuttava synti Jumalan silmissä.

"Kuule; homous EI OLE himoitsemista, vaan tykkäämistä samasta sukupuolesta, Jos homo ei himoitse, niin siinä sinulle täysin synnitön homo. "

Tässäkin olet oikeassa! Homouden himot eivät ole vielä sinänsä syntiä, vaan kun samaa sukupuoltaolevat harjoittaa seksitoimintaa, niin se on sitä kauhistuttavaa syntiä Jumalan silmissä. Ja Jeesuksen mukaan jo pelkkä himoitseva katse myös homoille on syntiä. Tämänkin hyvin oivalsit.

• Sivuhuom! kirjoitti:

"Emme siis kysele kuinka hyviä uskovia he ovat, vaan annamme vain anteeksi. "

Tässä mummo olet oikeassa. Liberaalit eivät anna mitään anteeksi Jeesukseen uskovilta, koska se viha on niin kauheaa liberaalien sydämessä uskovia kohtaan.

Olen antanut noita pilkkaavia sanojasi jo hyvin usein anteeksi.

• Sivuhuom! kirjoitti:

"Juuri näin. Ei siis Raamattu eikä se oma uskonyhteisö vaan Jumala! "

Raamattu on Jumalan ilmoitusta ihmisen hyväksi. Ei Raamattua tule väheksyä eikä alentaa. Jos ei piittaa Jumalan tahdosta ja Hänen Sanastaan, niin tällainen ei kunnioita Jumalaa ollenkaan.

Eikä ylentää jumalaksikaan.

• aina on toivoa kirjoitti:

Jaa a, kiusaus ei vielä ole syntiä – totta.
        Kun käsitetään että ihmisellä on ”kiusaus” seksiin sekä jopa rakastumiseen, on ymmärrettävää että siinä tuomitsemista riittää. Tosin liberaalit ajatukset nykyisellä konservatiiveilla hyväksyvät että kiima on hyvä juttu naisen ja miehen välillä avioitumisen jälkeen. Ennen ei näin ollut.

Miksi ihmisen tulee tuntea seksuaaliset sekä rakastuminen synniksi? Kenties siksi että ihmisen kaiketi tulee kontrolloida järjen ja tahdon avulla kehonsa toimintaa? Toisaalta se on aarrearkku niille, jotka kehittelevät erilaisia syntejä itselleen ja muille.

Meillä on erilaisia taipumuksia. Kun puhutaan taipumuksesta, koetetaan erotella mitä sillä tarkoitetaan:

1. luontainen ominaisuus, edellytys, synnynnäinen kyky, kyvykkyys, lahjat. esim. Synnynnäinen, luontainen taipumus johonkin. Taipumus tieteelliseen työhön. Rikolliset taipumukset. Äitinsä taiteelliset taipumukset perinyt lapsi. Hänellä on kirjallisia taipumuksia, kirjallista taipumusta. Tytöllä näyttää olevan taipumuksia näyttelijäksi, näyttelijän uralle.
        2. yksilön rakenteesta, perintötekijöistä tms. riippuvat edellytykset saada jokin tauti tai kehittyä johonkin suuntaan, alttius. esim. Allergiset taipumukset. Taipumus lihomiseen, lihoa.
        3. se että jokin helposti tekee jotakin, että jllek helposti tapahtuu jotakin. esim. Taudin taipumus uusiutua. Materiaalin taipumus venyä.
        4. mieltymys tai alttius tehdä jotakin (kielteistä). esim. Jklla on taipumus laiskotella, myöhästellä. Paha taipumus ryypätä liikaa. Hänellä näyttää olevan taipumusta herkutteluun.
        http://www.suomisanakirja.fi/taipumus

Huomaan että jotkut haluavat kääntää homoseksuaalisuuden taipumuksen vain tavoiksi. Silloin myös heteroseksuaalisuus on taipumus – mieltymys tai alttius heteroseksiin. Ihmisen on siis tehtävä tietoinen valinta.

Jos seksuaalisuus on meissä synnynnäisesti joko muiden tekijöiden vaikutuksesta tai perinnöllisyydessä, emme silloin voi valita. Vaikka kuinka pakottaisimme toista muuttumaan, se on mahdotonta.

Tämän vuoksi on aika hedelmätöntä keskustelu siitä, miten seksuaalisuuttaan saa toteuttaa. Jos se on lähtökohtaisesti syntiä, tahdon alaista toimintaa, niin tuskin tuo käsitys muuttuu. Sitä voi kritisoida kyllä.

Toki esim. taipumus musikaalisuuteen jää piiloon, jos musiikki kielletään kaikin tavoin ja siitä rangaistaan. Se vain ei poistu. Sosiaalisten vaatimusten kautta voimme elää kyllä ja tukahduttaa musikaalisuuden ja ehkä salaa sitä harrastaa. Silloin se varmasti muodostuu synniksi.

• Sivuhuom!
        mummomuori kirjoitti:

Olen antanut noita pilkkaavia sanojasi jo hyvin usein anteeksi.

Kuten sanoin niin liberaalit eivät anna anteeksi uskoville mitään. Itsekin tuossa edellä huomautat asiasta etkä siis ole antanut koko sydämisesti anteeksi. Ihminen kun antaa anteeksi, niin asia jää siihen - siitä ei enää huomautella. Jos kristinuskoon liittyen puhuu anteeksiantamisesta niin täytyy ensin tiedostaa, mitä tuo sana tarkoittaa.

Tämän maailman ihmiset usein toteaa, että annan anteeksi, mutta en unohda. Tuollainen ei ole mitään anteeksiantamista, vaan se on asian jatkuvaa muistamista ja tarvittaessa esiintuomista. Kun kristinuskon piirissä annetaan anteeksi, niin asiaan ei enää palata eikä siitä edes huomautella. Näin se menee - tuo anteeksiantaminen.

• Sivuhuom! kirjoitti:

Kuten sanoin niin liberaalit eivät anna anteeksi uskoville mitään. Itsekin tuossa edellä huomautat asiasta etkä siis ole antanut koko sydämisesti anteeksi. Ihminen kun antaa anteeksi, niin asia jää siihen - siitä ei enää huomautella. Jos kristinuskoon liittyen puhuu anteeksiantamisesta niin täytyy ensin tiedostaa, mitä tuo sana tarkoittaa.

Tämän maailman ihmiset usein toteaa, että annan anteeksi, mutta en unohda. Tuollainen ei ole mitään anteeksiantamista, vaan se on asian jatkuvaa muistamista ja tarvittaessa esiintuomista. Kun kristinuskon piirissä annetaan anteeksi, niin asiaan ei enää palata eikä siitä edes huomautella. Näin se menee - tuo anteeksiantaminen.

”Kun kristinuskon piirissä annetaan anteeksi, niin asiaan ei enää palata eikä siitä edes huomautella.”

Toivon että tuon lukevat nekin, jotka väittävät antaneensa jotain anteeksi mutta palaavat asiaan vuosi vuoden jälkeen. Näinkin ikäviä olen huomannut.

Se että olen antanut kaikki kiroilut ja muut räävittömyydet anteeksi, ei tarkoita ettenkö siitä nuhtelisi aina silloin tällöin. Joillakin kun lapsen mieli ja silloin suusta (tai näppikseltä) pääsee ihan mitä tahansa.

Ymmärrän kyllä sinun inhosi ja väheksyntäsi muita uskovia kohtaan, vaikka noita joita nimität liberaaleiksi. Se on pilkkaa sekä väärän tunnustuksen antamista lähimmäisestä, että väität kaikkia muita kuin oman uskonsuuntauksesi edustajia vihaajiksi tai jopa kiellät heitä antamasta anteeksi, kun se ei tule sinulle sopivalla tavalla.

Mutta, kuten sanottua, vaikka loukkaat en loukkaannu, annan sen anteeksi, vaikka näin nuhtelenkin.

• Sivuhuom!
        mummomuori kirjoitti:

”Kun kristinuskon piirissä annetaan anteeksi, niin asiaan ei enää palata eikä siitä edes huomautella.”

Toivon että tuon lukevat nekin, jotka väittävät antaneensa jotain anteeksi mutta palaavat asiaan vuosi vuoden jälkeen. Näinkin ikäviä olen huomannut.

Se että olen antanut kaikki kiroilut ja muut räävittömyydet anteeksi, ei tarkoita ettenkö siitä nuhtelisi aina silloin tällöin. Joillakin kun lapsen mieli ja silloin suusta (tai näppikseltä) pääsee ihan mitä tahansa.

Ymmärrän kyllä sinun inhosi ja väheksyntäsi muita uskovia kohtaan, vaikka noita joita nimität liberaaleiksi. Se on pilkkaa sekä väärän tunnustuksen antamista lähimmäisestä, että väität kaikkia muita kuin oman uskonsuuntauksesi edustajia vihaajiksi tai jopa kiellät heitä antamasta anteeksi, kun se ei tule sinulle sopivalla tavalla.

Mutta, kuten sanottua, vaikka loukkaat en loukkaannu, annan sen anteeksi, vaikka näin nuhtelenkin.

"Ymmärrän kyllä sinun inhosi ja väheksyntäsi muita uskovia kohtaan, vaikka noita joita nimität liberaaleiksi. Se on pilkkaa sekä väärän tunnustuksen antamista lähimmäisestä, että väität kaikkia muita kuin oman uskonsuuntauksesi edustajia vihaajiksi tai jopa kiellät heitä antamasta anteeksi, kun se ei tule sinulle sopivalla tavalla. "

No nyt kyllä taas pääsi mummolta lipsahtamaan sydämen kyllyydestä kaikkea mitä aivan varmasti joskus tulet katumaan. Nyt on parasta rauhoittua ja mennä ulos käveleen. Siellä on nimittäin aivan ihana pakkasilma.

• Sivuhuom! kirjoitti:

"Ymmärrän kyllä sinun inhosi ja väheksyntäsi muita uskovia kohtaan, vaikka noita joita nimität liberaaleiksi. Se on pilkkaa sekä väärän tunnustuksen antamista lähimmäisestä, että väität kaikkia muita kuin oman uskonsuuntauksesi edustajia vihaajiksi tai jopa kiellät heitä antamasta anteeksi, kun se ei tule sinulle sopivalla tavalla. "

No nyt kyllä taas pääsi mummolta lipsahtamaan sydämen kyllyydestä kaikkea mitä aivan varmasti joskus tulet katumaan. Nyt on parasta rauhoittua ja mennä ulos käveleen. Siellä on nimittäin aivan ihana pakkasilma.

Jaa a. Taisi sattua ytimeen? Mikä tuossa on sellaista, jota pitää katua? Totuusko?

• Sivuhuom!
        mummomuori kirjoitti:

Jaa a. Taisi sattua ytimeen? Mikä tuossa on sellaista, jota pitää katua? Totuusko?

No aggressiivisuutesi uskovia kohtaan on sellaista mitä tulisi tomussa ja tuhkassa katua. Ei tuollaiset purkaukset ole mitenkään sopivia. Sinun tulisi tiedostaa, että ne menevät aina ohi maalin, koska ihmiset tiedostaa, että kyseessä on vain yhden ihmisen aggressiivinen purkaus.

• Sivuhuom! kirjoitti:

No aggressiivisuutesi uskovia kohtaan on sellaista mitä tulisi tomussa ja tuhkassa katua. Ei tuollaiset purkaukset ole mitenkään sopivia. Sinun tulisi tiedostaa, että ne menevät aina ohi maalin, koska ihmiset tiedostaa, että kyseessä on vain yhden ihmisen aggressiivinen purkaus.

Ehkä sinä näet vihaa siksi sielläkin missä sitä ei ole, koska itselläsi sitä on sydämessäsi vähän liikaa?

• Sivuhuom!
        mummomuori kirjoitti:

Ehkä sinä näet vihaa siksi sielläkin missä sitä ei ole, koska itselläsi sitä on sydämessäsi vähän liikaa?

Ei vaan kirjoituksissasi on sitä vihaa uskovia kohtaan. Mutta kannattaa vaan ottaa varoituksista tarkka vaari, sillä vain näin toimien pääset eroon siitä torjunnasta, jota kohdistat Jeesukseen uskoviin ihmisiin. Syytelylläsi vaan lietsot itseäsi ihan turhaan. Ei kannata!

• Sivuhuom! kirjoitti:

Ei vaan kirjoituksissasi on sitä vihaa uskovia kohtaan. Mutta kannattaa vaan ottaa varoituksista tarkka vaari, sillä vain näin toimien pääset eroon siitä torjunnasta, jota kohdistat Jeesukseen uskoviin ihmisiin. Syytelylläsi vaan lietsot itseäsi ihan turhaan. Ei kannata!

Eihän minulla ole mitään syytä torjua ketään uskovaa? Varsin omituisia ajatuksia. Aivan mielelläni heidän kanssaan olen ja juttelen.

• Sivuhuom!
        mummomuori kirjoitti:

Eihän minulla ole mitään syytä torjua ketään uskovaa? Varsin omituisia ajatuksia. Aivan mielelläni heidän kanssaan olen ja juttelen.

"Eihän minulla ole mitään syytä torjua ketään uskovaa?"

No katotaan nyt löytyykö niitä syitä?

• esim. kaipaava
        mummomuori kirjoitti:

Eikä ylentää jumalaksikaan.

Sanohan joku esimerkki milloin Raamattu on ylennetty jumalaksi.

• kui22

"Emme siis kysele kuinka hyviä uskovia he ovat, vaan annamme vain anteeksi."

Niinpä, kuten Jeesus tahtoi rukoillen antaa anteeksi pahantekijöilleen muitta mutkitta, jotka hänen sanojensa mukaan eivät tienneet mitä tekivät.

• Aatto Joulunen

Mummomuori oli osittain oikeassa, kun puhui edellä, että Isä meidän-rukous on liberaalien rukous.

Jos tarkkoja ollaan, niin kyse ei ole rukouksesta liberaalien kohdalla, vaan kyse on yhteisluennasta kirkossa sunnuntaisin välinpitämättömin sydämin. Lausunta ja luenta ei ole rukousta. Se on sitä samaa julkista näytelmää, mistä Jeesus varoitta fariseuksia.

Jos rukoilla haluamme, niin teemme sen yksin, kukin omassa kammiossaan. Tämä Jeesuksen ohje on yhä voimassa. Me rukoilemme Jumala välttämättömyyden pakosta, koska muuten emme tule enää toimeen näissä ateistien ja liberaalein aiheuttamissa aivan mahdottomissa paineissa. Viha on niin suurta tämän maailman voimien osalta ja tämä pakottaa meidät polvilleen kukin omassa kammiossaan ja menemään Jumalan eteen rukoilemaan. Tähän kuuluu myös Isä meidän- rukous, sillä se on Jeesuksen antama rukous meille ja on niin paljonpuhuva, että se kyllä kattaa kaiken sen mitä tarvitsemme. Myös omin sanoin ja virren sanoin voi rukoilla jos tämä rukous on totinen ja harras.

• Kyse on aivan samanlaisesta rukouksesta kuin tuossa kuvaat.

Isä Meidän rukous on puhutteleva. Eikä kukaan este rukoilemasta omin sanoin tai sanattomasti.

Yhteinen rukous on myös hyvä, jokainen saa siihen osallistua tai olla osallistumatta. Ei se rukousta huononna. Näin tehdään mutten hyvin monessa muussakin yhteisössä.

• uskossa oleva
        mummomuori kirjoitti:

Kyse on aivan samanlaisesta rukouksesta kuin tuossa kuvaat.

Isä Meidän rukous on puhutteleva. Eikä kukaan este rukoilemasta omin sanoin tai sanattomasti.

Yhteinen rukous on myös hyvä, jokainen saa siihen osallistua tai olla osallistumatta. Ei se rukousta huononna. Näin tehdään mutten hyvin monessa muussakin yhteisössä.

Minua häiritsi silloin kun kirkossa kävin kun tiesin, ettei pappi joka rukousta johti edes uskonut mitä rukouksessa lausui.
        Vielä enemmän häiritsi uskontunnustuksessa ja ehtoollisella.
        On siunaavaa olla messussa jossa tietää, että myös seurakunnan paimen uskoo asiat joita seurakunnalle johtaa ja toimittaa.

• Sivuhuom!
        mummomuori kirjoitti:

Kyse on aivan samanlaisesta rukouksesta kuin tuossa kuvaat.

"Yhteinen rukous on myös hyvä, jokainen saa siihen osallistua tai olla osallistumatta."

Tuossa puhuttiin yhteislausunnasta - ei yhteisrukouksesta.

Isä meidän - rukous on uskovien rukous, koska Jeesus sen meille antoi. Se kattaa kaiken mitä tarvitsemme kuten monet muutkin rukoukset ja virsien sanat.

• Sivuhuom! kirjoitti:

"Yhteinen rukous on myös hyvä, jokainen saa siihen osallistua tai olla osallistumatta."

Tuossa puhuttiin yhteislausunnasta - ei yhteisrukouksesta.

Isä meidän - rukous on uskovien rukous, koska Jeesus sen meille antoi. Se kattaa kaiken mitä tarvitsemme kuten monet muutkin rukoukset ja virsien sanat.

Aivan, rukous on Häneen uskovien rukous.

Jos joku on sinulle yhteislausuntaa, sille ei voi mitään. Kaikille se ei sitä ole. Älä siis mittaa itsesi mukaan kaikkea.

• uskossa oleva kirjoitti:

Minua häiritsi silloin kun kirkossa kävin kun tiesin, ettei pappi joka rukousta johti edes uskonut mitä rukouksessa lausui.
        Vielä enemmän häiritsi uskontunnustuksessa ja ehtoollisella.
        On siunaavaa olla messussa jossa tietää, että myös seurakunnan paimen uskoo asiat joita seurakunnalle johtaa ja toimittaa.

Itselleni on vain sama, mitä pappi ajattelee. Kysehän on siitä, miten itse ottaa vastaan nämä asiat. Sitä paitsi aika moni pappi uskoo - ne vanhan ajan leipäpapit ovat vähentyneet, ehkä enemmän laestadiolaiset papit ovat sellaisia nykyään.

• Sivuhuom!
        mummomuori kirjoitti:

Aivan, rukous on Häneen uskovien rukous.

Jos joku on sinulle yhteislausuntaa, sille ei voi mitään. Kaikille se ei sitä ole. Älä siis mittaa itsesi mukaan kaikkea.

"Jos joku on sinulle yhteislausuntaa, sille ei voi mitään. Kaikille se ei sitä ole. "

No ei kaikille mutta heille jotka kirkossa ko. hetkellä on, niin se on yhteislausuntaa tyhjin katsein. Seuraas vaikka ihmisten ilmeitä kuinka vaivautuneita he ovat.

Rukous on sitten ihmisen sydämen puhetta Jumalalle totuudessa ja pyhyydessä.

• Sivuhuom! kirjoitti:

"Jos joku on sinulle yhteislausuntaa, sille ei voi mitään. Kaikille se ei sitä ole. "

No ei kaikille mutta heille jotka kirkossa ko. hetkellä on, niin se on yhteislausuntaa tyhjin katsein. Seuraas vaikka ihmisten ilmeitä kuinka vaivautuneita he ovat.

Rukous on sitten ihmisen sydämen puhetta Jumalalle totuudessa ja pyhyydessä.

En seuraa koska rukoilen.

• Sivuhuom!
        mummomuori kirjoitti:

En seuraa koska rukoilen.

eli lausut sanoja papin perässä? Vai?

Yhteislausunnassa ihminen keskittyy lausuntaan - ei rukoukseen.

Jumalan sanan mukaan aito rukous tapahtuu hengessä ja totuudessa eikä se ole kuorolausuntaa.

• Sivuhuom! kirjoitti:

eli lausut sanoja papin perässä? Vai?

Yhteislausunnassa ihminen keskittyy lausuntaan - ei rukoukseen.

Jumalan sanan mukaan aito rukous tapahtuu hengessä ja totuudessa eikä se ole kuorolausuntaa.

Voihan sen samassa lausua kuin muutkin tai sitten omaa tahtia. Mikäs sen estää?
        Eiköhän kyse ole enemmän juuri siitä, miten siihen itse asettautuu?

• Sivuhuom!
        mummomuori kirjoitti:

Voihan sen samassa lausua kuin muutkin tai sitten omaa tahtia. Mikäs sen estää?
        Eiköhän kyse ole enemmän juuri siitä, miten siihen itse asettautuu?

"Voihan sen samassa lausua kuin muutkin tai sitten omaa tahtia. Mikäs sen estää?"

Niin voi :)

• no voihan äly
        mummomuori kirjoitti:

Itselleni on vain sama, mitä pappi ajattelee. Kysehän on siitä, miten itse ottaa vastaan nämä asiat. Sitä paitsi aika moni pappi uskoo - ne vanhan ajan leipäpapit ovat vähentyneet, ehkä enemmän laestadiolaiset papit ovat sellaisia nykyään.

Ottaisitko ehtoollista muslimilta?
        Jos on sama mitä pappi ajattelee....

• väärä vastaus
        mummomuori kirjoitti:

Suurin osa papeista on liberaaleja leipäpappeja jotka juuri eivät usko näihin tunnustuksiin.

• -29-

"Konservatiivin rukous
      Aatto Joulunen
      24.12.2014 09:23
      Siunaa ja varjele meitä,
      Korkein, kädelläs.", jne.

Meillä ns. konservatiiveilla voi olla monellaisia rukouksia.

Itselleni rakkaimpien joukossa on psalmi 91:
      -Joka Korkeimman suojassa istuu ja kaikkivaltiaan varjossa yöpyy.
      -se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".

• Aaamen

Daavidilla oli paljon ihania rukouksia ja tämä rukous kyllä myös kattaa kaiken mitä tarvitsemme, sillä Jumala on rikas antaja ja rakastava Isä. Onhan maallinenkin isä jo huolehtiva, niin eikö se taivaallinen Isä ole vielä huolehtivampi. Amen

• Aatto Joulunen

On taas tänä kauniina pakkasaamuna hyvä ottaa rukous ensin omin sanoin, sitten vaikka tuon virren sanoin, joka on alustuksessa ja sitten Isä meidän- rukous ja vielä jos aikaa on niin Herran siunaus. Ja kaikki tämä pyhyydessä ja totuudessa joko polvillaan ollen taikka istuen kädet ristissä. Näin on sopivaista sillä sydämen rukouksen Jumala aina kuulee. Rukouksen aikana Jumala myös tuo mieleen paljon ihmisiä joiden puolesta on hyvä rukoilla. Lisäksi voi rukoilla, että Jumala pelastaa kansansa tästä nurjasta maailmasta eikä anna nykyään vellovien pahuuden voimien vaikuttaa uskovien elämään muuta kuin että evankeliumin työtä tehdään yhä lujemmin ja vakaammin. Nyt on pelastuksen aika ja Jumalan ilmestymisen aika tässä ajassa. Muistetaan aina että Jeesuksesta käytetään kielikuvaa kallio eikä ainoastaan kielikuvaa, vaan että Hän on se Kallio. joka ei horju eikä muutu. Amen

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      88
      1813
    2. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      56
      990
    3. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      90
      981
    4. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      9
      945
    5. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      200
      914
    6. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      879
    7. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      58
      843
    8. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      173
      779
    9. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      760
    10. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      79
      756
    Aihe