elämän ilo?

N27

Mitä ihmettä mun elämälle on tapahtunut? Missä se on? Innostus, iloisuus, aktiivisuus? Ennen niin hyväntuulinen ja elämäänsä tyytyväinen. Nyt ei mitään tunnetiloja.

Laahaan katuja kuin pystyyn kuollut ruumis. Käyn töissä, koulussa, mitään muuta ei ole. Pitkään se riitti ja olin onnellinen elämäni yksinkertaisuudesta. Vaan ei riitä enää. Haluan elämääni lisää sisältöä mutta mistä sitä hakea? Minnekään ei huvita/jaksa lähteä yksin. Kavereita on muutama ja tapaan heitä kun aikataulut täsmää. Ollaan kaupungilla ym. hengaamista. Mikään ei jaksa enää innostaa.

Tiedän tähän yhden parannuskeinon, elinkumpani. Tahdon todella suhteeseen, toimivaan ja onneliseen. Se ei kuitenkaan tapahdu koska en liiku missään, missä tapaisi uusia ihmisiä. Eikä mies ole ratkaisu pidemmän päälle sillä ei yksi ihminen voi olla koko elämä. Suhde kaatuu helposti jos ei ole muuta kuin suhde.

Mikään ei jaksa kiinnostaa. Ei vaan saa itsestään mitään irti. Mehut on jo puristettu. Itkukaan ei enää tule. Ärsyttävää olla näin innoton. Silti en jaksa tehdä asialle mitään. Toivon mukaan vaihe menee kohta ohi. Ei tätä tylsyyttä jaksa kauaa.

Ratkaisu on liikkeelle lähtö. Ei vaan ole virtaa startata.

7

933

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies vaan

      Paikkakunnan vaihto voisi auttaa ja ehkä siellä/sinne se mieskin kainaloon. Olen muuttanut elämäni aikana useita kertoja osin työn ja koulutuksen perässä. Välillä tosin valinnut ensin mielenkiintoisen paikkakunnan ja sitten katsastanut siellä työ/koulutusmahdollisuudet. On toiminut.

      Nyt olen jämähtänyt jostakin kumman syystä yhdelle paikkakunnalle pidemmäksi aikaa. Kuudes vuosi menossa. Täällä on kyllä mahtava luonto, mutta nyt alkaa kypsyttää ja olotila on niinkuin sinulla. Aiemmin olen asunut n. 1-3 vuotta/paikkakunta. Saa ikäänkuin aloittaa puhtaalta pöydältä.

    • Toinen N27

      Kannattaa varmaan tosissaan miettiä tuota paikkakunnan vaihtoa. Jos susta tuntuu, ettei sua kiinnosta yhtään mikään, sun pitää päästä katselemaan välillä muita maisemia.

      Aika kalseasti suhtaudut kyllä tuohon elinkumppanin löytämiseen! Sun pitäis löytää joku, jolla tekemistä riittää, niin ei elämä olisi yksitoikkoista ja saisit muuta ajateltavaa. Sä varmaan jotenkin ajattelet, että jos sulla on tylsää, niin kaikilla muillakin on tylsää ja että 1tylsä 1tylsä=kahta tylsempää...

      Kuunteletko sä jotain musiikkia? Kuuntele jotain ja yritä laulaa tosissas vaikka mukana - yleensä rupee itteäkin naurattamaan, kun ei sekään suju ollenkaan hyvin... :)

      Sit on sellainen "kikka", et sun pitää mennä useammin suihkuun ja peseytyä ja sitten suihkutella ittees vuoroin lämpimällä ja vuoroin tosi kylmällä vedellä! Se pistä vähän veriä virtaamaan! Jalkahieronta ja hiuspohjan hieronta virkistää myös - tekipä ne itse tai joku toinen.

      Sun pitäis myös päästä jonnekin ärjymään! Villit koirat ja kauhukakarat on jees, niille PITÄÄ aina olla huutamassa, tai sitten joku rockkonsertti (mistähän sellainen tähän hätään...) tai vaikka jääkiekko-ottelu....

      Hypi, juokse, venyttele, rellestä, vedä suupielet niin korkeelle kohti korvia kuin saat (hymyterapia tekee ihmeitä)... En mä tässä nyt tän kummempia keksi - kokeile näitä kaikkia, äläkä ajattele, ettei ne mitään auta!!! :D :D :D

      Ai mutta yksi meinasi unohtua: osta kaupasta perunalastuja (mitä tahansa mieleisiä naksuja), erilaisia suklaita, karkkia ja limpparia - kenties siideriäkin. Elimistö kaipaa joskus pientä sokerishokkia!!!

      • M29

        Ihan mahtavia neuvoja! Homma lähtee kuin itsestään uusille urille kun elämään löytyy uusia pieniä iloja. Musiikki, kolmiloikan hyppääminen räntäsateessa, mitä vaan ikinä mieleen tulee. Kikkaile ja Kokeile! Noista pienistä asioista alkaa itsestään muodostua uutta onnellisuutta ja sille tielle kun itsesi saat niin sieltä se terve parisuhdekin jokupäivä löytyy. Tsemppiä, jaksamista ja valoisaa huomista!


      • M29
        M29 kirjoitti:

        Ihan mahtavia neuvoja! Homma lähtee kuin itsestään uusille urille kun elämään löytyy uusia pieniä iloja. Musiikki, kolmiloikan hyppääminen räntäsateessa, mitä vaan ikinä mieleen tulee. Kikkaile ja Kokeile! Noista pienistä asioista alkaa itsestään muodostua uutta onnellisuutta ja sille tielle kun itsesi saat niin sieltä se terve parisuhdekin jokupäivä löytyy. Tsemppiä, jaksamista ja valoisaa huomista!

        Minuun ainakin kolahti eräs TV1:ssä pyörinyt pätkä monellakin tasolla. Sen sanat löytyvät:

        http://www.yle.fi/tv1/kausivideo.htm

        Joittenkin mielestä se on korni, mene ja tiedä.. minusta siinä on oikeaa asennetta.


    • M28

      Jos tuntuu et on "virta kateissa" nii sun tarttes aluks saada mieli piristymään.. käyppäs vaik kampaajalla,muuta "LOOKKIA" ostele uusia vaatteita!! Kun on uudistunu olo ni eiköhan se rupee jo tantsu-jalkaa vipattaa ja elämä taas maistumaan!!!!Tämmöne resepti !!

    • Onkohan kyseessä myös joku kolmenkympin kriisi ennakkokin?Ainakin itse huomannut hieman samankaltaista itsekin.Ehkä iän myötä sitä kai kaipaa asioita eri tavalla ja huomaamattaan ne muuttuvatkin.Joskus oli tyytyväinen ja elämäntäyttymys ihan onnettoman pienestä.Mutta kaikkeenhan tottuukin ja siihen ettei kaikkea saakaan.

      Ehkä uusi harraste, jos keksii saattaisi auttaa unohtamaan ikäviä asioita ja parantaa jaksamattomuutta.

      • Vaikka "setä" ole...

        Ikää 24 vee ja jotenkin samanlaiseks on miunki elämä menny viime aikoina. Osasyy taisi olla taannoinen ero emännästä ja nyt kun on taas yksikseen märehtinyt...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      279
      686
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe