Turvatarkastus

Rautarouva

Pitääkö olla joku todistus jos jalkaan on laitettu rautaa murtuman leikkauksen yhteydessä?

hälyttääkö turvaportti?

44

10921

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6789

      Todennäköisesti titaania, joka ei hälytä turvatarkastuksessa. Oma kokemus monelta reissulta. Jos hälyttää, näytä leikkausarpi, niin tietävät mistä johtuu...

      • GamerGirl91

        Mulla uskoneet tuolla atlantin takana ku sanon että sääriluuta on operoitu ja siel on kaks titaaniruuvia.


      • Huomannut5
        GamerGirl91 kirjoitti:

        Mulla uskoneet tuolla atlantin takana ku sanon että sääriluuta on operoitu ja siel on kaks titaaniruuvia.

        Eläpä tyttö puutu aikuisten keskusteluun, totta kai nuori tyttö päästetään helpolla, mutta kun aikuinen mies tuollaista väittää niin eipä helpolla uskota.


    • hoooh

      Eivät halua nähdä yhtään mitään leikkausarpia eivätkä kysy mitään.

    • mietipä vähän itse

      Jos turvaportin hälytyksestä selviäisi jollakin todistuksella, niin silloinhan henkilö voisi kuljettaa samalla myös kiellettyjä esineitä mukanaan. Ei niitä turvatarkastajia mitkään todistukset tai raudat kiinnosta. Jos turvaportti hälyttää, niin silloin suoritetaan mahdollisten kiellettyjen esineiden etsintä käsin suoritettavalla tarkastuksella.

      • 6789

        Tällaisen neuvon olen saanut lääkäriltä/matkatoimiston virkailijalta, mutta tottahan sinä paremmin tiedät tämänkin asian.


      • hoooh
        6789 kirjoitti:

        Tällaisen neuvon olen saanut lääkäriltä/matkatoimiston virkailijalta, mutta tottahan sinä paremmin tiedät tämänkin asian.

        Lääkäri tai matkatoimiston virkailija tietää yhtä paljon lentoaseman turvatarkastuksesta kuin lentoaseman turvatarkastaja lääkärin tai matkatoimistovirkailijan työstä.

        Miten oletat lääkärin tietävän lentämiseen liittyvistä rutiineista tai sen matkatoimistovirkailijan. He voivat tietää asioista yleisellä tasolla mutteivat sen enempää.


      • 6789
        hoooh kirjoitti:

        Lääkäri tai matkatoimiston virkailija tietää yhtä paljon lentoaseman turvatarkastuksesta kuin lentoaseman turvatarkastaja lääkärin tai matkatoimistovirkailijan työstä.

        Miten oletat lääkärin tietävän lentämiseen liittyvistä rutiineista tai sen matkatoimistovirkailijan. He voivat tietää asioista yleisellä tasolla mutteivat sen enempää.

        Milläs tasolla sinä sitten tiedät, oletko henkilökuntaa vai? Kerropa sitten kuka tietää. Jos sinulla ei ole mitään neuvoja antaa, niin miksi viisastelet täällä?
        Millä muulla lailla se olisi selkeämpää näyttää toteen, kuin esittämällä leikkausarpea ja todistusta leikkauksesta? Vaikka se ei kyllä piippaa titaanin kohdalla, kuten jo mainitsin. Esim. jos housujen nappi piippaa, niin näyttämällä napppia asia yleensä selviää. Tottakai tarkastajat pystyy rajaamaan sen kohdan, missä piippaa. Ei sieltä pelkällä lääkärintodeistuksella selviä, vaan pitää olla näyttää vaikka se arpi.
        Kummalllista, että jokaiseen kysymykseen pitää vi...uilla. Mieluummin olisi sitten vastaamatta jos ei ole tietoa.


    • Metallicman

      Turvatarkastuksessa ei näytellä arpia eikä housunnappeja.
      Turvtatarkatajat päättävät miten tutkitaan ja siellä ei tehdä strip-searchia.
      Kyllä,olen henkilökuntaa.
      Itselläni metallia kehossa,ei ole koskaan piipannut.
      Olet huomionkipeä ja haluat tehdä omasta asiastasi ison numeron ja olla ainutlaatuinen.

      • eipä uskois

        Eipä uskois...


      • Titanic

        Just joo, varmaan entinen tullivirkalija..heh..heh


    • Ritu ja Repe

      Arpapeliä ovat nuo tarkastukset, valitettavasti... :( Kerran kävi niin, että miehelleni piippasi aina uudestaan ja uudestaan, vaikka ei mitään ollutkaan. Minulle sensijaan unohtui taskuun iso linkkuveitsi, ja läpi vaan. Ihmettelimme!

    • fiinn

      Minulla on 10cm pala titaania ranteessa ja 13 ruuvia, ei hälyyttänyt paljastimet vaikka pelkäsinkin. Helppohan se on ainakin ranteesta näyttää viilto josta se titaani on sinne hypännyt.

    • Ritu ja Repe

      "Rautarouva" esitti ihan asiallisen kyskymyksen. Miksei vastauksetkin voisi olla asiallisia? Meillä reissuparilla on nämä kokemukset, että välillä piippaa ihan turhaan. Toisinaan taas mennään vapaasti sisään, vaikka metalliesine olisi taskuun tai veskaan unohtunut.
      Huvittavina kaikessa on, että aina on piipannut aiheettomasti vain miehelle. Minulle ei koskaan, vaikka syytä olisi ollutkin. Olen ajatellut, että olen niin pieni ja viattoman näköinen, että peremmälle vaan... :)

      • Rautarouva

        No niin, kiitos asiallisista vastauksista ja te asiattomat, olkaa hiljaa


    • metalli1

      Ei tarvi olla....itsellä myös metallia jalassa.

    • Logistikko

      Paljon matkustavana tekonivelet molemmissa polvissa omaavana voin todeta, että arpien näyttäminen ja asiasta kertominen toki riittää. Todistuksiahan voi tehtailla ja kopioida, niillä ei ole arvoa...
      Tiukimmat tarkastukset ovat olleet Manchesterin ja Sveitsin lentoasemilla.

    • anopin jalka

      Ei.

    • ei ne mitään arpia katsele ainakin thaimaassa käsilaitteella katsoi polviproteesin joka hälytti

    • uudet polvet

      Keinonivelleikkauksen yhteydessä sairaalasta saamassani opaskirjasessa mainittiin todistus lentämistä varten. Saa sen pyytäessään, mutta liekö tuolla todistuksella mitään virkaa.

      • Lonkkainen

        Minulla on pari vuotta vanha lonkkaproteesi! Jokaisessa turvatarkastuksessa se hälyyttää ja aina virkailja suorittaa käsin kopeloinnin! Sitä on tapahtunut Kreikassa, Espanjassa ja Ranskassa. Tietty myös Suomessakin!
        Sairaalasta en saanut todistusta, kun se ei ole kuulemma nykyistä käytäntöä.


    • tunnusta!!

      Sinut viedään turvatarkastuksesta suoraan kuulusteluun. se kuulustelu onkin ns kovennettua kuulustelua missä NSA ja muut pumppaavat sinusta tiedot ulos.

      • hushuspoistältäpalstalta

        Taasko tää mielenvikainen on täällä heittänyt omaa kommenttiansa, lopeta jo pelle peloton!!!


    • Ritu ja Repe

      Meillä oli tiukimmat tarkastukset Tel Avivin kentällä. Pommeja kai etsivät... Kyseltiin vaikka mitä ja aikaahan siinä meni. Esim. "Onko matkalaukkunne ollut koko ajan näkyvillänne"? Noh, eihän ne koko aikaa voineetkaan olla. Ymmärsimme kyllä, että asian perästä ne tarkastaa. Ja omaksi parhaaksemme, joten emme hermostuneet.
      Ehkä juuri nyt ei tuo Lähi-Itä oikein nappaa! :(

      Mutta hyvää matkaa "Rautarouvalle" ja muille asiallisille kirjoittajille!

      • Anonyymi

        minulla pää täynnä titaania, lankaa ja putkea, eikä näy ulospäin???
        mahtaako piipata??


    • kyborgin osa

      Ei ainakaan omalla kohdalla ole nuo laitteet huomanneet suussa olevaa titaania, joka sinne laitettu jo yli 30 vuotta sitten

      Ehkä toki voi olla hyvä hommata jokin lappunen operaatiosta.

      Laitteet kehittyvät koko ajan niin eipähän tule harmeja.

      • ja höpö höpö

        Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Jos metallinilmaisinportti hälyttää, niin silloin aina suoritetaan ruumiintarkastus käsin. Ei silloin mitään todistuksia aleta esittää. Jos jollakin todistuksella voisi välttää käsintarkastuksen, niin silloinhan voisi mukaanaan kuljettaa myös kiellettyjä esineitä. Jos käsintarkastuksessa ei löydy mitään kiellettyjä esineitä, niin silloin asia on OK.


      • Ritu-vaimo
        ja höpö höpö kirjoitti:

        Mikä tässä on niin vaikea ymmärtää? Jos metallinilmaisinportti hälyttää, niin silloin aina suoritetaan ruumiintarkastus käsin. Ei silloin mitään todistuksia aleta esittää. Jos jollakin todistuksella voisi välttää käsintarkastuksen, niin silloinhan voisi mukaanaan kuljettaa myös kiellettyjä esineitä. Jos käsintarkastuksessa ei löydy mitään kiellettyjä esineitä, niin silloin asia on OK.

        Niinpä niin. Noinhan sen kuuluisi mennä, mutta...Hyvin usein Repe kopeloidaan, kun kerran piippaa, eikä mitään kuitenkaan löydy. Minulle ei koskaan piippaa, joten ei kopeloidakaan. Linkkarin lisäksi on kuitenkin unohtunut jokin rautaromu silloin tällöin kässäreihin. Tämän takia pidämme tarkastuksia melko epäluotettavina.


    • rautaherra

      itse kyselin lappua operaation jölkeen,mutta lääkäri sanoi että ei tarvitse mitää vaikka matkustaa.

    • ääliö

      Et tarvitse. Voit myös kuljettaa ampuma-aseita käsimatkatavaroissa kunhan merkkaat ne sinisellä teipillä.

    • reissumis

      Ja pöh. Joka toinenhan nytkin nykäistään ruumiintarkastukseen. Minutkin tänään kopeloitu kahdesti jonkin kengän vetoketujun vuoksi. Minkä tuo haittaa, vaikka tekevät aloittajallekin tarkastuksen.

    • Ghghfhf

      Itsellänikin on metallia kehossa leikkauksen jäljiltä. Joskus hälyttää ja joskus joten tuskin on elimistössä oleva rauta joka hälyttää. Se on sitä vanhaa-aikaa kun todistuksia lentokentälle roudattiin. Ei sellaisilla todistuksilla ole mitään merkitystä nykyisin. Muutenhan sellainen olisi jokaisella terroristilla.

    • läpivalistu

      Ne ruuvit jne,,vaikka päässä näkyy röng...läpivalaisomessa. .ihan kun paljon
      muutakin jota koitetaan vaatteitten alla tai elimmistössä piilotella.

    • finavia

      Et tarvitse todistusta, asiasta on hyvä mainita turvatarkastajalle, joka portin hälyttäessä joutuu tekemään käsintarkastuksen ja varmistaa asian käsimetallinpaljastimella.

    • Silloin ainakin pitää olla jos on sydämmen tahdistin.

      • törrö

        Juuri näin mutta silloin ei mennä portista läpi tai kuolema korjaa.Siinä ei virkailijalla ole mitään uikuttamista että portista läpi jollei halua syytettä murhasta.


    • pipa3

      Minulla on tekoniveliä ja aina piippaa. Turvatarkastajat eivät todistustani edes vilkaise, vaan käsikopelolla ja metallin etsimellä tutkitaan. Paitsi Kreikassa pienellä kentällä ei kopeloitu, kun ei ollut kuin miesvirkailijoita. He uskoivat todistukseeni.

      • Anonyymi

        Sama juttu rollon kanssa tutkitaan kaikki!! Eikä sairaudet tai vammat kiinnosta!! Ja rajua otetta käyttää Osa


    • Matkamies kerava

      Kyllä hälyttää minulla oli metallinen penisrengas sekin alkoi hälyttämään oli aika noloa poistaa sitä satojen ihmisten jonossa ....terv..matkamies Kerava

    • Per-kel

      1993 Lontoossa piippasi ku oltiin Jenkkeihin menossa, lopuksi seisoin pelkät kalsarit jalassa, rupes porukkaa kerääntyy ja vaimoa vitutti.- Mie sanoin tarkastajalle että varmaan joku sirpale Vietnamista jäänyt kehoon ku en viittinyt roteesin suusta ottaa :D

    • Anonyymi

      Hälyttääkö turvaportit setelit

    • Anonyymi

      Jäin rollon takia tuli kova hälyttykset ,vaikka he näkivät sanoivat, että nämä soivat aina ,ja minut tutkitettiin ,kun epäilty ainua apuväline otettiin syrjään ja minulla oli vaikeus seistä,kun virkaintoinen vanhempi kokenut tarkastaja käski pistää kädet levälleen ja hän tutki minua toisen metalinpaljastimen kanssa ja toinen vartija seisoi ja piti kätåän lähellä omaa asettaan ,kun avustajani ohjattiin pois päin minusta!! Oikein huvittaa ja vielä näkivät,että olen liikunta rajoiteinen nuori! Oikein huvittaa!! Vähän häpesin koko jono kyttäsi minua ,kun jono pysäytettiin. Yhden rollon takia sekin vielä tutkittiin kahteen kertaa.Ihme ettei purkanut koko rolloa osiksi!!

    • Anonyymi

      Pitääkö olla todistus titaanilevyistä leukoissa . Tietääkö joku.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      32
      2268
    2. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      177
      1569
    3. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1495
    4. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      126
      1302
    5. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1199
    6. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      924
    7. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      880
    8. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      294
      825
    9. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      38
      815
    10. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      69
      744
    Aihe