Minä en näe sitä missään. Olen ilmeisesti ylikehittynyt.
Missä esineissä näette kauneutta?
104
285
Vastaukset
Ei se ole esineestä kiinni, vaan siitä millä mielellä sä katselet niitä.
Jos lyöt varpaasi betoniporsaaseen, se ei varmastikaan tunnu kovin puoleensavetävältä esineeltä. Jos taas istut sen päällä kullan kanssa auringonlaskussa, se voi näyttää tosi hellyttävältä. Ellet saa virtsatientulehdusta.
http://www.rudus.fi/image/27137/20130213171045/Formento_915020_1_Betoniporsas.jpg?width=700&height=700&mode=max
Väittäisin että et ole ylikehittynyt, vaan rajoittunut. Tai provokatiivinen.- tajuton
No millä mielellä sinä katselit minua kun annoit noin negatiivissävyisen lausunnon? Koitko että ylikehittyneisyys olisi itsekehua?
tajuton kirjoitti:
No millä mielellä sinä katselit minua kun annoit noin negatiivissävyisen lausunnon? Koitko että ylikehittyneisyys olisi itsekehua?
Joo, iskit naulan kantaan, koin että kehuit itseäsi. Eikä se nyt mielestä tuo sulle mitään hyvää jos et osaa suhtautua positiivisesti aioihin?
Sitä paitsi, en mä nyt hirveästi sua arvostellut, vaan sun kirjoitusta. Ero on pieni mutta huomattava, sanoi aikoinaan mun biologian opettaja :))- tajuton
hmp.f kirjoitti:
Joo, iskit naulan kantaan, koin että kehuit itseäsi. Eikä se nyt mielestä tuo sulle mitään hyvää jos et osaa suhtautua positiivisesti aioihin?
Sitä paitsi, en mä nyt hirveästi sua arvostellut, vaan sun kirjoitusta. Ero on pieni mutta huomattava, sanoi aikoinaan mun biologian opettaja :))Koirallasi on komea kirsu. Voit käydä antamassa sille suukon puolestani.
Ylikehittyneisyyttä on myös aisteissa eikä se ole itsensäkehumista jos auringonvalo saa silmät vuotamaan vettä. - tajuton
hmp.f kirjoitti:
Sitä paitsi, en mä nyt hirveästi sua arvostellut, vaan sun kirjoitusta. Ero on pieni mutta huomattava, sanoi aikoinaan mun biologian opettaja :))Kuuluuko 52v:n opastaa äitiään uimaan...
Joko annoit koirallesi pusun? tajuton kirjoitti:
Kuuluuko 52v:n opastaa äitiään uimaan...
Joko annoit koirallesi pusun?Olisiko parempi antaa äipän vaan hukkua?
En antanut.. ootas.... noin, tehty :) tuhahti, ryökäle.
- hymyile niin elämäki
Osanottoni. Elämäsi voisi muuttua antoisammaksi, jos avaisit silmäsi ja mielesi näkemään monenlaista kauneutta ympärilläsi.
- tajuton
Jos kertoisit jotain konkreettisia esimerkkejä niin osaisin etsiä suuntaa.
- eppu2
tajuton kirjoitti:
Jos kertoisit jotain konkreettisia esimerkkejä niin osaisin etsiä suuntaa.
Kuulehan tajuton.
Vaikka koira ei olekaan esine, huomioni kiinnittyi siihen, kun kirjoitit´´koirallasi on komea kirsu´´.
Ainakin tuo ilmaisee ihailua jotakin kohtaan. Parempi elollista, kuin elottomia kohtaan.
Usein myös esineet, joihin liittyy jokin kaunis muisto, vetovat ihmiseen, vaikkeivat mitään luomuksia olisivatkaan.
Mieti onko Sinulla sellaisia. - tajuton
eppu2 kirjoitti:
Kuulehan tajuton.
Vaikka koira ei olekaan esine, huomioni kiinnittyi siihen, kun kirjoitit´´koirallasi on komea kirsu´´.
Ainakin tuo ilmaisee ihailua jotakin kohtaan. Parempi elollista, kuin elottomia kohtaan.
Usein myös esineet, joihin liittyy jokin kaunis muisto, vetovat ihmiseen, vaikkeivat mitään luomuksia olisivatkaan.
Mieti onko Sinulla sellaisia.No olihan sillä, mutta voihan minulla olla alkava dementia.
- .Siilimuori
Näen kauneutta niissä esineissä joihin liittyy muutoinkin joku muisto ihmisestä tai tapahtumasta tai sattumuksesta.Yksittäinen esine esiinenä joka ei muuta tunnetta herätä, ei ole silleesti erityisen kaunisikaan.
Eli henkilöitän ja tapahtumoitan esineet.Siten ne saa "sielun". - reppuriika
Onhan niitä kivoja esineitä, mutta pitkään kirppareilla toimineena olen kyllä kyllästynyt kaiken maailman roinaan. Jos jotain käsintehtyä voisin laittaa nurkkaani tai jonnekin portaikon tasan teelle, niin voisi olla jokin askartelukokonaisuus: jouluseimi, talvinen maisema; lato ja sen ympärillä vaikka pupuja, pensaita, tonttujoukko hääräämässä lahjasäkkeineen, ym.
Kyllä minun silmäni lepää luonnonkauneudessa. No hyvin asetellut valot eriväreineen ja vaikka kuusessa tai kauniissa asetelmassa ovat elämys.
Kiva esteettinen elämys rakentuu sisustusarkkitehtuurissa, kun vanha tila laitetaan ja koristellaan; takat, kattaukset, viherkasvit, kukka-asetelmat, ym. yksityiskohdat laitetaan kohdalleen.
En kaipaa purnukoita ja kynttilänjalkoja kotiini.Taas on pakko kompata reppuriikaa.
Minusta kaikessa, esineissäkin, on kaunis ja ruma puoli. Joskus se kaunis puoli on ilmeinen, silmä lepää ja se hivelee aisteja. Voi nauttia muodosta, tai väristä, niiden yhteensointuvuudesta. Minusta se on vähän sellainen "elää hetkessä"-juttu. Että tyhjentää mielensä ja sivelee silmillään.
Täysin toinen puoli esineissä on se, että kaikkea ei tarvi saada kotiin tai omistaa, vaikka se olisi kuinka kaunista. Voi antaa kauniiden esineiden olla kauniita jossain muualla. Tässä on nykyihmisen mieli minusta vähän häiriintynyt, jos on jotain nättiä, sitä on pakko saada.- reppuriika
hmp.f kirjoitti:
Taas on pakko kompata reppuriikaa.
Minusta kaikessa, esineissäkin, on kaunis ja ruma puoli. Joskus se kaunis puoli on ilmeinen, silmä lepää ja se hivelee aisteja. Voi nauttia muodosta, tai väristä, niiden yhteensointuvuudesta. Minusta se on vähän sellainen "elää hetkessä"-juttu. Että tyhjentää mielensä ja sivelee silmillään.
Täysin toinen puoli esineissä on se, että kaikkea ei tarvi saada kotiin tai omistaa, vaikka se olisi kuinka kaunista. Voi antaa kauniiden esineiden olla kauniita jossain muualla. Tässä on nykyihmisen mieli minusta vähän häiriintynyt, jos on jotain nättiä, sitä on pakko saada.En näe noita ropposia, lasilintuja, enkeleitä, posliinipossuja kauniina missään; en sitten edes kauppojen hyllyillä. Minulla on ystävä, jolla on hyllyt, ikkunalaudat, yöpöydät ja kaikki mahdolliset paikat täynnä koriste-esineitä. Voi mikä urkakka se on siivootessa pitää moinen rojukasa puhtaana pölystä.
Itselläni on ongelma, kun saan lahjaksi noita rojuja. Eihän lahjoja pitäisi poikaan antaa. Mahtavat arvella kun tulevat käymään, ja lahjoja ei näy missään.
Minä en vain saa iloa ja osaa nauttia moisista; en edes pehmonalleista ja nukeista niin kuin moni ikäiseni täti-ihminen.
AUDI S1 a'la Hannu Mikkola
Hikinen hihna on hevoselle taivas.
Hikinen hevonen sukijan helsetti.
Sokea nauttikoon nenällään...
H.- staka*
Mielestäni esimerkiksi äärimmäisen yksinkertainen sisustus on kaunis. Sellaisessa kuin pesisi silmiään, varsinkin jos väritkin ovat harkitun rauhalliset. Kaiken maailman krumeluureista en ole koskaan tykännyt.
Luonto on kaunis sellaisenaan - joskus aivan uskomaton - pienintä yksityiskohtaansa myöten.
Surullista jos jonkun maailma on niin 'musta' että ei näe kauneutta missään. Ehkä uusi vuosi tuo aloittajallekin jotain kaunista tullessaan...? Toivotaan niin :) - Viaton sivullinen
Joskus ihmetellyt ihmisten asuntoja, mitään esineitä ei ole näkyvillä, joku
Aallon maljakko ehkä. Tyhjää, autiota, siis tylsää minun mielestäni.
Minulla on esillä kaikenlaista, jokapaikassa, joskus karsin enempiä kaappeihin
mutta hetkenpäästä jo ikävöin jotain esinettä tai jotain kannua. Sisaret kun tulee,
alkavat heti katselemaan tavaroitani, tuo on liikaa jne. Minä kun menen heidän huusholliin ei mihinkään voi koskea kun kaikki on tarkasti laskelmoitu, jos käännät jotain, sisko heti korjaa. Minun huushollissa voi tavaroita siirrellä vapaasti, jos
keksii kivan paikan, niin siitä vaan, ajattelen että tuohon hän halusi sen laittaa.
Mulla on lipaston päällä Italialainen sotilaspatsas, upeassa puvussa, tuikean näköinen, sitä käännellään ahkerasti, mihin milloinkin sen pitää katsoa.
Näistä voisin puhua vaikka päivän, nyt kuitenkin lopetan."Viaton sivullinen"
Onks tää jotenkin suosikki-lapsista kertovaa?
Minulla on hymy-poika-patsas.
Melkein on kauniimpi kuin minä nuorena.
H.- Viaton sivullinen
hunksz kirjoitti:
"Viaton sivullinen"
Onks tää jotenkin suosikki-lapsista kertovaa?
Minulla on hymy-poika-patsas.
Melkein on kauniimpi kuin minä nuorena.
H."hunksz"
Niinpä niin, kultaseni, tietysti sinä sait hymypoika patsaan:)
- reppuriika
On myös naisihmisiä, joiden koti on hyvin romanttisesti sisustettu: on pitsiliinoja, röyhelöverhoja, kynttilöitä, pehmosia tyynyjä, sohvia ym, ja pastellisävyjä. Öäk, en viihtyisi moisenlaisessa pesässä.
Taidan olla aika karkea naikkonen. - -vaaka-
Näen kauneutta vanhoissa esineissä,kuluneissa tuoleissa,kaapeissa ja sellaisissa joilla on tarina.Joku vanha kiikkustuoli saa minut pohtimaan henkilöä joka siinä on istunut ja mitä miettinyt.
Modernisuus ei sykähdytä.Ja sitten on tietenkin luonto,varsinkin puut.Pilvet,kukat,vesistöt,kalliot ja eritoten linnut.Heidän vapaus mennä ja tulla,antaa ilmanpyöteitten kuljettaa,katsella maapalloa ja merta linnun silmin.
Maailmassa on paljon kauneutta kun osaa vaan katsoa oikeaan suuntaan ja nähdä oikeat asiat. - k/k
Ase on toisinaan kaunis, naisetkin on , nykyään kun kuljeskelen kirppareilla niin ihailen pieniä kristalliesineitä.
- yks "esine"
Onko nainen sun mielestä esine?
- k/k
yks "esine" kirjoitti:
Onko nainen sun mielestä esine?
Älä syyllistä,mä oon vilpitön ja yksinkertanen.
k/k
Esim. vanha puntari voi olla hyvin kaunis, lähes yhtä kaunis kuin joku viehättävä nainen.
Tiedäthän sellainen jossa on koukku toisessa päässä, pitkä varsi ja liikuteltava osa, millä tasapainoa haetaan ja punnitustulos saadaan?- k/k
Anceli kirjoitti:
k/k
Esim. vanha puntari voi olla hyvin kaunis, lähes yhtä kaunis kuin joku viehättävä nainen.
Tiedäthän sellainen jossa on koukku toisessa päässä, pitkä varsi ja liikuteltava osa, millä tasapainoa haetaan ja punnitustulos saadaan?KYl mä puntarin tierän mut oliskohan pikkasen hurja vertaus?
Mitä enemän ajattelen niin sitä karumpi on lopputulos,mä tairan vaihtaa sen vaik jakoavaimeen.
Joo se on hyvä vertaus,kun leuan alta kutittelee niin hymyilee ku jakoavain sanotaan. k/k kirjoitti:
KYl mä puntarin tierän mut oliskohan pikkasen hurja vertaus?
Mitä enemän ajattelen niin sitä karumpi on lopputulos,mä tairan vaihtaa sen vaik jakoavaimeen.
Joo se on hyvä vertaus,kun leuan alta kutittelee niin hymyilee ku jakoavain sanotaan.No jos sanotaan, että vanha ruosteinen puntari, niin osuisiko sitten lähemmäs tämän ikäluokan naisia.
Vasarakin on kaunis ja sorkkarauta, jos nyt työvälineistä haetaan.
Minulla on yksi erittäin sievä kristalliesine, poisnukkuneen naapurin aikoinaan eläessään Venäjältä tuoma. Punainen, valkoisin pisaroin koriteltu eräänlainen malja, aaltoilevat reunat ja hantaaki.Anceli kirjoitti:
No jos sanotaan, että vanha ruosteinen puntari, niin osuisiko sitten lähemmäs tämän ikäluokan naisia.
Vasarakin on kaunis ja sorkkarauta, jos nyt työvälineistä haetaan.
Minulla on yksi erittäin sievä kristalliesine, poisnukkuneen naapurin aikoinaan eläessään Venäjältä tuoma. Punainen, valkoisin pisaroin koriteltu eräänlainen malja, aaltoilevat reunat ja hantaaki.Musta tuntuu et jos jatkan tätä juttua siitä mihin naista voi verrata niin mä ajaudun heikoille jäille,mä passaan sen aiheen.
Totean vaan et kauniita ovat.
Kristalli on mielenkiintonen aine .koti-kiusattu kirjoitti:
Musta tuntuu et jos jatkan tätä juttua siitä mihin naista voi verrata niin mä ajaudun heikoille jäille,mä passaan sen aiheen.
Totean vaan et kauniita ovat.
Kristalli on mielenkiintonen aine .On sinulla itsesuojeluvaistoa, osaat pakittaa kun se on tarpeen.
Kaikki on kaunista, kunhan silmä tottuu.
Tänään oli ulkona tosi mahtava pakkassää, aurinko paistoi ja sillä vähäisellä hangella kimalsi kiteitä. Olivatko kristallia vaiko ihan timantteja, kauniita kuitenkin.
Ja nyt on kaunista, kun takassa tuli räiskyy.- k/k
Anceli kirjoitti:
On sinulla itsesuojeluvaistoa, osaat pakittaa kun se on tarpeen.
Kaikki on kaunista, kunhan silmä tottuu.
Tänään oli ulkona tosi mahtava pakkassää, aurinko paistoi ja sillä vähäisellä hangella kimalsi kiteitä. Olivatko kristallia vaiko ihan timantteja, kauniita kuitenkin.
Ja nyt on kaunista, kun takassa tuli räiskyy.Enkelille
Mun pitää tarkentaa suosikkilistaani sen kristallin lisäksi viel erilaiset monista puulajeista kasatut lipastot ja kaapit. k/k kirjoitti:
Älä syyllistä,mä oon vilpitön ja yksinkertanen.
Joku mies, joskus jossain, sanoi, että naisen takapuoli on kauneinta, mitä Luoja on luonut. Tarkoitti varmaan sellaista nuoren naisen, mandoliinin muotoista....
k/k kirjoitti:
Enkelille
Mun pitää tarkentaa suosikkilistaani sen kristallin lisäksi viel erilaiset monista puulajeista kasatut lipastot ja kaapit.Sama viehtymys, ihailen hyvien puuseppien käsien tuotoksia. Kauniit ristiliitokset, intarsia-upotukset, erilaisten puulajien käyttö. Niitä en väsy ihailemaan.
Toinen viehtymys ovat vanhat kirkot, eivät prameat, kullalla silatut, vaan yksinkertaiset puupenkkeineen. Esimerkiksi Ahvenanmaalla on kauniita, merihenkisiä. Kreikassa myös pienet kyläkirkot, karua kauneutta.suvenkorento123 kirjoitti:
Sama viehtymys, ihailen hyvien puuseppien käsien tuotoksia. Kauniit ristiliitokset, intarsia-upotukset, erilaisten puulajien käyttö. Niitä en väsy ihailemaan.
Toinen viehtymys ovat vanhat kirkot, eivät prameat, kullalla silatut, vaan yksinkertaiset puupenkkeineen. Esimerkiksi Ahvenanmaalla on kauniita, merihenkisiä. Kreikassa myös pienet kyläkirkot, karua kauneutta....minulla entisessä kodissani oli kaksi hienoa puukaappia, toinen tammesta tehty massiivinen astiasenkki, hienot koristeveistokset, ruskeaksi petsattu, suuri. Neljä miestä oli kantamassa, kun se aikanaan kotiimme tuotiin, oli jo silloin vanha.
Toinen oli eteisessämme ollut vaatekaappi, jonka taitava puuseppä valmisti piirustustemme mukaan. Siinä oli eri osissa käytetty montaa suomalaista puulajia, koivua, tervaleppää, vaahteraa ja tammea.
Molemmista oli pakko luopua muutossani, niitä ei olisi millään ilveellä saanut tänne.
Onneksi näkyvät monissa kotonamme otetuissa valokuvissa, muistot elävät.- k/k
suvenkorento123 kirjoitti:
...minulla entisessä kodissani oli kaksi hienoa puukaappia, toinen tammesta tehty massiivinen astiasenkki, hienot koristeveistokset, ruskeaksi petsattu, suuri. Neljä miestä oli kantamassa, kun se aikanaan kotiimme tuotiin, oli jo silloin vanha.
Toinen oli eteisessämme ollut vaatekaappi, jonka taitava puuseppä valmisti piirustustemme mukaan. Siinä oli eri osissa käytetty montaa suomalaista puulajia, koivua, tervaleppää, vaahteraa ja tammea.
Molemmista oli pakko luopua muutossani, niitä ei olisi millään ilveellä saanut tänne.
Onneksi näkyvät monissa kotonamme otetuissa valokuvissa, muistot elävät.Olen joskus seisoskellut tuolla turun linnassa ja vain katsellut niitä huonekaluja.
Kuvitellut sen aikaisten käsityöläisten työkaluja ja työoloja,hämmästyttäviä lopputuloksia.
Käytetty aikakin olis kiva tietää. - suvenkorento*
k/k kirjoitti:
Olen joskus seisoskellut tuolla turun linnassa ja vain katsellut niitä huonekaluja.
Kuvitellut sen aikaisten käsityöläisten työkaluja ja työoloja,hämmästyttäviä lopputuloksia.
Käytetty aikakin olis kiva tietää.Edesmenneen puolisoni suvussa miehillä oli kädentaitoja, esi-isä monen sukupolven takaa oli saanut puusepän koulutuksen vanhassa Pietarissa, siellä valmistanut rikkaille hienoja kalusteita, ja tienannut sillä pienen omaisuuden.
Oma mieheni oli sellainen autotalli-askartelija, teki minulle puusta paljon kauniita tavaroita, ihan harrastuksekseen. Kaappikellon, kauniita laivapöytiä, korulippaita,
ym. - onko lämmin
k/k kirjoitti:
Olen joskus seisoskellut tuolla turun linnassa ja vain katsellut niitä huonekaluja.
Käytetty aikakin olis kiva tietää.Tarkeneeko siellä seistä?
onko lämmin kirjoitti:
Tarkeneeko siellä seistä?
Linnassako lämmin? ellei muuten niin tuskanhi pinnassa ku linnaan on joutunu
Joku mies, joskus jossain, sanoi, että naisen takapuoli on kauneinta, mitä Luoja on luonut. Tarkoitti varmaan sellaista nuoren naisen, mandoliinin muotoista....
Se oli se kapteeni corellin mandoliini,luulisin?
- eppu2
...minulla entisessä kodissani oli kaksi hienoa puukaappia, toinen tammesta tehty massiivinen astiasenkki, hienot koristeveistokset, ruskeaksi petsattu, suuri. Neljä miestä oli kantamassa, kun se aikanaan kotiimme tuotiin, oli jo silloin vanha.
Onneksi näkyvät monissa kotonamme otetuissa valokuvissa, muistot elävät.Meillä on säilynyt sellainen puinen 8-kulmainen pöytä nejä jalkaa kaareutuu alhaalta sisäänpäin, jotka yhdistää puinen pyöreä levy.
Minusta se on kaunis. koti-kiusattu kirjoitti:
Linnassako lämmin? ellei muuten niin tuskanhi pinnassa ku linnaan on joutunu
Lisään vielä tähän jutustelunne jatkoksi, vanhat esineet yleensäkin ovat kauniita.
Ja vanhat puuesineet erityisesti.
Meillä on vanha keinutuoli ja muutama lipasto, niissä on sitä jotain, ajan tuomaa kauneutta. Vaikka eivät priimakunnossa olekaan.
Mieheni isän sodassa ollessaan tekemä pieni rasia on hyvin kaunis, vaikka työn jälki ei paras mahdollinen olisikaan. Mutta siinä on mukana ne ajatukset, pelot ja kaikki se mitä sodassa olleella on mielessään pyörinyt. Ja joista me me emme tiedä mitään, voimme vain kuvitella.koti-kiusattu kirjoitti:
Se oli se kapteeni corellin mandoliini,luulisin?
Olen lukenut tuon kirjan ja nähnyt myös siitä tehdyn elokuvan. Kirja ylitti elokuvan.
Anceli kirjoitti:
Lisään vielä tähän jutustelunne jatkoksi, vanhat esineet yleensäkin ovat kauniita.
Ja vanhat puuesineet erityisesti.
Meillä on vanha keinutuoli ja muutama lipasto, niissä on sitä jotain, ajan tuomaa kauneutta. Vaikka eivät priimakunnossa olekaan.
Mieheni isän sodassa ollessaan tekemä pieni rasia on hyvin kaunis, vaikka työn jälki ei paras mahdollinen olisikaan. Mutta siinä on mukana ne ajatukset, pelot ja kaikki se mitä sodassa olleella on mielessään pyörinyt. Ja joista me me emme tiedä mitään, voimme vain kuvitella.Mullakin on kotona keinutuoli siin istuja on paljo vanhempi ku tuoli,mut silti komiampi .
Toisinaan vanha esine alkaa puhumaan mulle tarinaansa, jos pikkasen laitan ehdolle- suvenkorento*
piikkiö kirjoitti:
Mullakin on kotona keinutuoli siin istuja on paljo vanhempi ku tuoli,mut silti komiampi .
Toisinaan vanha esine alkaa puhumaan mulle tarinaansa, jos pikkasen laitan ehdolleMeidän keinutuolimmekin joutui muutossa uuteen kotiin, sata-vuotias, sen puuseppäsuvun aarteita. Voi ihmispoloista, kun joutuu elämän käänteissä luopumaan niin paljosta.
Ostaja oli onnellinen, kun kerroin sen tuolin tarinan, missä se on tehty, kuka tehnyt, ja miten tullut kotiimme. Vanhoilla esineillä tarinat ovat yhtä tärkeitä kuin itse tavara.
Tarina jatkaa kulkuaan uudessa suvussa.
- Hei kun keikuskelen
Mulla on kodissani aika paljon kauniita esineitä. No tietysti on, koska ne oon tällänyt sinne sun tänne kodin "nurkkiin". Ja vieläpä kovasti oon harkinnut, että mihin kohtaan ne pitää laittaa. Se on tarkkaa sisustamista, kun minä pääsen vauhtiin. :)
Pitää tihruttaa huoneen joka nurkalta, että tavara on prikulleen oikeassa vinkkelissä, ettei koko huone "kallistu" väärään suuntaan.
Ihan tosi lapsellista touhua. Mut mä oon lapsellinen. Ja huoneet tasapainossa.
Jos nyt joitaki esineitä mainitsisin, niin kaikki ovat käsin tehtyjä. Lähinnä äitini.
Olohuoneen "pylvään" nokassa on äitini maalaama pöytälamppu. Turkoosin värinen, jossa kuvioita. Siis posliinityö. Toinen hänen maalaama Kukkavaasi on kans upea. Kultainen melkein pallo, jossa "hiekka"kullalla kuvioita. Myös hänen tekemät kaks kynttilänjalkaa ovat ylihienot.
En nyt jaksakaan tämän enempää kirjuutella, vaikka ensteks meinasinkin.
Tykkään tyylitellyistä enemmän, kuin krimpsunkrampsun-esineistä.
Ja muovijutut on yök. Aidot materiaalit on Yes.- bessie*
Onhan muovikin aito materiaali?
Se ei ole puuta, lasia, metallia tai nahkaa, se on muovia. Mielestäni se on aito materiaali vielä silloinkin kun se jäljittelee esim. nahkaa tai vaikkapa kivilaattoja, kunhan ei uskotella sen olevan niitä.
Tässä pöydälläni on aika vanha muovinen kynä- ym. teline, minusta se on kaunis.
Lokeroita on yhteensä 7, parista matalammasta saa hyvin otettua klemmarit, niistä toinen on sen verran korkeampi että siinä pysyy pankkikortit pystyssä mutta sieltä tavoittaa myös esim. pyyhekumin yms., yhteen mahtuu pystyasentoon pieni muistilehtiö, siinä on myös pieni muovitasku jossa postimerkkien 'käsivarasto', ja sitten vielä on kolme eri kokoista lokeroa kynille, saksille, viivottimelle, näkyy tuossa nyt olevan pari ruuvimeisseliäkin.
Aitoa muovia, kaunis ja toimiva, vie vähän pinta-alaa suhteessa vetoisuuteensa. - Hei kun keikuskelen
bessie* kirjoitti:
Onhan muovikin aito materiaali?
Se ei ole puuta, lasia, metallia tai nahkaa, se on muovia. Mielestäni se on aito materiaali vielä silloinkin kun se jäljittelee esim. nahkaa tai vaikkapa kivilaattoja, kunhan ei uskotella sen olevan niitä.
Tässä pöydälläni on aika vanha muovinen kynä- ym. teline, minusta se on kaunis.
Lokeroita on yhteensä 7, parista matalammasta saa hyvin otettua klemmarit, niistä toinen on sen verran korkeampi että siinä pysyy pankkikortit pystyssä mutta sieltä tavoittaa myös esim. pyyhekumin yms., yhteen mahtuu pystyasentoon pieni muistilehtiö, siinä on myös pieni muovitasku jossa postimerkkien 'käsivarasto', ja sitten vielä on kolme eri kokoista lokeroa kynille, saksille, viivottimelle, näkyy tuossa nyt olevan pari ruuvimeisseliäkin.
Aitoa muovia, kaunis ja toimiva, vie vähän pinta-alaa suhteessa vetoisuuteensa.Jotkut muovista tehdyt Hyötytavarat on ok. Töissä on muovinen kynäteline, samanmoisen tuntuinen, kuin tuo sinun. Ei häiritse sen muovisuus.
Mutta joku muovikukka ei ole miun maun mukkanen. Tai koriste-esineet.
Tässä mun tietokonepöydällä on kyniä ja pensseleitä joka lähtöön. Monessa astiassa. Yks on vuolukivinen tötsä, jossa tussikyniä pystys, yks äitini maalaama ISO kolpakko, siinä toisenmoisia tusseja ja lyijykyniä, kolmas on lasinen, jonka oon itse maalannut lasiväreillä, siinä värikyniä ja joo on mulla kaks muovista kippoa kans kynille. Mut ne ei oo läheskään niin kivoja ku nuo muut.
Riippuu nyt mikä se esine on, että kolahtaako se muhun vai ei. - bessie*
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Jotkut muovista tehdyt Hyötytavarat on ok. Töissä on muovinen kynäteline, samanmoisen tuntuinen, kuin tuo sinun. Ei häiritse sen muovisuus.
Mutta joku muovikukka ei ole miun maun mukkanen. Tai koriste-esineet.
Tässä mun tietokonepöydällä on kyniä ja pensseleitä joka lähtöön. Monessa astiassa. Yks on vuolukivinen tötsä, jossa tussikyniä pystys, yks äitini maalaama ISO kolpakko, siinä toisenmoisia tusseja ja lyijykyniä, kolmas on lasinen, jonka oon itse maalannut lasiväreillä, siinä värikyniä ja joo on mulla kaks muovista kippoa kans kynille. Mut ne ei oo läheskään niin kivoja ku nuo muut.
Riippuu nyt mikä se esine on, että kolahtaako se muhun vai ei.Lukuun ottamatta perhe- ja kalenterijuhliin liittyvää koristelua, minulla ei ole pelkkiä koriste-esineitä ollenkaan. Jos olisi, niin voisin kyllä muovinkin kelpuuttaa.
Joskus kauan sitten minulla oli useampikin komea ja aito (siis elävä) niilinkaisla. Silloin hankin koristeeksi muovisen sorsaparin. 'Aitoja' houkutuslintuja ja niin oikean näköisiä kuin olla voi. Niin huolellisen pikkutarkasti tehtyjä ei nykyään taida olla saatavilla. 'Asetelma' kaislat (ja jokunen matalampi kasvi) ja muovisorsat oli oikein viehättävän näköinen, ei halvan tai mauttoman tai edes kovin teennäisen.
Tämä ehkä jo 80-luvulla, joka tapauksessa 90-luvulla hankittu kynätelineeni kelpaisi koriste-esineeksi sellaisenaankin. Vähän kuin tiivis suurkaupungin rakennusrykelmä torneineen, väri tosin on räväkkä pinkki mutta helposti sopisi pienoismaiseman osaksi silti.
- eppu2
Vanhoissa amerikkalaisissa autoissa.
Nykyaikana kaikki ovat sellaisia persoonattomia venuteltuja munia. - bessie*
Millä perusteella sinä sitten hankit esineitä kotiisi?
Useinhan on toimivuudeltaan ja käyttöominaisuuksiltaan monia yhtä hyviä vaihtoehtoja. Luultavasti sinullekin esineen 'kauneus' on yksi valintakriteeri, joskus jopa ensimmäinen, esineestä riippuen.- tajuton
Tarpeen perusteella. Nykyään se tarve on vain ruoka.
- bessie*
tajuton kirjoitti:
Tarpeen perusteella. Nykyään se tarve on vain ruoka.
Ruokakaupassa olen viimeksi käynyt 22.12.2014. Tänään on kyllä pakko jo käydä. Tai ei oikeastaan vieläkään, mutta menee jo liian yksitoikkoiseksi ellen käy.
En pidä esineitä kauniina. Himoitsin pitkään Arabian Paratiisi astiastoa, viimein ostin koko sarjan.
Ei se enää niin kauniilta tunnu kun näkee sitä kotonaan. Siinä onneksi arvo säilyy, oli aika hintava. Käyttötavarana en sitä pidä joten melko turha ostos.
Kissa on kaunis eläin ja luonto on kaunista, mutta esineistä on vaikea sanoa.- eppu2
Eikös se muovikin ole jotain öljyn sivutuotetta, vai muistanko ihan puppua?
- hytinä
Tuoleissa, niitä kun on niin erilaisia, joskus katselen tuon kaupunkimme huutokauppakamarin ilmoituksia netiltä huonekaluista ja ihailen tuoleja.
- jakolasku
Taidelasit, muutamia omistan mutta yleensä lasitavara on kiehtovaa. En keräile, ihailen vaan.
Kaikkinainen valoisuus esim. valoteokset on jotain. - dreams*
Mulla on ruosteiset vanhat kerihtimet ja vuolurauta,ajan patinoimat.Myös vanhat ikkunanpokat sopivasti maalit irronneina.Ne ovat kauniita katsella ja niissä on myös tarina,niitten käytöstä.Ja itse lapsena olen jopa tuolla vuoluraudalla ropseja vuollut.
Mikä kaupungissa on antiikkia,kuten jotkut vanhat penkit tai pöydät,se maalla heitetään liiteriin tai navetan taakse.Sieltä sitten joku kesävieras hihkuen löytää aarteita.
Kun lukee sisustuslehtiä,siellä just hehkutetaan näitten kaunotarten perään,olihan yks julkkis saanu leivän juurenkin just tällaisen vanhan talon uumenista löydetystä tiinusta.Nyt leipoo ruisleipää ja paistaa sen leivinuunissa,nams! - ent. siivoojaparka
Paljon on maailmassa kauniita esineitä, missä silmä lepää. En taida montakaan omistaa itse. Yksi on ylitse muiden ja aina ollut salainen ihastukseni. Se on puhdas uusi paperi. (En nyt tarkoita niinkään vessa- tai talouspaperia.) Uusi vihko, päiväkirja tai lehtiö, mihin ei ole vielä vetäisty piirtoakaan. Se on niin kaunista, ettei siihen meinaa raaskia alkaa kirjoittamaan mitään. Sitä pitää kädessään vain ja katselee ja ihailee. Sama tunne tulee, kun alkaa lisäämään printtiin paperia. Puhdasta valkoista sileää paperia. Sitä paperinippua pleraa aina käsissään vähän aikaa ja ihailee.
- elliivo
Minä nautin enemmän uuden paperin tuoksusta kuin näostä. Se on parhaita tuoksuja maailmassa. Piirustus- tai kirjoituspaperin tai uuden kirjan tuoksu.
Kauniita esineitä on paljon maailmassa. Maku ja mieltymykset muuttuvat vuosien kuluessa mutta yksinkertaiset selkeät muodot ja puhtaat värit ovat aina miellyttäneet silmääni.
Kartio lasit tai Teema astiat. Kai Frankin kädenjälki.
Valkeat kalusteet. Bauhaus ja funkkis. Ikean kalusteet vaikka jotkut niistä ovatkin sahajauhoista tehtyjä :)
En vierasta muovia vaan Lokki valaisin ja pallotuoli tai sienenmuotoinen pöytälamppu ovat kauniit.
Puiset tekstitaulut ovat tällä hetkellä suosikkitaulujani.
Joskus joku esine tai astia on niin kaunis että se sykäyttää sydäntä. Kaikkea ei tosiaankaan tarvitse omistaa vaan voi vain katsella ja nauttia. Joskus olen ajatellut koota leikekirjan kaikesta kauniista. No, se on vielä suunnitteluvaiheessa kuten moni muukin asia elämässä :)- bessie*
Monet noista vanhoista muotoilun klassikoista astiapuolella ovat yksinkertaisuudessaan ajattoman kauniita, mutta kaikki eivät niin hyviä tämän päivän käytössä. Luovuin vuosien mittaan keräämistäni Teema-astioista, koska ne eivät oikein hyvin 'istu' tiskikoneeseen. Nyt ihan vähän harmittaa, sillä nykyisessä yhden hengen taloudessani ei ole tiskikonetta, en halua sitä.
Tuossa on joulun jäljiltä vielä framilla iso punainen ,klassikko' kattila, jonka kansi on aivan toivoton käytössä. Sitä yksinkertaisesti ei saa pysymään hieman raollaan, ja esim. perunoiden keittoveden pois kaataminen on tosi hankalaa.
Samanlaisella, ellei peräti vielä hankalammalla kannella on myös yksi lähes käyttämätön tunnetun muotoilijan suunnittelema valkoinen kattilasarja tuolla alakaapin perukoilla. Kaunis, mutta epäkäytännöllinen. Kattilat ovat tavallaan monikulmaisia, ja kulmien loivasta muotoilusta huolimatta sisäpuolen syvennyksien puhdistaminen on hankalaa.
Vitivalkoista Teemaa jos taas saisi (sitäkin minulla oli, ihan ensimmäisiä) niin voisin hankkiakin, mutta myös hieman sirompi yhtä yksinkertainen tulisi kysymykseen.
- reppuriika
Kun lukee noita kommentteja, niin näkee miten elämä on rikasta. Olemme ihmisinä paljolti samanlaisia ja on niitä yhteneviä tarpeita, mutta sitten jokaisessa on eroavuuksia. Jokin asia tuottaa yhdelle iloa, mutta toiselle sillä ei ole mitään arvoa. Raikkautta se vain on.
- teeseremonia
Olen ihaillut monet monituiset kerrat yhtä teekannua pienen teepuodin näyteikkunassa.
Olen itse kuitenkin kahvinjuoja, teetäkin, mutta harvemmin.Juon teetä ja kahvia ja ostin 80luvun alus puolasta fiinin teeastiaston sanoin juovani siitä 50v teet jäi juomatta kuten 60v teetkin.
Saattaapi jäärä kalusto käyttämättömäksi.- teeseremonia
koti-kiusattu kirjoitti:
Juon teetä ja kahvia ja ostin 80luvun alus puolasta fiinin teeastiaston sanoin juovani siitä 50v teet jäi juomatta kuten 60v teetkin.
Saattaapi jäärä kalusto käyttämättömäksi.Mitäpäs jos ihan ilman vuosipäivää ottaisit sen astiaston esiin ja nauttisit.
Minulla on sellainen hauska iänikuinen porsliininen termarin mallinen, jossa on korkki korkki ja kyljessä pieni nokka. Kait sitä teekannuksi voi sanoa.
Juon muuten vihreää teetä mieluiten tai sitten roibosteetä ja hunajalla makeutettuna. teeseremonia kirjoitti:
Mitäpäs jos ihan ilman vuosipäivää ottaisit sen astiaston esiin ja nauttisit.
Minulla on sellainen hauska iänikuinen porsliininen termarin mallinen, jossa on korkki korkki ja kyljessä pieni nokka. Kait sitä teekannuksi voi sanoa.
Juon muuten vihreää teetä mieluiten tai sitten roibosteetä ja hunajalla makeutettuna.Olen mä useinki katellut niitä kuppien pohjia kun sinne on laitettu sen kaluston koristelijan kuva,nätti maalari onkin.
Mustaa teetä ja rutkasti hunajaa,että osaakin olla hyvää.koti-kiusattu kirjoitti:
Olen mä useinki katellut niitä kuppien pohjia kun sinne on laitettu sen kaluston koristelijan kuva,nätti maalari onkin.
Mustaa teetä ja rutkasti hunajaa,että osaakin olla hyvää.Mitähän jos lakkaisit säästämästä sitä kalustoa, vaan yllättäisit vaimosi, kattaisit niillä kauniilla astioilla pöydän ja tarjoaisit iltateen hunajan ja vadelmahillolla päällystettyjen keksien kera. Jos olisin vaimosi, olisin hyvin kiltti pitkään sen jälkeen.
Mitähän jos lakkaisit säästämästä sitä kalustoa, vaan yllättäisit vaimosi, kattaisit niillä kauniilla astioilla pöydän ja tarjoaisit iltateen hunajan ja vadelmahillolla päällystettyjen keksien kera. Jos olisin vaimosi, olisin hyvin kiltti pitkään sen jälkeen.
Yhtä tuskaa olisi,mulle nimittäin kun koittaisin sovittaa pökkelö sormiani niihin koukeroisiin kupin korvakkeisiin.
Ne kupit on tehty hentoisiin sormiin ,ei duunarille.
Täytyy pitää mielessä toi tee juttu jos joutuu taas ahtaan paikan eteen ja minähän jourun ennenpitkää.- suvenkorento*
piikkiö kirjoitti:
Yhtä tuskaa olisi,mulle nimittäin kun koittaisin sovittaa pökkelö sormiani niihin koukeroisiin kupin korvakkeisiin.
Ne kupit on tehty hentoisiin sormiin ,ei duunarille.
Täytyy pitää mielessä toi tee juttu jos joutuu taas ahtaan paikan eteen ja minähän jourun ennenpitkää.Realisti :-).
- nittinatti
Heh :) Kun lukee kahvinjuojana näitä teejuttuja niin tulee mieleen että miksi ei kukaan fiilistele että pussiliptonia ja rutkasti sokeria. Nami kun hyvää! Kyseessä on kuitenkin samat aineet. Silkkaa sokeria se hunajakin on ja pussitee ihan oikeaa teetä.
- teeseremonia
nittinatti
Se on se seremonia tärkeää. Teen haudutus, kaataminen kannusta, hunajan annostelu, tuoksun nuuhkaisu, siis kiireettömyys.
Ja joskus otan keittiönkaapin ylähyllyltä perkulaattorin ja keitän kahvit vastajauhetuista pavuista. Nautin sitten kahvin ohuen ohuista porsliinikupista.
Pienet asiat kiireettömästi tekevät arjesta juhlan. - k/k
Nittinatille
Mistä päättelit mun teeseremonioita harrastavan,se on iso muki ,mustaa pussiteetä ja iso lusikallinen hunajaa, nautitaan paussin aikana yleensä haalareissa. - teeseremonia
k/k kirjoitti:
Nittinatille
Mistä päättelit mun teeseremonioita harrastavan,se on iso muki ,mustaa pussiteetä ja iso lusikallinen hunajaa, nautitaan paussin aikana yleensä haalareissa.Duunissa mulla on termosmuki jonka mä hilaan työpöydän äärelle. Kahvissa en käytä sokeria lainkaan, mutta maitoa kyllä.
Töissä harvemmin juon teetä ja jos niin mulla on semmonen teesihvilälusikka jonka tökkään mukiin ja kuumaa vettä päälle. Joku yleensä on mun hunskun käyttänyt, että sokerilla mennään silloin.
Aamusella aina kahvia. - nittinatti
k/k kirjoitti:
Nittinatille
Mistä päättelit mun teeseremonioita harrastavan,se on iso muki ,mustaa pussiteetä ja iso lusikallinen hunajaa, nautitaan paussin aikana yleensä haalareissa.En puhunut mitään seremonioista, ainoastaan fiilistelystä. Siinä kai joku ero kuitenkin.
- teeseremonia
nittinatti kirjoitti:
En puhunut mitään seremonioista, ainoastaan fiilistelystä. Siinä kai joku ero kuitenkin.
Kappas vaan, anteeksi huono asian sisäistämiseni, nittinatti.
Muistui mieleeni joku kauan sitten mainos "teetä ja sympatiaa". Se taisi ollakin lipton-pussiteemainos. Silloin tällöin joudun pussiteetä juomaan ja minulla on tapana pikkulusikan kupussa pitää se liotettu teepussi ja kietaista se naru teepussin ympärille, että saan puristettua viimeiseen tippaan asti kaikki :) - k/k
nittinatti kirjoitti:
En puhunut mitään seremonioista, ainoastaan fiilistelystä. Siinä kai joku ero kuitenkin.
Nittinatti.
Kirjoitit fiilistelystä,mulle se on yhtä kuin turhanpäiväistä pikkusormi suorana jahkailua, etten sanoisi seremonia monine käsittämättöminä koukeroineen, jonkin arkipäiväisen pikkuasian ympärillä. - hunksz.
k/k kirjoitti:
Nittinatti.
Kirjoitit fiilistelystä,mulle se on yhtä kuin turhanpäiväistä pikkusormi suorana jahkailua, etten sanoisi seremonia monine käsittämättöminä koukeroineen, jonkin arkipäiväisen pikkuasian ympärillä.feikki "k/k"
Tarkoitit kai unihaalareita...
Ällös houri Suomen poika
H. hunksz. kirjoitti:
feikki "k/k"
Ällös houri Suomen poika
H.Feikki hunksi
Mitähän mahtaa kopio tarkoittaa?- hunksz.
piikkiö kirjoitti:
Feikki hunksi
Mitähän mahtaa kopio tarkoittaa?feikki "piikkiö"
tää tojota ei lähe liikkeelle
H. hunksz. kirjoitti:
feikki "piikkiö"
H.Feikki hunksil
Selvä se,kännis se on.- hunksz.
koti-kiusattu kirjoitti:
Feikki hunksil
Selvä se,kännis se on.feikki "k/k"
H. - suvenkorento*
teeseremonia kirjoitti:
nittinatti
Se on se seremonia tärkeää. Teen haudutus, kaataminen kannusta, hunajan annostelu, tuoksun nuuhkaisu, siis kiireettömyys.
Ja joskus otan keittiönkaapin ylähyllyltä perkulaattorin ja keitän kahvit vastajauhetuista pavuista. Nautin sitten kahvin ohuen ohuista porsliinikupista.
Pienet asiat kiireettömästi tekevät arjesta juhlan.Tuollaiset pienet rituaalit suovat nautinnon, elämän suolaa.
- teeseremonia
hunksz. kirjoitti:
feikki "k/k"
Ällös houri Suomen poika
H.Ai k/k pitää öisinkin teetaukoa. Jos mä nyt ymmärsin tuon feikkihunksin sanoman unihaalareista oikein. Viriili mies on hän, siis k/k.
- Pirre*
Kaikissa kauniissa esineissä, esim.juuri tuolla toisessa ketjussa mainitsemani puukot voi olla kauniita, samoin lasi, porsliini, ja yleensäki hyvin tehdyt käsityöt, oli ne mitä materiaalia hyvänsä, paljon paljon on kaunista ihmisen tekemää maailmassa, - kaunistakin jos rumaakin.
- Pölöjä olet
Klassiset taideteokset, veistokset, maalaukset, korut jne ovat tyypillisesti kauniita. Monet rakennukset ovat kauniita. Esimerkiksi monet sillat ovat kauniita, hienosti maisemaan sopivia. Kauniita huonekaluja, valaisimia, astioita, aterimia ja muita arjen käyttöesineitä on helppo löytää.
Narsismisi on ylikehittynyt kun et näe kauneutta, peili kun ei valehtele. - tajuton
Loukkauksia loukkauksien perään.
Olen kuulemma
- sokea
- narsistinen
- provokatiivinen
- rajoittunut- Tajuissaan
Eivät nuo ole loukkauksia vaan ihan objektiivisia havaintoja. Totuus ei ole kaunis tässä tapauksessa.
- Pirre*
Tajuton, ei kannata olla moksiskaan, enempi nimittelyt kertovat nimittelijästä.
Muuten, tiedätkö miksi et näe mitään kaunista? - tajuton
Pirre* kirjoitti:
Tajuton, ei kannata olla moksiskaan, enempi nimittelyt kertovat nimittelijästä.
Muuten, tiedätkö miksi et näe mitään kaunista?Esineistä ei löydy kauneutta enää. Olenko nähnyt liikaa?
tajuton kirjoitti:
Esineistä ei löydy kauneutta enää. Olenko nähnyt liikaa?
Tajuton: asennekysymyskö? Maailma on täynnä kauneutta: ei vain luonto mutta myös ihmiskädellä valmistettua. En ala nyt luettelemaan, koska tuossa ylempana esim. suvenkorento ja heikku on jo kertoneet melkein kaiken kauniista esineistä.
Kaihileikkaukseenko?
Vai hoitamaan masennusta?
Vai muuten vaan opintomatkalle muihin ympyröihin, esim. kolmen kuukauden kiertomatka keski-amerikkalaisiin intiaanikyliin, missä kukoistaa vielä käsityökulttuuri. Esim.
http://www.tekstiiliopettajaliitto.fi/toiminta/lehti/kuna-intiaanien-molat-ihastuttav/- bessie?
tajuton kirjoitti:
Esineistä ei löydy kauneutta enää. Olenko nähnyt liikaa?
Kaikkeen tottuu. Eivät ne esineet kai rumiksikaan ole muuttuneet?
Kukapa sitä nyt koko ajan pysähtelisi ihailemaan esineiden kauneutta, tai sävähtelisi joka kerta kun katse ohimennen johonkin osuu, että ooh miten kaunis, tai ylipäätään edes reagoisi jo monesti nähtyihin.
Mutta juu, sinä et löydä enää kauneutta esineistä ja minä uskon sinua. Liikaa et ole voinut nähdä, mutta ilmeisesti olet nähnyt liian vähän.
Käytät sanaa "löydä"? Miksi ihmeessä etsit? Lasi on lasi on lasi.
Toivotko että joku kiepsauttaisi keskustelun kauneuden/kauneuden puutteen löytämiseen mielen maisemista, vaikka esineistä aloituksessa kysyitkin?
- €ero
Ai että missäkö silmä lepäisi, esineet on esineitä no esim.viimesen päälle tehty auto siinä on linjakkuuta vilä enempi meikän makuun vene, purjevene.
Mutta missäkö oikein silmä leppäilee jo vain komian näköinen nainen, ei meinoo katsetta saada irti vaikka silimät ummistais jää kuvajainen pyörimään."€ero"
Taisit huomatakin tuolla aikaisemmin kirjoittamani auto-kommentin?
Jos olisi isompi olo-huone, niin tässä pöytäni sinne.
Näkisipä vielä nuoren M.Alenin tämän kaunottaren leteissä,
soralla:
https://www.youtube.com/watch?v=vminiajw6Yc
H.- tajuton
hunksz kirjoitti:
"€ero"
Taisit huomatakin tuolla aikaisemmin kirjoittamani auto-kommentin?
Jos olisi isompi olo-huone, niin tässä pöytäni sinne.
Näkisipä vielä nuoren M.Alenin tämän kaunottaren leteissä,
soralla:
https://www.youtube.com/watch?v=vminiajw6Yc
H.Toivon sinun poistuvan aloittamastani ketjusta.
Hyvästi. - ,,__,,
€ero
Ai sinäkö se olit kun toljotit tässä tuonoin ?
Ei en huonoo tykänny. - €ero
,,__,, kirjoitti:
€ero
Ai sinäkö se olit kun toljotit tässä tuonoin ?
Ei en huonoo tykänny.Mitäpä tässä sano ritari-ässä.
Ei huonoa kannata tykätä tulee haikia olo,...sano
- Viaton sivullinen
Jos nyt pysyn esineissä, niin astiat on niitä joita voi jokapäivä käyttää, kauniit
kahvikupit ja mukit nostaa arjen tunnelmaa heti aamusta, hopeisia välineitä voi
käyttää arkenakin, ei ne kulu, sitävarten ne on. Kaikkia hienompiakin astioita käytän
jatkuvasti, mitä ne kaapissa tekee, tyhjänpanttina. Saatan ostaa vain yhden kupin ja
lautasen jostain kahviastiastosta, ihan vaan itselleni.
Kirpparilla voi myydä pois, mitä ei halua kaapissaan enää pitää. Kaikki menee
kaupaksi kun hinta on halpa.
Onneksi nään ympärillä paljon kaunista josta nauttia, vanhat kamat ja mööpelit
on oma maailmansa, ihanat vanhat talot sun muut. - demeter1
Esineistäkö vain oli kysymys ? Eihän niitä jaksa alkaa luettelemaan...
Helpompi olisi luetella, missä en näe kauneutta. Etsivä löytää aina.
Jos rakennukset katsotaan esineiksi, minusta uudet omakotitalot saattavat olla tosi ilmeikkäitä ja kauniita. Omalla asuinalueellani niitä on paljon ja lisää näyttää tulevan... Tänä aamuna parvekelaseissa jääkukkia, herkän kauniita.
Kuuran kukat on kauniita, niis on herkkää kauneut ja hyytävää kylmyyt.
Lapsen oli korin ikkunat täyn jääkukkia,ei nykyään niitä näekkään ikkunoissa.
Lapsen niit sulateltiin painamalla nenänpää ruutuun.
Joskus ajattelee lapsellisest et tulis enkeli ja painais lämpösen päänsä mun rintaan,sulattais kuurankukat mun rinnast, , kaikkii ihmisen mieleen tulekin.
Ja vielä selvinpäinkoti-kiusattu kirjoitti:
Kuuran kukat on kauniita, niis on herkkää kauneut ja hyytävää kylmyyt.
Lapsen oli korin ikkunat täyn jääkukkia,ei nykyään niitä näekkään ikkunoissa.
Lapsen niit sulateltiin painamalla nenänpää ruutuun.
Joskus ajattelee lapsellisest et tulis enkeli ja painais lämpösen päänsä mun rintaan,sulattais kuurankukat mun rinnast, , kaikkii ihmisen mieleen tulekin.
Ja vielä selvinpäinEnkeleitä on olemassa, usko vaan. Minutkin monesta pahasta pelastaneet.
- kesää ootellen
Miehet on miehiä rauta on rautaa sota sotaa. sano Ville Haapasalo, mukava mies.
Ei esineet paljon sykähdytä, Lämmin tyyni kesäinen ilta auringon lasku järven rannalla, siinä silmä lepää karskillakin miehellä- jakolasku
Jos ei esineistä/tavaroista puhuta niin tänään oli se päivä kun sai kunnolla kaunista katsella just sitä luontoa. Aurinkoa ja huurteisia puita ihmisetkin keskustelevia ja aurinkoisia.
Valolla on kummallinen voima meihin, se kaunistuttaa naamatauluja.
Otan osaa, sillä kauneus on katsojan silmässä, sinun silmäsi ei sitä näe,
Otaksun. ettei siinä ole kyse ali tai ylikehittyneisyydestä vaan harjaantuneisuudesta, halusta, tahdosta ja kyvystä nähdä kaunista. 'Sinulla lienee toisenlainen funktio havaita ympäristöä kuin kauneus.
Mielestäni esine on jotain jossa näkyy ihmisen kädenjälki, eli jokin luonto tai luonnonilmiö ei voi olla esine. Joskus kivi tai jokin puunpala on melkein kuin esine, luonnon muovaamana aikojen kuluessa muodostunut.
Sieluni silmää viehättää erityisesti erilaiset saviesineet, savi on materiaalina niin lämmintä ja eläväpintaista. Purkkeja ja purnukoita ja muita saviastioita keräilen.
Astiafriikkinä voi olla vain ylpeä Arabian astioista, siitä tehtaasta ei muuta tulekaan kuin kaunista. usein tämä kaunis on vielä käytännöllistä kaunista.
Ennen joulua meillä juotiin aamukahvit muumimukeista mutta nyt juodaan taikakupeista kiitos monien kauppojen hyvistä alennusprosenteista taika-astioiden kohdalla juuri ennen joulua.ne näyttävät nyt kauniilta minun silmääni.- :-)
Naisella jos on kunnon perä :*
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2552719Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse812085Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121920Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841383- 671335
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181260TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161118Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901100Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43954- 71953