Narsisti vihaa naisia?

minäminä

Eilen jouduin pyytämään narskun auttamaan minua.Hän tuli, auttoi ja joi kahvit.Tuntui pelottavalta nähdä ekan kerran joulun jälkeen.Puhuttiin joulun tapahtumista.Hän kylmästi kertoi että on kivaa?kiusata naisia.Ja lähettää viestejä joissa sanoo rakastavansa.Nauroi kuinka naiset saa kuulma"kiksejä".Se että löi taas naista, oli edelleen naisen oma vika.Häntä ei määrätä ja vapaana miehenä saa pitää kuinkaa montaa naista haluaa.Katsoin hänen kauniisiin kylmiin silmiinsä.Minua järkyttää että rakastin häntä ja luotin.Luin jostakin että narskut vihaavat naisia, vaikka peittävät tunteensa usein.Siksi pettävät, alistavat, lyövät, kohtelevat tunteetomasti.He vaan esittävät toisenlaisia tunteita tarpeen vaatiessa.Suljin oveni hänen lähtiessä pois, huomasin etten jäänytkään kaipaamaan.

83

1250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupas

Hyvin kerrot.
      Narskut ovat kylmiä.
      Meilläkin käy Narsku auttelemassa,jos tarvii,sillä tahtoo vaan olla aina kiire ja huolimatontaki tekeminen,vihassa kiroilee ja vahinkoakin tekee (tyypillinen narsku)
      Jättääkö teillä Narsku ulko-oven auki pois mennessään.Meillä jättää oli kesä tai talvi,nii kohta saa mennä perässä kun huomioi ettei ovi mennyt taaskaan kiinni.
      Ajattelin tuossa,onko lapsuudessa äiti poika suhde jäänyt kylmäksi,jotakinhan siinä täytyy olla,katkeruutta...nyt sitten kostaa tavallaan naisystävilleen ja kohtelee heitä huonosti ja vielä nauttii siitä.
      Narsistin lähdön jälkeen jää aina tyhjät kädet.
      Tuollaisen miehen kanssa josta kerroit,ei pitäisi yhdenkään naisen erehtyä olemaan.

• juupas

• Sinulle juupas
        juupas kirjoitti:

Olen lukenut nuo ja nähnyt nämä kuviot.
        Lue vaan ittelles.Jokainen linkkinsä löytää,jos tarvitsee.

Älä nyt vedä hernettä ;)

• papupata
        juupas kirjoitti:

Olen lukenut nuo ja nähnyt nämä kuviot.
        Lue vaan ittelles.Jokainen linkkinsä löytää,jos tarvitsee.

Vedä niin monta hernettä kuin ikinä haluat.

• onkos sulla...
        papupata kirjoitti:

Vedä niin monta hernettä kuin ikinä haluat.

..se aspurgu vai mikä se oli?

• jäädytetty

Jep. Jääkylmiä.

• surullisia

Narsisti vihaa kaikkia.Myös itseään silloin kun on yksin itsensä kanssa ilman fanittajia.

• minäminä

Olet oikeassa, hän vihaa itseään kun on selvinpäin.Tai säälii, en tiedä? Puhuu nykyään itsestään etunimellä ainakin humalassa.Hänen äitisuhteensa ei ole ollut normaali.Paljon oli mummoilla hoidossa ja äiti ei leikkinyt, pelannut, asettanut rajoja vanhempana.Lapsuuden valokuvissa ei näy äidin sylissä, eikä naura.Se viha ja joku kateus minuakin kohtaan selittää miksi kohteli minuakin niin julmasti.Hän kysyi pois lähtiessään hiljaa miksen enää rakasta häntä?

• Eikö useammin
        minäminä kirjoitti:

Olet oikeassa, hän vihaa itseään kun on selvinpäin.Tai säälii, en tiedä? Puhuu nykyään itsestään etunimellä ainakin humalassa.Hänen äitisuhteensa ei ole ollut normaali.Paljon oli mummoilla hoidossa ja äiti ei leikkinyt, pelannut, asettanut rajoja vanhempana.Lapsuuden valokuvissa ei näy äidin sylissä, eikä naura.Se viha ja joku kateus minuakin kohtaan selittää miksi kohteli minuakin niin julmasti.Hän kysyi pois lähtiessään hiljaa miksen enää rakasta häntä?

"Lapsuuden valokuvissa ei näy äidin sylissä, eikä naura."

Eikö useammin ole narsistit kun on kamerat valmiina noissa tapahtumissa. Muut vain elävät aidommin.

• vihaavat

Kyllä, narsistit vihaavat samaa sukupuolta siksi, koska kokevat heidät kilpailijoiksi tai sitten elävät homoina, jolloin saavat alistaa kumppaninsa seksi- ynnä parisuhteessa.
      Lisäksi narsistit vihaavat lapsia syystä, että joutuvat kohtaamaan lapsissa itsensä peilautuneena.

• "Eilen jouduin pyytämään narskun auttamaan minua."

Niih, siis, eikö sulla ole ketään muuta joka voisi auttaa sua kuin se narsisti?, Sukulaisia, ystäviä, työkavereita, naapureita...

Vai halusitko sinä kuitenkin tavata nimenomaan sen narsistin?

Mikä sekin on inhimillistä, mutta pitkässä juoksussa itsen ja oman elämän kannalta kannattaa olla omista motiiveistaankin tietoinen...

• Jahas minäminälle tarkoitettu vastaus/kysymys putos tänne loppuun, mutta laitetaas vielä sama kysymys vielä nimimerkille juupas, joka myös kertoo narsistin käyvän auttelemassa jos on tarvis...

Josta ymmärsin, että tuo tarve, että käy auttelemassa tulee juupakselta...

Kuitenkin hän antaa ymmärtää ettei ole tyytyväinen narsistin auttelemiseen, koska narsisti on kiireinen, huolimaton, kiroilee tekee vahinkoa yms. ja jättää vielä ovenkin auki...

Että joo vaikea ymmärtää miksi narsisteilta pyydetään apua jopa silloinkin kun pelottaa tavata kuten minäminä tai kuten juupas ettei olla tyytyväisiä sen narsistin auttelemisiin...

Jotenkin ny vaan tulee mieleen, että jollain tapaa vielä halutaan pitää kiinni siitä narsistista

• minäminä

Eipä ole.Asun paikkakunnalla missä ei tuttuja ole jotka auttavat.Minulta on kuollut lähiomaisia.Huomenna menen katsomaan asuntoa.Inhottaa joutua pyytämään apua.Kun olisikin joku mies jolle soittaa.En asu kotikunnassa, missä sukulaisiani.Älytöntä kun ajattelee, mutta minulla ei ole yhtään miespuoleista ystävää.Siitä narsku piti huolen.Rupesin nyt miettimään asiaa, tarvitsisin jonkun joka auttaa.Minulla on muutama nainen joiden miehet ehkä voisi auttaa, mutta minua yksi jo yritti iskeä.Joten tuntuu arveluttavalta.

• minäminä kirjoitti:

Eipä ole.Asun paikkakunnalla missä ei tuttuja ole jotka auttavat.Minulta on kuollut lähiomaisia.Huomenna menen katsomaan asuntoa.Inhottaa joutua pyytämään apua.Kun olisikin joku mies jolle soittaa.En asu kotikunnassa, missä sukulaisiani.Älytöntä kun ajattelee, mutta minulla ei ole yhtään miespuoleista ystävää.Siitä narsku piti huolen.Rupesin nyt miettimään asiaa, tarvitsisin jonkun joka auttaa.Minulla on muutama nainen joiden miehet ehkä voisi auttaa, mutta minua yksi jo yritti iskeä.Joten tuntuu arveluttavalta.

niin,

Itsekin elänyt aikoinaan miehetöntä elämää kahden tyttären kanssa lähes kymmenen vuotta, että jälkeenpäin on riittänyt paljon huvia muistelessa niitä aikoja kun äiti kokosi koulupöydät voiveitsen avulla ja vasaran virkaa toimitti iso kivi, huonekaluja siirreltiin mattojen avulla yms.

Joskus sitä toki piti pyytää "miehistä"apua, joko muualla asuvalta pojalta joka sitten mahdollisesti ehti viikon päästä käymään, talonmiestä sopi vaivata vain tietyntyyppisissä asioissa, entisen naapurin miestä lainasin toisinaan, kuin myös tyttäreni kummisetää, alakerran naapurin aikamiespoikaa pyysin kokoamaan sängyn, vaikka silloin se ännäksi kutsumani tyyppi luonani silloin tällöin vierailikin.

Täs kun mietin tullu mieleenkän pyytää häntä, eikä hänkään kyllä tarjoutunut , mikä jälkeenpäin hyvä asia, kun jonkinlaista napinaa kiittämättömyydestä tuli silti kun suhteen päätin...

Mutta joo, vielä tulee mieleen, että nykyään monetkin naisetkin osaa noita "miesten" hommia, ensinnäkin jotain voit opitella itsekin ja joku tuttavasikin sitten voi osata myös auttaa ikäänkuin yhteispelillä...

mutta tää tämmöstä, eihän se mulle kuulu jos tykkää että se narsisti on hyvä olemassa ja auttelemassa, mutta pikkusen mieityttää onks se sitte kovin fiksua mollata ihmistä joka auttaa aina tarvitessa...

Mietis, käyt auttamassa kun toinen pyytää ja lähdettyäsi apua saanut rientää nettiin kertomaan kahvikeskustelunne ja toteamaan miten kylmä, tunteeton sinä olet...

Eikös se ny pitäisi olla kiitoksen ja kehumisen paikka silloin kun on apua saanut

• aika tuhmaa
        yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

niin,

Itsekin elänyt aikoinaan miehetöntä elämää kahden tyttären kanssa lähes kymmenen vuotta, että jälkeenpäin on riittänyt paljon huvia muistelessa niitä aikoja kun äiti kokosi koulupöydät voiveitsen avulla ja vasaran virkaa toimitti iso kivi, huonekaluja siirreltiin mattojen avulla yms.

Joskus sitä toki piti pyytää "miehistä"apua, joko muualla asuvalta pojalta joka sitten mahdollisesti ehti viikon päästä käymään, talonmiestä sopi vaivata vain tietyntyyppisissä asioissa, entisen naapurin miestä lainasin toisinaan, kuin myös tyttäreni kummisetää, alakerran naapurin aikamiespoikaa pyysin kokoamaan sängyn, vaikka silloin se ännäksi kutsumani tyyppi luonani silloin tällöin vierailikin.

Täs kun mietin tullu mieleenkän pyytää häntä, eikä hänkään kyllä tarjoutunut , mikä jälkeenpäin hyvä asia, kun jonkinlaista napinaa kiittämättömyydestä tuli silti kun suhteen päätin...

Mutta joo, vielä tulee mieleen, että nykyään monetkin naisetkin osaa noita "miesten" hommia, ensinnäkin jotain voit opitella itsekin ja joku tuttavasikin sitten voi osata myös auttaa ikäänkuin yhteispelillä...

mutta tää tämmöstä, eihän se mulle kuulu jos tykkää että se narsisti on hyvä olemassa ja auttelemassa, mutta pikkusen mieityttää onks se sitte kovin fiksua mollata ihmistä joka auttaa aina tarvitessa...

Mietis, käyt auttamassa kun toinen pyytää ja lähdettyäsi apua saanut rientää nettiin kertomaan kahvikeskustelunne ja toteamaan miten kylmä, tunteeton sinä olet...

Eikös se ny pitäisi olla kiitoksen ja kehumisen paikka silloin kun on apua saanut

"Mietis, käyt auttamassa kun toinen pyytää ja lähdettyäsi apua saanut rientää nettiin kertomaan kahvikeskustelunne ja toteamaan miten kylmä, tunteeton sinä olet..."

Muistelepa nyt omiakin kirjoituksiasi. Dementiako? vaivaa, kun tuntuu unohtaneen, miten itse toimi.

Kai itse aikoinaan kiitit ja kehuit..

• Miksi sen autt.
        minäminä kirjoitti:

minäminälle:
        Miksi sen auttajan täytyy olla mies?

• Juurihan ylt kirj.
        aika tuhmaa kirjoitti:

"Mietis, käyt auttamassa kun toinen pyytää ja lähdettyäsi apua saanut rientää nettiin kertomaan kahvikeskustelunne ja toteamaan miten kylmä, tunteeton sinä olet..."

Muistelepa nyt omiakin kirjoituksiasi. Dementiako? vaivaa, kun tuntuu unohtaneen, miten itse toimi.

Juurihan ylt kirjoitti:

"Täs kun mietin tullu mieleenkän pyytää häntä, eikä hänkään kyllä tarjoutunut , mikä jälkeenpäin hyvä asia, kun jonkinlaista napinaa kiittämättömyydestä tuli silti kun suhteen päätin..."

Eli ei pyytänyt ännää auttelemaan.

• minäminä

niin,

Kiitin, pyysin anteeksi että vaivasin.Maksoin rahassa että kävi.Joutui nostamaan 30kg.painoisen tavaran ja poraamaan.Hänellä oli lainassa se poranterä.Yritin kuunnella hänen juttujaan.Tämä ensimmäinen kerta kun oikeasti tarvitsin miestä.Kaikilla ei todellakaan ole avuliaita naapureita.

• aika tuhmaa kirjoitti:

"Muistelepa nyt omiakin kirjoituksiasi. Dementiako? vaivaa, kun tuntuu unohtaneen, miten itse toimi."

Kaikkia omia kirjoituksiani en voi muistaa, mutta siittä olen ihan varma, että tulin tälle palstalle oisko 4-5 kuukautta suhteen päättymisen/viimeisen tapaamisen jälkeen...

Mutta joo, ei tässä ny sen kummemmin tarkoitus ihan tahallaan mollata noita naisiakaan, pikkusen ny vaan sitä mietintää tyyliin, entä jos osat olis toisinpäin...

Tosiaan itse kävisit auttelemassa jotakuta ihmistä joka apua pyytää aina tarvitessa ja sitten avun saanut selän takana puhuisi sinusta kuten tällä apua saaneet puhuvat...

Ihan vaan siitä syystä, että kiinnittäisi huomiota siihen omaankin toimintaansa, kuten tiedetään uhreilla on vaara tulla narsistin kaltaisiksi...

Tosiaan ainakin se mun tuntema oman kertomansa mukaan esiintyi mieluusti auttajan roolissa, kuulemma useammallekkin onnettomalle naiselle, eksäänsäkin autteli ja kuulemma lampunkin kävi vaihtamassa jollein yksinäiselle naiselle ja puheidensa mukaan naiset sitte samalla halusivat seksiä, että pakkohan hänen sitte oli...

Että tässä ny sitte mietin, että onkohan se narsistin apuun pyytäminen/turvautuminen ihan viisasta. Jotenkin mun vaikea uskoa sitäkään, että missään asiassa on vain yksi vaihtoehto.

Ennemmin ny kallistuisin sille kannalle, ettei ihan vielä haluta päästää siittä narsistista irti, mikä sekin käsittääkseni on ihan inhimillistä näitä tarinoita kuunnellessa, tähän aiheeseen tutustessani...

Itsekin tiedän avioeksääni liittyen ettei se eroaminen ainakaan pitkästä suhteesta/vuosien yhteiselosta niin helppoa ole, mutta onko se syy ettei pääse eroon siinä narsistissa vaiko uhrissa on taas toinen juttu...

• Tuskin terve

"Muistelepa nyt omiakin kirjoituksiasi. Dementiako? vaivaa, kun tuntuu unohtaneen, miten itse toimi."

Kaikkia omia kirjoituksiani en voi muistaa, mutta siittä olen ihan varma, että tulin tälle palstalle oisko 4-5 kuukautta suhteen päättymisen/viimeisen tapaamisen jälkeen...

Mutta joo, ei tässä ny sen kummemmin tarkoitus ihan tahallaan mollata noita naisiakaan, pikkusen ny vaan sitä mietintää tyyliin, entä jos osat olis toisinpäin...

Tosiaan itse kävisit auttelemassa jotakuta ihmistä joka apua pyytää aina tarvitessa ja sitten avun saanut selän takana puhuisi sinusta kuten tällä apua saaneet puhuvat...

Ihan vaan siitä syystä, että kiinnittäisi huomiota siihen omaankin toimintaansa, kuten tiedetään uhreilla on vaara tulla narsistin kaltaisiksi...

Tosiaan ainakin se mun tuntema oman kertomansa mukaan esiintyi mieluusti auttajan roolissa, kuulemma useammallekkin onnettomalle naiselle, eksäänsäkin autteli ja kuulemma lampunkin kävi vaihtamassa jollein yksinäiselle naiselle ja puheidensa mukaan naiset sitte samalla halusivat seksiä, että pakkohan hänen sitte oli...

Että tässä ny sitte mietin, että onkohan se narsistin apuun pyytäminen/turvautuminen ihan viisasta. Jotenkin mun vaikea uskoa sitäkään, että missään asiassa on vain yksi vaihtoehto.

Ennemmin ny kallistuisin sille kannalle, ettei ihan vielä haluta päästää siittä narsistista irti, mikä sekin käsittääkseni on ihan inhimillistä näitä tarinoita kuunnellessa, tähän aiheeseen tutustessani...

Itsekin tiedän avioeksääni liittyen ettei se eroaminen ainakaan pitkästä suhteesta/vuosien yhteiselosta niin helppoa ole, mutta onko se syy ettei pääse eroon siinä narsistissa vaiko uhrissa on taas toinen juttu...

"Ihan vaan siitä syystä, että kiinnittäisi huomiota siihen omaankin toimintaansa, kuten tiedetään uhreilla on vaara tulla narsistin kaltaisiksi..."

Tuskin terve tai edes terveen tapainen mieli kääntyy narsistiksi.

• Mikä on syysi

"Mutta joo, ei tässä ny sen kummemmin tarkoitus ihan tahallaan mollata noita naisiakaan, pikkusen ny vaan sitä mietintää tyyliin, entä jos osat olis toisinpäin..."

Mikä on syysi olla (muka) mollaamatta naisia (ei koske minua)?
        Onko se alentuvuutta?
        Ovatko naiset jotenkin niin säälittäviä, että heitä ei voi sen takia mollata?
        Etkö usko naisten henkisiin kykyihin käsitellä mollaamista?
        Pidätkö naisia jotenkin lasten kaltaisina, että eivät sen takia ole vastuullisia ja arvostelun piirissä?
        Ovatko naiset arvostelun alapuolisia?

• Mikä on syysi kirjoitti:

"Mutta joo, ei tässä ny sen kummemmin tarkoitus ihan tahallaan mollata noita naisiakaan, pikkusen ny vaan sitä mietintää tyyliin, entä jos osat olis toisinpäin..."

Mikä on syysi olla (muka) mollaamatta naisia (ei koske minua)?
        Onko se alentuvuutta?
        Ovatko naiset jotenkin niin säälittäviä, että heitä ei voi sen takia mollata?
        Etkö usko naisten henkisiin kykyihin käsitellä mollaamista?
        Pidätkö naisia jotenkin lasten kaltaisina, että eivät sen takia ole vastuullisia ja arvostelun piirissä?
        Ovatko naiset arvostelun alapuolisia?

"Etkö usko naisten henkisiin kykyihin käsitellä mollaamista?"

Uskon kyllä, uskon että monikin tarkemmin ajateltuaan ymmärtää pointin jos osaa vaihtaa auttajan vs. autettavan roolit toisinpäin ja vielä jos jättää pois uhri vs. narsisti asetelman ja ajattelee asiaa apua tarvitsevan/apua antavan ihmisen kannalta...

On olemassa sellainenkin sanonta ettei auttajan kättä ole järkevä purra jonka pohjalta voin kuvitella että nuo naiset varmaan siinä tilanteessa/apua pyytäessään/saadessaan kohtelivat narsistiaan hyvin. Kaksinaamaisuus ei ole hyve uhrinkaan käytössä...

Mutta mikä sitten sai jälkeenpäin ikäänkuin tarpeen mitätöidä sen narsistin käynnin, ehkä pettymys itseen ja siihen että taas siihen lankesi, pyysi luokseen...

• hyveet ja paheet

Uskon kyllä, uskon että monikin tarkemmin ajateltuaan ymmärtää pointin jos osaa vaihtaa auttajan vs. autettavan roolit toisinpäin ja vielä jos jättää pois uhri vs. narsisti asetelman ja ajattelee asiaa apua tarvitsevan/apua antavan ihmisen kannalta...

On olemassa sellainenkin sanonta ettei auttajan kättä ole järkevä purra jonka pohjalta voin kuvitella että nuo naiset varmaan siinä tilanteessa/apua pyytäessään/saadessaan kohtelivat narsistiaan hyvin. Kaksinaamaisuus ei ole hyve uhrinkaan käytössä...

Mutta mikä sitten sai jälkeenpäin ikäänkuin tarpeen mitätöidä sen narsistin käynnin, ehkä pettymys itseen ja siihen että taas siihen lankesi, pyysi luokseen...

Niin, kaksinaamaisuus. Että uhri voi mielestäsi olla kaksinaamainen? Eräänlainen kostoko?

• Omat tarpeet.

Omat tarpeet pikkuapuun. Omat tarpeet pikkuapuun ovat tärkeämmät kuin se, että laittaisi välit oikeasti poikki. Kunnioittaisi itseään ja sen toisen vammaisuutta.

Minä pidän laiskana ihmistä, joka ei opettele itse poraamaan seinään reikää. Pora kannattaa ostaa heti kun muuttaa omaan asuntoon. Sitä tulee tarvitsemaan koko elämän ajan, eikä se tule vanhanaikaiseksi. Itselläni on sama pora, jonka olen ostanut nuorena ja toimii edelleen. Teriä joutuu joskus vaihtamaan.

• Osta ensin pora
        Omat tarpeet. kirjoitti:

Omat tarpeet pikkuapuun. Omat tarpeet pikkuapuun ovat tärkeämmät kuin se, että laittaisi välit oikeasti poikki. Kunnioittaisi itseään ja sen toisen vammaisuutta.

Minä pidän laiskana ihmistä, joka ei opettele itse poraamaan seinään reikää. Pora kannattaa ostaa heti kun muuttaa omaan asuntoon. Sitä tulee tarvitsemaan koko elämän ajan, eikä se tule vanhanaikaiseksi. Itselläni on sama pora, jonka olen ostanut nuorena ja toimii edelleen. Teriä joutuu joskus vaihtamaan.

Osta ensin pora ja sitten kattila. Jos tuo ei onnistu, niin älä muuta kotoa pois.

• hyveet ja paheet kirjoitti:

Niin, kaksinaamaisuus. Että uhri voi mielestäsi olla kaksinaamainen? Eräänlainen kostoko?

"Niin, kaksinaamaisuus. Että uhri voi mielestäsi olla kaksinaamainen? Eräänlainen kostoko? "

Niin eikö sekin ole kaksinaamaisuutta jos tekeytyy ystäväksi/kaveriksi narsistille saadakseen apua, vaikka toisaalta antaa ymmärtää inhoavansa koko tyyppiä...

• Omat tarpeet. kirjoitti:

"Minä pidän laiskana ihmistä, joka ei opettele itse poraamaan seinään reikää"

Jaa noh, minä kuuluun sitten tähän ryhmään. En ole koskaan omistanut poraa enkä porannut seinään reikää...

Joskus moiselle ehkä olis voinu olla tarvetta, mutta silloin kun ei sitä miestä ollut jäi hyllyt laittamatta seinään ja kuten edellä kuvasin, monenlaisia viritelmiä sitä tuli kehiteltyä...

Mutta pärjätty on tähän asti ja ihan mukavaakin elämä oli tuolloin/noina vuosina monista puutteistakin huolimatta...

• haluttaako?

"Niin, kaksinaamaisuus. Että uhri voi mielestäsi olla kaksinaamainen? Eräänlainen kostoko? "

Niin eikö sekin ole kaksinaamaisuutta jos tekeytyy ystäväksi/kaveriksi narsistille saadakseen apua, vaikka toisaalta antaa ymmärtää inhoavansa koko tyyppiä...

Toisaalta antaa ymmärtää inhoavansa tyyppiä ja toisaalta ei. Toisaalta haluaa, että jätetään rauhaan ja toisaalta ei. Toisaalta haukutaan ja huudetaan ja toisaalta imarrellaan. Ota tästä nyt selvä. Halutaan ja ei haluta.

• haluttaako? kirjoitti:

Toisaalta antaa ymmärtää inhoavansa tyyppiä ja toisaalta ei. Toisaalta haluaa, että jätetään rauhaan ja toisaalta ei. Toisaalta haukutaan ja huudetaan ja toisaalta imarrellaan. Ota tästä nyt selvä. Halutaan ja ei haluta.

"Toisaalta antaa ymmärtää inhoavansa tyyppiä ja toisaalta ei. Toisaalta haluaa, että jätetään rauhaan ja toisaalta ei. Toisaalta haukutaan ja huudetaan ja toisaalta imarrellaan. Ota tästä nyt selvä. Halutaan ja ei haluta. "

Niin eikös se kuullostaa hyvinkin narsistiselta sekin, hyötykäyttöä tarvitessa, on/of suhteilua, vuoristorataa, mitä nimitystä ny kukakin haluaa suhteestaan käyttää...

• minäminä
        Omat tarpeet. kirjoitti:

Kyse ei ollut seinästä, vaan hajonneesta auton moottorista.En koe olevani laiska ihminen joka käyttää ketään hyväkseen.Yritän nyt lopettaa tämän suhteen, kun erosimme emme puhuneet asioista ollenkaan.Samaan aikaan tapahtui kuolema perheessäni.Nyt muutan takaisin kotikuntaani, missä sisarukset ja minun ystävät ovat.Inhoan riitoja ja epävarmuutta elämässä.

• Minun mieleeni

Minun mieleeni nousi täysin uusi näkökulma narsistien naisvihaan. Suhteillaan ja siinä sivussa vaaditaan tekemään sitä ja tätä. Kyyditsemään, kokoamaan huonekaluja, toimimaan yleismies jantusena.

Ja siis vielä senkin jälkeen kun narsisti on paljastanut narsistinkarvansa.

Olen ajatellut, että minä sainkin narsistini kanssa jonkun muun akan kyytiä. Ei ole koskaan tullut mieleenkään, että olisin häntä käyttänyt hyväkseni mihinkään lampunkiertämisiin. Itse tuppautui kyyditsemään, vaikka sanoin etten edes halua.

En ole pariin vuoteen tunnistanut narsististani naisvihaa tai minkäänlaista kaunaa itseäni kohtaan. On maininnutkin joskus, etten tarvitse häntä lampunlaittajaksi... Osaan itse tehdä kaikki kodin pikkutyöt. Jotain vähän vaativampaakin. Pyysin isäni opettamaan aikoinaan. Olen aina tahtonut itsekin osata jotain.

Monet naiset on iljettäviä laiskoja hyväksikäyttäjiä miehiä kohtaan, josta syystä minäkään ei moisista loisista kauheasti tykkää.

Saatatte tehdä ruman jäljen monen miehen naiskuvaan, josta sitten muut kärsivät.

• "Monet naiset on iljettäviä laiskoja hyväksikäyttäjiä miehiä kohtaan, josta syystä minäkään ei moisista loisista kauheasti tykkää."

Joo sinä se ny taas sait tästä minun uhrien "herättelystä" että onko narsistin apuun turvautuminen suhteen jälkeen kovin viisasta syyn mollata toisia naisia, laiskoiksi hyväksikäyttäjiksi, loisiksi...

Tarkoitus ny vaan osoittaa ettei se aina ole narsisti joka eron jälkeen tuppaa, naisillakin on näköjään keinonsa saada se narsisti luokseen niin halutessaan...

Mitä tulee naapuriapuun, niin harvemmin tosiaan pyytämättä kukaan auttaa, että ihan samoin kuin sitä narsistia pyytää niin voi pyytää jotakuta naapuriakin tai naapurin miesystävää...

• On varmasti

"Monet naiset on iljettäviä laiskoja hyväksikäyttäjiä miehiä kohtaan, josta syystä minäkään ei moisista loisista kauheasti tykkää."

Joo sinä se ny taas sait tästä minun uhrien "herättelystä" että onko narsistin apuun turvautuminen suhteen jälkeen kovin viisasta syyn mollata toisia naisia, laiskoiksi hyväksikäyttäjiksi, loisiksi...

Tarkoitus ny vaan osoittaa ettei se aina ole narsisti joka eron jälkeen tuppaa, naisillakin on näköjään keinonsa saada se narsisti luokseen niin halutessaan...

Mitä tulee naapuriapuun, niin harvemmin tosiaan pyytämättä kukaan auttaa, että ihan samoin kuin sitä narsistia pyytää niin voi pyytää jotakuta naapuriakin tai naapurin miesystävää...

"Tarkoitus ny vaan osoittaa ettei se aina ole narsisti joka eron jälkeen tuppaa, naisillakin on näköjään keinonsa saada se narsisti luokseen niin halutessaan..."

On varmasti haluja tapaamisiin, mutta on myös aitoja osaamattomia ja avuttomia.

• Vastaa minun

"Monet naiset on iljettäviä laiskoja hyväksikäyttäjiä miehiä kohtaan, josta syystä minäkään ei moisista loisista kauheasti tykkää."

Vastaa minun kysymyksiini ylempänä.

• naisvihan synty?

Ei saata olla muuten kaukaa haettu ajatus. Samaan voin päätyä kuunneltuani, että en osaa kasvattaa lapsiani, syön kokoajan pullaa ja lihon, selityksen makua, pitääkö menot antaa kirjallisina, opettelisit itse tekemään jotain tai se on sun poikas, komenna sitä jne. Jostain nuo sanat kumpusivat, mutta minulle ne eivät olleet tarkoitettu. Olisivatko olleet sitten sitä naisvihaa, joka oli äkisti puhjennut jonkin provosoimana pintaan. Ihan kuin joku paha tulehdus, joka leviää leviämistään, kun sitä hoitaa väärin ripottelemalla suolaa haavaan, eikä balsamia.

• naisvihan synty? kirjoitti:

Ei saata olla muuten kaukaa haettu ajatus. Samaan voin päätyä kuunneltuani, että en osaa kasvattaa lapsiani, syön kokoajan pullaa ja lihon, selityksen makua, pitääkö menot antaa kirjallisina, opettelisit itse tekemään jotain tai se on sun poikas, komenna sitä jne. Jostain nuo sanat kumpusivat, mutta minulle ne eivät olleet tarkoitettu. Olisivatko olleet sitten sitä naisvihaa, joka oli äkisti puhjennut jonkin provosoimana pintaan. Ihan kuin joku paha tulehdus, joka leviää leviämistään, kun sitä hoitaa väärin ripottelemalla suolaa haavaan, eikä balsamia.

"Olisivatko olleet sitten sitä naisvihaa, joka oli äkisti puhjennut jonkin provosoimana pintaan."

Eiköhän se naraistin naisviha kumpua ihan sieltä elämän ensimmäisestä pettymyksestä rakkaussuhteessa naiseen/äitiin.Oli se narsisti kumpaa sukupuolta tahansa niin hän vihaa naista ja rakkautta.

Vaknin kuvaa asiaa tähän tapaan...

"Narsisti vihaa naisia katkerasti ja kiihkeästi. Naistenvihaajana hän yhdistää rakastettuna olemisen omistetuksi tulemiseen, valtaamiseen, kahlehtimiseen, muutetuksi tulemiseen, alentamiseen, riistämiseen, heikoksi tekemiseen, hukuttamiseen, sulautetuksi tulemiseen ja peitetyksi joutumiseen. Hänelle rakkaus on vaarallista takaa-ajoa. "

Josta voi keittiöpsykologialla narsistin syntyteoroita lukeneena päätellä, että ehkä jokainen nainen muistuttaa häntä siitä lapsuuden tragediasta jonka vuoksi nainen/rakkaus täytyy mitätöidä tavalla tai toisella...

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html

• Miksi minun nars.

"Olisivatko olleet sitten sitä naisvihaa, joka oli äkisti puhjennut jonkin provosoimana pintaan."

Eiköhän se naraistin naisviha kumpua ihan sieltä elämän ensimmäisestä pettymyksestä rakkaussuhteessa naiseen/äitiin.Oli se narsisti kumpaa sukupuolta tahansa niin hän vihaa naista ja rakkautta.

Vaknin kuvaa asiaa tähän tapaan...

"Narsisti vihaa naisia katkerasti ja kiihkeästi. Naistenvihaajana hän yhdistää rakastettuna olemisen omistetuksi tulemiseen, valtaamiseen, kahlehtimiseen, muutetuksi tulemiseen, alentamiseen, riistämiseen, heikoksi tekemiseen, hukuttamiseen, sulautetuksi tulemiseen ja peitetyksi joutumiseen. Hänelle rakkaus on vaarallista takaa-ajoa. "

Josta voi keittiöpsykologialla narsistin syntyteoroita lukeneena päätellä, että ehkä jokainen nainen muistuttaa häntä siitä lapsuuden tragediasta jonka vuoksi nainen/rakkaus täytyy mitätöidä tavalla tai toisella...

http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq74.html

Miksi minun narsistini ei ole näyttänyt vihaavan minua pitkään aikaan.

V: En ole pyrkinyt omistamaan häntä enkä ohjalemaan millään tapaa. Pidän rajani mutta hän tuntee ne, eli eivät tule yllätyksenä. En ole pyytänyt häneltä mitään palveluksia.

On sekstattu vain ja hän on nauttinut sen lähinnä fyysisen nautinnon, minkä hän on siitä saanut. Minä hänestä omalla tavallani. Minkäänlaista riitaa ja erimielisyyttä ei ole ollut.

• En siis ole sell.
        Miksi minun nars. kirjoitti:

Miksi minun narsistini ei ole näyttänyt vihaavan minua pitkään aikaan.

V: En ole pyrkinyt omistamaan häntä enkä ohjalemaan millään tapaa. Pidän rajani mutta hän tuntee ne, eli eivät tule yllätyksenä. En ole pyytänyt häneltä mitään palveluksia.

On sekstattu vain ja hän on nauttinut sen lähinnä fyysisen nautinnon, minkä hän on siitä saanut. Minä hänestä omalla tavallani. Minkäänlaista riitaa ja erimielisyyttä ei ole ollut.

En siis ole sellainen ihminen, jona hän on tottunut naisia pitämään. Olen yksilö...

• Yksilö
        En siis ole sell. kirjoitti:

En siis ole sellainen ihminen, jona hän on tottunut naisia pitämään. Olen yksilö...

Yksilö omasta mielestäsi, tuskin narsistin mielestä.

Minun narsistini sanoi minulle, että kaikki naiset on samanlaisia.

• Olen samaa mieltä
        Yksilö kirjoitti:

Olen samaa mieltä kanssasi, mitä tulee narsistin ajatuksen kulkuun... Noin se menee. Ehkä hän on minun suhteeni siinä pisteessä nykyään, että on valmiina nostamaan minua tarvittaessa sille jalustalle... josta jo on taas kuulunut vahvoja viitteitä.

Olen kuitenkin nyt erossa hänestä niin pitkällä, että hän ei voi minua tavoittaa henkisesti mitenkään. Eihän hän ennenkään ole minua henkisesti tavoittanut, vaan lähdin hulluakin hullumpaan rakkauteen. Tunne-elämääni hän pääsi käsiksi. Nyt ei pääse siihenkään enää.

Viimeksi kehuja ja ylistystä kuunnellessani minuun tuli fyysistä lämpöä, energiaa, onnellisuutta ja iloa... Se oli selvästi n. 10% kokonaistunnetilastani ja selvääkin selvemmin se oli pelkkää pintaa. Eli nyt on minussa vahvuutta. Tiedä sitten, onko ihan melkein kokonaan tämän aika-ajoin massiivisenkin kirjoittamis-osallistumisen ansiota. Olen käsitellyt sisintäni melkoisesti ja opetellut tuntemaan itseäni.

Jokuhan minua jo epäilee itsekkääksi narsistiksikin, mutta se on pieni hinta siitä, miltä nyt säästyn.

Suosittelen muillekin vain sinnikästä kirjoittamista ja osallistumista.

• Hän on aika tait.
        Yksilö kirjoitti:

Hän on aika taitava tarvittaessa siinä, että saa toisen tuntemaan yksilöksi. Olen kuitenkin niin tarkka ja epäilen hänen jokaista sanaansa, että kuulen pienenkin risahduksen hänen puheessaan ja se paljastaa hänet.

Olen sen verran paljon kuunnellut häntä, että tiedän hänen keinonsa. Olen vain ollut siinä ajatuksessa, että hän ei enää palaa minua valloittamaan tosissaan kokonaan omiin tarkoituksiinsa, eli toissijaiseksi lähteeksi. Nyt on tullut viitettä siitä. Ikävä kyllä.

Hän ei voi kuitenkaan mitenkään tulla nyt elämääni. Elämäni on niin täynnä kaikkea, enkä luovu ensimmäisestäkään jutusta hänen vuokseen. Ikävä kyllä, en tiedä mihin hän vetoaa seuraavaksi. Jotenkin tiesin tämän, että tähän joudun vielä palaamaan. Olisi saanut jo luovuttaa. Tämä nyt osoittaa kyllä, että on aika omituista.

• Jätä jo
        Hän on aika tait. kirjoitti:

Hän on aika taitava tarvittaessa siinä, että saa toisen tuntemaan yksilöksi. Olen kuitenkin niin tarkka ja epäilen hänen jokaista sanaansa, että kuulen pienenkin risahduksen hänen puheessaan ja se paljastaa hänet.

Olen sen verran paljon kuunnellut häntä, että tiedän hänen keinonsa. Olen vain ollut siinä ajatuksessa, että hän ei enää palaa minua valloittamaan tosissaan kokonaan omiin tarkoituksiinsa, eli toissijaiseksi lähteeksi. Nyt on tullut viitettä siitä. Ikävä kyllä.

Hän ei voi kuitenkaan mitenkään tulla nyt elämääni. Elämäni on niin täynnä kaikkea, enkä luovu ensimmäisestäkään jutusta hänen vuokseen. Ikävä kyllä, en tiedä mihin hän vetoaa seuraavaksi. Jotenkin tiesin tämän, että tähän joudun vielä palaamaan. Olisi saanut jo luovuttaa. Tämä nyt osoittaa kyllä, että on aika omituista.

Hyvä ihminen, mikä saa sinut kärsimään loputtomiin?

Haluan hyvää sinulle, herättää sinut ajatukseen, että elämä yksikseenkin on parempaa kuin sairaan narsistin kanssa. Miksi haluaisit olla jonkun ihmisen orja, alistettu mitätön paska?

Etkö ansaitse parempaa?

• Niin no minä olen
        Jätä jo kirjoitti:

Hyvä ihminen, mikä saa sinut kärsimään loputtomiin?

Haluan hyvää sinulle, herättää sinut ajatukseen, että elämä yksikseenkin on parempaa kuin sairaan narsistin kanssa. Miksi haluaisit olla jonkun ihmisen orja, alistettu mitätön paska?

Etkö ansaitse parempaa?

Niin no minä olen hänet jo jättänyt.

• yksi tallottu
        Yksilö kirjoitti:

"naisessa riittää kun siinä on reikä " eräs monista mielenjääneistä sloganeista......

• Noinhan se on
        yksi tallottu kirjoitti:

"naisessa riittää kun siinä on reikä " eräs monista mielenjääneistä sloganeista......

Noinhan se on hänelle. Ja ikävä kyllä tuo on monen muun normaalimmankin pariskunnan juttu. Vastavuoroisesti naiselle riittää miehen se.

Minä en omalta narsisti-psykopaatiltani ole muuta odottanut itsekään. Kun tajusin mikä hirveä heittiö se on, niin tietenkin se oli enää siinä.
        Eli voisiko olla niin, että narsistit itse eivät ole muuta.. ja sitten tyytyvät elämään elävinä h-sauvoina. Ikävä kyllä, asia kallistuu tuohon suuntaan.

Henkevä seura on etsittävä muualta. Narsistit eivät sitä ole. Ja tuohan on aika hyvä narsistin tuntomerkki, että sillä on rakastunut seuralainen aina käsipuolessa, joka seuralainen ei muusta pahemmin piittaa.

Kun tarkemmin ajattelen, niin noinhan se menee.

• 9+14=?
        Yksilö kirjoitti:

"Minun narsistini sanoi minulle, että kaikki naiset on samanlaisia".

Kognitiiviset ajatusvääristymät kuten vääränlainen yleistys ('kaikki') ja mustavalkoajattelu ovat aika tyypillisiä ajatusmalleja narsisteille.

• Jotenkin narsistin
        9+14=? kirjoitti:

"Minun narsistini sanoi minulle, että kaikki naiset on samanlaisia".

Kognitiiviset ajatusvääristymät kuten vääränlainen yleistys ('kaikki') ja mustavalkoajattelu ovat aika tyypillisiä ajatusmalleja narsisteille.

Jotenkin narsistin kanssa... Don Juan tyyppinen narsisti käyttää juuri naisten naiseutta päästäkseen tähän käsiksi. Niin varmaan jollain fysio-biologisella tasolla olemme enemmän tai vähemmän samanlaisia. Ehkä se onkin juuri se taso, minkä tavismiehet jättävät vähän liian rauhaan. Itsekään en ihan tiennyt, mihin kaikkeen hulluuteen mieli riittää kun oikein pyöritetään.

• Jos olen laittanut

Jos olen laittanut oman suhteeni narsistiin kertakaikkiaan poikki, niin maailmassa ei tapahdu sellaista asiaa, mihin narsistiani tarvitsisin, saatika minun asunnossani.

Minulle narsisti on yhtä kuin kuollut, kun sen kerran olen hylännyt.

• "niin maailmassa ei tapahdu sellaista asiaa, mihin narsistiani tarvitsisin, "

Niin kukin tyylillään vaikka kukapa elämästä etukäteen tietää, mitä tapahtuu ja kenet kulloinkin kohtaa ja minkälaisissa olosuhteissa .

Sen vuoksi itse välttelen aina noita äärimmäisyysilmaisuja...

• kuhan kysyn

"niin maailmassa ei tapahdu sellaista asiaa, mihin narsistiani tarvitsisin, "

Niin kukin tyylillään vaikka kukapa elämästä etukäteen tietää, mitä tapahtuu ja kenet kulloinkin kohtaa ja minkälaisissa olosuhteissa .

Onko se auttanut, että olet vältellyt äärimmäisyysilmaisuja?

• Tuota... Olet varm.

"niin maailmassa ei tapahdu sellaista asiaa, mihin narsistiani tarvitsisin, "

Tuota... Olet varmaan tuossa iässä jo kohdannut jonkun läheisenkin kuoleman. Tuleeko kuollut avuksi, jos tarvitset vaikka mitä. Ei tule. Ei ainakaan konkreettisesti.

Että tuota tarkoitan, häntä ei minulle enää ole.

• Tuota... Olet varm. kirjoitti:

Tuota... Olet varmaan tuossa iässä jo kohdannut jonkun läheisenkin kuoleman. Tuleeko kuollut avuksi, jos tarvitset vaikka mitä. Ei tule. Ei ainakaan konkreettisesti.

Että tuota tarkoitan, häntä ei minulle enää ole.

"Että tuota tarkoitan, häntä ei minulle enää ole."

Niin kyllähän kun ihminen kuolee niin hän lakkaa konkreettisesti olemasta, mutta elää vielä mielessä omalla tavallaan.

Mitä tulee ns. eläviin ihmisiin, niin kyllähän kaikilla on läheisiäkin ihmissuhteita jotka ovat päättyneet syystä tai toisesta, elämä vienyt erilleen ja yhteydenpito on ensin hiipunut ja ajan kanssa kokonaan loppunut...

Mutta en osaa ajatella, että kukaan ihminen on minulle sillä tavalla "lakannut olemasta" etten voisi tervehtiä tai vaihtaa pari sanaa jos sattumalta jossain kohtaisin...

Mutta tiedän kyllä, että tuollaistakin on, esim. perintöriidat saattavat aiheuttaa sen etteivät sisarukset koskaan enää ole missään tekemisissä ja siitä sukulaisesta ei saa edes puhua, eletään niin ettei häntä ikäänkuin olisikaan...

• Kyllähän ei nyt

"Että tuota tarkoitan, häntä ei minulle enää ole."

Niin kyllähän kun ihminen kuolee niin hän lakkaa konkreettisesti olemasta, mutta elää vielä mielessä omalla tavallaan.

Mitä tulee ns. eläviin ihmisiin, niin kyllähän kaikilla on läheisiäkin ihmissuhteita jotka ovat päättyneet syystä tai toisesta, elämä vienyt erilleen ja yhteydenpito on ensin hiipunut ja ajan kanssa kokonaan loppunut...

Mutta en osaa ajatella, että kukaan ihminen on minulle sillä tavalla "lakannut olemasta" etten voisi tervehtiä tai vaihtaa pari sanaa jos sattumalta jossain kohtaisin...

Mutta tiedän kyllä, että tuollaistakin on, esim. perintöriidat saattavat aiheuttaa sen etteivät sisarukset koskaan enää ole missään tekemisissä ja siitä sukulaisesta ei saa edes puhua, eletään niin ettei häntä ikäänkuin olisikaan...

"Mutta en osaa ajatella, että kukaan ihminen on minulle sillä tavalla "lakannut olemasta" etten voisi tervehtiä tai vaihtaa pari sanaa jos sattumalta jossain kohtaisin..."

Kysehän ei nyt ole mistään normaalista ihmissuhteesta, vaan hankalampaakin hankalammasta narsistista... että siltä pohjalta.

Olen yhden narsistisella käytösmallilla toimineen ihmisen diskannut samaan tapaan elämästäni aiemmin. Nyt toivon, että minun ei tätä toistakaan tarvitse enää kohdata.

• Kyllähän ei nyt kirjoitti:

"Mutta en osaa ajatella, että kukaan ihminen on minulle sillä tavalla "lakannut olemasta" etten voisi tervehtiä tai vaihtaa pari sanaa jos sattumalta jossain kohtaisin..."

Kysehän ei nyt ole mistään normaalista ihmissuhteesta, vaan hankalampaakin hankalammasta narsistista... että siltä pohjalta.

Olen yhden narsistisella käytösmallilla toimineen ihmisen diskannut samaan tapaan elämästäni aiemmin. Nyt toivon, että minun ei tätä toistakaan tarvitse enää kohdata.

"Kysehän ei nyt ole mistään normaalista ihmissuhteesta, vaan hankalampaakin hankalammasta narsistista"

Niin ymmärrän kyllä, että jos on kyse vainoavasta, uhkailevasta ja väkivaltaisesta narsistista niin ei missään tapauksessa halua nähdä, saati tavata ko. henkilöä.

Yleensähän noissa tapuksissa on haettu lähestymiskieltoa ja vaikeimisssa tapauksissa jouduttu jopa salaamaan henkilötiedot/hankkimaan uusi identiteetti..

Mutta en usko, että kukaan noin vaikeissa olosuhteissa/tilanteissa elävä edes tunnistamisen pelossa kirjoittaisi tällaiselle palstalle...

Mutta tässä ny otan kantaa lähinnä näihin "kotoisiin" narsisteihin jollainen kaiketi aloittajankin on, kun kerran apua tarvitessaan turvautuu narsistiin. Jotenkin ajattelisin, että jos pelko on todellista niin tuskin missään olosuhteissa suostuisi tapaamaan ko. henkilöä kahden kesken...

Mutta kieltämättä tulee kommentoitua toisinaan pelkästään omasta näkökulmastaan katsoen eläytymättä sen kummemmin toisen asemaan. Asia joka tuo esille jo tuossa Riiasadin tapauksessa...

Se sitä omaa ymmärtämättömyyttä siitä, että jollain ei sitten ole elämässä juuri muita ihmissuhteita kuin se narsisti.

Itsen on hyvin vaikea kuvitella edes itseäni kahvittelemaan henkilön kanssa joka kertoilee että on kiva kiusata ja hakata naisia ja ne saa siitä kiksejä yms. kun taas joku toinen voi pitää niitä jos ei ny ihan normaaleina niin kuitenkin "tavallisina" siihen henkilöön/hänen käytökseensä ja elinpiiriinsä liittyen...

Että edelleen, meitä ihmisiä ja elämäntilanteita on niin monenlaisia ettei tosiaankaan osaa ottaa kommentoidessaan aina kaikkea huomioon ja taidan olla jo pikkusen vanhakin ymmärtämään tätä nykymenoa ihan täysin...

• Arvelen tietäväni

"Kysehän ei nyt ole mistään normaalista ihmissuhteesta, vaan hankalampaakin hankalammasta narsistista"

Niin ymmärrän kyllä, että jos on kyse vainoavasta, uhkailevasta ja väkivaltaisesta narsistista niin ei missään tapauksessa halua nähdä, saati tavata ko. henkilöä.

Yleensähän noissa tapuksissa on haettu lähestymiskieltoa ja vaikeimisssa tapauksissa jouduttu jopa salaamaan henkilötiedot/hankkimaan uusi identiteetti..

Mutta en usko, että kukaan noin vaikeissa olosuhteissa/tilanteissa elävä edes tunnistamisen pelossa kirjoittaisi tällaiselle palstalle...

Mutta tässä ny otan kantaa lähinnä näihin "kotoisiin" narsisteihin jollainen kaiketi aloittajankin on, kun kerran apua tarvitessaan turvautuu narsistiin. Jotenkin ajattelisin, että jos pelko on todellista niin tuskin missään olosuhteissa suostuisi tapaamaan ko. henkilöä kahden kesken...

Mutta kieltämättä tulee kommentoitua toisinaan pelkästään omasta näkökulmastaan katsoen eläytymättä sen kummemmin toisen asemaan. Asia joka tuo esille jo tuossa Riiasadin tapauksessa...

Se sitä omaa ymmärtämättömyyttä siitä, että jollain ei sitten ole elämässä juuri muita ihmissuhteita kuin se narsisti.

Itsen on hyvin vaikea kuvitella edes itseäni kahvittelemaan henkilön kanssa joka kertoilee että on kiva kiusata ja hakata naisia ja ne saa siitä kiksejä yms. kun taas joku toinen voi pitää niitä jos ei ny ihan normaaleina niin kuitenkin "tavallisina" siihen henkilöön/hänen käytökseensä ja elinpiiriinsä liittyen...

Että edelleen, meitä ihmisiä ja elämäntilanteita on niin monenlaisia ettei tosiaankaan osaa ottaa kommentoidessaan aina kaikkea huomioon ja taidan olla jo pikkusen vanhakin ymmärtämään tätä nykymenoa ihan täysin...

"Mutta kieltämättä tulee kommentoitua toisinaan pelkästään omasta näkökulmastaan katsoen eläytymättä sen kummemmin toisen asemaan. Asia joka tuo esille jo tuossa Riiasadin tapauksessa..."

Arvelen tietäväni, mihin viittaat. Minulla on aivan tietoinen tarve silloin tällöin olla eläytymättä toisen tilanteeseen ihan läpikotaisin. Nimenomaan silloin, kun se ihminen on itse alittanut jotkut aivan simppelisti ymmärrettävät alarajat, ja mennyt pohjille lähinnä omasta toimestaan.

Palasin nyt vain tapani mukaan keskustelun perusteille, että puhutaan narsisteista, ei taviksista.

• Ok. Tässä tulee

"Niin ymmärrän kyllä, että jos on kyse vainoavasta, uhkailevasta ja väkivaltaisesta narsistista niin ei missään tapauksessa halua nähdä, saati tavata ko. henkilöä. "

Ok. Tässä tulee esiin sinun ja minun eroavaisuus. Minä en missään nimessä päästä ketään hullua noin pitkälle elämääni. On viisainta tehdä kaikkensa jo hyvissä ajoin, ennenkuin tuollaisesta on mitään viitettä.

Tosiasiassa, en tiedä, mihin vielä joudun hänen kanssaan. Olen valmistellut elämääni niin paljon, että saattaa olla, että kiperimmässä tilanteessa muutan kauvas. En tiedä ketään, joka olisi minun narsisti-psykopaattini takia joutunut lähtemään evakkoon.

Mutta valmistaudun olemaan se aiemmin mainitsemani yksilö, joka joutuu sen tekemään. Seuraavat kaksi vuotta olen vielä tosin kiinni tässä ympäristössä, mutta sen jälkeen ovet aukenevat. Sen kun jaksaa vielä sinnitellä.

• Arvelen tietäväni kirjoitti:

"Mutta kieltämättä tulee kommentoitua toisinaan pelkästään omasta näkökulmastaan katsoen eläytymättä sen kummemmin toisen asemaan. Asia joka tuo esille jo tuossa Riiasadin tapauksessa..."

Arvelen tietäväni, mihin viittaat. Minulla on aivan tietoinen tarve silloin tällöin olla eläytymättä toisen tilanteeseen ihan läpikotaisin. Nimenomaan silloin, kun se ihminen on itse alittanut jotkut aivan simppelisti ymmärrettävät alarajat, ja mennyt pohjille lähinnä omasta toimestaan.

Palasin nyt vain tapani mukaan keskustelun perusteille, että puhutaan narsisteista, ei taviksista.

"Arvelen tietäväni, mihin viittaat. Minulla on aivan tietoinen tarve silloin tällöin olla eläytymättä toisen tilanteeseen ihan läpikotaisin."

En ny tarkoittanut tässä kohtaa niinkään sinua vaan itseäni, etten osannut ottaa huomioon, että tosiaan joillain ihmisillä voi olla niin vähän sosiaalisia suhteita ettei ole ketään muuta jota voisi pyytää auttamaan kuin se narsisti...

Kun itselle ny kuitenkin on aina ollut luontevaa niin työ-kuin vapaa ajan ihmissuhteisiin liittyen kertoa tarvitsevani jotain konkreettista apua, jolloin yleensä aina on joku tarjoutunut joko auttamaan tai neuvonut keneltä/mistä voisin kysäistä. Samoin esim. kyyti apua on tarjottu usein aikoinaan ihan pyytämättäkin...

Se miksi ne muut ihmissuhteet ovat niin vähäisiä on toki asia erikseen. Kaikilla ei ole sisaruksia, omaa perhettä, työn, asumisen, vapaa ajan mukanaan tuomia ihmissuhteita ja saattaa olla vaikeuksia lähteä yksin mihinkään/ottaa minkäänlaista kontaktia vieraaseen ihmisiin...

• yhteenlaskutoimitus kirjoitti:

"Arvelen tietäväni, mihin viittaat. Minulla on aivan tietoinen tarve silloin tällöin olla eläytymättä toisen tilanteeseen ihan läpikotaisin."

En ny tarkoittanut tässä kohtaa niinkään sinua vaan itseäni, etten osannut ottaa huomioon, että tosiaan joillain ihmisillä voi olla niin vähän sosiaalisia suhteita ettei ole ketään muuta jota voisi pyytää auttamaan kuin se narsisti...

Kun itselle ny kuitenkin on aina ollut luontevaa niin työ-kuin vapaa ajan ihmissuhteisiin liittyen kertoa tarvitsevani jotain konkreettista apua, jolloin yleensä aina on joku tarjoutunut joko auttamaan tai neuvonut keneltä/mistä voisin kysäistä. Samoin esim. kyyti apua on tarjottu usein aikoinaan ihan pyytämättäkin...

Se miksi ne muut ihmissuhteet ovat niin vähäisiä on toki asia erikseen. Kaikilla ei ole sisaruksia, omaa perhettä, työn, asumisen, vapaa ajan mukanaan tuomia ihmissuhteita ja saattaa olla vaikeuksia lähteä yksin mihinkään/ottaa minkäänlaista kontaktia vieraaseen ihmisiin...

"Palasin nyt vain tapani mukaan keskustelun perusteille, että puhutaan narsisteista, ei taviksista."

Niin palstan aihehan on narsismi ja ihmiset täällä varmaan janoavat kuulla juttuja narsisteista, mitä se narsisti, sanoi, teki, miltä se näyttää jne...

Samoin nykyään tuntuu suosiossa olevan enemmän senkaltaiset jutut, miten vaikea sitä narsistia on jättää...

Noh, itse olen kuitenkin enemmän kiinnostunut kuulemaan kirjoittajan omia ajatuksia, miten hän aikoo selvitä kokemastaan ja ratkaista itseensä ja omaan elämäänsä liittyviä ongelmia , enkä niinkään ole kiinnostunut heidän narsisteistaan...

Mutta kukin tyylillään kirjoittaa itselleen tärkeimmistä asioista. Mahtuuhan tänne tarinoita joka lähtöön...

• a<ghkö

Aika monasti sitä voisi nainen ihan vaan tarkastella niitä omia käytösmallejaan. Te ettwe tunnu huomaavan esim.kun nalkutatte täysin turhista asioista ja haluatte olla miestänne ylempänä. Nämä jälkispekulaatiotkin täälä ovat ihan hysteeristä, vain narsistista naisnäkökulmaa julkituovaa höpöttämistä vailla mitään syvempää kontekstia.

• Hyvä lähtölause

Hyvä lähtölause sinulla, mutta sitten... Voi olla ihan luonnollista ja evoluution muovaamaa, että naisella on tarve tulla kunnioitetuksi. Sellainen tarve, jos se on evoluutiossa tullut, ei poistu muutamassa vuodessa. Se voi olla samaa luokkaa kuin tarve syödä.

Sitten se, millä vedät maton omien jalkojesi alta, mitä tulee tekstiisi. Niin yleistät... Yleistys ei oikein kanna, kun täällä on niin monta erilaista kirjoittajaa.

Mikä on sinun kokemuksesi narsistista? Tiedätkö edes mihin otat kantaa?

• a<ghkö
        Hyvä lähtölause kirjoitti:

Hyvä lähtölause sinulla, mutta sitten... Voi olla ihan luonnollista ja evoluution muovaamaa, että naisella on tarve tulla kunnioitetuksi. Sellainen tarve, jos se on evoluutiossa tullut, ei poistu muutamassa vuodessa. Se voi olla samaa luokkaa kuin tarve syödä.

Sitten se, millä vedät maton omien jalkojesi alta, mitä tulee tekstiisi. Niin yleistät... Yleistys ei oikein kanna, kun täällä on niin monta erilaista kirjoittajaa.

Mikä on sinun kokemuksesi narsistista? Tiedätkö edes mihin otat kantaa?

Mun mielestä täällä kirjoittelee paljon narsistit ketkä eivät näe omaa narsismiaan. Kyseessä siis mahdollisesti aivan pers.häiriön luokkaa oleva vakava-asteinen narsismi.

• Siis se kysymys
        a<ghkö kirjoitti:

Mun mielestä täällä kirjoittelee paljon narsistit ketkä eivät näe omaa narsismiaan. Kyseessä siis mahdollisesti aivan pers.häiriön luokkaa oleva vakava-asteinen narsismi.

Siis se kysymys. Kysymys oli: mikä on sinun kokemuksesi narsismista?

• utelias?
        Siis se kysymys kirjoitti:

Siis se kysymys. Kysymys oli: mikä on sinun kokemuksesi narsismista?

En avaudu sinulle tarkemmin koska koen kirjoittelusi ja näin siis ajatusmaailmasi hyvin narsistisena.

• Ai utelias.. No,
        utelias? kirjoitti:

En avaudu sinulle tarkemmin koska koen kirjoittelusi ja näin siis ajatusmaailmasi hyvin narsistisena.

"En avaudu sinulle tarkemmin koska koen kirjoittelusi ja näin siis ajatusmaailmasi hyvin narsistisena. "

Ai utelias.. No, kirjoittelen vuorovaikutteisesti. Ehkä sinä et piittaa vuorovaikutteisuudesta. Arvasinkin sen, sen verran totista torvensoittoa päättelysi.

Olet siis jonkinlainen toitottaja, joka raskaasti yleistäen vain arvostelee. Ja jos joku esittää kysymyksen, niin on narsisti.

Ok. Laita oma otsakkeesi, mihin ei muut kirjoita. Laita se ensimmäiseen kommenttiisi, että sisältää sinun toitotustasi ainoastaan.

• iiiijj
        Ai utelias.. No, kirjoitti:

"En avaudu sinulle tarkemmin koska koen kirjoittelusi ja näin siis ajatusmaailmasi hyvin narsistisena. "

Ai utelias.. No, kirjoittelen vuorovaikutteisesti. Ehkä sinä et piittaa vuorovaikutteisuudesta. Arvasinkin sen, sen verran totista torvensoittoa päättelysi.

Olet siis jonkinlainen toitottaja, joka raskaasti yleistäen vain arvostelee. Ja jos joku esittää kysymyksen, niin on narsisti.

Ok. Laita oma otsakkeesi, mihin ei muut kirjoita. Laita se ensimmäiseen kommenttiisi, että sisältää sinun toitotustasi ainoastaan.

Et näköjään tajua kuinka itsekäs olet tässäkin ketjussa.

• Ok. Niin olenkin. :)
        iiiijj kirjoitti:

Ok. Niin olenkin. :)

• Miten olet muuten
        iiiijj kirjoitti:

iiiijj

Miten olet muuten ajatellut itse päästä irti omasta narsististasi. Jätin nyt kysymysmerkin pois.

• Ja sinun "syvempi

"Nämä jälkispekulaatiotkin täälä ovat ihan hysteeristä, vain narsistista naisnäkökulmaa julkituovaa höpöttämistä vailla mitään syvempää kontekstia. "

Ja sinun "syvempi kontekstisi" on?

• Olet kyllä arvostel.
        a<ghkö kirjoitti:

a

• Sinulla on kyllä
        a<ghkö kirjoitti:

a

• hohhoijjaa
        Ja sinun "syvempi kirjoitti:

"Nämä jälkispekulaatiotkin täälä ovat ihan hysteeristä, vain narsistista naisnäkökulmaa julkituovaa höpöttämistä vailla mitään syvempää kontekstia. "

Ja sinun "syvempi kontekstisi" on?

Sä voisit monen muun ohella täällä hakeutua hoitoon. Ei millään pahalla...

• Sinä olet kateell.
        hohhoijjaa kirjoitti:

Sä voisit monen muun ohella täällä hakeutua hoitoon. Ei millään pahalla...

Sinä olet kateellinen.

• 9+4
        Sinä olet kateell. kirjoitti:

Sinä olet kateellinen.

Ja sinä tarvitset apua. Entisessä ammatissani kyllä näin kuinka vaikeata on tunnistaa se avun tarve joten ymmärrän sinua. Mutta silti....

• Ymmärrän kyllä
        9+4 kirjoitti:

Ja sinä tarvitset apua. Entisessä ammatissani kyllä näin kuinka vaikeata on tunnistaa se avun tarve joten ymmärrän sinua. Mutta silti....

Ymmärrän kyllä sitten, miksi se "entinen ammatti", jossa sinun olisi pitänyt tunnistaa avuntarve on nyt sinulle se entinen.

• Yleistetäänkös

95% narsisteista on NAISIA , liekkö heillä vihankohde kaikki lähimmäiset ?

• OLET VÄÄRÄSSÄ!

Enemmistö narskuista on MIEHIÄ!

• ding dong! Kenen

ding dong! Kenen päässä kellot soivat?

• Rauhaa rajalle

Älkää syyllistäkö, teidät syyllistetään. Älkää antako vihan tuulten käydä ylitsenne. Opetelkaa vastavuoroisuutta. Tekeytykää pienemmiksi, niin löydätte kumppanin. Ottakaa vieras vastaan, kun hän koputtaa ovellesi. Kuunnelkaa ja oppikaa muilta hyviä asioita. Rauha sieluillenne.

• Tarkoittaako tuo,

" Tekeytykää pienemmiksi, niin löydätte kumppanin. "

Tarkoittaako tuo, että teeskennelkää olevanne pieniä, niin joku voi tarttua satimeen...?

Entä sitten, kun se satimeen tarttunut oppii tuntemaan sen teeskentelijän?

• Anonyymi

Narsisti vihaa myös miehiä... Ottaa päähän tuo säälittävä nykymaailman sukupuolikulttuuri, jossa miehiä haukutaan ja vastaavia naisia ylistetään. Juntit arvot etten sanoisi.

• Anonyymi

Kyllä naisiakin haukutaan monella tavalla, alistetaan ja vastaavasti miehiä ylistetään ja kehutaan naisten saadessa sen arvostelun osakseen. Mutta, tiedän ja olen törmännyt myös naisiin, jotka ovat rikki. Pahoihin naisiin ja se naisen pahuus on jotakin niin kieroa, koska nainen ei välttämättä käytä pahuuttaan fyysisesti. Vaan hyvin ovelasti. Ja kyllä olen naisena itsekin joutunut näiden tapausten manipuloimaksi ja petkuttamaksi. Valitettavasti jotkut heistä pääsevät myös asemaan missä on valtaa. Ei se tosiaan ole sukupuolesta kiinni. Katsoppa vaikka naisia politiikassa. Eräskin totesi "ettei politiikassa tarvita empatiaa", se kertonee jo siitä miten tyhmästi ihmiset äänestävät näitä kylmiä tyyppejä päättämään asioista. Eivätkä he enää Suomessakaan piilottele tai peittele sitä vaan tuovat ihan julki sen oman pahuutensa ja kylmyytensä. Ja typerät marionetit seuraa perässä.

• Anonyymi

Yhyy. Mene lastentarhaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2556
    2. Mitä ajattelit ensimmäisenä kaivatustasi

kun näit hänet?
      Ikävä
      148
      2234
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2202
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2129
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1722
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1603
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1536
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      286
      1432
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1389
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      132
      1379
    Aihe