uusi vaavi?

eroakin miettivä!

hei
tässä minun kertomukseni!
olen 26-vuotias yhden lapsen äiti(4,5v) asun avoliitossa rakkaan mieheni kanssa ja haluaisin toisen lapsen mutta mieheni ei.
Olen haaveillut toista jo noin vuoden päivät vaan mieheni aina tylysti sanoo että EI ja kun kysyn syytä niin siihen ei löydy muuta syytä kuin ettei hän vaan yksinkertaisesti halua...
Kertokaa kuinka saan sen pään käännettyä ja kuinka minä jaksan odottaa...
AUTTAKAA!

10

1511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suru on

      Minulla sama tilanne, tosin olen sinua vanhempi ja minulla on 1v 3 kk lapsi mutta haluaisin todella kovasti toisen vauvan/lapsen. Minusta tuntuu, että biologinen kelloni tikittää jo niin kovaa, että en voi odottaa vuosikausia miehen mielen muuttumista. Kieltämättä mielessä on pyörinyt ajatus, että tekisin toisen lapsen yksin.

      Meillä mies on sitä mieltä, että emme pärjäisi taloudellisesti tai että hän haluaa monen lapsen sijaan satsata itseensä. Tämä tarkoittaa esim. sitä, että hän haluaa matkustaa paljon. Mieheni pelkää, että lasten harrastukset maksavat tulevaisuudessa niin paljon, että omiin harrastuksiin/ haaveisiin ei enää ole varaa. Tämä ajattelutapa tuntuu minusta aivan kamalalta. Minulle perhe ja lapset ovat ykkössijalla, sen jälkeen tulevat omat tarpeet ja harrastukset.

      En ole vielä luovuttanut. Yritän säännöllisin väliajoin saada mieheni mieltä muuttumaan.

      • Nelli

        Kunhan sais pään käännettyä edes ensimmäiseen vaaviin....


      • minäkin haluan
        Nelli kirjoitti:

        Kunhan sais pään käännettyä edes ensimmäiseen vaaviin....

        Täälä kanssa odotellaan, että sais pään käännettyä edes siihen ensimmäiseen vauvaan.. Mies haluais odottaa vielä vuosia, minä haluaisin nyt. Toivotonta!!


      • kalat
        minäkin haluan kirjoitti:

        Täälä kanssa odotellaan, että sais pään käännettyä edes siihen ensimmäiseen vauvaan.. Mies haluais odottaa vielä vuosia, minä haluaisin nyt. Toivotonta!!

        Hei,

        Olen itse 28-vuotias nainen, avioliitossa 5 vuotta ja mies ei halua lapsia ei sitten millään. Meillä ei ole edes ensimmäistäkään. Vauvakuumetta olen potenut noin 4 vuotta. Yritin keksiä jotain uutta ja vaihtaa työpaikkaa (nykyisessä on todella ilkeä työilmapiiri ollut aina), jotta saisin ajatukseni muualle ja samalla olla perustamatta perhettä pariin vuoteen. kaksi vuotta olen hakenut uutta työpaikkaa, enkä ole saanut. Syitä, joita minulle on sanottu on: Ikä, sukupuoli, kokemus (kokemusta on paljon, joihinkin paikkoihin ollut liian monipuolista - taloushallintoa) ja suhteellisen useassa paikasssa on kysytty suoraan, että miten lapset....
        Joten olen siis väärän ikäinen vaihtamaan paikkaa ja perhettäkään en saa. Joten ikävässä välikädessä ollaan. Voi kun saisi edes sen yhden lapsen, niin pääsisi pois rotanloukusta ja samalla saisi toteuttaa yhden elämäni tärkeän unelman - perheen, joka on minulle äärettömän tärkeä.


      • äidiksi haluava
        kalat kirjoitti:

        Hei,

        Olen itse 28-vuotias nainen, avioliitossa 5 vuotta ja mies ei halua lapsia ei sitten millään. Meillä ei ole edes ensimmäistäkään. Vauvakuumetta olen potenut noin 4 vuotta. Yritin keksiä jotain uutta ja vaihtaa työpaikkaa (nykyisessä on todella ilkeä työilmapiiri ollut aina), jotta saisin ajatukseni muualle ja samalla olla perustamatta perhettä pariin vuoteen. kaksi vuotta olen hakenut uutta työpaikkaa, enkä ole saanut. Syitä, joita minulle on sanottu on: Ikä, sukupuoli, kokemus (kokemusta on paljon, joihinkin paikkoihin ollut liian monipuolista - taloushallintoa) ja suhteellisen useassa paikasssa on kysytty suoraan, että miten lapset....
        Joten olen siis väärän ikäinen vaihtamaan paikkaa ja perhettäkään en saa. Joten ikävässä välikädessä ollaan. Voi kun saisi edes sen yhden lapsen, niin pääsisi pois rotanloukusta ja samalla saisi toteuttaa yhden elämäni tärkeän unelman - perheen, joka on minulle äärettömän tärkeä.

        Sun tilanteesi on aivan kuin mun kirjoittama!!! Siis mulla niin sama tilanne, ikääkin saman verran, työpaikkatilannekin sama. Jos haluat, voidaan vaihtaa ajatuksia vaikka enemmänkin sähköpostin välityksellä???


      • ei ymmärrä
        kalat kirjoitti:

        Hei,

        Olen itse 28-vuotias nainen, avioliitossa 5 vuotta ja mies ei halua lapsia ei sitten millään. Meillä ei ole edes ensimmäistäkään. Vauvakuumetta olen potenut noin 4 vuotta. Yritin keksiä jotain uutta ja vaihtaa työpaikkaa (nykyisessä on todella ilkeä työilmapiiri ollut aina), jotta saisin ajatukseni muualle ja samalla olla perustamatta perhettä pariin vuoteen. kaksi vuotta olen hakenut uutta työpaikkaa, enkä ole saanut. Syitä, joita minulle on sanottu on: Ikä, sukupuoli, kokemus (kokemusta on paljon, joihinkin paikkoihin ollut liian monipuolista - taloushallintoa) ja suhteellisen useassa paikasssa on kysytty suoraan, että miten lapset....
        Joten olen siis väärän ikäinen vaihtamaan paikkaa ja perhettäkään en saa. Joten ikävässä välikädessä ollaan. Voi kun saisi edes sen yhden lapsen, niin pääsisi pois rotanloukusta ja samalla saisi toteuttaa yhden elämäni tärkeän unelman - perheen, joka on minulle äärettömän tärkeä.

        Miks te menitte ylipäätään naimisiin aikoinaan, jos teillä on noin eri toiveet tulevaisuudelle?


    • hyvät ihmiset vaan pakottako puoliskoitanne lapsentekoon!!! Meillä tilanne on niinpäin että ukko haluis enemmän muksuja mutta mulle riittää toi yks... on tää niin paljon rankempaa kun olin kuvitellu!!!

    • Roiha(m)

      No enpä olisi uskonut, että tällaisia miehiä tästä valtakunnasta löytyy. Mitkä sitten lie perimmäiset motiivit ja pelot? Meillä se olen ollut minä, kuka niitä vauvoja on halunnut. Olen nyt 45v. Lapsia on kertynyt peräti 6. Nuorin "iltatähti" on oikea iskän mussukka, tyttö 3v. Sopivin ikäportain heistä on ollut seuraakin toisilleen. Vanhimmat lapset ovat myös auttaneet nuorempien hoidossa. Jos joku sanoisi että meillä on liikaa lapsia, kysyisin kyllä että kuka heistä on liikaa. Olenkin leikkimielessä sanonut kun on ollut puhe lasten lukumäärästä, että meitä ei voi ainakaan syyttää tämän maan väkiluvun laskusta:))
      Tämän viimeisimmän lapsemme jälkeen vaimo sanoi että nyt hän ei enää jaksa enempää vauvoja. Tilasikin ajan sterilisaatioon. Itse tietenkin sanoin pilke silmäkulmassa, että toivossa on hyvä elää;))
      Toivonkin hartaasti, että miehenne tulevat "järkiinsä". On tosi kurjaa kyllä tuollainenkin tilanne. Jaksamista teille kaikille.

    • Äiti

      että kun lopulta saat pään käännettyä, tulee lapsesta miehelle keino iskeä vyön alle.
      Minä halusin toisen lapsen, mies ei olisi halunnut. Toinen lapsi on ollut vakavasti sairas vauvasta asti, kehittynyt huomattavasti normaalia hitaammin ja hankala tapaus. Kun valitan väsymystä lasten hoidossa tai sairaalassa ramppaamisessa miehen kommentti on: "Halusit toisen lapsen". Ei siinä voi oikein mitään muuta tehdä kuin purra hammasta ja yrittää jaksaa.
      Lisäksi hän on äärimmäisen ankara ja syrjivä tätä jälkimmäistä lasta kohtaan. On raskasta yrittää olla siinä sovittelijana.

      • ....

        "..Et kun lopulta saa pään käännettyä.."

        Voi ei.. :(
        Miksi tällaista tarvitsee tehdä..?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      180
      1345
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1014
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      23
      997
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      882
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      848
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      835
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      818
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      768
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      762
    Aihe