Vahvistin Fordin 6000-sarjan mankkaan

Puli

Onko kukaan asennuttanut Mondeon vakiomankkaan vahvistinta? Onko takana yleensä ottaen edes rc-piuhoille paikkoja? Onko piuhoja vaikea saada farkussa piilotettua verhoiluhin? Ajattelin asennuttaa pienen subin jytkyttämään takaronttiin..kertokaa kokemuksistanne!!

4

940

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimimerkki

Ainakaan vm.2000 soittimessa ei ole linjalähtöä, jotkut vahvistimet saa kytketyksi kaiutin piuhoihin, ei kokemusta mutta epäilen äänenlaatua ko. kytkennässä, joku voisi kertoa miten on...?
      Harkitse koko soittimen vaihtoa johonkin standardilaitteeseen.

• Vanhemmissa malleissa ei ainakaan ole linjalähtöjä, tuskin uudemmissakaan. Olen lukenut, että jotkut on asentanut vanhvistimen muuttamalla kaiutintasoisen lähdön rca lähdöksi. Tähän tarkoitukseen on myytävänä adaptereita tai sitten laitat kaiutinlähtöisenä singnaalin.. Paremman lopputuloksen saat kun hommaat adapterin. Taitaa olla ainoat vaihtoehdot tässä tapauksessa mikäli haluat säilyttää vakiomankan..

• kokemusta on

Olen asentanut kahteen omaan mondeoon subbarin 6000-soittimen jatkeeksi. Vahvistimena olen käyttänyt sellaista mallia jossa on korkeatasotulot sisäänrakennettuna, eli kaiutinjohdot saa halutessaan suoraan vahvistimeen ilman mitään adaptereita. Ko. vahvistin on molemmilla kerroilla ollut JBL DA 4002, toki maailma pursuu muitakin vaihtoehtoja, jokaiselle löytyy sopiva. Johdotuksen kätkeminen on ihan omasta mielikuvituksesta ja viitseliäsuudestä kiinni. Kaikki auton verhoilut pystyy purkamaan ja kokoamaan, joten mitään ei tarvitse jäädä näkyviin. Missään Ford-soittimessa, uudessa tai vanhassa, lukuunottamatta uutta C-maxissa käytettyä Sonya ei ole linjalähtöjä.

• jumputtaa

Ei ole linjalähtöjä.
      Itse haaroitin takakaiuttimista takakonttiin, laitoin adapterin (7e)väliin ja vahvariin kiinni. Herätevirran otin vielä takavalosta, niin voin sammuttaa subbarin jos kuuntelen paikallaan (ei mene akku tyhjäksi...).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kuolemanrangaistus

Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen
      Laki ja rikos
      148
      7547
    2. Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?

Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam
      Maailman menoa
      193
      5516
    3. Eduskunnan setämiehet eivät häiritse

Porvariston sedät kertoivat kuorossa, että eivät tiedä häirinnästä mitään.
      Maailman menoa
      34
      4550
    4. KL - Sähköautoilu aiheuttaa lisäkustannuksia muille tehopiikkimaksujen muodossa!

Kauppalehti 15.1.2026 Kommentti / Sähköautoista tuli ongelma – Uusi ”vero” uhkaa Kun perhe ostaa sähköauton ja laittaa
      Hybridi- ja sähköautot
      7
      4168
    5. Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa

Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk
      Maailman menoa
      75
      3894
    6. Sinä olet minun forEver

Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,
      Ikävä
      29
      3534
    7. Jaguar i pace sähköauto hajosi. Jopa 100 tonnia akun vaihto. Edullisia kilometrejä

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/fcaa5ae4-c04d-414d-ac54-dab991758b2e Tuo että sähköautossa ei lämmitys toimi on
      Hybridi- ja sähköautot
      12
      2961
    8. Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?

Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni
      Maailman menoa
      103
      2854
    9. Muistakaa demarit, että TE petitte, ei vihreät tai vas.liitto

Te veitte eduskunnasta turvallisen tilan, veditte sen viemäristä alas. Te demarit, itsensä ylentäneet moraalinvartijat,
      Maailman menoa
      70
      2399
    10. Silminnäkijät kertovat IS:lle useista törkeistä SDP:ssä tapahtuneista häirintätapauksista.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011749874.html Silminnäkijöiden Iltasanomille kertomusten mukaan SDP:ssä on tapahtu
      Maailman menoa
      112
      2285
    Aihe