Ystäväni haukkuvat minua

Tyttö13

Olen 13-vuotias tyttö.Tässä Vuoden sisällä parhaat ystäväni ovat ruvelleet haukkumaan minun ulkonäköäni ja luonnettani. He haukkuvat minua läskiksi,rasittavaksi, liian hiljaiseksi,tylsäksi ja sanovat minulle aina että minulla ei ole muita kavereita kuin he. Kerran he sanoivat että menetän kaikki ystäväni kun en puhu mitään,siihen on syy jos minä en puhu paljoon. He sanovat melkein joka päivä että katon kaikki vihaisesti ja että olen koko ajan puhelimella,ja joskus he sanovat minulle että syön liian usein ja vielä sanovat minulle että mä oon vuoden pääst tosi läski. Ja nyt he ovat ruvenneet sanomaan että en ikinä puhu pojille ,ja sanovat vielä sen jälkeen että sen takia en saa ikinä miestä. Kun he haukkuvat minun luonnettani niin en voi sille mitään että olen ujo. Koulussa tuntuu siltä että kaikki kattovat minua vihaisesti. Ne parhaat ystäväni sitten usein he nauravat minun normi ilmeelle. Joskus he sanovat että minulla on paljon finnejä ja jos sanon että mulla on tähän tullu finni,sit ne vaan sanoo et sulla on vähä jokapuolella finnejä. Tänään kun sovittiin yksi juttu mitä pitää tehdä ,ja sitten sanoin että en pysty tehdä sitä sitten he suuttuivat sanoivat että taas en pysty tehdä.Ja sitten he vain lähtivät pois. Olen ihan rikki asoista mitä minulle sanotaan,joskus väitän vastaan että en ole läski mutta he vaan sanovat että olenpas.En tiedä en yhtään mitä voin tehdä,kuitenkin elämäni on mennyt huonosti lähiaikoina.Sitten he nauravat minulle että mulla ei oo paljoon ig tykkäyksiä ja seurajia vaikka heillä on joku 20 enemmän.Ja minun mielestäni niillä seuraajilla ja tykkäyksillä ei ole mitään väliä.Minua ärsyttää kun he haukkuvat minua läskiski.Tiedän että olen vähän tukeva mutta ihan normipainoinen olen.He vain luulevat että he ovat täydellisiä. He vain laskevat minun itsetuntoani koko ajan vain alemmas ja alemmas.Kun en puhu hirveän usein siihen vaikuttaa se koska he haukkuvat minua koko ajan ja myös siihen vaikuttaa vanhempieni ero vaikka siitä on 2 vuotta.Jos siinä samassa paikassa on ystävieni uusia kavereita niin silloin he ovat mukavia minulle,mutta sitten ku he lähtevät niin he haukkuvat minua.Ajattelen koko ajan että minä olen aina ruma ja läski ja muut ovat kauniita ja hoikkia mutta minä olen aina se rumin. Kaverini ovat oikeastaan pilanneet minun itsetuntoni.Ja se vielä minua ärsyttää että he sanovat että ovat lihonneet pitäisi varmaan laihduttaa.Kun minä en harrasta mitään urheilulajia missään seurassa ,ja kun sanon että mua väsytttää niin sitten he sanovat että jos harrastaa urheilua niin ei väsytä ja koulukin menee paremmin.
Sori jos tää oli vähä sekavasti kirjotettu mutta halusin vaa kirjoittaa tähän et mitä muut on mieltä tästä :)

8

845

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hevonentall

      Voi kuinka kamalaa:( missä päin asut

    • Tyttö13

      Asun pääkaupunkiseudulla

    • toinentyttö13

      Kaikki on omanlaisiaan,niil ei oo järkee pääs ku toisii haukkuu ja sit on muka ystävä,ei ystävät hauku. Kyl kaikki jossain vaihees kääntyy parempaan suuntaan

    • kehäkukkanen

      ns.ystäväsi vaikuttavat siltä et sun pitäis muutua heidän kaltaisekseen ulkoisesti ja jos et muutu alkaa huomauttelu ja lopulta hylkääminen.Haluatko kuulua heidän joukkoon vai etsiä kivemman kaveripiirin mihin kelpaa sellaisena kuin olet.Kyllä niitä finnejä luokan kaunottarillekin tulee vielä heh odottakoon vain.Napauta vaan takasin jos ne sulle huomauttaa läskeistä kyl niilkin heikko kohtansa on.Sinä olet nätti ja normi ja kivoin muut rimpuloita ja rumia sisältä:)

    • ton tilanteen voi jollai tavoin ymmärtää...olette vasta lapsia ja tossa iässä ei usein tule miettineeks tekemisiään ja sanojaan mitä seuraamuksia siitä voi tulla. semmonen sanontaki on että: nuoruus on elämän julminta aikaa -ja varsinki ylä-aste.
      mä oletan siis että te ootte menneet ylä-asteelle ja siellä on sitten alkanu jonkinlainen suosion tavoittelu eli pitäis olla täydellinen, suosittu jne...jos et ole suosittu tai pyri suosituksi tai erotut ulkonäöllä tai jollain muulla tavalla joukosta et kuulu porukkaan. aika pinnallista ja julmaa munki mielestä... mun mielestä kaikkien pitäis saada olla semmosia kun on ulkonäköön, uskontoon, ihon väriin jne katsomatta joten sun kannattais hankkia kavereita jotka arvostaa sua semmosena kun olet. jätä sun nykyset kaveris koska ne ei arvosta sua semmosena kun olet. semmoset eivät ole oikeita ystäviä. sun ei tarvi lähteä mukaan tommoseen pelleilyyn missä muut ajattelevat vai itteään toisten kustannuksella.

    • Hei Tyttö13! Oletkin jo täällä saanut paljon hyviä ohjeita. Oletko maininnut tuosta kiusaamisesta kellekään aikuiselle? Esimerkiksi opettajalle tai vanhemmillesi. Asiasta mainitseminen olisi hyväksi, varsinkin, jos tilanne jatkuu.

      Jos sinusta tuntuu, että jäät kaveriporukkasi ulkopuolelle, ja et koe saavasi helposti uusia ystäviä, voisit myös kokeilla etsiä tuttavuuksia uusien kokemusten kautta. Vaikkapa paikkakuntasi harrastusmahdollisuuksiin tutustuminen voi olla hyvä tapa tutustua erilaisiin ihmisiin.

      Toivottavasti saat asiasi selvitettyä. Muista myös, että olet arvokas ja kaunis juuri tuollaisena, eikä sinun tarvitse muuttua kenenkään toisen takia :)

      Nettisaapaslaiset Jyväskylästä

    • Pelastusoperaatio

      Otan osaa

    • Helsinkilaispoika15

      Vaihda koulua

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      322
      3393
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      212
      2817
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      143
      2505
    4. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      18
      2029
    5. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      2025
    6. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1676
    7. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1672
    8. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      17
      1578
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      122
      1286
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1231
    Aihe