Hei, tarvisin pikaista vastausta!

tarvinvastauksen

Onko kouluterveydenhoitajalla/tarkastajalla täysi vaitiolovelvollisuus esim. oppilasta/opiskelijaa koskevissa päihde/huume asioissa? Eli onko terveystarkastajalla oikeutta kertoa oppilasta/opiskelijaa koskevia asioita kenellekään? Jos on niin kenelle?

1

157

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • periaatteessa terveydenhuollon ihmisillä on juridistinen vaitiolovelvollisuus eli jos ne kertoo asioita eteenpäin nii se on rikos ja voit tehä vaikka rikosilmoituksen, MUTTA tää ei ole niin yksinkertaista. suomessa on vaitiolovelvollisuutta koskevia lakeja joiden nojalla voidaan ilmoittaa tiettyjä asioita eteenpäin kuten jos vaikka sut tulkitaan aiheuttavan vaaraa itelles sekä muille ihmisille tai syyllistyt rikokseen...etenkin ala-ikäisenä
      sun tapauksessa JOS KÄYTÄT HUUMEITA menee todennäköisesti tieto eteenpäin koska se vaikuttaa koulunkäyntiin, sun hyvinvointiin, joltai osin muihin ihmisiin jos ei nyt niin jatkossa ja olet syyllistyny rikokseen. silloin se on viranomaisten asia.
      -tieto menee ainakin sossutädeille ja sun vanhemmille jos olet ala-ikäinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      24
      7023
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      28
      4458
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      34
      3276
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      182
      3115
    5. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      10
      2118
    6. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1754
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      154
      1694
    8. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1668
    9. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1632
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      23
      1602
    Aihe