Aihe

Facelift 2015 Avensis

HienoAve

No niin, nyt sitten kuviakin tuosta uudistetusta Avensiksesta. Hyvältä näyttää, dynaaminen muotoilu on viety vielä yhden askeleen pidemmälle, tosin nykyinenkin myyntimalli on ehdottomasti luokkansa tasapainoisin muotoilultaan.
Bensakoneissa ei turbohörhöjen kiusaksi ole vieläkään puhallinta, mikä taas on pelkästään hyvä asia. Luotettavuus pysyy huipussaan ja VVTi-koneet tarjoavat joustavasti tehoa urheilullisempaankin menoon. Vielä kun lisätään ensiluokkaiset tilat, entistä parempi varustelu ja premium-tason hiljaisuus puhumattamaan miellyttävän kevyestä ajettavuudesta, on käsissä jälleen melkoinen myyntimenestys. Uuden Aven rinnalla Passatit ja Mondeot näyttävät auttamattomasti vanhentuneilta.
http://tekniikanmaailma.fi/uudistunut-toyota-avensis-genevessa/

91

910

    Vastaukset

    • Toyota ei ole huhujen mukaan tehnyt vielä lopullista päätöstä tuleeko Avensiksen facelift markkinoille ollenkaan. Vaihtoehtona on pelin viheltäminen poikki ja aloittaminen puhtaalta pöydältä nopeammin kuin 2020.

      Taustalla on noiden sedanien myynnin putoaminen viimevuosina. Passatin myynti on laskenut 2011 alkaen 235.000:sta 150.000 kappaleeseen. Mondeo 86.000 - 45.000kpl.

      Avensis on tänä aikana tippunut 56.000 -29.000 ja Suomessa vielä rajummin, myynti on pudonnút 75%.

      Suhteellisesti ottaen Avensiksen lasku ei ole hirveän paljon jyrkempi kuin tämän segmentin lasku yleisesti. Toyotan kannalta iso ongelma on se etä Avensiksen voluumi on pudonnut sille tasolle että investointi edes faceliftin tuomiseksi markkinoille alkaa olla kannattamaton. Uudesta mallista puhumattakaan.

      Japanissa harkitaan nyt pelin viheltämistä mallin kehityksen osalta kokonaan poikki, myydä nykyavensista kunnes saadaan jokin kokonaan uusi konsepti markkinoille.

      Paljon riippuu faceliftin herättämästä kiinnostuksesta Genevessä. Jos BMW-moottorit saavat aikaan kunnon kiinnostuksen Euroopan suosituilla diesel-markkinoilla, faceliftillä on mahdollisuus päästä tuotantoon. Muuten koko hanke menee mappi-ööhön.

      • "Suomessa vielä rajummin, myynti on pudonnút 75%." Minä sain 2011-2014 -42%


      • ElonLaskuopilla kirjoitti:

        "Suomessa vielä rajummin, myynti on pudonnút 75%." Minä sain 2011-2014 -42%

        Sori, mun virhe. Laskin tuon myynni laskun eri perusteilla.Katselin ylempänä ketjussa neljän viime vuoden alun myyntiä Suomessa

        1/2012 -- 1/2015 seuraavasti: 683 - 439 - 311 - 173.
        Näistä luvuista myynnin laskuksi tulee 75%

        Prosentit Suomessa ei kuitenkaan ole jutun pihvi vaan Aven kokonaisvoluumi Euroopassa. Jos koko luokan myyntikäyrä pysyy tuollaisena ja Aven markkinaosuuskin edelleen pienenee niin mallin investoimisessa ei ole taloudellista järkeä.
        Vanhaa mallia pusketaan ulos pienillä tuotantokustannuksilla ja myydään hyvinvarusteltuja malleja isoilla alennuksilla pari vuotta.
        Tämä menee hätävarana sen aikaa kunnes saadaan oikeasti uusi mato koukkuun. Ja se ei todennäköisesti ole iso sedan.


      • Valkkaamalla sopivia kuukausia saa vaikka minkälaisia tuloksia, parempi verrata esim. vuoden myyntejä. Yksittäisissä kuukausissa näkyy voimakkaasti, kun on tullut uusi malli jne.
        Vertailuksi 2011-2014 Passat -44% ja Mondeo -40% eli hyvin saman suuntaiset lukemat Suomessa. Keskisemmässä euroopassa taas vaikuttaa missä maassa talous porskuttaa ja missä ei, esim. saksalaiset ovat tunnetusti sellaisia mitkä ostaa saksalaisia tuotteita.

        Em. autoista kaikista on tullut tai tullut hyvin maltillisesti päivitetyt mallit, eli mikään autotehdas ei tee näihin nyt isoja panostuksia.


      • "Em. autoista kaikista on tullut tai tullut hyvin maltillisesti päivitetyt mallit, eli mikään autotehdas ei tee näihin nyt isoja panostuksia."
        Se että Passat näyttää samalta kuin vanha ei tee kokonaan uuden mallin markkinoilletuomista yhtään sen halvemmaksi.


      • Eiköhän myönnetä reilusti, että Passatti ja Mondeo ovat vain vanhan mallin faceliftejä. Vähän on sieltä täältä ulkopuolelta muotoiltu peltiä uusiksi ja päivitetty sisustusta. Eli uusi Avensis on aivan yhtä uusi kuin nämä Passatit ja Mondeotkin.


      • fakelift kirjoitti:

        Eiköhän myönnetä reilusti, että Passatti ja Mondeo ovat vain vanhan mallin faceliftejä. Vähän on sieltä täältä ulkopuolelta muotoiltu peltiä uusiksi ja päivitetty sisustusta. Eli uusi Avensis on aivan yhtä uusi kuin nämä Passatit ja Mondeotkin.

        Juu. Sopikaa vaan.
        Se on ainakin tullut selväksi tätä palstaa selatessa että terolle realiteetit eivät merkkaa mitään jos realiteetit ovat ei-toivottuja.


    • Pitääkö sitä aina liioitella? (Uuden Aven rinnalla Passatit ja Mondeot näyttävät auttamattomasti vanhentuneilta)

      Toyotan suosio liittyy juuri siihen, että se ei ole markkinajohtaja joissain muoti-innovaatioissa, vaan toteuttaa olemassa olevaa tekniikkaa luotettavasti. Toki Toyota toi moniventtiilikoneet halpoihin sarjatuotantoautoihin, mutta näissä turbokoneissa on jättäytynyt juuri sen takia, että niissä on ongelmia....... varmaan sekin on vakuttanut asiaan, että nykyaikaissa diesel-koneissa on tullut epäonnistumisia ja lisä virheisiin ei ole enää varaa.....

      Omalta kohdalta voin sanoa, että ei minusta tuossa nykyisessä Avessa ole suuria tarpeita ulkonäön suhteen. -ainut miinus, tämä vessanpytyn kansi on uudessa mallissa korvattu linjakkaalla konepellillä!

      Se mikä saisi minut nyt vaihtamaan autoa, olisi jousitusmukavuuden parannus ja sitä tekstissä vähä luvattiin.... sitä odotellessa.....

      • "...mutta näissä turbokoneissa on jättäytynyt juuri sen takia, että niissä on ongelmia....... varmaan sekin on vakuttanut asiaan, että nykyaikaissa diesel-koneissa on tullut epäonnistumisia ja lisä virheisiin ei ole enää varaa...."
        Mitä hittoa sinä höpötät, "tullut epäonnistumisia ja lisä virheisiin ei ole enää varaa"? Toyotalla ei ole ollut epäonnistumisia tai ole tehnyt mitään virheitä diesel-koneissaan. Jos muut ovat tehneet, ei se liikuta Toyotaa pätkääkään, eikä vähennä Toyotan arvoa yhtään. Taidatkin köle olla jonkun toisen automerkin myyrä.
        Ja vielä jousitusmukavuuskin! Juma... nykyisen Avensiksen jousitusmukavuus on parasta a-luokkaa eikä parempaa ole, tiedät sen itsekin.


      • Toyota ei tosiaan alennu surkeita turbon väsäämään. Nykymallin Ave on sekin luokkansa ykkönen. Mutta facelift pistää vielä paremmaksi ja on selvää,että myynti kasvaa valtavasti.


      • ei_helevetti kirjoitti:

        "...mutta näissä turbokoneissa on jättäytynyt juuri sen takia, että niissä on ongelmia....... varmaan sekin on vakuttanut asiaan, että nykyaikaissa diesel-koneissa on tullut epäonnistumisia ja lisä virheisiin ei ole enää varaa...."
        Mitä hittoa sinä höpötät, "tullut epäonnistumisia ja lisä virheisiin ei ole enää varaa"? Toyotalla ei ole ollut epäonnistumisia tai ole tehnyt mitään virheitä diesel-koneissaan. Jos muut ovat tehneet, ei se liikuta Toyotaa pätkääkään, eikä vähennä Toyotan arvoa yhtään. Taidatkin köle olla jonkun toisen automerkin myyrä.
        Ja vielä jousitusmukavuuskin! Juma... nykyisen Avensiksen jousitusmukavuus on parasta a-luokkaa eikä parempaa ole, tiedät sen itsekin.

        Samaa mieltä kanssasi. Pitäisi Kölenkin vähän harkita mitä skeidaa kirjoittaa. Ei tämä ole mikään skodapalsta, jonka ainoa tarkoituskin on suosituksi nousseen automerkin myynnin kasvun torppaaminen asiallisella tiedotuksella merkin huonoista puolista.


      • ei_helevetti kirjoitti:

        "...mutta näissä turbokoneissa on jättäytynyt juuri sen takia, että niissä on ongelmia....... varmaan sekin on vakuttanut asiaan, että nykyaikaissa diesel-koneissa on tullut epäonnistumisia ja lisä virheisiin ei ole enää varaa...."
        Mitä hittoa sinä höpötät, "tullut epäonnistumisia ja lisä virheisiin ei ole enää varaa"? Toyotalla ei ole ollut epäonnistumisia tai ole tehnyt mitään virheitä diesel-koneissaan. Jos muut ovat tehneet, ei se liikuta Toyotaa pätkääkään, eikä vähennä Toyotan arvoa yhtään. Taidatkin köle olla jonkun toisen automerkin myyrä.
        Ja vielä jousitusmukavuuskin! Juma... nykyisen Avensiksen jousitusmukavuus on parasta a-luokkaa eikä parempaa ole, tiedät sen itsekin.

        Mitenkäs tuo D4D, eikö niissäkään Toyotan koneissa ollut mielestäsi vikaa??
        On niitä ollut kansi- ja venttiilivikoja bensakoneissakin Toyotalla..

        Jousitusmukavuus on löysä edelleen, mutta jonkun mielestä sekin voi olla hyvä juttu. Ajo ominaisuudet eivät kyllä ole parhaimpien kilpailijoiden tasolla!!


      • toyota_rules kirjoitti:

        Samaa mieltä kanssasi. Pitäisi Kölenkin vähän harkita mitä skeidaa kirjoittaa. Ei tämä ole mikään skodapalsta, jonka ainoa tarkoituskin on suosituksi nousseen automerkin myynnin kasvun torppaaminen asiallisella tiedotuksella merkin huonoista puolista.

        Onko se skeidaa, että netti-ilmoituksissa on lähes jokaisesta 2.2D4-D autosta vaihdettu kone? -kun kannentiiviste menee, ei ennen vanhaan vaatinut muuta kuin tiivisteen vaihdon, korkeintaan kannen oikaisun........


      • Valintakysymys, 2.0 pelaa ja tämän 2,2 riskit ovat olleet tälläkin palstalla jo tiedossa ainakin 2007.
        Kansipahvien vaihdotkin on tuttu juttu aiemmasta historiasta ja eri merkkien kohdalta, nythän tässä on alumiinilohko ja käsittääkseni "uivat" sylinteriputket?, mikä voi aiheuttaa ylimääräistä jumppaa tai riskiä remontin onnistumisesta, joten valinta on ollut vaihtokoneet etenkin kun huomioi ammattipajojen tuntihinnat.


      • TheKöle kirjoitti:

        Onko se skeidaa, että netti-ilmoituksissa on lähes jokaisesta 2.2D4-D autosta vaihdettu kone? -kun kannentiiviste menee, ei ennen vanhaan vaatinut muuta kuin tiivisteen vaihdon, korkeintaan kannen oikaisun........

        Et siis ymmärtänyt pointtia, vaikka olet olevinasi insinööri!
        On se skeidaa tämän palstan mittapuulla. Toyotassa ei ole mitään vikoja, ei ainakaan julkisesti. Vain kilpailijoiden vioista on lupa kirjoitella täällä. Tiedä se tai vaikene lopullisesti!


      • Kilpailijoilla ei pääse välttämättä edes 2 v takuuaikaa ilman isoa remonttia.
        Ja ei kaikista 2.2sta ole vaihdettu koneita, kun katsoo max 200 tkm ja alle 5v vanhoja niin ei ole hirveästi, vanhemmissa taas sitten reilusti enemmän.


    • Kyllähän tuo Toyotaksi on aikas muikean näköinen. Ei huono suunta ollenkaan mutta kun VAG konserni tuuppaa kilpailijaksi tällaista samaan rahaan http://yllapito.tuulilasi.fi/sites/tuulilasi/files/styles/wide/public/user/6317/2015/02/sup_jjhdx.jpg?itok=1qKW74hy
      ...niin ainakin ulkonäin suhteen Avensis jää kakkoseksi hyvinkin selvästi. Jää toiseksi myös Passat.

      nämä alla olevat asiat voisi Aven myynnin pelastaa on
      1. pontevammat koneet, eli parempi suorituskyky
      2. pienemmät päästöt automaatteihin
      3. mukavuus kuten ratin säädöt, melu, jousitus
      4. hienostuneempia värejä
      5. varustepäivitys kuten ratin lämmitin, kaistanvaihtovilkku, parempi ääninen radio,
      6. ajettavuus kuten, suuntavakaus (oppia Fordista), ei niin holhoava luistonesto,
      7. vetopaino
      Nämä ainakin omasta vinkkelistä voisi saada jopa ostamaan tuollaisen omaksi kun nykyisen liisarin virta loppuu.

      • Passatti on jo tehtaalta lähtiessä vanha ooppeli.
        Kestää vuosia maineen palautus, siihen tarvitaan paljon muuta kuin valmiiksi ruosteista kierrätyspeltiä.


      • Tässä sitä on taas huikean hieno kommentti. Tällaisen argumentoinnin edessä tuntee itsensä nöyräksi.


      • reetee kirjoitti:

        Passatti on jo tehtaalta lähtiessä vanha ooppeli.
        Kestää vuosia maineen palautus, siihen tarvitaan paljon muuta kuin valmiiksi ruosteista kierrätyspeltiä.

        Niin varmaan mutta linkatussa kuvassa olikin uusi Skoda.


    • Jokohan taksimiehet on unohaneet dieselien ongelmat. Saa nähdä hankkivatko ammatimiehet avensista.

      • Hyvä kysymys. Uudet dieselit tulee kyllä BMWltä. Tiedä sitten onko se kestävyyden kannalta hyvä vai huono. BMW dieselit (itellä 184hp) on kyllä köytökseltää todella hyviä. Turboviivettä ei VAGeineihin verrattuna ole käytännössä ollenkaan ja kulutus on hyvin pientä. Paljon on kulutus sitten kiinni siitä kuinka Tojo ohjelmoi 8v automaatin mikä tulee Aisinilta ja löytyy nykyään uusista D4 volvoista. Tojolla on kyllä tapana sössiä suorituskyky automaatin ohjelmoinnilla ja/tai välityksillä.


    • Mitä tarkoittaa Facelift useimmissa automerkeissä,esin 300 sarjan BMW:ssä?

      • Facelift tarkoittaa aina sitä että kori ja perisrakenteet pysyvät samoina. Vain pieniä yksityiskohtia muutetaan. Joskus voi tulla myös uusia moottoreita. Uudessa mallissa on kokonaan uusi kori.
        Esim uusi passat on kokonaan uusi auto vaikka näyttääkin aivan vanhalta. Eri juttu silti.


    • no joo, ompa se nyt niin hienoa kun uusi nokka ja vähän koneita värkätään ja pitäisi pätö puskurista laittaa 15tonnia rahaa parivuotta vanhaan väliä, ootellaanhan nyt uusi kori kokonaan tai vaihdetaan merkkiä.. En ainakaan minä ole niin uskovainen yhteen merkkiin että oisin pelkän faceliftin perässä..

      • Eihän me tiedetä hintaa, eikä varustepaketteja vielä, joten ei voi arvata välirahaakaan.
        Mutta tuskinpa saa samalla rahalla vastaavaa pakettia, mitä alkuvuoden mallin kohdalla.
        Vaihdan nyt ja seuraavaksi voin katsoa mitä oikeasti uutta on tarjolla 2018/9


    • Taitaa vissiin ruveta sitten tulemaan Suomeenkin Toyotan Atkinson bensamoottoreita. Niissä Toyotan Atkinson moottoreissa on VVT-IE, eli moottorin imuventtiilien ohjaus tapahtuu ilmeisesti sähkömoottorilla jos oikein olen ymmärtänyt. Toyotallahan on jo ulkomailla ja erityisesti Japanissa Atkinson moottoreita ainakin kokoluokissa 1.0l 3 syl, 1.3l 4 syl, 2.0l 4 syl. 3.5l v6 jos unohdetaan hybridit ja lexus merkki.

    • Osta Tpyota ja tuet japanilaista autoteollisuutta. No samalla tulee kyllä sahattua omaa oksaa mutta ei sen niin väliä jos ei tule ajateltua.

      • Mitä ero on siinä ostaako Englannissa englantilaisten kokoaman vai Saksassa Turkkilaisten kokoaman auton? Mietippä sitä.


      • Tästä voidaan olla miljoonaa eri mieltä.
        Nykyistä yhteiskuntaa tukemalla tuet tulevaa orwellilaista valvonta yhteiskuntaa joka tulee kieltämään ihmisiltä lähes kaiken vapauden ja hauskanpidon. Miehestä tulee enää pelkkä siittäjä, alistettu työläinen ja kävelevä lompakko kuolemaan asti. Kaikki rahat ja omaisuus verotetaan pois ulkomaalaisten, yh äitien, työttömien, lapsettomien yms hyväksi. Ainoat keinot torjua tällaista yhteiskuntaa on olla toimimatta nykyisen yhteiskunnan hyväksi ja suosia ulkomaalaisia tuotteita tai jopa muuttaa ulkomaille elämään. Näin nykyinen huono yhteiskunta kaatuu hiljalleen pois ja tilalle tulee nykyistä parempi yhteiskunta mikä käyttää varat järkevämmin ja mahdollisimman vähän rahaa menee ulkomaille yms.


      • offtopic kirjoitti:

        Tästä voidaan olla miljoonaa eri mieltä.
        Nykyistä yhteiskuntaa tukemalla tuet tulevaa orwellilaista valvonta yhteiskuntaa joka tulee kieltämään ihmisiltä lähes kaiken vapauden ja hauskanpidon. Miehestä tulee enää pelkkä siittäjä, alistettu työläinen ja kävelevä lompakko kuolemaan asti. Kaikki rahat ja omaisuus verotetaan pois ulkomaalaisten, yh äitien, työttömien, lapsettomien yms hyväksi. Ainoat keinot torjua tällaista yhteiskuntaa on olla toimimatta nykyisen yhteiskunnan hyväksi ja suosia ulkomaalaisia tuotteita tai jopa muuttaa ulkomaille elämään. Näin nykyinen huono yhteiskunta kaatuu hiljalleen pois ja tilalle tulee nykyistä parempi yhteiskunta mikä käyttää varat järkevämmin ja mahdollisimman vähän rahaa menee ulkomaille yms.

        hörhöjä aina riittää? Näkee selvästi avohoidon tilan Suomessa eikä se näytä ollenkaan hyvältä. Olen senverran itsekäs ihminen ja rahoistani tarkka että ajan sellaisella autolla jonka olen todennut parhaaksi. Se on Lexus tehohybridi. Se on aito japanilainen mikä on varma takuu auton laadusta. Kauppapolitiikalla ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä vaan sillä että sijoitetulle rahalle haluaan parhaimman vastineen. Onneksi ei tarvitse edes juosta halvimman perässä vaan voi valita sen mikä itseä miellyttää.


    • Sekava kommentti Autopöllöltä.
      Ei taida olla hänen paras päivänsä.

    • No aikas hyvälle uusi facelift ave näyttää, toivottavasti kojelauta eí uudistu niin radikaalisesti kuin esim. Peugeot 308:ssa joka omaa luokkansa rumimman kojelaudan.
      Eiköhän ne tojon dieselin 2.2 koneviat ole jo vuosia sitten haudattu ja tiedän kyllä yli 300tkm ajettuja ko. moottorilla olevia mistä ei ole kansivikoja ilmaantunut, rapatessa aina roiskuu...

    • NO ei ole vieläkään kaksinen, ei kaunis eikä nykyaikainen. Ysärin näköinen, paitsi helyjä ja kromia kuin vanhassa jukeboxsissa. Mutta toki paremman näköinen kuin se vanha 80-lukuisen näköinen riivinrauta. Siihen ei paljoa tarvita. On se ihme: japsit tekevät hienoja taloja, vaatteita, koruja, käyttöesineitä, ruokia, astioita...mutta autot on sitten tuollaisia ruplahymyjä.

      • Ihan referenssiksi jotta kaikki ymmärtäisi paremmin niin listaapa pari aven kilpailijaa mitkä on sinun mielestäsi hyvän näköisiä.
        Pannaan tähän niitä verrokkeja mistä voit kertoa mihin viittasit:
        - nyky Passat
        - nyky Superb
        - Mondeo
        - 508
        - C5
        - Insignia
        - Mazda 6
        - Hyundai Sonata/I40
        - Kia Optima

        Mitkäs noista on muotoilun helmiä?


      • No, kyllä tuo facelift on kerrassaan upea, vaikka ei nykymallissakaan mitään vikaa ole muotoilun puolesta. Tasapainoinen muotoilu on Toyotan valtti ja siihen ei esim. Ford ole Mondeossa päässyt vieläkään. Avessa on sekä classista premium-auton eleganssia että nuorekasta sporttisuutta sopivassa suhteessa. Kumma, että näissä eurovalmistajien tuotteissa päästä samaan.


      • sportElegance kirjoitti:

        No, kyllä tuo facelift on kerrassaan upea, vaikka ei nykymallissakaan mitään vikaa ole muotoilun puolesta. Tasapainoinen muotoilu on Toyotan valtti ja siihen ei esim. Ford ole Mondeossa päässyt vieläkään. Avessa on sekä classista premium-auton eleganssia että nuorekasta sporttisuutta sopivassa suhteessa. Kumma, että näissä eurovalmistajien tuotteissa päästä samaan.

        Linjojen sillisalaatti on tuo. Vinksinvonksin joka suuntaan.
        Ei hyvä.


      • Sinäkin voisit tuosta pari viestiä ylempää poimia listasta mikä Avenkilpailija omaa ns. täydellisen tyylin. Niin että kerroppa nyt ihan AIKUISTEN oikeasti missä se tyyli on paras.


      • 320DA kirjoitti:

        Ihan referenssiksi jotta kaikki ymmärtäisi paremmin niin listaapa pari aven kilpailijaa mitkä on sinun mielestäsi hyvän näköisiä.
        Pannaan tähän niitä verrokkeja mistä voit kertoa mihin viittasit:
        - nyky Passat
        - nyky Superb
        - Mondeo
        - 508
        - C5
        - Insignia
        - Mazda 6
        - Hyundai Sonata/I40
        - Kia Optima

        Mitkäs noista on muotoilun helmiä?

        Ainakin minusta jokseenkin KAIKKI euroautot tuossa listassaon paremman näköisiä kuin uusi Ave. Kestää iäisyyden ennenkuin japanissa suunnitellaan mitään läheskään yhtä linjakasta kuin 508sw tai uusi Mondeo, ja jopa uusin Superb herättää ulkonäöllään enemmän omistamisen halua.

        Toki ymmärrän että jos haluaa minimoida nykyään muutenkin epätodennäköisen tiellejättävän vian, eikä toisaalta ole varaa Mersuun, niin Toyota on erinomainen valinta. Onhan se kiistatta luotettava peli ja hybriditeknologian edelläkävijä. Tämä ihan omana ja subjektiivisena mielipiteenä muotoilusta, ostakaa toki mitä haluatte, ei nämä niin elämää suurempia asioita ole.


      • 320DA kirjoitti:

        Sinäkin voisit tuosta pari viestiä ylempää poimia listasta mikä Avenkilpailija omaa ns. täydellisen tyylin. Niin että kerroppa nyt ihan AIKUISTEN oikeasti missä se tyyli on paras.

        Aven ongelma on keula. Se on liian sekava ja tulee "kulumaan" nopeasti. Se on tyypillinen esimerkki japanilaisten harjoittamasta kertakäyttömuotoilusta. Siinä ei ole mitään Toyotalle ominaista piirrettä tai jatkuvuutta entisen kanssa. Ja seuraavalla idealla ei ole mitään yhteyttä tämän X-idean kanssa. Merkille ei ehdi muodostua muotoilullista identiteettiä kuten monelle eurooppalaiselle.

        Listan autoista uusi Superb on onnistunut muotoilussa parhaiten Pösön kanssa. Passatissa ei ole mitään silmää ärsyttävää, mutta se on kunnianhimottoman kliininen. Toisaalta se on varmaan ollut VW tavoitekin ja tulee istumaan silmään pitkään.


    • Nyt et ymmärrä.
      Kauneus on katsojan silmässä mutta kuka hullu ostaa japanilaisen auton ?

      • Jaa a. Kuka hullu ottaa sinun tai toisen nimimerkkisi JimTonicin viestit tosissaan? Täällä on hyviäkin trolleja, mutta te kaksi olette ihan pellejä.


    • Michigan on todellakin hyvä esimerkki siitä kurjuudesta johon se johtaa kun ei osteta oman talousalueen tuotteita.
      Tässä(kin) tapauksessa syy on japanilaisten autojen ostaminen.
      Se ei auta että japsien kokoonpanotehtaita on amerikassa. Oman talousalueen merkkien tuotanto pienenee ja kehitysraha tulos menevät muualle.
      Kurjistuminen on Michiganissa hyvin käsinkosketeltavaa.
      Syy on tässä(kin) kansakunnan oman autovalinnan tulos. Miksi ihmeessä ostivat japseja ja tuhosivat oman taloutensa.

      • Hyvä hyvä nyt kaikki ostamaan Citikkaa ja Fiattia. Sillä se Suomen työllisyys paranee.


      • Että Toyota ihmisten piikkiin menee sekin suomalaisten kurjuus.Ei toimi liikenne ku Toyotat jarruttaa.Mut jos japsiautot on niin huonoja ku jutut antaa ymmärtää,saahan yhteiskun
        ta valtavasti rahaa niiden korjaamisesta.Tämmöinen toimintahan lisää vain talouden pyörimisnopeutta.


      • Detroitissa en ole käynyt sitten 80-luvun mutta monista kuvista välittyy lopunajan tunnelmat. Sen täytyy olla psykologisesti aika lannistavaa. Ongelma ei mielestäni ole se, etteikö Jenkit olisi tarpeeksi suosineet omaa teollisuuttaan, onhan monen automallin pääsy markkinoille estetty ja Toyotalle ja Hyundaille on monet takaisinkutsukampanjat ja myyntikiellot järkätty...ja siinä ehkä onkin ongelma? Hyvin lobattu autoteollisuus on elänyt ruususen unta ja tuottanut suppenevaa valikoimaa laiskoja ja bensasyöppöjä autoja. Muovikromi ja puunväriset muovipaneelit ovat riittäneet muotoiluksi. Lopulta GM painui konkkaan. Nyt korealainen Daewoo on parasta mihin jenkit pystyvät, ja se ei ole paljon.


      • Juu Saksalla menee kovaa ja Suomessa takkuaa, mitenhän tämä talousalue tuo tännekkin jotain erityistä autotehtaiden myötä, onko jotain suomalaisia firmoja vielä alihankintaketjuissa mukana? (ennen ainakin jousi-, valaisin- ja tuulilasitehdas).


      • Miksi muuten Ford kelpaa eurooppalaisena vaikka on jenkkifirma?


      • turvalaiskistaa kirjoitti:

        Detroitissa en ole käynyt sitten 80-luvun mutta monista kuvista välittyy lopunajan tunnelmat. Sen täytyy olla psykologisesti aika lannistavaa. Ongelma ei mielestäni ole se, etteikö Jenkit olisi tarpeeksi suosineet omaa teollisuuttaan, onhan monen automallin pääsy markkinoille estetty ja Toyotalle ja Hyundaille on monet takaisinkutsukampanjat ja myyntikiellot järkätty...ja siinä ehkä onkin ongelma? Hyvin lobattu autoteollisuus on elänyt ruususen unta ja tuottanut suppenevaa valikoimaa laiskoja ja bensasyöppöjä autoja. Muovikromi ja puunväriset muovipaneelit ovat riittäneet muotoiluksi. Lopulta GM painui konkkaan. Nyt korealainen Daewoo on parasta mihin jenkit pystyvät, ja se ei ole paljon.

        tuli. Jenkit ovat menettäneet kilpailukykynsä totaalisesti eikä niiden asenteella ole koskaan nöyrrytty miettimään maailman menoa. Jos tarjonta on viimeiset vuosikymmenet ollut täyttä kuraa niin vaikeahan ihmisiä on pakottaa ostamaan isänmaallisesti omia autoja. Japanilaiset ja korealaiset ovat ymmärtäneet tämän ja nöyrtyneet mutta samalla menestyneet markkinoilla hienosti. Muistan jo silloin miettineeni asiaa kun jenkit pakottivat valheella ja vääryydellä Toyotan nurkkaan amerikantollojen ajaessa Toyotat ja Lexukset metsään kun eivät saaneet autoja pysähtymään kymmenienkään kilometrien matkalla. Löytyikö autoista mitään vikaa? No itse en ole ainakaan lukenut niistä mitään. Silti tämän palstan oma provoPetteri muistuttaa tuostakin asiasta muiden trollaustensa lisäksi vähän väliä vaikka oli tuskin syntynytkään tuolloin. Taisivat nuokin jenkkiautoilijat olla niitä kissansa mikroaaltouunissa kuivattavia tumpeloita.


      • "ajaessa Toyotat ja Lexukset metsään kun eivät saaneet autoja pysähtymään kymmenienkään kilometrien matkalla. Löytyikö autoista mitään vikaa? No itse en ole ainakaan lukenut niistä mitään."

        Oikeuden päätöksen mukaan kyseessä oli ohjelmointivirhe. Kaasu hirti kiinni ja jarrun painaminen ei auttanut eikä myöskään virtoja saanut katkaistua. Aivan oikea virhe oli kyseessä.

        Vieläkin näitä puidaan oikeudessa. Viime viikollakin Toyota määrättiin maksamaan 11 miljoonaa kolme ihmistä tappaneesta onnettomuudesta. Näitä on kai useampikin juttu vielä menossa.
        Jenkeissä ihmiset suhtautuvat vakavasti siihen kun joku viallinen tuote tappaa ihmisiä.

        http://abcnews.go.com/US/wireStory/toyota-asks-court-reduce-11m-jury-award-fatal-29074031


      • LisääKorvauksiaMaksuun kirjoitti:

        "ajaessa Toyotat ja Lexukset metsään kun eivät saaneet autoja pysähtymään kymmenienkään kilometrien matkalla. Löytyikö autoista mitään vikaa? No itse en ole ainakaan lukenut niistä mitään."

        Oikeuden päätöksen mukaan kyseessä oli ohjelmointivirhe. Kaasu hirti kiinni ja jarrun painaminen ei auttanut eikä myöskään virtoja saanut katkaistua. Aivan oikea virhe oli kyseessä.

        Vieläkin näitä puidaan oikeudessa. Viime viikollakin Toyota määrättiin maksamaan 11 miljoonaa kolme ihmistä tappaneesta onnettomuudesta. Näitä on kai useampikin juttu vielä menossa.
        Jenkeissä ihmiset suhtautuvat vakavasti siihen kun joku viallinen tuote tappaa ihmisiä.

        http://abcnews.go.com/US/wireStory/toyota-asks-court-reduce-11m-jury-award-fatal-29074031

        "Oikeuden päätöksen mukaan kyseessä oli ohjelmointivirhe. Kaasu hirti kiinni ja jarrun painaminen ei auttanut eikä myöskään virtoja saanut katkaistua. Aivan oikea virhe oli kyseessä."
        Tavallaan kyseessä on ohjelmointivirhe. Kyse on kuitenkin siitä, että Toyotan moottorinohjauksesta puuttuu pätkä ohjelmaa, joka löytyy esim. lähes kaikista euroopalaisista autoista eli brake override-toiminto. Sen puuttuessa moottorinohjaus ei katkaise moottorin tehoja jarrua painettaessa. Jarrut sinällään toimisivat oikein, mutta jos kaasuläppä jää auki vaikka esim. Irtonaisen maton jumittamana ja kuljettaja painaa jarrua tavalliseen tapaan kevyesti, eikä kuljettajan mielestä riittävää jarrutusta tapahdu, hän käyttää vaistomaisesti jarrua ylhäällä ja painaa sitä uudestaan. Nyt ollaan hukattu jarrutehostimeen varastoitunut alipaine, eikä uutta ole tarjolla (kaasuläppä auki, jarrutehostin on poissa pelistä. Jarrut vaatisivat toimiakseen tällaisessa tilanteessa Camryn kokoiselta autolta aikamiehen täystehoisen painamisen. Näin ei kuitenkaan ole hätääntyneenä menetellä, vaan jarrutetaan vain hiukan kovempaa. Samalla automaattivaihteisto lyö pienempää vaihdetta sisään jarrutuksesta johtuvat kulkuvastuksen kasvamisen takia ja vetää pienemmällä vaihteella entistä tomerammin. Hätääntynyt kuljettaja ei toimi rationaalisesti, vaan yrittää sammuttaa moottorin käynnistysnappia painamalla, mutta ei älyä painaa sitä kolmea sekuntia, minkä auto vaatii liikkeellä ollessaan moottorin sammutukseen. Tässä vaiheessa aikaa on hukattu jo liikaa ja onnettomuus tapahtuu. Kaikki vain puutteellisen ohjelman takia. Oikein toimiva moottorinohjaus olisi pudottanut tehot pois jo 1. kevyestä jarrun painalluksesta.


      • Patruunalle kirjoitti:

        Juu Saksalla menee kovaa ja Suomessa takkuaa, mitenhän tämä talousalue tuo tännekkin jotain erityistä autotehtaiden myötä, onko jotain suomalaisia firmoja vielä alihankintaketjuissa mukana? (ennen ainakin jousi-, valaisin- ja tuulilasitehdas).

        prosessin kulku, pakko myöntää että selvityksesi oli kiinnostava ja uskottava. Olen itsekin aiemmin pannut kaiken jenkkien protektionismin piikkiin.

        Jenkkien puolustukseksi on myös todettava että Ralph Nader pani GM:n polvilleen turvattoman Chevy Corvairin takia. Tapaus kehitti jenkkien turvallisuusajattelua siinä määrin että Naderin väitettiin jopa jarruttaneen amerikkalaisen autoteollisuuden muuta kehittymistä. Tämähän on tietysti potaskaa: Euroopassakin turvallisuus on aina ollut tärkeä myyntivaltti ja sen kehitys on pystytty rahastamaan kuluttajalta.

        Sanoisin noin lonkalta että jenkkitehtaat sekä Volvo ovat tuoneet turvallisuusjutut ensimmäisenä. Olenko väärässä?

        Kun kysymyksessä on tojoottipalsta niin myönnetään että japanilaiset ovat loistaneet moottori- ja hybriditeknologiassa.


      • prosessin_kulku kirjoitti:

        "Oikeuden päätöksen mukaan kyseessä oli ohjelmointivirhe. Kaasu hirti kiinni ja jarrun painaminen ei auttanut eikä myöskään virtoja saanut katkaistua. Aivan oikea virhe oli kyseessä."
        Tavallaan kyseessä on ohjelmointivirhe. Kyse on kuitenkin siitä, että Toyotan moottorinohjauksesta puuttuu pätkä ohjelmaa, joka löytyy esim. lähes kaikista euroopalaisista autoista eli brake override-toiminto. Sen puuttuessa moottorinohjaus ei katkaise moottorin tehoja jarrua painettaessa. Jarrut sinällään toimisivat oikein, mutta jos kaasuläppä jää auki vaikka esim. Irtonaisen maton jumittamana ja kuljettaja painaa jarrua tavalliseen tapaan kevyesti, eikä kuljettajan mielestä riittävää jarrutusta tapahdu, hän käyttää vaistomaisesti jarrua ylhäällä ja painaa sitä uudestaan. Nyt ollaan hukattu jarrutehostimeen varastoitunut alipaine, eikä uutta ole tarjolla (kaasuläppä auki, jarrutehostin on poissa pelistä. Jarrut vaatisivat toimiakseen tällaisessa tilanteessa Camryn kokoiselta autolta aikamiehen täystehoisen painamisen. Näin ei kuitenkaan ole hätääntyneenä menetellä, vaan jarrutetaan vain hiukan kovempaa. Samalla automaattivaihteisto lyö pienempää vaihdetta sisään jarrutuksesta johtuvat kulkuvastuksen kasvamisen takia ja vetää pienemmällä vaihteella entistä tomerammin. Hätääntynyt kuljettaja ei toimi rationaalisesti, vaan yrittää sammuttaa moottorin käynnistysnappia painamalla, mutta ei älyä painaa sitä kolmea sekuntia, minkä auto vaatii liikkeellä ollessaan moottorin sammutukseen. Tässä vaiheessa aikaa on hukattu jo liikaa ja onnettomuus tapahtuu. Kaikki vain puutteellisen ohjelman takia. Oikein toimiva moottorinohjaus olisi pudottanut tehot pois jo 1. kevyestä jarrun painalluksesta.

        Juuri noin on noissa surullisen kuuluisissa Toyotien karkailuissa tapahtunut. Valmistaja ei vaan tätä myöntänyt ennen kuin amerikkalaisviranomaiset pakottivat totaalisen myyntikiellon uhalla. Pakottamiseen kuului myös brake override-toiminnan lisääminen kaikkiin uusiin Toyotiin.
        Suomen tojotisteille tuollainen turvallisuustoiminto on tietysti täyttä hebreaa ja vähättelyn aihe. Toyotalla on kuitenkin otettu lusikka kauniiseen käteen ja lisätty toiminto ensin Priusiin.
        Ne joita asian käytännölliset vaikutuksen kiinnostaa, eikä ole mahdollisuutta koeajaa Priusta, voivat kokeilla mitä tapahtuu millä tahansa tällä vuosituhannella rakennetulla automaattivaihteisella BMW:llä tai Volkswagenilla kun polkaisee kaasun pohjaan ja painaa toisella jalalla kevyesti jarrua.
        Auto ei todellakaan karkaa hillittömään kiihdytykseen kaasu pohjassa vaikka voimaa olisi kuinka paljon tahansa ellei käytä kaasua ylhäällä ja paina uudelleen. Brake override takaa että pohjaan jumittuneen kaasupolkimen aiheuttama ryntäys loppuu pienelläkin jarrun painalluksella. Tehon katkaisuun riittää jarruvalon syttyminen.


      • vierailevacitikisti kirjoitti:

        prosessin kulku, pakko myöntää että selvityksesi oli kiinnostava ja uskottava. Olen itsekin aiemmin pannut kaiken jenkkien protektionismin piikkiin.

        Jenkkien puolustukseksi on myös todettava että Ralph Nader pani GM:n polvilleen turvattoman Chevy Corvairin takia. Tapaus kehitti jenkkien turvallisuusajattelua siinä määrin että Naderin väitettiin jopa jarruttaneen amerikkalaisen autoteollisuuden muuta kehittymistä. Tämähän on tietysti potaskaa: Euroopassakin turvallisuus on aina ollut tärkeä myyntivaltti ja sen kehitys on pystytty rahastamaan kuluttajalta.

        Sanoisin noin lonkalta että jenkkitehtaat sekä Volvo ovat tuoneet turvallisuusjutut ensimmäisenä. Olenko väärässä?

        Kun kysymyksessä on tojoottipalsta niin myönnetään että japanilaiset ovat loistaneet moottori- ja hybriditeknologiassa.

        Toyota on surkea, mutta se sentään valmistaa autoja. Shitikka taas, noh, kyllähän niillä yritystä on ollut autojen suhteen. Mutta yritykseksi ne ovat jääneetkin.


    • Niin se vaan on että jokainen penni jonka laitatte japaniaan on euroopasta pois.

      • Lieneekö väliä eurooppalaisten kannalta meneekö rahat Saksaan vai Britteihin?


    • No verrataanpa ulkoasua
      Ave : http://www.autocarpro.in/IMG/792/8792/avensis3707-699x380.jpg?1424060022
      Mondeo :http://4-ps.googleusercontent.com/hk/QfFbG2TN5yVZ-d0l4wVSEEmYC_/www.caradvice.com.au/wp-content/uploads/2013/08/xford-mondeo-3.jpg.pagespeed.ic.jIJy3wy3l7Jt5S1ouvaq.jpg
      508SW http://www.larevueautomobile.com/images/Peugeot/508-SW-HDi-GT/Exterieur/Peugeot_508_SW_HDi_GT_002.jpg
      Superb : http://srv2.betterparts.org/images/skoda-superb-combi-12.jpg

      Mondeo on ihan muikea mutta onko se Pökötti tai varsinkaan Superb mitenkään erityisesti hienompi... no makuasia. Jos peittää nokan rekvisiitan niin aika samanlaisia ovat.
      Itsellä oli Superb liftback eikä ikinä tullut mieleen sanoa sitä hyvän näköiseksi.

      Entäs Passat, sitähän pidetään aina referenssinä. On se tyrmäävän upea : http://blog.caranddriver.com/wp-content/uploads/2010/10/2011-Volkswagen-Passat-wagon.jpg

      • Uusi Mondeo on kieltämättä hieno, tosin näyttää keulasta liikaa Aston Martinilta ja sen vuoksi sitä voisi myös pitää tavallaan säälittävänä yrityksenä. Peogeot tylsähkö keulasta, kokonaisuutena OK. Passatissa taas ei ole juuri muuta kuin lähes suoria "linjoja" ja keulasta ikääntyneen näköinen. Superbista en tiedä onko tuo edes uusin malli, kovin vanhan näköinen ja keula todella ponneton. Avensiksen keula kiistatta näyttävin, vaikkakin keulan alaosa on hieman raskas. Kylki kyllä yhtä tylsä kuin muissakin. Mielestäni Mazdan muotoilu on tällä hetkellä selvästi tyylikkäintä kautta malliston.


      • No toiset hankkii auton käyttöä varten ja toiset koristeeksi, tarpeet ne on jokaisella.


      • TheOtus kirjoitti:

        Uusi Mondeo on kieltämättä hieno, tosin näyttää keulasta liikaa Aston Martinilta ja sen vuoksi sitä voisi myös pitää tavallaan säälittävänä yrityksenä. Peogeot tylsähkö keulasta, kokonaisuutena OK. Passatissa taas ei ole juuri muuta kuin lähes suoria "linjoja" ja keulasta ikääntyneen näköinen. Superbista en tiedä onko tuo edes uusin malli, kovin vanhan näköinen ja keula todella ponneton. Avensiksen keula kiistatta näyttävin, vaikkakin keulan alaosa on hieman raskas. Kylki kyllä yhtä tylsä kuin muissakin. Mielestäni Mazdan muotoilu on tällä hetkellä selvästi tyylikkäintä kautta malliston.

        "Passatissa taas ei ole juuri muuta kuin lähes suoria "linjoja" ja keulasta ikääntyneen näköinen. Superbista en tiedä onko tuo edes uusin malli, kovin vanhan näköinen ja keula todella ponneton."
        Passat ja Superb ovat molemmat noissa linkeissä vanhoja malleja.
        Tuossa uudet:
        http://www.caricos.com/cars/v/vw/2015_volkswagen_passat_variant/1920x1080/8.html
        http://www.autoexpress.co.uk/90460/wraps-off-sharper-new-skoda-superb-pictures#9

        Mielestäni Avensis ei ole muuttunut edukseen lainkaan. Keulan X-muotoilu on sellainen ettei se kestä aikaa, kuten ei muidenkaan Euroopassa myytävien mallien. Nykyisen Aven keula on onnistuneempi, mutta konepelti järkyttävä WC-pöntön kansi. Seuraava Toyotan sukupolvi tulee olemaan täysin eri linjoilla. X-shape tai mikä lienee hylätään armotta.


      • Passatiin tehty aika vaatimaton facelift, maskia kohti suurenevista valoista en pidä. Superb taas näyttää aivan liikaa Passatilta. Lähinnä konepelti ja maski erottavat, esimerkiksi kylki kovin samantyylinen. Kahvojen sijoittelu on Passatissa kyllä paljon paremman näköinen.

        Avensiksen keulassa ei ole läheskään yhtä selvää X-muotoa kuin monissa muissa merkin autoissa. Tuli muuten mieleen Toyotan Mark X, joka on viimeisimmässä muodossaan mielestäni oikein tyylikkään ja hyökkäävän näköinen. Eipä tuoda Eurooppaan sitäkään...


      • TheOtus kirjoitti:

        Passatiin tehty aika vaatimaton facelift, maskia kohti suurenevista valoista en pidä. Superb taas näyttää aivan liikaa Passatilta. Lähinnä konepelti ja maski erottavat, esimerkiksi kylki kovin samantyylinen. Kahvojen sijoittelu on Passatissa kyllä paljon paremman näköinen.

        Avensiksen keulassa ei ole läheskään yhtä selvää X-muotoa kuin monissa muissa merkin autoissa. Tuli muuten mieleen Toyotan Mark X, joka on viimeisimmässä muodossaan mielestäni oikein tyylikkään ja hyökkäävän näköinen. Eipä tuoda Eurooppaan sitäkään...

        "Passatiin tehty aika vaatimaton facelift, maskia kohti suurenevista valoista en pidä."
        Passatin malliuudistuksesta on lehdistössä olut juttuja jo toista vuotta ja selväksi on tullut, että koko perusrakenne on täysin uusi. Muutos perusrakenteissa on suurempi kuin Avensis T25:n ja T27:n välillä. Naurettavaa puhua Passatin kohdalla nyt faceliftistä kun yhtään osaa entisestä ei ole kelpuutettu sellaisenaan. Ja jos et pidä jostakin yksityiskohdasta, on pelkästään oma ongelmasi.
        Se, että ulkoinen ilme ei kovin radikaalisti muutu, on useimpien eurooppalaisten valmistajien valitsema politiikka malliuudistusten kohdalla ollut jo kymmeniä vuosia. Tämä on tietoinen kädenojennus entisille merkin omistajille = malli ei vanhene käsiin yhdessä yössä kun uusi tulee markkinoille. Tämä on selkeä vahvuus ja yksi suosion salaisuus Euroopassa. Toista on japsiautojen kohdalla.
        Kaiken edellä mainitunhan varmasti tiesitkin, mutta fanaatikkona tehtäväsi on nostaa Toyotaa jalustalle ja dissata muita.


      • Ensinnäkään, sinä et ojenna yhtään ketään etkä varsinkaan minua.

        Minulla on oikeus mielipiteeseeni eikä se ole edes minun ongelmani, Passatia en ostaisi ikinä kuitenkaan. Jokainen kuitenkin näkee että ulkoiset muutokset ovat hyvinä pieniä = ulkoisesti facelift.

        Jos pidät vahvuutena sitä että auto ei muutu juuri miksikään vuosien saatossa, sama minulle. Se on kyllä totta että tietämätön ei erota mikä vuosimalli on kyseessä. Mallin vanheneminenkin on toki etu toisille.

        Minulla ei ole yhtään mitään tehtävää, toisin kuin teillä lapsellisilla Toyotan "dissaajilla" nähtävästi.


      • "Minulla on oikeus mielipiteeseeni eikä se ole edes minun ongelmani.."
        Tyhmilläkin ihmisillä on oikeus mielipiteisiinsä. Termi "facelift" ei kuitenkaan ole mikään mielipideasia. Tässä määritelmä: http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Facelift_(tuote)


      • Otuksen_ojentaja kirjoitti:

        "Passatiin tehty aika vaatimaton facelift, maskia kohti suurenevista valoista en pidä."
        Passatin malliuudistuksesta on lehdistössä olut juttuja jo toista vuotta ja selväksi on tullut, että koko perusrakenne on täysin uusi. Muutos perusrakenteissa on suurempi kuin Avensis T25:n ja T27:n välillä. Naurettavaa puhua Passatin kohdalla nyt faceliftistä kun yhtään osaa entisestä ei ole kelpuutettu sellaisenaan. Ja jos et pidä jostakin yksityiskohdasta, on pelkästään oma ongelmasi.
        Se, että ulkoinen ilme ei kovin radikaalisti muutu, on useimpien eurooppalaisten valmistajien valitsema politiikka malliuudistusten kohdalla ollut jo kymmeniä vuosia. Tämä on tietoinen kädenojennus entisille merkin omistajille = malli ei vanhene käsiin yhdessä yössä kun uusi tulee markkinoille. Tämä on selkeä vahvuus ja yksi suosion salaisuus Euroopassa. Toista on japsiautojen kohdalla.
        Kaiken edellä mainitunhan varmasti tiesitkin, mutta fanaatikkona tehtäväsi on nostaa Toyotaa jalustalle ja dissata muita.

        "...maskia kohti suurenevista valoista en pidä."
        Et sitten pidä Toyota Hiluxista: http://carplace.uol.com.br/wp-content/uploads/2011/07/toyota-hilux-201200.jpg


      • Kuinkas sattui, olemme jostain samaa mieltä. Viisas ihminen vaan sattuu tietämään tyhmyyden merkit eikä alennu haukkumaan muita. Et taida oikein osata lukea, kokeile uudestaan, josko aukeaisi.


      • Otuksen_ojentaja kirjoitti:

        "Passatiin tehty aika vaatimaton facelift, maskia kohti suurenevista valoista en pidä."
        Passatin malliuudistuksesta on lehdistössä olut juttuja jo toista vuotta ja selväksi on tullut, että koko perusrakenne on täysin uusi. Muutos perusrakenteissa on suurempi kuin Avensis T25:n ja T27:n välillä. Naurettavaa puhua Passatin kohdalla nyt faceliftistä kun yhtään osaa entisestä ei ole kelpuutettu sellaisenaan. Ja jos et pidä jostakin yksityiskohdasta, on pelkästään oma ongelmasi.
        Se, että ulkoinen ilme ei kovin radikaalisti muutu, on useimpien eurooppalaisten valmistajien valitsema politiikka malliuudistusten kohdalla ollut jo kymmeniä vuosia. Tämä on tietoinen kädenojennus entisille merkin omistajille = malli ei vanhene käsiin yhdessä yössä kun uusi tulee markkinoille. Tämä on selkeä vahvuus ja yksi suosion salaisuus Euroopassa. Toista on japsiautojen kohdalla.
        Kaiken edellä mainitunhan varmasti tiesitkin, mutta fanaatikkona tehtäväsi on nostaa Toyotaa jalustalle ja dissata muita.

        Passatissa on todellakin vain kevyt facelift, auton perusrakenne on vuodelta 2006 eli likimain kymmenen vuoden päästä. Nyt sitten tällä faceliftillä VW myynee Passattia neljä tai viisi vuotta eli joskus 2020 tulee ehkä oikeasti uusi malli. Haloo, siis 15 vuotta myydään samaa tavaraa, homma on kuin Kuplan aikoihin, mitään ei oikein tapahdu.

        Toyotan on nyt tuomassa oikeasti paljon uudemman ja ennenkaikkea muotoilullisesti uusia uria aukovan Avensiksen myyntiin, se on oikea uutuus eikä Passatin facelift. Saksalaiset varsinkaan eivät oikein tuo muotoilullisesti mitään merkittävää markkinoille, mutta näinhän se oli jo 70-luvulla, jolloin tuo masentava laatikkotyyli tuli vallalle ja sillä on näköjään menty eteenpäin ja mennään yhä. Muutos on dynaamisuutta, vanhassa pitäytyminen pelkkää vanhoillisuutta.


      • einosetä kirjoitti:

        Passatissa on todellakin vain kevyt facelift, auton perusrakenne on vuodelta 2006 eli likimain kymmenen vuoden päästä. Nyt sitten tällä faceliftillä VW myynee Passattia neljä tai viisi vuotta eli joskus 2020 tulee ehkä oikeasti uusi malli. Haloo, siis 15 vuotta myydään samaa tavaraa, homma on kuin Kuplan aikoihin, mitään ei oikein tapahdu.

        Toyotan on nyt tuomassa oikeasti paljon uudemman ja ennenkaikkea muotoilullisesti uusia uria aukovan Avensiksen myyntiin, se on oikea uutuus eikä Passatin facelift. Saksalaiset varsinkaan eivät oikein tuo muotoilullisesti mitään merkittävää markkinoille, mutta näinhän se oli jo 70-luvulla, jolloin tuo masentava laatikkotyyli tuli vallalle ja sillä on näköjään menty eteenpäin ja mennään yhä. Muutos on dynaamisuutta, vanhassa pitäytyminen pelkkää vanhoillisuutta.

        Muotoiluhan se on monille se tekijä jolla ostopäätös tehdään.
        Naiset ovat siinä hyvä esimerkki.
        Pitäisi vaan katsoa sisälle ja sieltä löytyy vanhaa tekniikkaa.


      • Niin että mitä tarkotat? Avessako se vanha tekniikka muka on? Avessa on tuore muotoilu ja tekniikka nykyaikaista ja kestävää, mites on vaikka Volkkarissa tai Fordissa, Opelia ei ehkä kannata edes mainita...


      • einosetä kirjoitti:

        Passatissa on todellakin vain kevyt facelift, auton perusrakenne on vuodelta 2006 eli likimain kymmenen vuoden päästä. Nyt sitten tällä faceliftillä VW myynee Passattia neljä tai viisi vuotta eli joskus 2020 tulee ehkä oikeasti uusi malli. Haloo, siis 15 vuotta myydään samaa tavaraa, homma on kuin Kuplan aikoihin, mitään ei oikein tapahdu.

        Toyotan on nyt tuomassa oikeasti paljon uudemman ja ennenkaikkea muotoilullisesti uusia uria aukovan Avensiksen myyntiin, se on oikea uutuus eikä Passatin facelift. Saksalaiset varsinkaan eivät oikein tuo muotoilullisesti mitään merkittävää markkinoille, mutta näinhän se oli jo 70-luvulla, jolloin tuo masentava laatikkotyyli tuli vallalle ja sillä on näköjään menty eteenpäin ja mennään yhä. Muutos on dynaamisuutta, vanhassa pitäytyminen pelkkää vanhoillisuutta.

        Naurettavan helppoa on kumota faktoilla tämän einosetä-teron houreet. Mikään tämän peelon väitteistä ei pidä paikkaansa. Riittää, jos osaa, kun lukee Passatin historian wikipediasta:
        http://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat
        http://www.autowiki.fi/index.php/Volkswagen_Passat_B8
        Sen sijaan Avensiksen MC-perusrakenne (platform) on peräisin vuodelta 2001 ja hieman päivitetty New MC vuodelta 2005. Kyse on siis autoevoluutiossa aataminaikaisesta perusrakenteesta jolla mennään Avensiksen loppuun saakka. Ilmankos malli on jäänyt altavastaajaksi joka ikisessä vertailussa eurooppalaisiin kilpailijoihinsa nähden. Pintapeltejä voidaan taivutella mielin määrin eri muotoihin tyhmän ostajan hämäämiseksi, mutta se ei tee Toyotasta sen uudempaa. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Toyota_MC_platform#Applications_2
        Toyotalla vasta modulaarinen TNGA-arkkitehtuuri voi tuoda muutosta nykyisiin perusrakenteisiin. http://www.autoexpress.co.uk/toyota/66427/toyota-use-new-tnga-platform
        Volkswagen-konsernilla modulaarinen MQB-arkkitehtuuri on ollut käytössä jo muutaman vuoden. Nykyinen Golf, uusi Passat ja muutama muu konsernimalli edustaa tätä viimeisintä rakennetta, jossa käytännössä kaikki komponentit ovat uutta. http://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform
        Mutta jatkakaa toki tyylillenne uskollisena suomi24:n lukijakunnan viihdyttämistä keksityillä jutuillanne. Valistuneimpia heistä ette kuitenkaan pysty sumuttamaan.


    • Otuksen linja on kehua japsia ihan vaan sen takia että saa keskustelua aikaiseksi.
      Japsin ostaminen on euroopan taloutta ajatellenkin tyhmintä mitä ostaja voi tehdä.
      Ostamiseen kehottaminenkin on maanpetokseen verrattavissa oleva asia.

      • Kummallista etten ole aloittanut yhtäkään keskustelua täällä?


      • Nyt et muista että ostamalla JAPANILAISEN AUTON on sama kuin ostaa EUROOPPALAISEN AUTON, niitä autoja kun tekevät, eurooppalaiset.
        Muutamaa automallia lukuunottamatta käytännössä kaikki japsit tehdään täällä juuroopassa


    • "Japsin ostaminen on euroopan taloutta ajatellenkin tyhmintä mitä ostaja voi tehdä."

      Paitsi että Avensikset valmistetaan Isossa-Britanniassa, monet VW:n tuotteet sitä vastoin eivät ole Euroopassa valmistettuja.

      Opelin; VW:n tai minkä tahansa ranskalaisen / italialaisen merkin ostaminen on omalle henkilökohtaiselle taloudelle aina pirun huono juttu jos autoa aikoo pitää vielä takuuajan jälkeenkin, kalliita korjauksia saa tehdä kaiken aikaa kun esimerkiksi TSI moottori sanoo sopimuksensa irti ennen aikojaan.

    • Mielipiteen kirjoittaminen on helppoa. Sen kun pistää vaan sanoja peräkkäin.
      Olisi hyvä myös miettiä mitä oikeasti tarkoittaa kirjoittamallaan.
      Mitä on japsiautojen valmistus euroopassa ? Se on kokoonpanotyötä joka on murto-osa auton kustannuksesta ja hinnasta.
      Liiketoiminnan tulos menee japsiautoista japaniin eikä ole eurooppalaista hyvinvointia kasvattamassa.
      Japsiauton ostaminen kurjistaa omaa autoteollisuutta ja talouselämää.
      Japsiauton ostamiseen käytetty raha on poissa meidän kaikkien taskusta.

      • Hienoa Jim, joku voisi luulla että käyt töissä kun kirjoitit sekavia kuvitelmiasi vasta nyt.


      • Mitenkähän se Saksalaisen autoteollisuuden tukeminen on etua meille Suomalaisille?
        Tarkoitatko sitä että Saksalaispankit voi taas antaa lainoja roskavaltioille jotta me muut eurooppalaiset maksetaan sekin lysti.

        Näkyykö Suomen kauppataseessa Saksalaiset autot jotenkin paremmin kuin Britanniasta laivatut autot?


    • Outo-otus elää jossain kuplassa missä eivät normaalit fysiikan ja talouden lainalaisuudet toimi.
      Meidän jokaisen ostokäyttäytymisellä on merkitystä.

      • JimTonic jatkaa lapsellista nimimerkkien vääntelyä ja elää itse siellä kuplassa. Porvaripuolueen ministerikö se siellä? Mitenkäs EU ja Kreikan tukeminen meni, sinun mielestäsi varmaan voitettiin miljardeja?


    • Kuten aiemminkin on ollut jo puhetta niin mielipiteitä saa ja tuleekin esittää mutta niillä ei talouden perusasioita muuteta.
      Vain oman talousalueen tukeminen vaikuttaa positiivisesti omaankin talouden kehitykseen.

      • Jaksatkohan kauan vielä lässyttää samaa soopaa? Mitä jos hyväksyisit sen että sinun päällesi aivan liian monimuotoisista ja useista syistä on aivan sama mistä suomalaiset tällä hetkellä ostavat muutamat tuhannet autonsa vuodessa ja painuisit trollaamaan jonkin muun automerkin palstalle välillä.


    • Eihän suomen automyynti määrällisesti ole iso koko maailman mittakaavassa mutta suomen osalta se on 100%.
      Muutama tuhat autoa on suomen bruttokansantuotteesta iso osuus ja sillä on merkitystä suomen hyvinvointiin.
      Älkää hyvät ihmiset lahjoittako sitä japseille.

    • Edellinen malli on parempi ja luotettavampi.

    • "Älkää hyvät ihmiset lahjoittako sitä japseille."

      Minä lahjoitan sen sille joka tekee luotettavimpia autoja, eli siis tällä hetkellä japseille. En ala ostamaan paskaa vain siksi että se on eurooppalaista tai suomalaista.

      Oikeasti minkä tahansa auton ostaminen Suomesta on isänmaallinen teko, onhan auton hinnasta täällä Suomessa merkittävä osa valtiolle tilitettävää autoveroa. Samalla työllistät suomalaista autokauppiasta.

      Toki kieltämättä voidaan sanoa että saksalaisen / eurooppalaisen auton ostaminen on isänmaallinen teko siinä mielessä, että tulet vuosien saatossa tarjoamaan huomattavasti enemmän töitä autokorjaamoille kuin jos ostaisit japsin.

      • Siihen mitään lisämättä ja muuttamatta-


    • Lyhytnäköinen ja hätiköity kommentti. Suomalainen eikä eurooppalainen valmistaja kiitä tuosta asenteesta. Mitähän siitä seuraisi jos kaikki ajattelisivat samalla tavalla. Työtä ei olisi kuin Toyota-kauppiaille ja sitähän me kaikki emme voi tehdä, eli myydä japseja toisillemme.

      • Hyvä, sehän jo todettiin että suuri osa tojoista on valmistettu euroopassa ja ei ole väliä meneekö tuotot Dubaihin vain Japaniin.


      • JimCarrey kirjoitti:

        Hyvä, sehän jo todettiin että suuri osa tojoista on valmistettu euroopassa ja ei ole väliä meneekö tuotot Dubaihin vain Japaniin.

        Sillä ei todellakaan ole suurta merkitystä meneekö tuotot Dubaihin vai Japaniin, mutta sillä on että ne jätetään eurooppaan johon suomikin kuuluu.
        Japseihin älkää rahojanne laittako.


      • JimTonic kirjoitti:

        Sillä ei todellakaan ole suurta merkitystä meneekö tuotot Dubaihin vai Japaniin, mutta sillä on että ne jätetään eurooppaan johon suomikin kuuluu.
        Japseihin älkää rahojanne laittako.

        Jos kaikki Euroopan ulkopuolella ajattelisivat kuten sinä ja ostaisivat paikallista rihkamaa olisivat laadukkaatkin eurooppalaiset laajamittaista vientiä harjoittavat firmat konkurssissa alta aikayksikön. Huonoa ei tule ostaa vain siksi että se on kotimaista tai eurooppalaista, hyvästä puolestaan voi maksaa vähän ylimääräistäkin jos se on Suomessa tai EU-alueella tuotettu.


      • asdasdasdasd kirjoitti:

        Jos kaikki Euroopan ulkopuolella ajattelisivat kuten sinä ja ostaisivat paikallista rihkamaa olisivat laadukkaatkin eurooppalaiset laajamittaista vientiä harjoittavat firmat konkurssissa alta aikayksikön. Huonoa ei tule ostaa vain siksi että se on kotimaista tai eurooppalaista, hyvästä puolestaan voi maksaa vähän ylimääräistäkin jos se on Suomessa tai EU-alueella tuotettu.

        Juuri näin kuomaseni.
        Pidetään me huolta että suomalaiset ja eurooppalaiset tuotteet käyvät kaupaksi muualla, sitä tekevät myös japanilaiset.
        Omaa talouttamme tuemme parhaiten suosimalla oman talousalueen tuotteita joka tapahtuu esimerkillisen hyvin esimerkiksi välttämällä japanilaisten autojen ostoa.
        Jokainen eurooppaan ostettu japanilainen auto on meidän hyvinvoinnistamme pois.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisa tahtoo Mikon kanssa yhteisen lapsen

      On kuitenkin kiire sillä sairaus voi paheta ja se kaataisi vauvahaaveet: "Lentoemäntänä työskentelevä mediapersoona Maisa Torppa, 29, kertoo tuoreess
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      12697
    2. Maisuliini vongannut vieraalta mieheltä

      Käsi pystyyn kenelle tuli yllärinä: https://www.seiska.fi/Uutiset/Maisa-Torppa-taas-suhdeskandaalissa-Yritti-iskea-kaasonsa-miehen-ystavat-hylkasivat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      300
      6029
    3. Jättiselvitys: He saivat 100 000 euroa Business Finland tukea

      Jättiselvitys Business Finlandin koronatuista: he saivat 100 000 euroa, yli tuhat peruutti hakemuksensa https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007660
      Maailman menoa
      89
      4682
    4. Turun seudulla löydetty ensimmäiset uudelleen koronaan sairastuneet

      Taitaa rokotukset mennä hukkaan, kun ei tulekaan immuniteettiä. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/5039e73d-b54b-4edd-a962-a3c841d846d7
      Maailman menoa
      97
      3354
    5. Onkobmaisasta rikostutkinta päällä?

      Vauva palstalla oli lähipiirin viestit julkaistu mitä siellä täydellisessä pikku perheessä todellisuudessa tapahtuu... Aivan järkyttävää tekstiä jos p
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      2421