Kaveri viiltelee

AvutonAuttaja

Tarviin neuvoja et miten voisin auttaa yhtä hyvää ystävää ku se viiltelee. En oikeesti haluu et se satuttaa itteesä, mut en tiiä mitä sanoa sille. Miten voisin auttaa sitä lopettaa viiltelyn. Ollaa puhuttu siitä pari kertaa ja oon sanonu et sen pitäis lopettaa se mut ei se suostu. Tää asia oikeesti vaivaa mua ja mua sattuu se et se satuttaa itteesä. Se on sit tyttö, mä poika ja molemmat 18v.

9

57

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ammattiapua

      Hanki ammattiapua!!!! Ootko puhunu jo ystäväsi vanhemmille? Tsemppiä! :)

    • AvutonAuttaja

      Tää ystävä ainaki käy terapiassa mut en tiiä mistä "aiheesta". Sen porukat taitaa tietää, mut ne taitaa luulla et se on lopettanu. Sen poikaystävä ainaki tietää siitä.

      Lisäyksenä vielä, se on yrittäny itsemurhaa. En kestäis jos se tekis ittellee jotai peruuttamatonta :(

    • eipä tossa paljoa ole tehtävissä, kaverin pitää ite ymmärtää viiltelyn lopettaminen. voit vaa olla tukena. kaikki on siitä itestä kiinni :(

      • AvutonAuttaja

        Joo yritänki olla tukena, mut tuntuu et se ei riitä :(
        Sit ku mä en voi ymmärtää miks kukaa haluais viillellä. Se ei hyödytä mitää. Se sanoo itekki et katuu viiltelyy aina jälkikätee mut sillä hetkellä se tuntuu helpottavalta. Silti ei mun mielestä mikää oikeuta ittensä viiltelyy.


    • PoikaLPR

      Tää tapaus kuulostaa tutulta ootko oikeesti 18v ja ootko lappeenrannasta?

      • AvutonAuttaja

        Ei olla lappeenrannasta, Etelä-Suomesta kyllä.


    • 131313131313131313131313

      Käykö sun kaveris vielä terapiassa? Onko sun kaverillas asiat huonosti, kiusataanko sitä tai jotain?

      • ammattiapua

        Kerro ystävällesi että hän on todella tärkeä sinulle ja muillekin ihmisille. Hänet pitää saada ymmärtämään, miltä teistä tuntuisi jos hän tekisi itsemurhan.


      • AvutonAuttaja

        Käy se terapiassa mut ei sitä kiusata tai mitää. Sillä vaan jotenki tulee masennus kohtauksia ja sit maailma kaatuu niskaa, mut onneks sil on pari hyvää ystävää niiku minä kelle se voi aina tulla puhuu jos alkaa masentaa.

        Me ei hirveesti olla juteltu tästä,ä viiltelystä, koska sain iteki tietää vasta viikko sitte, mut yritän parhaani tukiessani sitä ja kiitti kaikista vastauksista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      3
      1964
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      253
      1663
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      245
      1570
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1534
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1398
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      17
      1250
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1187
    8. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1172
    9. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1163
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      34
      987
    Aihe