Heippa
Matkustan lapsieni (tyttö 12v., poika 10v.) kanssa lomalle Playa del Inglesiin viikolla 11. Emme hae aurinkorannoilla makoilua, eikä suomalaiseen lomatunnelmaakaan ole tarvetta, vaan ihan haluaisimme hengailla ja tutkailla elämää olevassa ympäristössä. Vuosien takainen kokemukseni Alanyasta saa minut nyt kuitenkin kyselemään, kuinka täällä mahdetaan suhtautua yksin lapsineen matkustavaan naiseen?
Lisäksi toivoisin kantaa/tietoa seuraaviin:
- Millainen on paikan yleinen ilmapiiri sekä asenne englanninkielellä asiointiin?
- Kuinka selkeästi kadut yms. on merkitty?
- Löytyykö paikallisia leipomoita ja voisiko jotakin suositella erityisesti?
Kyselee aurinkoisesti
Kellohelmainen äiti-ihminen
94
595
Vastaukset
- Kysyjälle
Et ole Turkissa ja voit olla aivan rauhassa samalla tavalla kun Suomessakin. Voit aivan hyvin asioida englannin kielellä ja ymmärtävät varsin hyvin asiakaspalvelussa. Kadut ovat vähän sekaisen oloisia, mutta ajelkaa halvoilla ja rehellisillä takseilla vaan surutta paikasta toiseen. Leimomoista ei ole tietoa, mutta kaupoissa on valikoimaa.
Kun lapset ovat jo noin isoja ja englanti hallussa kannattaa mennä kansainvälisille retkille niinkuin mekin, kun oltiin lasten kanssa pari kertaa Inglesissä. Esim. sukellusveneretki, krokotiili ja papukaijat, luolaretki ym. Delfiiniretkelle ei kannata mennä kun mahdollisimman pienellä tuulella. Ne menee avomerelle ja monet joutuvat kärsimään huonoa oloa. Menkää päiväretkelle bussilla Puerto Ricoon ja jos väsyttää illalla voi tulla taksilla pois, maksaa n. 28 €. Rannalla saattaa tuulla ja Puerto Ricossa on suojaisempaa. Tässä on esimerkkejä meidän touhuista. Seuraavalla reissulla voi mennä Teneriffalle, jossa on myös käyty.- Sunsmile
Kiitos! Pelastit juuri lomafiilikseni. Näitä sivuja seuratessa meinaan hetken jo ajattelin, että mihin nyt on tullut matka ostettua. Kummallista sättimistä ja tylyttämistä. Vinkit jo nappasin ylös ja ehkä löydän leipomon (olen hillitön leivonnaisten perään), jota voin loman jälkeen täällä suositella.
Mukavaa kevättä sinulle!
- jooooon
Voitte ihan hyvillä mielin lähteä ,ei ongelmia näiden asioiden kanssa kuten Turkissa,
Hyvää matkaa!- Sunsmile
Kiitos asiallisesta vastauksesta kysymykseeni. Arvostan sitä todella. Oli nimittäin aika hämmentävää, kun eräs neropatti ilmoitti, että koska en ole seksuaalivähemmistön edustaja, ei helmoistani kukaan ole kiinnostunut, heh heh. Mutta lapsistani pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus, kun heidät moiseen porttolaan raahaan...
Valolla ja Ilolla
- Lomailuhaaveesi
huomioiden suosittelen mitä lämpimimmin vaihtamaan kohdetta.
- äöoii
San Fernandon puolelta ja vuoristosta löytyy paikallisuutta, Ingles on tarkoitettu turisteille!
- kuitennii
Uskoisin kohteen olevan sopiva. Ei kannata uskoa "lomailuhaaveesi"-juttuja.
Bussikaan ei ole huono vaihtoehto pitemmälle mennessä. On edullista matkaa.
Ja näin se on että muualla on paikallista, hotellilla helppoa! - Sunsmile
Heippa
Bussi kuulostaa juuri hyvältä ja käsittääkseni verkostokin on hyvä. Ja hotelli ei ole meille todellakaan muuta kuin tukikohta nukkumiseen.
Jos sinun pitäisi suositella jotain katseltavaa kaltaisellemme kokoonpanolle Kanarialla, mitä suosittelisit? - kuitenni-Toluca
Lienet jo pian lähdössä, tai lähtenyt jo?
Kävelkää reppueväiden kanssa vuorille niiden moottoritien ali vievien tunneleiden (sadeaikojen vesiputket) kautta. toiselta puolelta löytyy polunalkuja, jotka vievät korkeallekkin vuorille. On ihan hyvä päiväretki luontoon. Kiertäkää koko dyynialue rantaa myöten juomapullojen kanssa, ja syökää jommassakummassa päässä rantakuppilassa.
Ajakaa papukaijapuistoon bussilla. kannattaa lähteä aamulla varhain, ja tulla iltapäivällä kämpälle palautumaan. Bussipysäkeillä, ja ainakin Playa del Inglesin pääpysäkillä (siellä San Agustinin puoleisessa päässä Inglesiä) löytyy aikatauluja. Ja edelleen lisää bussimatkoja vaikka Santa Luciaan muumioita katsomaan, tai Fatagaan/ San Bartolome de Tirajanaan viettämään vuoristokylän päivä, tai rannalle Playa de Amadoresiin/ Puerto Ricoon.Moganin kylä ja ranta, Puerto de Mogan ovat ihan käymisen arvoisia.
Toisella puolen saarta on Agaete ja lähialueet, mutta vaatii yöpymisen, tai ainakin auton vuokrauksen. Miksei Las Palmaskin, jos jaksaa kaupunkia rampata.
Korkein paikka on Rogue Nublo saarella, ja sen takana on monta paikkaa, käytössä olevat luola-asumukset mukaan lukien. Aikaa menee paljon kaiken näkemiseen. Olen itse käynyt kymmeniä kertoja, ja jos aikoo vähän lomaillakkin, ei kaikkea voi ehtiä
kiertää.
Ihan on hyvä olla vain jossain männikössä eväitä mutustellen-männyt kasvavat siellä sisämaassa pääasiassa. San Fernandossa on Fatagan tien vasemmalla puolella olevalla alueella pieni kuppila, jossa käyn aina vähän istuskelemassa, mutta nimeä en ole koskaan pannut mieleeni. On siinä ulkonakin jokunen pieni päytä.
Valinnan vaikeus se tulee, jos ei ole pitkää aikaa saarella. - sunsmile
Tulipa mahtavasti tietoa,kiitos!Varsinkin nuo polut alkoivat kiinnostaa kovasti.ja vielä semmoinen kysymys koskien kilpikonna. Mahtaakohan niitä tavata missään Inglesissä?merellä tietysti,mutta onkohan jossakin noista puistoista ao.otuksia...
- goprohero3black
Palmitos Parkista löytyy ainakin, ja vieläpä todella mukava puisto muutenkin, delfiinit linnut ym. Kannattaa käydä.
- Dolo
Cafe de Paris, Inglesin keskustassa,tarjoilee suussasulavia leivonnaisia ja jäätelöannoksia!
Hauskaa lomaa lasten kanssa!
Ingles on kiva paikka lomailla, tämä palsta on vain mennyt ihan tärviölle. - iiiiia
Et tosiaankaan ole Turkissa ja jos turistiripulin haluat saada , kuten Turkissa
yleensä on tapana, niin Inglesissä se on itse hankkimalla hankittava. - Sunsmile
Ok. Ensiviikolla lennetään ja saadaan kokea varmasti ainakin osa tuosta kaikesta kertomastanne mukavasta ajanvietteestä. Ja ihana ekstra tuo kahvila vinkki! Ja taatusti käyn tänne tervehdyksetkin reissun jälkeen naputtelemassa.Lämpimästi vielä kiitokset teille kaikille!
Valolla ja Ilolla Sunsmile - Hienoa
Onpa mukava lukea tällä palstalla positiivistakin keskustelua.Hienoa ihmiset ,osataanhan me olla ystävällisiä,kun vain halutaan.Ja teille Sunsmilen perhe todella mukavaa lomaa,nauttikaa auringosta ja lämmöstä.
- Jumpo
Dolo kirjoitti:
Cafe de Paris, Inglesin keskustassa,tarjoilee suussasulavia leivonnaisia ja jäätelöannoksia!
Hauskaa lomaa lasten kanssa!
Ingles on kiva paikka lomailla, tämä palsta on vain mennyt ihan tärviölle.Se kahvila on ihan Yumbo homo-ostarin sisäänkäynnin luona. Hyvät leivokset ja päiväsaikaan uskaltaa mennä lapsienkin kanssa.
- cafe
Cafe de Paris löytyy myös italiakadulta.
- Toluca
cafe kirjoitti:
Cafe de Paris löytyy myös italiakadulta.
Tämä oli hyvä neuvo; yritin itsekin muistella missä muualla olen nähnyt.
- Koiranpurema
Varo sitten käärmeitä jos pelkissä sandaaleissa liikut. Villikoiralaumakin on melko ikävä vastaantlija syrjäisellä polulla.
- kuitenni-Toluca
Ei muuten ole mitään pelättäviä käärmeitä.
Koiria oli joskus aiemmin, mutta rankkurit on keränneet ne pois. Ellei täti-ihmiset ole tuoneet niitä taas ja jättäneet heitteille villintymään palatessaan kotimaihinsa.
Poluilla niitä ei ollut aiemminkaan, vaan kylien alueella jätteiden kimpussa.
Ihan voi huoletta kulkea miten pitkälle tahansa niitä polkuja. - ddddda
Canarialla ei alunperin pitänyt olla käärmeitä lainkaan , mutta olisiko niitä
sittemmin sinne ilmestynyt , mene ja tiedä.
Pieniä sisiliskon kokoisia liskoja on jonkin verran. - Toluca
ddddda kirjoitti:
Canarialla ei alunperin pitänyt olla käärmeitä lainkaan , mutta olisiko niitä
sittemmin sinne ilmestynyt , mene ja tiedä.
Pieniä sisiliskon kokoisia liskoja on jonkin verran.Siellä on liskolaji nimeltään (suomeksi) afrikkalainen kyläagama. Se on kulkeutunut sinne aikoinaan puulaivojen mukana. Ja oli kasvanut kokoon yli puoli metriä ennen kaupungin laajenemista Maspalomasin tasangolle. On minulla kuvia sellaisesta jossain mapissa.
Nyt niitä ei juuri ole kuin ihan maaseutualueella. Koirat varmaan myös olivat osasyyllinen kannan vähenemiseen rakentamisen ohella. Vaaraton arka otus. Ovat sukua Pohjoia-Amerikassakin olevalle lajille, joita olen viimeksi nähnyt vajaan metrin mittaisia.
- piitto
Hei! Mukavan lomakohteen olette valinneet. Ranta ja dyynit tottakai, Palmitos Park, linja-autolla aamulla matkaan, delfiinit, kotkanäytös ja paljon muuta näkemistä, Holiday World huvipuistoon on vapaa pääsy, liput ostetaan laitekohtaisesti, myös keilauspaikka löytyy sieltä.Minijuna-ajelu, Corona Blanca hotellin kupeessa Cafe de Paris herkkuineen.Mini golf jos kiinnostaa, esim Pariisi kahvilan vieressä tai siellä Green Field suomiaukiolla on hyvät paikat. Oikein hyvää ja muistorikasta lomaa!!!
- Sunsmile
Voi te ihanat ihmiset!
Iloa on nyt kuin ilmapallossa, joten oli jo pakko kaivaa matkalaukut esiin ja aloittaa pakkaaminen. Sinne ne ensimmäiseksi viikkautuivat 50-luvun hillityt naiselliset tyllihameet ja kiilakorot, lierihatun ja käsiveskan seuraan. Genren mukaisia aurinkolaseja, uikkaria, neuletakkia ja villasukkia tietenkään unohtamatta. Ja tietysti mukana on kaikkea käytännöllistä vinkkaamaanne tekemistä silmällä pitäen, kuten paljon parjattu tuulipuku & lenkkarit yhdistelmä, tosin pinkkinä heh heh. Mutta arvatkaa mitä on ihan eniten? Iloista odottavaa lomamieltä!
Valolla ja Ilolla päiviä lähtöön laskien - Järkeäkäteen
Luulen, että tuollaisella vouhkaamisella koko lomasi on kertakaikkiaan pilalla.
Sinulla on aivan liian suuret odotukset jostain ennenkuulumattomasta ja ihmeellisestä. Ihmiset ja elämä ei paljoa kotinurkkiesi olosuhteista eroa siellä eikä täällä...
Tietysti, jos et ole ikinä missään käynyt aikaisemmin, niin pari päivää voi mennäkin uuden ihmettelyssä. Sen jälkeen kakrut alkaa kysellä, että äiti, mitä minä tekisin ja millon me lähetään kotiin täältä.- Sunsmile
Höpsistä pussiin
Älä turhaan kanna huolta vuoksemme, elämä siinä missä matkailukin, on asennekysymys. Eikö? Ja siitä olen kanssasi samaa mieltä, että ihmettelemistä löytyy aina, ihan kotikulmiltakin. Mutta kun kerran mennään, niin mennään sitten satasella.
Minä olen myös lupautunut kirjoittelemaan tänne kokemuksia viimeistään loman jälkeen. Arvostan nimittäin oikeasti sitä tietämystä, jonka olen tämän ketjun kirjoittajien kautta saanut. Mistä tulikin mieleen, että luinka sinä kuvailisit Inglesiä matkakohteena?
Kyselee kiinnostuneena - Järkikäteelle
Kuuleha, minä muistan aina kun ekan kerran, se oli joulukuuta menin vaimoni kanssa täältä Suomesta Fuengirolaan juoksemaan Los Pacosin maratonin -80 luvulla.Illalla oltiin tultu hotelliin ja nukkumaan, mutta kun aamulla lähdettiin vaimon kanssa pamppaloimaan aurongonpaisteessa, oli vihreää ja komeat maisemat. Oli siinä ihmettelemistä kuinka voi muutoma satakilometriä, talvenkeskeltä vaihtua auringon lämmöksi ja vihreydeksi.
- ällikkä
Sunsmile kirjoitti:
Höpsistä pussiin
Älä turhaan kanna huolta vuoksemme, elämä siinä missä matkailukin, on asennekysymys. Eikö? Ja siitä olen kanssasi samaa mieltä, että ihmettelemistä löytyy aina, ihan kotikulmiltakin. Mutta kun kerran mennään, niin mennään sitten satasella.
Minä olen myös lupautunut kirjoittelemaan tänne kokemuksia viimeistään loman jälkeen. Arvostan nimittäin oikeasti sitä tietämystä, jonka olen tämän ketjun kirjoittajien kautta saanut. Mistä tulikin mieleen, että luinka sinä kuvailisit Inglesiä matkakohteena?
Kyselee kiinnostuneenaOlet sinä ihmekokanderi...:)! Asenne kohillaan.
- Sunsmile
Järkikäteelle kirjoitti:
Kuuleha, minä muistan aina kun ekan kerran, se oli joulukuuta menin vaimoni kanssa täältä Suomesta Fuengirolaan juoksemaan Los Pacosin maratonin -80 luvulla.Illalla oltiin tultu hotelliin ja nukkumaan, mutta kun aamulla lähdettiin vaimon kanssa pamppaloimaan aurongonpaisteessa, oli vihreää ja komeat maisemat. Oli siinä ihmettelemistä kuinka voi muutoma satakilometriä, talvenkeskeltä vaihtua auringon lämmöksi ja vihreydeksi.
Heippa
Minä niiiiiiiin voin kuvitella tuon tunteen! Päästä pohjolan kylmästä ja pimeästä suoraan kesään....Mutta semmoinen jäi vielä kiinnostamaan, että oletteko tuon kerran jälkeen palanneet Kanarialle useastikin? Ja jos, niin miksi? Ja erityisesti, kuinka maraton sujui?
Valolla ja Ilolla kyselee - Sunsmile
ällikkä kirjoitti:
Olet sinä ihmekokanderi...:)! Asenne kohillaan.
Heippa
Hauska sana tuo kokanderi, mutta mitä se tarkalleen tarkoittaa??? Meillä täällä Savossa kun on kyllä koussikka ja immeinen voi vaikka istua käköttää, mutta tämän sanan haluan ehdottomasti viljellä puheeseeni.
Ja Ällikkä, sehän on selvää, että kyllä teillä asenne yhtä lailla huumorintajuinen ja mallillaan. Peukut siitä! Ja sitten jos saisin vielä sen parhaan lomamuistonne Kanarialta....
V&I - 1234a
Sunsmile kirjoitti:
Heippa
Hauska sana tuo kokanderi, mutta mitä se tarkalleen tarkoittaa??? Meillä täällä Savossa kun on kyllä koussikka ja immeinen voi vaikka istua käköttää, mutta tämän sanan haluan ehdottomasti viljellä puheeseeni.
Ja Ällikkä, sehän on selvää, että kyllä teillä asenne yhtä lailla huumorintajuinen ja mallillaan. Peukut siitä! Ja sitten jos saisin vielä sen parhaan lomamuistonne Kanarialta....
V&IKoeta viettää lomaakin joku päivä , sillä virikkeitä tuossa ylä puolella on
enemmän , kuin yhteen viikkoon mahtuu.
TV. "Jenni Kokander" tuli taloon ! - Sunsmile
Totta, valinnanvaraa on todella paljon, kiitos kaikkien vinkkaajien! Tämä ketju on positiivisuutensa vuoksi painonsa arvoinen kultaa ainakin kaikille Inglesiin ensikertaa suuntaaville.
Ja lomakin on suhteellinen käsite, joku haluaa ladata akkuja vain olemalla, toinen paljon kokemalla. Minulle maailmalla on aina tärkeämpää on tuo jäljempi, etummaista harrastan sitten kesäisin mökillä laiturinnokassa. Oikeastaan on mielenkiintoista nähdä, että mitä sitä viikossa ehtiikään. Vai pitääkö peräti palata ja paremmalla ajalla.
Sitten vielä Kokander...no, taitaa meissä jotain samaa tosiaan ollakin...ainakaan itselle ironisointi. Ja herkästi helähtävä nauru.
Se on pian let`s mennään!
- aarinkoviäntö
Aivan mahtava keskustelu, aivan mahtava fiilis. Järjestetään porukalla savolaisten immeisten pileet Maspalomaksen hiekkadyynien taakse. Aivan mahtavaa. Valitaan Kanasaarten sutkein savon vientäjä. Aivan mahtavan hyvä idea. Aivan, aivan mahtavaa.
- 4556
Mukava nimi Canarialle tuo Kanasaari .
Kuulostaa kivemmältä , kuin ne joskus kuullut " Grani" ja "Tene" , jotka
vaikuttavat hieman alaikäisten typerältä slangilta. - Sunsmile
Eikö! Vaikka Savossa mahtaillessa kaikki on kyllä mahottoman hyvä ja mahottomat pilleet. Ja Kanarian suora käännös ois varmaan..mahottomat kuturiekkajaiset. Ja allekirjoittanut epäilemättä mahoton akan votkale. Että on se hyvä, kun Kanarialla englannilla pärjää!
V& I
- kakkukahvit
Ihanat leivokset saat ainakin rannalla Cafe Mozartissa tai Jumbossa olevassa Cafe de Parisissa. Lähellä Kaspahia on toinen. Mukavaa lomaa
- Sunsmile
Heippa
Kiitos vinkistä. Tuota Jumbon Parisia onkin jo suositeltu, mutta Mozart lisätään heti listaan.
Valolla ja Ilolla lähtökuopissa jo ruopien - jjuyhhg
Ja muistat sitten käydä riettailemassa niissä kotimaisissa rykimä-aikaräkälöissä !
- MinullaOnUnelma
Ei niissä suomalaissa ravintoloissa mitään vikaa ole. Aina on joku mollaamassa. Saksalaiset käy saksalaisissa ja englantilaiset käy englantilaisissa baareissa. Suomalaisilla ei ole mitään hävettävää omienkaan parissa jos on terve itsetunto. Välillä muiden kansallisuuksien parissa, välillä omien. Minä ainakin tuen ja tunnustan suomalaisuutta myös ulkomailla. Maailma on meidän kaikkien, yhdenvertaisuutta tässä haetaan.
- Sunsmile
Johan pompsautit idealla
Minusta kuule tuo seksin ympärillä riekkajaminen on aika yliarvostettua touhua. Enhän täällä kotoSuomessakaan jokaista vastaantulijaa mittailla kilohinnassa, saatikka turisteja.
Suomibaareista en taas voi sanoa mitään, vielä. Mutta taatusti voin tämän loman jälkeen. Ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan, jos on edes tarvis.
V& I - Kysyjälle
Sunsmile kirjoitti:
Johan pompsautit idealla
Minusta kuule tuo seksin ympärillä riekkajaminen on aika yliarvostettua touhua. Enhän täällä kotoSuomessakaan jokaista vastaantulijaa mittailla kilohinnassa, saatikka turisteja.
Suomibaareista en taas voi sanoa mitään, vielä. Mutta taatusti voin tämän loman jälkeen. Ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan, jos on edes tarvis.
V& ISelvintä on, että käyt itse tutustumassa paikkoihin. Ryysyrantaan ei kannata mennä, koska siellä voi nähdä jonkun juopon. Apilaniityssä, Foxissa, Ässässä, Red Onionissa ja Iskelmäbaarissa et juoppoihin törmää. Saattaa olla kyllä vähän iäkkäämpää porukkaa. Mikäli on lapsenvahtia, voit käydä myös Playa Del Solissakin, jossa on ruotsalaisia ja norskeja. Tulee vähän parempaa musiikkia ja useat osaavat myös englantia melko hyvin. Itsekin olen taas tulossa reilun viikon päästä. Minä olen saanut paljon Suomelta, koulutusta, taloudellista hyvää ym. ja on todella hienoa olla suomalainen maailmalla. Miksi jossain Espanjassa pitäisi hävetä, että on suomalainen? Minäkin olen maksanut todella lujasti veroja, joilla on myös tuettu tätä horjuvaa taloutta.
- Sunsmile
Heippa
Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että yleistäminen toimii kovin harvoissa asioissa. Ja suomalainen haluan minäkin olla aina, senhän voi jokainen tuoda esiin tavallaan, tyylikkäästikin.
Nyt lasketaan jo aikaa starttiin melkein jo tunneissa... - Toluca
Lusikoidaan vaan lisää; luulen, että moni muu ajattelee tavallani, eli EI HÄPEÄ SUOMALAISUUTTA, mutta häpeää monia mokaavia ryyppysuomalaisia, eikä halua olla samaistumassa ja toitottamassa että minäkin olen kuten tuo!
Olen saanut yleensä kohtuullista arvostusta ja kaverieta pitkin maailmaa, mutta kerronpa pari tuntumaa: Panamassa kun kerroin sakuille, mihin olen menossa, sanoivat puolipilkallisesti: no suomalainenhan nyt voi mennä mihin tahansa!
Kanariansaarilla on usein ollut tyyliä. ahaa, suomalinen, minulla sinulle hjyvä tarjous!
Aussissa kun pärjäsin ruipelona pöydillä pullistelussa huutoäänestyksessä desibelimitaten, olin saada turpiin joltain irkulta, joka hävisi kilvan niukasti.
Tai se Laspalmasin eläkeläispari, joka tinki muutenkin tosi halvasta ja erittäin hyvän aterian hintaa ravintolassa! Luultavasti vielä selvinpäin!
Tinkiähän pitää, mutta ei hyvästä ja jo listalla halvasta eteriasta. Ei ateriasta lainkaan! - Sunsmile
Järki puhetta ja oikeaa asennetta, allekirjoitan. Ollaan siis suomalaisia ja matkaillaan maailmalla asiallisesti, niin aina voimme pienen kulman kansaamme kohdistuvista ennakkoasenteista murtaa.
Huomenna olen niiiiiin lämmössä!
V&I - Ryysiss
Kysyjälle kirjoitti:
Selvintä on, että käyt itse tutustumassa paikkoihin. Ryysyrantaan ei kannata mennä, koska siellä voi nähdä jonkun juopon. Apilaniityssä, Foxissa, Ässässä, Red Onionissa ja Iskelmäbaarissa et juoppoihin törmää. Saattaa olla kyllä vähän iäkkäämpää porukkaa. Mikäli on lapsenvahtia, voit käydä myös Playa Del Solissakin, jossa on ruotsalaisia ja norskeja. Tulee vähän parempaa musiikkia ja useat osaavat myös englantia melko hyvin. Itsekin olen taas tulossa reilun viikon päästä. Minä olen saanut paljon Suomelta, koulutusta, taloudellista hyvää ym. ja on todella hienoa olla suomalainen maailmalla. Miksi jossain Espanjassa pitäisi hävetä, että on suomalainen? Minäkin olen maksanut todella lujasti veroja, joilla on myös tuettu tätä horjuvaa taloutta.
"kysyjälle"
Ryysyrantahan on noista luettelemistasi paikoista ehdottomasti paras.
Ei sellaista baaria olekkaan , jossa kaikki istuisivat selvinpäin.
Sitä paitsi milläs se itse baari sitten eläisi ? - haahuilija01
Jep kyllä ryyskä on a-ryhmää, tiukkapipot ja nirppanokat antaa nimen hämätä.
- 2015kanariamatkaaja
Morjes
Mä oon jo koneessa matkalla inglesiin, tavataanko?- Sunsmile
Heippa
Ja ensin, mahtavaa lomaa sinulle! Minä olen työni vuoksi kamalan ennakkoluuloinen sopimaan mitään kenenkään kanssa näkemättä, toivottavasti et pahastu. Mutta jos satut törmäämään kellohameisen naisen, jolla on hillittömät korot ja hymy herkässä, kysäise: "Sunsmile? Jos se olen minä, taatusti tarjoan leivoskahvit!
V&I - OletSuola
Hienoa sunsmile,kellohameinen. Olet piristävä ilopilleri näillä sivuilla. Sinulla on jotain alkukantaista savolaisuutta ja avointa mieltä. Kiva että olet tulossa tänne Inglesiin. Täällä sivuilla on ennen sinun tuloasi ollut liian ryppyotsaista keskustelua tai sitten törkeitä trolleja asiattomuuksineen. Jatka samaan malliin ja ole oma itsesi. Käy Maspalomasin hiekkadyyneillä ja tuuleta nakuna vain hiekka varpaiden alla. Jos olisin paikalla tulisin vastaan vain punainen rusetti pipun ympärillä.
- kuttulankuttu
No, mitähän tähän sanoisi?
Savolainen alkukantaisuus ei kyllä kuulu tähän kategoriaan. Eikä mielipiteeni ole tiukkapipon.
Kahvikutsu on ihan oikeaa TYYLIÄ kylläkin! - Sunsmile
Hello Kanaria, nyt on kellohame ilmassa.
Mutta nakuranta ei ole kyllä mun juttu, ruumassa pakattuna on 50 -luvun tyyliset lahjeuikkarit.
Saapa nähdä bongaako joku todella aurinkoisen hymyn..
V&I - R.Ranta
Sunsmile kirjoitti:
Hello Kanaria, nyt on kellohame ilmassa.
Mutta nakuranta ei ole kyllä mun juttu, ruumassa pakattuna on 50 -luvun tyyliset lahjeuikkarit.
Saapa nähdä bongaako joku todella aurinkoisen hymyn..
V&IKyllä niillä Ryysyrannassa voi käydä !
Jos et ole käynyt Ryysyrannassa , et ole käynyt Inglesissä ! - rantakuranta
R.Ranta kirjoitti:
Kyllä niillä Ryysyrannassa voi käydä !
Jos et ole käynyt Ryysyrannassa , et ole käynyt Inglesissä !TOTTA !
NÄHDÄ RYYSYRANTA JA KUOLLA ! (sammua)
Hyvää matkaa!
- Talviasukki
Kellosilmäinen mummu riehunut Inglesissä. Häiriköi turisteja, ja poliisi korjasi talteen.
Missähän nyt mennäänkään?? Lue paikallisuutiset.- Naapurintäti
Näinkös se uhoaminen loppuikin? Tätä se minun uneni tiesikin.
- Toluca
Niin muuttui tämäkin ketju ymmärtämättömien temmellyskentäksi!
Tähän ei kannata enää asiaa kirjoitella.
- haahuilija01
Se on hyvä kun toluca ymmärtää kaikesta kaiken useassa ketjussa, on se vaan eri fiksu....
- Toluca
Mikäpä siinä, tolucana nauttin tolua aamulla ja tenua illalla. Näin meillä mennään.
Luuletko, että täällä köyhällä muuta iloa olis? - ikäväloppu
Toluca kirjoitti:
Mikäpä siinä, tolucana nauttin tolua aamulla ja tenua illalla. Näin meillä mennään.
Luuletko, että täällä köyhällä muuta iloa olis?Sunsmile vietti siis yönsä paikallisessa putkassa .
Missähän 10 - ja 12 -vuotiaat lapset olivat sillä aikaa.
Heti alussa ounastelin , että tämä ei ole hyvän edeltä. - Kysyjälle
En usko! Ei siellä ketään putkaan viedä.
- putkaan
Kysyjälle kirjoitti:
En usko! Ei siellä ketään putkaan viedä.
Mistä osoitteesta voisi lukea nuo "paikallisuutiset" ?
Nopeapa on ollut kellohelma , mikäli noin kiireesti putkaan kerkesi.
Onhan sekin nähtävyys vesipuistojen ja muiden vastaavien joukossa. - Toluca
Toluca kirjoitti:
Luuletko, että täällä köyhällä muuta iloa olis?En kyllä ole tuon kanssa nillään muulla tavalla tekemisssä, kuin nyt vastatessani.
Joku on aina idiootti matkija.
- vinettosoi
Timon allasbaarissa kelluu kaikennäköistä hyljettä ja ryhävalasta. En tiedä kuka on kuka.
- RR23456
Avenida tirajanakadulla kun kävelee kohti rantaa, noin 500m ennen kadunpäätä oikealla alatasolla on pieni leipomonmyymälä. Uimarannan taksiaukiolla on hyvä jäätelökahvila/kioski. Siinä on usein latino-orkesteri soittamassa. Yksipallotötterö/kuppi maksaa noin 1.5€ . Paljon parempaa jäätelöä, kuin suomessa. Ei ole puolet sokeria, kuten suomi tötteröissä. Saatavana myös keinomakeutettua vanilja ja suklaajäätelöä. Siinä samalla rantakujalla on lähes vierekkäin 2 kiinalaista puffetravintolaa. Aikuisten hinta noin 6,95€ ja lapset noin 4,0€. Kandee pyytää aina PIENI limu/vesi, joka maksaa noin 2,0€. Jos ei mainitse pientä, ne voi tuoda 0,75 litran juoman ja hinta noin 4-5€. Aukion lähellä kujalla on ristorante Roma, jossa esiintyy "oikea" Michael Jacksion pe ja ti iltoina. Esitys alkaa noin 21.30-22.00 välillä. juoman/ruan/jätskin hinnalla voi katsoa. Taksi maksaa päivällä kaupunkialueella (noin 1-3 km) noin 3-5€/kyyti. Jumbo ostarilla on myös muutama hyvä kiina buhvetti ja noin saman hintaisia. Illalla noin klo 21.00-01,00 jumbo ostarilla on pohjakerroksessa ja 2-kerroksessa upeita kabaree esityksiä maailmantähtineen. On Madonnaa ja Leidi Kakkaa ym.. . Ne on sellasii ulkoilmakahviloita, joissa juoman/kahvin/limun/jäätelön hinnalla voi katsoa esityksiä. Siellä on usein myös lapsiperheitä katsomassa. Esitykset yleensä englanniksi. Jumbo ostari on fiksujen älykköjen, taiteilijoitten ja kulttuuri-ihmisten kohtaamispaikka. Siellä en ole koskaan nähnyt mitään järjestyshäiriötä päivisin/iltaisin.Hyvin turvallinen paikka lapsillekkin. Sensijaan Kasbash ja Metro ostareilla näkee usein etenkin viikonloppuisin rähinöitä. Siellä käy paikalliset nuoret koko saarelta bilettämässä viikonloppuisin. En suosittele paikkaa lapsiperheille iltaisin. Lidli löytyy vanhan Nilo ostarin takaa. Kävelette iskelmäbaarin ohi ja kävelysiltaa pitkin pikatien yli Nilo ostarille. Ostarin takana oikealla paistaa Lidlin mainosvalot. Siellä on irtomyynnissä paikallisia imeliä ja suolaisia leivonnaisia ja paljon halvempia kuin pikkukaupoissa. Kandee ostaa viikon ruat kerralla ja ajaa vaikka taxilla hotelliin kassien kaa.
- 7890
"RR23456"
Ne kaparee esitykset , joita minä olen Inglesissä nähnyt ovat olleet miltei
poikkeuksetta naiseksi pukeutuvien miesten esityksiä.
Niitä ei kukaan jaksa kovin monta katsoa .
Siinä ympärillä sitten suomi-turisteja ihmettelemässä , että tuo
on nainen ja tuo on selvästikin mies , eiku nainen , tai mies. Olikohan tuo ohje oikea,tirajanakatua kohti rantaa...Katu lienee Alferces Provicionales,vai ymmärsinkö vikaan.
- Toluca
Sitä minä ihmettelen, että joka paikassa kaikki suomalaiset mainostavat Lidliä!
Playa del Inglesissäkin on monia muita edullisempia isojakin kauppoja, joista monenlaista ostamalla tulee kokonaisuus halvemmaksi kuin Lidlistä.
Sitä en kiellä, etteikö joku erityistarjoustuote olisi halvempaa kuin muissa kaupoissa, mutta juosta nyt jonkun tarjouksen perässä!
Muutamissa pikkukaupoissa on todella edullista ruokatavaraakin.
Kotomaassakin valuu katteet nykyostotyylillä Sakaan, eikä jää omaan yhteiskuntaan pääomaksi.- Pihistetään
Lähdetään lomalle Canarialle ja sitten käytetään aika , kuin koti-Suomessa
juoksemalla tarjousten perässä.
Ostan ruokani aina siitä lähimmästä kaupasta . usein se on hotellin
yhteydessä oleva kauppa ja ravintolassakin ruokailen.
Häviän takuulla ainakin 10€ kahden viikon lomalla , kun en käy taxilla Lidl:ssä. - Loppuuaikanaan
Jokos kellohelmainen äiti-ihminen on kotiutunut Inglesistä ?
Kestikö kunto , Paloiko nahka , hyytyikö hymy ?
- Sunsmile
Heippa
Kotona ollaan jälleen ja nyt vasta onkin hymy herkässä! Viikossa kerkesin paljon, mutta en sentään otsikoihin päässyt, kuten joku epäili. Vaikka olisiko tuokaan haitannut, kun paatuneimmatkin kauppamiehet ja sisäänheittäjät pitivät poikkeuksetta ruotsalaisena, heh heh.
Ja ensiksi. Ihan hillittömin juttu oli niin yksinkertainen, että meren aalloissa pöljäillessämme meitä kohti lähti tulemaan mukavannäköinen nuorimies ja olin kuulkaa ihan varma, että nyt on edessä leivoskahvit, mutta dääm, ei hän sitten sanonut mitään, kahlasi vain aurinkoisesti hymyillen ohi.
Ingles itsessään oli kiva paikka liikkua ja katsella. Esimerkiksi lyhtypylvääseen kiinnitetty etsintäkuulutus kissasta nimeltä Bertido antoi koko lomaviikoksi hauskaa tarkkailtavaa. Aika monta kattia katsastimme. Samoin rantabulevardin taiteilijat esityksineen ja hiekkalinnoineen olivat hauskaa ja halpaa huvia. Varsinaisista turistikohteista kävimme Palmitosparkissa, johon saimme hotellin kautta liput huomattavasti matkatoimistoa ja nettiä edullisemmin. Ja paikalle tietysti paikallisbussilla. Kuusi tuntia siellä vierähti, voin suositella.
Yhtenä päivänä sitten huristelimme Las Palmasiin paikallisbussilla, palelemaan. Mutta kyllä katedraalintornista avautuva maisema oli hetkellisen syväjäädytyksen arvoinen. Myös La Pena baarin ystävällinen baarimikko ansaitsee maininnan, heitteli meinaan heti aamutuimaan tyylikkäästi pulloja, loi kahvinpintaan tyylikkään viljantähkän ja piirsi vielä kartan paikaliseen leluliikkeeseen. Suosittelut ja sata pistettä tötterötukalle.
Ja lopuksi yöelämä.. Kasbahiin yritin satutella, mutta syömiseksi se meni koko reissu. Minä kun en meinaan laulele lasikantisista. Elchuletonissa palvelu pelasi ja darlinginkin lopettivat, kun kauniisti pyysin.Täyden mahan kanssa oli sitten niiiiiin ihana kömpiä takaisin nukkumaan.
Ja cafe Paris oli kyllä jokaisen kehutun veroinen! Tilasipa sitten jäätelöannoksen tai leivosta. (joista ehkä paras oli appelsiinijuustokakku) Suomipaikoista näin vain Apilaniityn ja senkin päiväaikaan, joten niiden tarjontaan en voi kantaa ottaa, vaikka niin lupailin. Ei vaan tuntunut viikossa olevan aikaa tai tarvetta suomalaisuuden perän. Sen verran kuitenkin Palmasin bussissa kanssamatkaajien kuulin puhuvan, että päivittelivät jonkun saaneen Kuparipannusta edellisenä päivänä mahataudin. Harmillista, jos joku todella on sairastanut tai toisaalta, jos huhu on perätön. Puheita puheita, kuka niistä tietää.
Niin, meinasin ihan unohtaa: tuliaiset. Kunnostauduin sitten hankkimaan viuhkoja. On pitsisiä, saarin kuvitettuja, puisia.. ja kaikkia on tietysti huiskuteltu pitkin katua Kanarian auringon alla.
Joo, tässäpä tällainen pikainen viestitys. Kirjoitellaan!
Valolla ja Ilolla- Malagueno
Voihan vinetto! Jos sulla ei ole miestä, niin voin suositella itteäni seuraavalle reissulle. Oot ihan mun makuuni!
- 634489
Entä miten ne putkareissut ?
- Sunsmile
634489 kirjoitti:
Entä miten ne putkareissut ?
Älämölöä
Virkavaltaa näin Inglesissä tasan kahdesti, kun ajelivat tummansinisillä autoillaan pitkin rantabulevardia. Niin, ja vartijalta kysyn reittiohjetta Las Palmasin ostoskeskuksessa.
Voihan tietysti olla, että rähinää nauttineet turistit, joilla on sokat pois polvista, tarvitsevat ao. ammattiryhmien palveluja, mutta niinpä ne tarvitsevat täälläkin kulmakuppilan daamit ja herrat. Joka tapauksessa Ingles oli rauhallinen ja sopuisa lomakohde, jossa kiinaruusut kävivät juuri kukkimaan. Mistä tulikin mieleen, että aika harvoin täällä voi niin aistikkaissa oloissa rentunruusut öitään pötköstellä.
Valolla ja Ilolla - Sunsmile
Malagueno kirjoitti:
Voihan vinetto! Jos sulla ei ole miestä, niin voin suositella itteäni seuraavalle reissulle. Oot ihan mun makuuni!
Heippa
Kiitos kohteliaisuudesta. Varattu olen, puolisoni ei vain ole ulkomaanmatkailijoita. Se ei ole kuitenkaan koskaan ollut mikään este minun ja lasten matkailulle. Ja tyttöporukallakin matkustaneena voin todeta, että on aika vapauttavaa, kun ei tarvitse panostaa päivääkään lomastaan veikistelyyn punkan täyttämisen näkökulmasta...Pidän kuitenkin sinulle isosti peukkuja, että se oikea reissuseura kohdallesi pian napsahtaa
Itse olen alkanut pähkäillä, että olisi aika tyylikästä toteuttaa sellainen "seuramatka", jolla lähtökohtaisesti olisi Kanariaa liiemmin tuntemattomia keltanokkia ja oppaina vuosien kokemuksella koulittuja konkareita.. Tavallaan etukäteen suunniteltu ja ryhmäopastuksena toteutettu fiilispohjainen seikkailu... Hih, sehän olisi tavallaan paluuta "keihäsmatkailun" juurille...Tätäpä pitää ihan alkaa miettiä..
Valolla ja ilolla - gghdhdj
Sunsmile kirjoitti:
Heippa
Kiitos kohteliaisuudesta. Varattu olen, puolisoni ei vain ole ulkomaanmatkailijoita. Se ei ole kuitenkaan koskaan ollut mikään este minun ja lasten matkailulle. Ja tyttöporukallakin matkustaneena voin todeta, että on aika vapauttavaa, kun ei tarvitse panostaa päivääkään lomastaan veikistelyyn punkan täyttämisen näkökulmasta...Pidän kuitenkin sinulle isosti peukkuja, että se oikea reissuseura kohdallesi pian napsahtaa
Itse olen alkanut pähkäillä, että olisi aika tyylikästä toteuttaa sellainen "seuramatka", jolla lähtökohtaisesti olisi Kanariaa liiemmin tuntemattomia keltanokkia ja oppaina vuosien kokemuksella koulittuja konkareita.. Tavallaan etukäteen suunniteltu ja ryhmäopastuksena toteutettu fiilispohjainen seikkailu... Hih, sehän olisi tavallaan paluuta "keihäsmatkailun" juurille...Tätäpä pitää ihan alkaa miettiä..
Valolla ja ilollaMieti vain !
Itselläni on kokemuksia lomamatkoiltani , että nuo vanhat kävijät ovat
varsinaisia ilon pilaajia , kun joka asiaa pitää olla neuvomassa ja opastamassa.
Kysyn oppaalta , jos apua tarvitsen , en Ryysyrannasta. - Vanhakävijä
gghdhdj kirjoitti:
Mieti vain !
varsinaisia ilon pilaajia , kun joka asiaa pitää olla neuvomassa ja opastamassa.
Kysyn oppaalta , jos apua tarvitsen , en Ryysyrannasta.vanhat kävijät ovat varsinaisia ilon pilaajia , kun joka asiaa pitää olla neuvomassa ja opastamassa.
Kerro lisää, miten he pilasivat ilosi neuvomalla ja opastamalla, jotta lopetan vastaamisen kysyjille. Vanhakävijä kirjoitti:
vanhat kävijät ovat varsinaisia ilon pilaajia , kun joka asiaa pitää olla neuvomassa ja opastamassa.
Kerro lisää, miten he pilasivat ilosi neuvomalla ja opastamalla, jotta lopetan vastaamisen kysyjille.JOTKUT vanhat kävijät....
- 9655
gghdhdj kirjoitti:
Mieti vain !
Kysyn oppaalta , jos apua tarvitsen , en Ryysyrannasta.Samat sanat nimimerkki "gghdhdj" .
On paljon mukavampi tutustua uusiin kohteisiin aivan omin päin ja
yllättyä niistä omin silmin..
Riittää , kun opas kertoo kohteen nimen ja osoitteen, jotta lopun voi tehdä itse.
Nämä "Vanhat kävijät" oluelta tuoksahtavine neuvoineen ovat kiinnostuneita
sittä , että vuokraatko auton ?
"Tulen kyllä mielelläni takapenkille oppaaksi". 9655 kirjoitti:
Samat sanat nimimerkki "gghdhdj" .
On paljon mukavampi tutustua uusiin kohteisiin aivan omin päin ja
yllättyä niistä omin silmin..
Riittää , kun opas kertoo kohteen nimen ja osoitteen, jotta lopun voi tehdä itse.
Nämä "Vanhat kävijät" oluelta tuoksahtavine neuvoineen ovat kiinnostuneita
sittä , että vuokraatko auton ?
"Tulen kyllä mielelläni takapenkille oppaaksi".Aina silloin tällöin turvaudutaan joukkoon ,jotka lienevät juurikin "vanhoja kävijöitä".Neuvot ja perustiedot kyllä kelpaavat.Monasti oudossa kohteessa aikaa (kallista)kuluu epäoleelliseen,joka ilmenee vasta kun aikaa on käytetty.Ennakkotiedot auttavat kyllä varsin usein,en lähtisi tyrmäämään niitä,tuoksuivatko ne oluelta sitten enemmän kuin kysyjällä taiko ei.
- 9655
donluis kirjoitti:
Aina silloin tällöin turvaudutaan joukkoon ,jotka lienevät juurikin "vanhoja kävijöitä".Neuvot ja perustiedot kyllä kelpaavat.Monasti oudossa kohteessa aikaa (kallista)kuluu epäoleelliseen,joka ilmenee vasta kun aikaa on käytetty.Ennakkotiedot auttavat kyllä varsin usein,en lähtisi tyrmäämään niitä,tuoksuivatko ne oluelta sitten enemmän kuin kysyjällä taiko ei.
donluis .
Yhteisymmärrys on kai saavutettu.
Siirryttäneen esityslistalla seuraavaan asiaan.
9655.
- Sunsmile
Hups, ei ollut tarkoitus sohia
On aina yhtä kummallista, että vanhat kävijät luokitellaan yhteen ja saman päihtyneiden öykkärien laatikkoon. Olisinko minäkin sellainen, jos Ingelissä kävisin vaikka kolme kertaa??
Minun alkuperäinen ajatukseni oli koota yhteen iloisia ihmisiä, jotka ovat olleet tai menossa lomalle Kanarian aurinkoon. Ja eihän kokoontumisen itsensä tarvitse todellakaan Kanarialla tapahtua, yhtä lailla ajatuksia voisi vaihtaa vaikka Kalajoen hiekkasärkillä. Oleellista olisi vaan löytää näitä ihmisiä. Kokoontumisajot, sehän se taitaisi olla oikea termi? Ja minäkin pidän eniten omatoimimatkailusta, mutta ilman tämän sivuston tärppejä olisimme jäänee paljosta paitsi.
Mtta. Ensi kevääseen on vielä paljon aikaa ajatella...- 964446
Kolmannen käyntikerran jälkeen et enää tunnistaisi omaa tilaasi .
Ryhtyisit suomi24 sivustoilla nimittelemään muita suomi-turisteja
tuulipukujuopoiksi ja itseäsi nimellä Canario.
Lohduttaisit kolkuttavaa omaatuntoasi kauhistelemalla muiden suomalaisten
runsasta alkoholin käyttöä. - Sunsmile
964446 kirjoitti:
Kolmannen käyntikerran jälkeen et enää tunnistaisi omaa tilaasi .
Ryhtyisit suomi24 sivustoilla nimittelemään muita suomi-turisteja
tuulipukujuopoiksi ja itseäsi nimellä Canario.
Lohduttaisit kolkuttavaa omaatuntoasi kauhistelemalla muiden suomalaisten
runsasta alkoholin käyttöä.Kammottavaa , tuota en halua !
- Sunsmile
Sunsmile kirjoitti:
Kammottavaa , tuota en halua !
Mielenkiintoista...
Kukahan tuon ylemmän on vastannut ja miten...Minä se en nimittäin ollut, kun en edes ollut koneen lähettyvilläkään eilen. Pitänee kysyä modelta.
Ja itse kommentista sen verran, että tämän ikäisen ihmisen pitää jo itsensä sen verran tuntea, ettei lähde ihan kaikkeen hömpötykseen ja pillitykseen mukaan. Mutta minua saisi kyllä tuulipuvun sijaan mollata jo nyt vuosikymmeniä sitten vanhentuneesta tyylistäni, joka pysyy maasta ja mantereesta riippumatta.
Valolla ja Ilolla - Toluca
Sunsmile kirjoitti:
Mielenkiintoista...
Kukahan tuon ylemmän on vastannut ja miten...Minä se en nimittäin ollut, kun en edes ollut koneen lähettyvilläkään eilen. Pitänee kysyä modelta.
Ja itse kommentista sen verran, että tämän ikäisen ihmisen pitää jo itsensä sen verran tuntea, ettei lähde ihan kaikkeen hömpötykseen ja pillitykseen mukaan. Mutta minua saisi kyllä tuulipuvun sijaan mollata jo nyt vuosikymmeniä sitten vanhentuneesta tyylistäni, joka pysyy maasta ja mantereesta riippumatta.
Valolla ja IlollaNäin se joku saa toisella koneella tällä foorumilla kopsattua nimimerkit ohi järjestelmän.
Ja se joku non vakiovinoilija. Ehkä se vielä saadaan satimeen, ja siistiintyy nämä palstat. - Sunsmile
Toluca kirjoitti:
Näin se joku saa toisella koneella tällä foorumilla kopsattua nimimerkit ohi järjestelmän.
Ja se joku non vakiovinoilija. Ehkä se vielä saadaan satimeen, ja siistiintyy nämä palstat.Heippa
Jaahas, pitääpä vinkata haasteesta sähköisenmaailman seikkailijoille, josko vaikka sattuisivat tuoreelle jäljelle. Ihmeellistä, että pitää pöljäillä toisen nimimerkin päälle. Ja Kiitos sinulle asian valottamisesta.
Mutta toisaalta, ehkä se joku tarvitsekin elämäänsä kovasti paljon aurinkoista hymyä..
Valoisasti
- tulevaopastinko
Hmmm....... ;)
https://www.youtube.com/watch?v=IfExKJ_RlO0- Sunsmile
Ou jee!!
Musiikillista aurinkoasennetta palmusunnuntaihin, KIITOS! Todellista helmojentuuletus keinuttelua. Valolla ja Ilolla
- MissäIsä
Miksi isä ei lähde mukaan?
- Sunsmile
Heippa
Periaatteen mies: talvea inhoavana ihmisenä ei halua kokea takaisin kylmään paluuta vain muutaman viikon "kesän" takia. Hän sanookin aina, että sitten lähtee, jos pidemmäksi jäädään. Mutta miehenä hän on paras, enhän toki huonompaa olisi ottanutkaan, heh heh.
Lomavko oli niiiiiiiin hyvä kokemus, että oikeasti voisin kuvitella viettävämme Kanarialla vaikka muutaman kuukauden. Eikä pitkäaikavuokraukseen tarkoitettujen asuntojen vuokrataso näyttänyt ollenkaan pahalta... Pitää paneutua manner-Kreikan rinnalla tähänkin vaihtoehtoon.
Valolla ja Ilolla
- Sunsmile
Hilpeää huomenta
Voihan pitsiviuhkat ja auringonpilkut! Niin sinä kävi, että allekirjoittanut sitten retkahti Kanariaan kerrasta. Ihan niin isosti, että ihan piti jo pikaisesti matkatoimiston sivuilla pyörähtää... Kunhan siis tulevan kesän aurinko ja riennot kotomaassa on koettu, aloitan syysiltojen hämärässä parhaan lomakohteen etsinnän. Ja tänne sivustollehan minä pompsahdan tietysti kellohelmoineni taas kaikenlaista kyselemään!
ISO KIITOS vielä kaikille teille, jotka olitte tässä ketjussa Inglesin reissuamme komppaamassa. Ja ruttukurtuillekin terkkuja. Myös lupaus tietysti yhä pitää, jos Kanarian tai Kalajoen rannoilla kohtalo heittää jonkun kanssani nenäkkäin, niin leivoskahvit tarjoan!
Valolla ja ilolla- Uusiakokemuksia
Mukavahan siellä on aina talvella käydä, helmikuun alkupuolella tuli käytyä Teneriffalla (voin suositella). Pääsaaria on 7kpl, joten älä "jämähdä" vain Gran Canariaan, vaan tutustu rohkeasti myös muihin saariin -"-
- Sunsmile
Hilpeästi hei ja juurikin näin!
Melkoinen haaste valinta onkin, kun kaikilla tuntuu olevan saarista oma suosikkinsa. Ja kohdetarjonta tuntuu taas olevan sidoksissa ajankohtaan...Joten saa täti taas tänne viestiä ja kysymyksiä naputella. Pitänee aloittaa hyvissä ajoin...
V&I
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663025
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252113Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671699Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241560- 281301
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161297Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61206Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281170Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101127Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621011