Selkäkipua

yrjänäniikko

Millähän sais ristiselän kivun vähenemään.
Ei viittis panadolia syödä.

62

699

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siilimuori

Parantamalla selkälihasten kuntoa.

• siilimuori

....................ja googleta alaselkäkipu käypähoito
        TAI seksisulolla vo olla hyvä ohje :)

• Selkä_merellä

Itte lähden Selkämerelle soutelemaan, siinä yhdistyy selät ihan hyvin. Voi onkia samalla jos vapa sattuu seisomaan, veneen kokassa.
        Soutaessa selkä on Selkämerelle päin.

• siilimuori
        Selkä_merellä kirjoitti:

Itte lähden Selkämerelle soutelemaan, siinä yhdistyy selät ihan hyvin. Voi onkia samalla jos vapa sattuu seisomaan, veneen kokassa.
        Soutaessa selkä on Selkämerelle päin.

Aika veikeää varmaan soudella kun meri on vielä jäässä.

• Onko patjasi minkälainen? Kunnollinen patja ainakin vähentää selkäkipua.

• Muurikka

Muuripaassa lemmiskely auttaa selkävaivoihin.

• kokeillutko

Siinä lämpiääkin mukavasti kun panee tulen alle.

• Suosittelen lääkärissä käymistä ja ellei lääkäri kiellä:
      - Hierontaa ja rentouttamista
      - Lihasten vahvistamista: liikuntaa, jumppaa, hyvää ryhtiä, kuntosaliharjoituksia, soutua ja erityisesti melontaa, jonka olen havainnut tekevän hyvää
      - Hyvää vuodetta ja patjaa. Kannattaa myös kiinnittää huomiota nukkuma-asentoihin.

Olen sitä mieltä, ettei kannattaisi pysähtyä paikoilleen, vaan turruttaa mieluummin kipu vaikka lääkkeitä ja yrittää parantaa tilannetta liikkumalla.

• Ryhtikäs

Orvokin klinikalta apu joka vaivaan.

Mikäli et osaa uida vältä melontaa, soutaessa kirkkovenettä muista, pelastusliivit päälle.

• hyväsinä
        Ryhtikäs kirjoitti:

Mikäli et osaa uida vältä melontaa, soutaessa kirkkovenettä muista, pelastusliivit päälle.

;););) juurikin noin.

• Ryhtikäs kirjoitti:

Myös meloessa pitää olla pelastusliivit päällä. Kylmään vuodenaikaa olisi parasta olla myös kuivapuku, jos saattaisi joutua veden varaan.

Uimataito kannattaisi hankkia vaikka vielä vanhanakin. On hyvää ja monipuolista liikuntaa. Vesijuoksua voi harrastaa uimahallissa tukityössä kanssa, jos osaa uida edes jotenkuten.

Onpa kiva kuulla klinikkaani arvostettavaa. ;D

• nähnyt

Vesijuoksuvöitäkin on olemassa.

• Kiitos nähnyt, kun korjasit/huomautit. Vesijuoksuvyö on hyvä laite, joita saa lainata vapaasti joissain uimahalleissa, ja joissain saa käyttää vain omia.
        Itse juoksen usein välillä kaverin kanssa, mutta vyötä en ole käyttänyt vuosikausiin. Vesi on minulle rakas elementti, ja olen kohtuullisen hyvin sinut sen kanssa. Uin kuntoilumielessä, mutta en anna ruuhkan häiritä. Jos radalla on paljon uimareita, saatan jäädä vähäksi aikaa jumppaamaan ja jatkan, kun on taas tilaa uida omaan tahtiin.

Tabletin ohjelma muokkailee sanoja, enkä aina huomaa.
        Olin kirjoittamassa sanan "tukivyössä" ja prrrrrrrrrr-ohjelma yritti saada minut keskustelemaan "tukityöstä".

• aaaaaaaaaaaaaa

Oletko harkinnut treffeille menoa?

• mollberg

Lattialle selälleen jumppamaton tai maton päälle, vedä polvet koukkuun, kiedo kädet polvien ympärille ja heijaat itseäsi puolelta toiselle. Toista muutaman kerran päivässä. Ja lisäksi mitä yläpuolella kirjoittavat jo kertoikin. Tsemppiä!

• Huijaa

Entä jos kädet ei ylety polvien ympärille miten sitten heijataan?

• mollberg

Josko ne kädet ylettyisi polvien päälle. Tietysti jos on iso maha eikä polvet näy, niin voi kietoa kaulaliinan polvitaipeiden alle jatkoksi.

• jumppaa
        mollberg kirjoitti:

Josko ne kädet ylettyisi polvien päälle. Tietysti jos on iso maha eikä polvet näy, niin voi kietoa kaulaliinan polvitaipeiden alle jatkoksi.

Tai jumppakuminauhan

• mollberg
        jumppaa kirjoitti:

Tai jumppakuminauhan

Niinpä. Se jopa venyy.

• Selätäse

Siippa on potenut selkävaivoja miltei koko elämänsä. Hiljan selkäranka kuvattiin ja jotain sellaista 'pikkuvikaa' sieltä löytyi, jolle ei tehdä mitään ainakaan ns. terveydenhuollossa. Mutta lääkärin ohje kuului: "keskivartalo kuntoon, niin selkäkin pysyy paremmassa kunnossa".

Ei siis riitä, että selän lihakset ovat hyvin treenattu, jotta ne tukevat selkärankaa vaan koko keskivartalon alueen tulee olla sellaisessa kunnossa, että selkä jaksaa. Joten kalja- ja muut möhömahat treenaamaan myös vatsalihakset kuntoon.

• kokeileppasnäitäkonsteja

Minä kyllästyin syömään särkylääkkeitä ja aloin liikunnalla kuntouttamaan selkää. Kävelin lenkillä selkä takakenossa ja pikkuhiljaa vuosia kestänyt selkäkipu alkoikin hellittämään. Minulla se alaselkä kipu johtui laskeutuneesta selkärangasta ja juuri oikaisemalla ryhtiä sain tuohon asiaan korjausta. Ja jos edelleen iltaisin nukkumaan mennessä tuntuu siltä, että selkä alkaakin vihoittelemaan, lämmitän sitä LINDL:stä ostetulla selänlämmittäjällä 20 minuuttia. Tämä selänlämmitys on myös toiminut ja nukahtaminen tapahtuu nopeasi kunhan siirtää väkisin ajatukset muuhun kuin siihen selkäkipuun. Kylmägeelipussi on myös mainio särkylääkkeen korvike. Niitäkin saa apteekista ja niitä täytyy aina olla pakastimessa pari kappaletta kipuja varten.

• valvonut

Liikunnasta ei ole pulaa, mutta selkäkipu ei hellitä.
        Olen käynyt kuntosalilla, sauvakävellyt, hiihtänyt. Silti selkä on kipeä.

• kokeile

Jumppamatolle selälleen. Nosta jalat suorina pään ylpuolelle niin että varpaat koskettaa lattiaa. Palaa hiljalleen alkuasentoon. Toista. Muista pitää kädet suorina sivuilla.

• mummonhoidot

Minun mummoni hoiteli selkäkipua komentamalla meidät pikkulapset hänen selkärankansa päälle hyppimään hippasta. Arvatkaapas, että meillä oli hauskaa, mummon selän yli hypitiin ja polkaistiin ainan hyppiessä selkärankaa pikkuisella jalalla. Jälkeenpäin on tullut mietittyä, että varmaan tuo selkäkipu vaivasi mummoani aika tavalla, koska hän hoiteli tuota kipua myös selkä ovenpieltä vasten jalalla jumppaamalla. Eli selkäranka pingotetaan suoraksi ovenkarmia vasten, toinen jalka nostetataan toisen ovenkarmin puoleen väliin tai niin korkealle kuin menee. Sen jälkeen työnnetään jalalla varovasti selkärankaa ovenkarmia vasten. Varovainen pitää olla ja kivun rajoissa on pysyttävä.

• Apualöytyy

Ota jumppamatto asetu siihen kontilleen. Jos kukaan ei tule sinua nostamaan ylös, käännyt kyljelleen, nouse peppua apuna käyttäen yhden jalan varaan ja seiso toinen jalka taaksepäin ojennettuna. Heiluta ylävartaloa vasemmalle ja oikealle. Nosta oikea käsi ylös pään päälle.

Kyllä auttaa

jos pysyt pystyssä.

• Aaretti

Sänky kuntoon ensitteeks. Eti sopiva kovuus patjalle/patjoille. Mulla reistas kansa selkä ennenkun älysin hommata kovemman patjan, nyt on hyvä. Istuminen on kansa myrkkyä selälle, voi kestää kauankin parantuminen jos on pahemmin muljahtanu. Mutta patjan sopiva kovuus on avain parantumiseen, sen huomaa heti seuraavana aamuna kun on löytäny kunnollisen patjan.

• kokeillut

Lattilaa nukkumistakin voi kokeilla.

• kokeillut

LattiaLLA...

• Aaretti
        kokeillut kirjoitti:

Lattilaa nukkumistakin voi kokeilla.

Lattia on liian kova alusta ja kylmä yleensä, ei hyvä. Mulla on alimmaisena patjana vanha joustinpatja ja sen päällä napakka 10sm vaahtomuovipatja ja on sopiva yhdistelmä mulle, pitää selän lämpimänä ja nukkuessa ruodon lepoasennossa. Jumpat ja muut selän rasitukset pitää unohtaa silloin kun kipu on akuutissa vaiheessa ja keskittyä saamaan lihaksista kireys pois ja veri kiertämään. Sitten myöhemmin tulee kysymykseen rangan tukilihasten vahvistus.

• Puusepän_oireita_löytyy

???
        Montako patjaa pitää ostaa että löytyy selälle sopiva kovuus?
        Mistä kukakin tietää mikä on sopiva patja koska niin sänkyjä kuin niitä sängyn pohjiakin on hyvin erilaisia.
        Eka mikä pitää tehdä, sängyn pohja massiivisesta puusta tai kivikova joustinpatja tai jenkkisänkky. Joita sitten alkaa päällystämään keski kovalla tai kovalla patjalla. Patjan paksuun mieluummin 5 - 7 cm kuin yhtään paksumpi.
        Lähes kaikki alle 100 - 200 euroa maksavat sälepohjat ovat humpuukkia.
        Taitoja omaavana olen itse rakennellut sänkyni milloin mitäkin kokeillen. Kaiken a ja a on hyvä pohjalaudoitus ilman vanereita ym.

• ParasApu

Perskynkkä

• silmätvesissänauraja

Sylipaini

• Pystysaarnaaja-asento

VaakaVarietee takaasaarnaaja-asennossa.

• ent.siivoojaparka

Eikö ihan ensi pitäisi ottaa selville mistä se selkäkipu johtuu (muusta kuin ylipainosta).
      Jotkut jumppaliikkeet voi vain pahentaa rikkinäistä selkää.

• k_kk

Tierän tapauksen missä pirullinen selkäkipu paljastui kasvaimeksi selkärankassa.

• tvvty

Kalaöljy

• Kovempi patja, kävelyä ja lämpökäsittelyä selälle.

• coxa

Sivele selkäruotoon Voltaren forte geeliä on käsikauppa tuote.

• Mene lääkäriin, tutkituta syy ihan ekaks. Kun syy on selvitetty, pyydä lähete fysioterapeutille. Hän tekee sulle jumppa-ohjelman juuri sun kyvyille ja kivuille sopivaksi. Ja sitten teet ne myös! Päivittäin.
      Täällä on tullut paljon jumppa-ohjeita. Haluan korostaa että suurten lihasten, eli selän ja vatsan lihasten harjoittelu ei tähän hätään välttämättä auta, saattaa myös pahentaa. Selkäsärkyinen kannattaa vahvistaa ne pienet lihakset siellä selkärangan ympärillä, ne jotka tukevat tasapainoa. Kävely on hyväksi, varsinkin niin että vetää napaa vasten selkärankaa koko ajan. Keppien kanssa olen huomannut että tulee kummasti ryhtiä ja rytmiä. Lankutusta, mutta sitäkään ei saa tehdä väärin, fysioterapeutti auttaa. Mulle tuo suurta helpotusta kun seison nelinkontin ja ojennan vuoroin vasenta kättä/oikeaa jalkaa ja vaihto oikeaan käteen/vasempaan jalkaan. Vielä kun sen teen pehmeällä pohjalla tai niin että jalasta vain polvet koskettavat lattiaa, niin avot. Ne pienet lihakset jotka pitävät tasapainossa saa kyytiä.

Näin neuvoo toinen selkäsärkyinen. Mulla on pari välilevyä niin kasaan painettu että nikamat nirhaavat toisiaan, iän ja istumatyön tuoma kuluma. Ajoittain tämä aiheuttaa niin pahaa noidannuolta ettei pääse sängystä. Silloin ei auta kuin raahautua kävelylle, vaikka kuinka sattuisi, aluksi kainalosauvoilla. Relaksanttia ruiskeena pyllyyn ja menoks. Siitä se helpottuu. Ainut millä nuo noidannuolet pysyy loitolla on lankutus.

• siilimuori

Voi että, taas pitää lähteä vetämään napaa kohti selkärankaa koko päiväksi :).

• siilimuori kirjoitti:

Voi että, taas pitää lähteä vetämään napaa kohti selkärankaa koko päiväksi :).

Sulla on sitten iltaa kohti loistava ryhti :)
        Tuli mieleen sellainen kotikonsti millä napa pysyy piukkana - sitoo narun vyötärölle, niin tiukaksi että se tuntuu siellä, mutta niin löysästi ettei sitä huomaa kun napaa vetää sisään. Aina kun unohtaa pitää masun tiukkana, tuntee taas narun ja muistaa piukentaa uudestaan.
        Mukavaa päivää sulle, Siilimuori :)

• siilimuori
        hmp.f kirjoitti:

Sulla on sitten iltaa kohti loistava ryhti :)
        Tuli mieleen sellainen kotikonsti millä napa pysyy piukkana - sitoo narun vyötärölle, niin tiukaksi että se tuntuu siellä, mutta niin löysästi ettei sitä huomaa kun napaa vetää sisään. Aina kun unohtaa pitää masun tiukkana, tuntee taas narun ja muistaa piukentaa uudestaan.
        Mukavaa päivää sulle, Siilimuori :)

Kiitos samoin. Hyvä vinkki tuo naru tämmöselle, joka kaksi sekuntia muistaa pitää napaa mahdollisimman lähellä selkärankaa. Ei muka joua napoja aattelemaan kun on muita mielessä. Siis saa rellottaa ihan valtoimenaan :D.

• Kokeile maata lattialla selällään polvet koukussa ja jalat esim. sängynlaidalla tai tuolilla. 15 minuuttia muutama kerta päivässä (sain ohjeen joskus fysioterapeutilta). Tärkeetä että selkäranka on lattiaa vasten juuri ristiselän kohdaltakin.
      Eläinjoogassakin on ainakin muutama liike jotka vahvistavat selkää ja vatsalihaksia, esim kissa ja lehmä.
      Muuten oletkin saanut ihan kiitettävästi neuvoja ja jos mikään kotikonsti ei auta niin lääkäriin!

• Korppis1

Kylläpä selkävammaisten asiantuntemusta riittää. Mikään näistä neuvoista ei auta aloittajaa paranemaan kivuistaan. Jos pidän polviani vetreinä clugosamilla, jollekin toiselle se ei anna minkäänlaista apua. Panadolia kaaliin tai asiantuntijan juttusille. Eihän kukaan osta sikaa säkissä.

• hav.2

Olen 80 -vuotias ja olen melkein koko ikäni käsinyt ristiselän kivuista lapsena tehtyjen raskaitten töitten takia , josta on ollut seurauksena kuluneet välilevyt.
      Pari vuotta sitten hankin ns.- selkäkipin, jossa riipun pää alaspäin ja siinä asennossa vetelen vatsalihaksia pari kolme sataa kertaa päivässä.
      Ja mitä on tapahtunut, nyt ei selkää enää pakota ja voin istua sohvallakin pitkia aikoja selän kipeytymättä. Autossa minulla on kova selkätuki ajon aikana.
      En kehota ketään hankkimaan selkäkippiä, jossa on jotain verisuonisairauksia, mutta henkilö joka on tottunut seisomaan esim. käsillään, voi käsittääkseni turvallisesti käyttää selkäkippiä.

• Koska kyseessä on TAAS lääke-tieteellinen mainos, otan minäkin osaa.

Ommelkaa puoli-kuun muotoinen selkä-tyyny punaisesta kankaasta.
      SE yleensä pyrkii poistamaan ristiksi käyneet vaivat.
      Muistakaa myös aktiivinen tuki.
      Varsinkin RAY:n viime-aikaisille muutos-pyrkimyksille.
      Uutisten mukaan aivo-liiton palkan-korotus-murheet ovat poistumassa kokonaan.

H.

• Itsellä_toimii

Itsensä taivuttelu polvet jäykkinä, kädet kohti kattoa suorana, ensin selkä kaarelle taaksepäin, sieltä eteenpäin ja tavoitteena että sormenpäät koskettavat varpaita. Liikettä saa tehdä useitankin kertoja ennenkuin "runko" venyy ja sormenpäät lähenevät varpaita. Mutta onnistuu lopulta. Jalat suorana, polvet jäykkinä, se on perusasento.
      Kantaa en ota mahdollisiin "paino-ongelmiin" jotka saattavat rajoittaa tuota liikettä. Mutta ei ole haitaksi tehdä sitä lyhyemminkin liikeradoin.

• mollberg

Lattialle makaamaan, tennispallo ristiselän alle, polvet koukussa. Liikuttele palloa kiertävin liikkein.

• Lääkärieiosaa-aina

Telkusta tuli jossain kohdassa tätä alkuvuotta ohjelma, jossa nuori maajoukkuetason naisfutaaja kertoi joutuneensa lopettamaan pelaamisen selkävaivojensa takia. Lääkärit eivät auttaa osanneet ja loppujen lopuksi viisas flikka pani selkänsä kuntoon Pilates-jumpalla.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pilates

• On selkävaivoja joille lääkäri tosiaan ei pysty tekemään mitään. Fysioterapeutti pystyy. Minusta on tärkeää silti käydä lääkärillä ensin, jotta fysioterapeutti tietää mitä liikkeitä antaa. Toiset liikkeet voi vaan pahentaa tilannetta, toiset auttaa. Pilates siinä mielessä hyväksi, että ainakin vahvistaa myös niitä tuki-lihaksia.

• hmp.f kirjoitti:

On selkävaivoja joille lääkäri tosiaan ei pysty tekemään mitään. Fysioterapeutti pystyy. Minusta on tärkeää silti käydä lääkärillä ensin, jotta fysioterapeutti tietää mitä liikkeitä antaa. Toiset liikkeet voi vaan pahentaa tilannetta, toiset auttaa. Pilates siinä mielessä hyväksi, että ainakin vahvistaa myös niitä tuki-lihaksia.

"humps"

En ole yhtään kipeä.
        Ehkä siksi olen sitä mieltä että Fysio-terapeuttikaan ei tee mitään.
        Hän panee vain potilaan tekemään.
        Tekemään sitä mitä potilas on jättänyt tekemättä.
        Muitakin kummallisia ammatteja on.
        Kuten Psykiatri.
        Molemmat tavallaan väkisin keksittyjä.

H.

• hunksz kirjoitti:

"humps"

En ole yhtään kipeä.
        Ehkä siksi olen sitä mieltä että Fysio-terapeuttikaan ei tee mitään.
        Hän panee vain potilaan tekemään.
        Tekemään sitä mitä potilas on jättänyt tekemättä.
        Muitakin kummallisia ammatteja on.
        Kuten Psykiatri.
        Molemmat tavallaan väkisin keksittyjä.

H.

Tekee se, fysioterapeutti laatii ohjelman ja katsoo että teet liikkeet oikein. Hänellä on suurempi tuntemus ihmisen lihaksista ja nivelistä kuin itelläsi, tietää joskus jopa paremmin kuin lääkäri. Ehkä se riippuu tapauksesta, ehkä olen itse vaan ollut onnekas kun niin hyvän tapasin.
        Kuntosalilla varsinkin näkee ihmisiä joilla ei ole mitään hajua miten tehdä liikkeitä oikein. Joillekin se kilomäärä on se tärkein johtotähti, ei oma keho. Vai mitä sanoo Hunksz tästä nostotavasta (voit kelata suoraan kohtaan 1.03):
        https://www.youtube.com/watch?v=Gvepqm1NrJI
        Psykiatrikin on vallan hyvä kun mieli sairastuu. Kiitä onneasi että et ole tarvinnut :/

• hmp.f kirjoitti:

Tekee se, fysioterapeutti laatii ohjelman ja katsoo että teet liikkeet oikein. Hänellä on suurempi tuntemus ihmisen lihaksista ja nivelistä kuin itelläsi, tietää joskus jopa paremmin kuin lääkäri. Ehkä se riippuu tapauksesta, ehkä olen itse vaan ollut onnekas kun niin hyvän tapasin.
        Kuntosalilla varsinkin näkee ihmisiä joilla ei ole mitään hajua miten tehdä liikkeitä oikein. Joillekin se kilomäärä on se tärkein johtotähti, ei oma keho. Vai mitä sanoo Hunksz tästä nostotavasta (voit kelata suoraan kohtaan 1.03):
        https://www.youtube.com/watch?v=Gvepqm1NrJI
        Psykiatrikin on vallan hyvä kun mieli sairastuu. Kiitä onneasi että et ole tarvinnut :/

"humps"

Kyllä minä paremmin tietäisin mihin sattuu, jos sattuisi.
        Ei se fysi tiedä.
        Eihän se tiedä sitäkään ettei minulla ole tarvetta käydä saleilla.
        Eikä tiedä että olen nostanut 125kg. suorille käsille Kaarlo Kangasniemen sääntöjen mukaan.
        Ilman penkkejä ja tyrä-vöitä.
        Eikä sitä että koskaan en ole painanut nostamaani enempää.
        Vaan paljon vähemmän.
        Musiikki-linkeissäni on harvoin liikaa ähkettä ja puhketta.
        Toivottavasti parannut paheistasi.
        Ja siks toiseksee, minä kirjoitan paljon paremmin, kuin yksikään fysi tai psyki.

H.

• Lääkärini kyllä tietää.

H.

• hunksz kirjoitti:

"humps"

Kyllä minä paremmin tietäisin mihin sattuu, jos sattuisi.
        Ei se fysi tiedä.
        Eihän se tiedä sitäkään ettei minulla ole tarvetta käydä saleilla.
        Eikä tiedä että olen nostanut 125kg. suorille käsille Kaarlo Kangasniemen sääntöjen mukaan.
        Ilman penkkejä ja tyrä-vöitä.
        Eikä sitä että koskaan en ole painanut nostamaani enempää.
        Vaan paljon vähemmän.
        Musiikki-linkeissäni on harvoin liikaa ähkettä ja puhketta.
        Toivottavasti parannut paheistasi.
        Ja siks toiseksee, minä kirjoitan paljon paremmin, kuin yksikään fysi tai psyki.

H.

Oon paheistani parantunut, en ole miehiin koskenut kohta neljään vuoteen, kjäh. Joku voisi sanoa tähän että se selittää kaiken, mutta sen hiljennän paistinpannulla...
        Äidilläni oli skitsofreniaa, en olisi selvinnyt urakasta ilman ammattilaisista hoitamassa häntä. Vaikka kuinka piikittelet, tää on tosiasia.

• YritäNytUudestaan
        hmp.f kirjoitti:

Oon paheistani parantunut, en ole miehiin koskenut kohta neljään vuoteen, kjäh. Joku voisi sanoa tähän että se selittää kaiken, mutta sen hiljennän paistinpannulla...
        Äidilläni oli skitsofreniaa, en olisi selvinnyt urakasta ilman ammattilaisista hoitamassa häntä. Vaikka kuinka piikittelet, tää on tosiasia.

Hänkö se oli pahin paheesi ;))))

• YritäNytUudestaan kirjoitti:

Hänkö se oli pahin paheesi ;))))

Juups, saunominen lasketaan hyveeksi :))

• Perkel

Kokeile "vehnätyynyjä" siis kokojyvä.- muija ompeli useamman , mikroon vain ennen sänkyyn menoa, lievittää hieman ainakin !

• mimmimum-mi

Missähän minun vehnätyynyni on...se on oikein hyvä moneenkin tarkoitukseen....ja samalla periaatteella toimivat vehnätossut...
        Selkäsärkyä ei kylläkään ole....joskus vaivasi ajoittain iskias...

• eppu2
        mimmimum-mi kirjoitti:

Missähän minun vehnätyynyni on...se on oikein hyvä moneenkin tarkoitukseen....ja samalla periaatteella toimivat vehnätossut...
        Selkäsärkyä ei kylläkään ole....joskus vaivasi ajoittain iskias...

Joulupukki toi minulle vehnätyynyn, jossain on hernepussikin. Niskoissa mukava pitää lämmitettynä.

• mimmimum-mi
        eppu2 kirjoitti:

Joulupukki toi minulle vehnätyynyn, jossain on hernepussikin. Niskoissa mukava pitää lämmitettynä.

Oikein tosissaan hain vehnätyynyäni...tästäkö tämä nyt alkaa .. Tämä vanhuus ja muistamattomuus.. Tai voihan sen laittaa sen piikkiin että on liikaa tavaraa.. Se on niin hyvä se vehnätyyny pitää niskassa kun tässä istuskelee...

• oppia_ikä_kaikki

Tuolla jo toisessa keskustelussa kirjoittelin SI-nivelestä. Kopioin tähän tuon saman, jos vaikka olisi apua!
      Itselläni polvi ja selkävaivoja ilmaantuu, jos SI-nivel on paikoiltaan. Silloin toinen jalka on lyhyempi kuin toinen ja pidemmässä jalassa kuormitus lisääntyy. Siitä johtuu polvikipu sen rasittuessa, siitä johtuu lihaskivut reisissä ja säärissä, kuten myös selässä.

Kävin aiemmin SI-nivelkorjaajalla. Paikat paranivat, mutta ikävä kyllä, tuo SI-nivel ei pysy paikallaan kuin useamman kerran hoidettuna. Pitkä matka tekee sen, että nykyisin mieheni vetäisee lyhyempää jalkaani reippaasti samoin kuin SI-nivelkorjaaja, ja sehän onnistuu, eikä maksa mitään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      193
      1462
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      138
      923
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      85
      892
    4. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      57
      883
    5. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      53
      806
    6. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      255
      693
    7. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      10
      690
    8. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      334
      664
    9. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      58
      654
    10. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      74
      626
    Aihe