Täällä lottovoitto-suomessa perintätoimistot saavat häiriköidä, uhkailla ja ryöstää ihmisiä mitä härskeimmin tavoin. Ja samaan aikaan meidän oikeusministeriämme kiinnostaa vaan venäläisten huorien ihmisoikeudet, vaikka nämä käyttävät rahaa yksistään vaatteisiin yhden ministerin palkan verran.
Perintätoimistot huseeraa
13
103
Vastaukset
Millä tavalla? Lähettelevät kyllä kirjeitä mutta itse en kokenut häiritseväksi koska itsehän olin velkaa tehnyt ja aikomus vielä jopa ne hoitaa. Perinnän keskeytys ekan perintäkirjeen jälkeen ja kulut tipahtaa siihen 5€/lasku.
- lusmuko_taas
Niinpä, perintätoimistot saavat lähetellä kirjallisia maksuvaatimuksia, joiden on oltava hyvän perintätavan mukaisia siis ilman asiattomia uhkailuja tai haistatteluja. Asiallinen ja sallittu "uhkailu" voi koskea velan oikeudellista perintää, ulosottoa ja luottotietojen menettämistä. Ja ihan tosiasioitahan ne ovat. Perintätoimistot saavat myös soittaa puhelimella velalliselle ja perätä maksua, kysellä maksutilannetta, ehdotella maksusuunnitelmaa tms. Eikä tätäkään voi häiriköintinä pitää.
Taitaa olla ap:n osalta kyseessä se tavallinen tarina: velkaa on tehty suruttomasti, mutta velan maksamiselle ei ole monta ajatusta uhrattu. Sitten siitä tuleekin vaikeaa. No, ihan jokainen velallinen ei nyt sentään pidä velan perintää "ryöstönä". Eikä surkeuden perussyyllisenä "härskisti" toimivaa perintätoimistoa. Saattaa joku velallinen jopa ymmärtää osallisuutensa asiaan, kuten nimmari ex_vippaaja, jonka asiallisia ja asiantuntevia kommentteja on ollut ilo lukea paitsi tällä myös "Lainat ja velka" ja "Pikavipit" palstoilta.Omat kommenttini pohjautuu omakohtaiseen kokemukseen velkakierteeseen joutumisesta ja siitä selviämisestä, luottotiedot tosin menettäneenä. Itse aikoinani roikuin täällä lukemassa muiden kokemuksia, vinkkejä yms ja nyt taas täällä lähinnä siksi että joku ongelmiin joutunut saisi jonkinlkaisen ahaa-elämyksen eikä toistaisi virheitä joita itse tein. Sijoutuin järjestelmässä siihen kohtaan jossa velkaneuvonta pystyi auttamaan, lähinnä paperityössä, ja Takuu-Säätiö teki mahdolliseksi järjestelylainan noston omasta pankista.
- korkoakorolle
Aloittaja on aivan oikeassa, perintätoimistot toimivat aivan kuin niillä olisi oma laki; Ilmeisesti perintälaki onkin sorvattu nimeomaan perintätoimistoille sopivaksi.
Suomen perustuslaki kieltää yksiselitteisesti koronkiskonnan. Tämä tarkoittaa mm. sitä, että korolle ei voida enään laskuttaa korkoa. Perintätoimistot kuitenkin voivat laskuttaa korkoa korolle kun niputtavat saataviaan erilaisiin partteihin, joita sitten myyvät toisilleen kun mitäkin osakesalkkuja. Tällöin entinen velan pääoma, perintäkulut ja korko syntyvät uudeksi velkapääomaksi, jolle voidaan taas laskuttaa perimiskulut, kulumisperät ja korkoa...
Perintätoiminta on Suomessa valtiovallan erityisessä suojeluksessa, ja me kaikki veronmaksajat ylläpidämme erittäin kallista ulosotto-instanssia, jonka pääasiallinen tehtävä on ainoastaan toimia perintätoimistojen käsikassarana. Suomen perintätoimistoilla on siis oikeus "painaa rahaa", ja tämän on huomannut Venäjän mafiakin. Venäjän mafia osteli "Islannin kriisin" aikaan Suomesta perintätoimistoja, sillä niiden avulla rikollisen rahan peseminen onnistuu hienosti... ilman että Suomen viranomaiset asiaan mitenkään puuttuvat. Päinvastoin!
Perintätoimistot huseeraavat kuin siat vatukossa, eikä kukaan uskalla tai halua asiaan puuttua.
Tuossa edellä oli pari kommenttia "ystävällisistä" perintätoimistoista, jotka noudattavat kiltisti lakia ja hyviä perintätapoja... miltähän planeetalta nuo trollit oikein olivat. Ilmeisesti itse perintätoimistojen trolli-tehtaasta Pietarista.- lusmuko_taas
"Suomen perustuslaki kieltää yksiselitteisesti koronkiskonnan. "
- lusmuko_taas
No tämä uusittu keskustelupalsta teki tepposet -varmaan minusta johtuen - mutta kuitenkin pääosa vastauksesta jäi avaruuteen.
Varsinainen vastaukseni koski ihmettelyä siitä, mistä perustuslain pykälästä "korkoakoroille" tuollaisen kiellon on huomannut. Minä en ole sellaista säännöstä perustuslaista löytänyt. Enkä ole huomannut sitäkään, että Venäjän mafia olisi jotenkin suomalaisia perintätoimistoja ostelemalla voinut pestä rahaa? Miten ihmeessä? Suomalaisten perintätoimistojen mahdollisesti myymät saamiset - venäläisille yai kenelle muille tahansa - ovat ihan oikeasti olleet rahaa. Siis mistä nyt oikeasti on kysymys?
- Ve.laton
Muista että perintätoimiston asiakkuus on oma valintasi, eikä kenenkään muun.
- reilusuomi
Kun Lindorff lähettää perintäkirjeen, jossa väittää kansalaisen olleen A-lehdille velkaa 84 senttiä, ja pistää siihen päälle viisikymppiä 'toimeksiantajan kuluja, viivästyskorkoja, perimiskuluja ja korkoa', ja uhkaa ulosotolla - vaikka kansalainen ei koskaan edes tilannut A-lehdiltä mitään, vaan vastasi sinnikkäille puhelinmyyjille 'ei kiitos', niin kenenköhän 'valinta' tämä on? Se vaikuttaisi rikolliselta toimintamallilta, jossa kansalainen on vain keino kiristää rahaa.
A-lehdet vastasi tiedusteluun alkuperäisestä 'laskusta': "Palstalla keskustellaan perinnästä ja ulosotosta. Kyseinen, valheellinen, perätön lasku liittyy ulosottoon, koska LIndorf olisi vienyt sen ulosottoon, jos sitä ei olisi maksettu. Siis muutaman sentin velan, jolla ei ole minkäänlaista tositeperustetta, ja jonka 'perimiskulut' todellakin ovat hihasta vedetyt ja törkeät.
A-lehdiltä tuli vastaus sähköpostitse:
"Koska lasku koskee Lindorff Investin laskua pyydämme Teitä kääntymään ystävällisesti laskua koskevissa epäselvissä asioissa Lindorff Investin puoleen." Edelleen 'asiakkaan oma valinta'? Oletko töissä ulosotossa, perintämafiassa vai noita käyttävässä muussa rikollisfirmassa? - reilusuomi
Meni hiukan lainaukset sekaisin, kun koneen muistissa oli eri pätkä tekstiä kuin luulin.
- zx11
Eihän sitä tarvitse maksaa jos ei ole mitään tilannut. Mitä muuten 84 sentillä saa? No tässä tapauksessa antaa mennä haasteen asteelle. Sen tultua riitauttaa asian. Kyllä käräjätuomari sitten antaa oikean tuomion. Todistusvastuu kaupoista on velkojalla.
- perustulo
Tuleehan noita perintätoimistojen kirjeitä mutta takkaan olen kaikki heittänyt ja tulitikun päälle.. Mitään en ole niille maksanut enkä maksa, hyvin tässä pärjää sosiaalietuuksilla, pimeillä töillä ja satunnaisilla pätkätöillä. Vielä kun tulisi se perustulo.
- ärsyttäätäätouhu
SIIHEN TÄÄ TOUHU PIAN MENEE ETTÄ JÄRKEVÄT JÄRJESTÄYTYY JA PERINTÄ VALTIOPELLET EI SAA MITÄÄN MISTÄÄN!!!
suomessa ei asuntolainaa tipu kun on joku v itun pieni asia vienyt luottotiedot.
on pikkasen epäoikeudenmukasta kun kattelee näitä s aatanan nyrkillä lyötäviä poliitikon p askiaisia jotka asuu huvilallaan ja v ittuilee kun ei palkka kelpaa!
rankkitynnyriin koko v itun suomi!!!! - zx11
Jos kaikki maksaisi ajallaan laskunsa niin se vasta tappaisi perintäfirmoja ;)
Jos jokaisella suomalaisella olisi häiriömerkintöjä niin kyllä pankit muuttaisivat lainaehtojaan...
Yllättävän moni arkadianmäen virkamieskin on ulosotossa, eivät ainoastaan normi duunarit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412538Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101878Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761853Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821328- 651248
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171208TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161078Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901070Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42914- 71913