Minulta on menossa veljoka ulosottoon, pikavippejä ym kalliita velkoja. Ottaisinko nyt pari pikavippiä ihan vain saadakseni muutaman velan maksettua ja jättäisin sitten nämäkin pikavipit sinne ulosottoon? Olisiko tällainen rikollista toimintaa?
Ulosotto lisävelkaa
8
90
Vastaukset
- Vietei_ukko
Mitä hyötyisit siitä, että maksat velkoja velalla?
Loppusumma ei lyhene kuitenkaan vaan todennäköisesti kasvaa. Onko aloittaja ihan tosissaan? Rikollisesta en tiedä mutta kevytmielistä vähintään. Tilannehan ei muuttuisi miksikään. Jos yksittäisiä velkoja paljon, summiltaankin suuria, ja koko kk:n palkka menisi niiden hoitamiseen niin eipä ole vaihtoehtoja. Vielä vähemmän jos tulot ovat pienet tai epäsäännölliset. Vain ne velat jotka saa het maksettua kokonaan kannattaa hoitaa pois ennen kuin ne menevät käräjille ja nostavat entisestään velkapottia. Viileästi kohti ulosottoa niin jää rahaa elämiseenkin, toki saa niitä muita velkoja uo:stakin huolimatta maksella.
- vitunidiootti
Jätä kaikki maksamatta ja pidä niin kauan hauskaa kunnes "hanat" menee kiinni.Sitte etsi sopiva sorakuoppa ja ota isoisän "pystykorva" mukaan ja vedä liipasimesta.
- vippifirmatnurin
Hanojen eli vippifirmojen sulkeuduttua on parempi jäädä sossuntuille tai muuttaa toiseen maahan.
- exvippaajaasd
siis jos sulla on paljon pieniä vippejä siinä tapauksessa kannattaa ottaa yksi isompi laina ja maksella esim 5pientä velkaa pois. Mutta jos esim yks vippi 200e ja otat siihen 200e lainan ja maksat sen pois et hyödy siitä siis mitään päinvastoin :D terveisin pikavippihelvetin 2010 itselle aiheuttanut 8tonnia maksanut, 500e jäljellä :D
- exvippaajaasd
ja selvennyksenä siis että oikeudenkäyntikulut tulee jokaiseen velkaan(sen takia parempi 1iso kuin 5pientä), mutta esim jos sulla on vaikkapa lääkärimaksu/parkkisakko/kunnallinenlasku ylipäätänsä niillä ei ole väliä itellä nuo ei ole mennyt kuin suppeaan ulosottoon, ei tule oikeudenkäyntikuluja siis. Ja sitten tulevaisuuden kannalta, parempi että sulla on esim siellä rekisterissä vaikka 4vähä isompaa merkintää ku 25pientä merkintää niinkuin minulla :P tosin omat häviää tänä vuonna kaikki
- ölkldmdflvmdf
Jos joskus mielit vapautua tuosta velkahelvetistäsi, niin on järkevämpää nyt ottaa yksi suuri laina jolla voit maksaa kymmeniä pieniä lainojasi kokonaan pois ja antaa sitten voudin periä vain sitä yhtä isoa velkaa.
- kauaspoistahtoo
Minä ottasin lainan kun lainan ja ostaisin lentolipun niin pitkälle kun pääsee ja jäisin sinne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422621Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse791985Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101898Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki831357- 671315
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171238TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161098Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901090- 71943
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42934