Ulosotto lisävelkaa

tosikyseessä

Minulta on menossa veljoka ulosottoon, pikavippejä ym kalliita velkoja. Ottaisinko nyt pari pikavippiä ihan vain saadakseni muutaman velan maksettua ja jättäisin sitten nämäkin pikavipit sinne ulosottoon? Olisiko tällainen rikollista toimintaa?

8

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vietei_ukko

Mitä hyötyisit siitä, että maksat velkoja velalla?

Loppusumma ei lyhene kuitenkaan vaan todennäköisesti kasvaa.

• Onko aloittaja ihan tosissaan? Rikollisesta en tiedä mutta kevytmielistä vähintään. Tilannehan ei muuttuisi miksikään. Jos yksittäisiä velkoja paljon, summiltaankin suuria, ja koko kk:n palkka menisi niiden hoitamiseen niin eipä ole vaihtoehtoja. Vielä vähemmän jos tulot ovat pienet tai epäsäännölliset. Vain ne velat jotka saa het maksettua kokonaan kannattaa hoitaa pois ennen kuin ne menevät käräjille ja nostavat entisestään velkapottia. Viileästi kohti ulosottoa niin jää rahaa elämiseenkin, toki saa niitä muita velkoja uo:stakin huolimatta maksella.

• vitunidiootti

Jätä kaikki maksamatta ja pidä niin kauan hauskaa kunnes "hanat" menee kiinni.Sitte etsi sopiva sorakuoppa ja ota isoisän "pystykorva" mukaan ja vedä liipasimesta.

• vippifirmatnurin

Hanojen eli vippifirmojen sulkeuduttua on parempi jäädä sossuntuille tai muuttaa toiseen maahan.

• exvippaajaasd

siis jos sulla on paljon pieniä vippejä siinä tapauksessa kannattaa ottaa yksi isompi laina ja maksella esim 5pientä velkaa pois. Mutta jos esim yks vippi 200e ja otat siihen 200e lainan ja maksat sen pois et hyödy siitä siis mitään päinvastoin :D terveisin pikavippihelvetin 2010 itselle aiheuttanut 8tonnia maksanut, 500e jäljellä :D

• exvippaajaasd

ja selvennyksenä siis että oikeudenkäyntikulut tulee jokaiseen velkaan(sen takia parempi 1iso kuin 5pientä), mutta esim jos sulla on vaikkapa lääkärimaksu/parkkisakko/kunnallinenlasku ylipäätänsä niillä ei ole väliä itellä nuo ei ole mennyt kuin suppeaan ulosottoon, ei tule oikeudenkäyntikuluja siis. Ja sitten tulevaisuuden kannalta, parempi että sulla on esim siellä rekisterissä vaikka 4vähä isompaa merkintää ku 25pientä merkintää niinkuin minulla :P tosin omat häviää tänä vuonna kaikki

• ölkldmdflvmdf

Jos joskus mielit vapautua tuosta velkahelvetistäsi, niin on järkevämpää nyt ottaa yksi suuri laina jolla voit maksaa kymmeniä pieniä lainojasi kokonaan pois ja antaa sitten voudin periä vain sitä yhtä isoa velkaa.

• kauaspoistahtoo

Minä ottasin lainan kun lainan ja ostaisin lentolipun niin pitkälle kun pääsee ja jäisin sinne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      242
      2621
    2. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      79
      1985
    3. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1898
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      83
      1357
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      67
      1315
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1238
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1098
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1090
    9. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      943
    10. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      934
    Aihe