Missä lomakkeessa ja kohdassa ilmoitetaan Metsäliitto Osuuskunnan vuosittain maksama osuuskorko? 2C vai esitäytetty?
Metsäliiton maksama osuuskorko
6
281
Vastaukset
Hei "tietämätön" ja kiitos kysymyksestäsi!
Metsäliiton osuuskunnan korot tulee henkilökohtaiselle esitäytetylle veroilmoitukselle ja tieto tulee suoraan Metsäliitolta.
Ystävällisin terveisin
Jenna
Verotiimistä- tuntityö
Ai jaa. Mä olen merkinnyt kohtaan 6 Muut po-tuloksi luettavat /6.2/620. Teinkö väärin.
- OsPoKorko
Kuten Jenna Verotiimistä jo totesi, Metsäliiton maksamat osuuspääoman korot tulevat suoraan verotustietoihisi. Verovuonna 2014 ne ovat olleet verovapaita 1500 euroon asti ja ylimenevältä osuudelta 70 prosenttisesti verollisia.
Näin ollen todennäköistä kohdallasi on, että nuo ospo-korot ovat kahteen kertaan huomioituina verotuksessasi, jolloin kannattaa tehdä oikaisuvaatimus metsätalouden verotukseen
Hei ”tuntityö” ja kiitos kysymyksestäsi.
Ja kiitos ”OsPoKorko” hyvästä vastauksestasi. Eli osuuspääoman korot tulevat suoraan Metsäliitolta. Voit siis korjata vuoden 2014 2C-lomakkeen tietoja poistamalla osuuspääoman korot. Pienen asiavirheen kuitenkin korjaisin, eli toisin kuin ”OsPoKorko” ohjeisti, voidaan muutos 2014 vuoden verotukseen tehdä korjauksella, ei oikaisuvaatimuksella. Verotuspäätöksen antamisen jälkeen käytetään oikaisuvaatimusta.
Mikäli epäilet ilmoittaneesi korot myös aikaisempina vuosina 2C-lomakkeella, voit tarkistaa asian sinulle postitetuista kyseisten vuosien veroselvityksistä. Mikäli osuuspääoman korot on verotettu jonain vuotena kahteen kertaan, voit tehdä kyseisiltä vuosilta oikaisuvaatimuksen. Tässä voit saada lisäohjausta palkan- ja eläkkeensaajien palvelunumerosta 020 697 002.
Osuuspääoman korot ovat vielä vuonna 2014 verovapaita 1500 euroon saakka. Mikäli korkotuloja on enemmän, on ylimenevästä osasta veronalaista 70 %. Veronalaisen osan laskee Verohallinto saatujen vuosi-ilmoitustietojen ja asiakkaan antamien tietojen mukaan.
Ystävällisin terveisin
Tea Verotiimistä- 12787
Metsäliiton osuuskorko pitäisi löytyä esitäytetyn veroilmoituksen erittelyosasta kohdasta 5.3 Osuuspääoman korot. Jos ei sieltä löydy niin ilmoittakaa se ohjeen mukaan. Omasta lomakkeestani se löytyi tänä vuonna ensimmäistä kertaa esitäytettynä. Aikaisemmin olen joutunut aina sen itse sinne lisäämään...
Hei ” 12787” ja kiitos kommentistasi!
Juuri näin, eli jos tätä tietoa ei löydy esitäytetyltä veroilmoitukselta, niin se pitää lisätä sinne. Mikäli tieto löytyy erittelyosalta, niin silloin asia on kunnossa.
Keväisin terveisin,
Harri Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171048124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102639Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2222114Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231933- 721120
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491114Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo59979Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77929- 170925
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43872