millä komennoilla winen pystyy päivittäää uuteen versioon
wine linux ohjelma
9
79
Vastaukset
- qeqweqe
Uusin pitää ladata tuolta https://www.winehq.org/
millä saa entisen wine wersion paketit pois
- sadfsfsafsad
Ubuntun sovellusvalikoimalla, Synapticilla, taikka Päätteeltä komentamalla: sudo apt-get purge wine
Muista heittää Kotikansiosta roskiin .wine, tai uudelleennimeä se vaikkapa .wine.old
- jessiexfce
Jos moniydinprossu, niin wineksi ehdottamsti tämä joka tukee moniprossuja:
https://github.com/wine-compholio/wine-staging
FPS lukema vähintään kaksinkertaistuu verratuna muihin wineihin.
winecfg:llä pitää laitta ruksi Enable CMST,jotta moniydintuki toimii.- jessiexfce
Vanhan winen voi jättää koneelle tai poistaa paketinhallintaohjelmalla.
Asennuksen jälkeen tehdää normaalikäyttän kohtihakemistoon tiedosto: mousepad .xsessionrc
ja sinne kirjoitetaan rivi:PATH=/opt/wine-staging/bin/:$PATH
Seuraava rivi lisätään myös kotihakemiston tiedostoon .bashrc:
PATH=/opt/wine-staging/bin/:$PATH
Sitten voi Terminaalista asentaa windows pelejä komennoilla:
cd /media/cdrom0/
wine setup.exe - jeppulici
Voiskos saada vielä lisätietoa jos mahdollista, miten tuo mousepad .xsessionrc (onko väli) tehdään ja kun noissa piilotetuissa en huomannu .bashrc entuudestaan, niin tehdäänkö sekin sinne sitten uutena tiedostona. Eli jos vähän rautalankamallia vielä noista.
- qwqwdqwdqd
Ubuntussa on Gedit, ei Mousebad.
- jeppulici
Kiitti, tuo mousepad sitten oli vaan outo ja sotki, homma kunnossa ja ymmärretty.
- qqwweeqq
Eiköhän se tule normaalisti päivitysten mukana, ainakin omaan Linux Minttiin tuli joku wine päivitys pariviikkoa sitten.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista937639- 1055522
- 2664738
- 494673
- 653392
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244