Ennen muinoin sai DOS:ssa kopioitua tiedostoja paikasta toiseen:
esim.
COPY C:\tiedosto.txt E:\tiedosto
Miten se nyt tapahtuisi windows 8.1 ympäristössä?
Tiedostojen kopiointi
9
186
Vastaukset
- 0192837465
Valitse tiedostot resurssienhallinnassa, paina Ctrl C, mene sinne mihin haluat tiedostot kopioitavan, paina Ctrl V.
Voit tietysti tehdä homman edelleen komentoriviltä juuri kuten yllä kuvailit, mutta yleensä se on hitaampaa.- 30vuottaATKta
Kiitos
- fdsafdsa
30vuottaATKta kirjoitti:
Kiitos
Nämä tärkeimmät joita tarvitaan melkein päivittäin:
ctrl c (kopioi) ottaa valitusta kohteesta kopion muistiin ja jää odottamaan, mitä muistissa olevalle kopiolle halutaan tehdä.
ctrl v (liitä) kopioi muistissa olevan kopion ja iskee sen sinne mihin käyttäjä on hiirellä klikannut ja ohjelmaan jonka käyttäjä on käynnistänyt ja hiirellä aktiiviseksi valinnut (jättäen kopion edelleen muistiin jos käyttäjä haluaa kopioida sen muuallekin)
ctrl x (leikkaa) siirtää valitun kohteen muistiin poistaen sen alkuperäisestä sijainnista ja jää odottamaan, mitä muistissa olevalle kopiolle halutaan tehdä.
ctrl z (peruuta) peruuta mitä viimeksi teit. Ohjelmasta riippuen peruuttaa voi montakin asiaa painamalla tuota monta kertaa peräkkäin
ctrl y (tee uudelleen) käänteinen peruuttamistoiminnolle. Jos peruutat liian kauas alkuun, pääsee peruuttamiaan askeleita vastaavasti eteenpäin.
- löytyyse
http://windows.microsoft.com/fi-fi/windows-8/where-is-command-prompt
Tuolta löydät sen.
Tosiaan jossain tapauksissa käytetään vielä komentokehoitetta. Mutta aika harva sitä käyttää enää nykyisin tiedostojen siirtelyyn. - 30vuottaATKta
Kiitos
- xcopy----
.
Xcopy on korvannut wanhan copy käskyn ja se on huomattavasti monipuolisempi
. - AsusDeluxe
xcopy---- kirjoitti:
.
Xcopy on korvannut wanhan copy käskyn ja se on huomattavasti monipuolisempi
.Tais korvata jo 90-luvulla, mutta kyllä copy toimii edelleen.
AsusDeluxe kirjoitti:
Tais korvata jo 90-luvulla, mutta kyllä copy toimii edelleen.
Jaa. Oma 8.1 ei kyllä tunnistanut xcopy olemassa olevaksi. Mutta varsin mainio robocopy näkyy olevan vakiovarusteena.
raytheon kirjoitti:
Jaa. Oma 8.1 ei kyllä tunnistanut xcopy olemassa olevaksi. Mutta varsin mainio robocopy näkyy olevan vakiovarusteena.
Jaahas. Näpihärö... Kyllähän se xcopykin oli olemassa, kun vaan osasi naputella visi kirjainta oikeaan järjestykseen...:-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251248
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89914- 94884
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede22818Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat283723- 93717
- 109636
- 33617
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet125540