Kertokaa minulle, mitä on rakkaus. En edelleenkään tiedä, mitä se oikeastaan on, vaikka olen ollut avo- ja avioliitoissa.
Mitä on rakkaus
48
366
Vastaukset
- nunniska
Se on sisäistä kutinaa, mitä ei voi raapia .
- lesken
nunniska:lle
Kyllä sisäistä kutinaa voidaan jeesata yhdellä tavalla ainakin. Ap
- rakastaaeir
Äidin rakkaus on ehdotonta rakkautta. Jos olet ollut oikeasti rakastunut tietäisit sen.
- Ihaneriasia
Jaaa meinaatko että miehen ja naisen välisen rakkaudenkin pitää olla äidillistä? Ilimankos ne eivät miehenpuolet eivät osaa eivätkä tajua naisen rakastamisesta mitään. Jatkavat vain samaan malliin kuin äiteenkin kanssa.
- rakastaaeir
Ihaneriasia kirjoitti:
Jaaa meinaatko että miehen ja naisen välisen rakkaudenkin pitää olla äidillistä? Ilimankos ne eivät miehenpuolet eivät osaa eivätkä tajua naisen rakastamisesta mitään. Jatkavat vain samaan malliin kuin äiteenkin kanssa.
En tietenkään. Naisen ja miehen välinen rakkaus on erilaista kuin äidinrakkaus.
- lesken
rakastaaeir:lle
Mitä tarkoitat äidinrakkaudella? Itse en ole äiti, enkä oman äitini rakkaudesta tiedä mitään, johtuen siitä, kun sitä ei ole. Ap - Ymmärtääkinvoi
Sitä varmaankin, että äidin- ja isänrakkaus on ehdottominta, pyyteettömintä, puhtainta ja voimakkainta tunnetta mitä on. Silloin kun sitä on.
Kokonaan toinen juttu on, osaavatko kaikki vanhemmat näyttää tuntemuksiaan vaikka kuinka rakastaisivat, koska kyseessä on oppimisjuttu ja sellaista mitä ei ole koskaan saanut, ei osaa antaa tai näyttää sen olemassaoloa. - lesken
Ymmärtääkinvoi kirjoitti:
Sitä varmaankin, että äidin- ja isänrakkaus on ehdottominta, pyyteettömintä, puhtainta ja voimakkainta tunnetta mitä on. Silloin kun sitä on.
Kokonaan toinen juttu on, osaavatko kaikki vanhemmat näyttää tuntemuksiaan vaikka kuinka rakastaisivat, koska kyseessä on oppimisjuttu ja sellaista mitä ei ole koskaan saanut, ei osaa antaa tai näyttää sen olemassaoloa.ymmärtääkinvoi:lle
Jos lapsuudessa ei ole nähnyt vilaustakaan lämmöstä vanhempien välillä, vai sanotaanko sitä rakkaudeksi, ei näemmä ikinä tule tietämään, mitä se on. Ap
- ent.siivoojaparka
Monenlaisia määritelmiä on kuultu. Lähinnä olisin samaa mieltä tämän kanssa:
http://files.kotisivukone.com/jori2013.kotisivukone.com/tuotteet/Tekstitaulut/taulu_rakkaus_ylittaa_ymmarryksen.jpeg - siilimuori
Rakkaus on lumivalkoinen.
- lesken
siilimuori:lle
Jos viittaat Yö-yhtyeen lauluun, niin kuuntelehan sanat loppuun. Eikös rakkaus laulun mukaan kestää vain hetken. Ap - Muistaakseni
Kyllä. Lyhyt kuin hanki keväinen. Se rakkaus. Niin laulaa kirkkomusiikkiyhtye yön epävireinen, mahtipontinen, haara-asennossa huutava siilitukka pää naama punaisena.
- Ilman-sitä-ei-ole
Itserakkautta.
- lesken
Ilman-sitä-ei-ole:lle
Olen samoilla linjoilla. Jos ei rakasta itseään, ei voi, eikä pysty rakastamaan ketään toista Ap - Ilman-sitä-ei-ole
Näin on. Toisen kautta ei voi käsikirjoittaa elämäänsä. Se menee läheisriippuvuuden puolelle.
- nyt-tiedätte-tekin
HALOOOO,,, mä tiedä, mä tiedän,
rakkaus on äkillinen verensyöksy k y r p ä ä n ,,, isot pojat ovat kertoneet,,,- tiedän_ja_tunnen
Hölöhölö. Tuo ei ole rakkautta vaan intohimoa. Vietit vie tietyissä elämänvaiheissa, ilman niitä ihmiskunta olisi ollut kaput jo ajat sitten. Ei se rakkautta ole, ei todellakaan, vaikka voi harvoissa tapauksissa sellaiseksikin muuttua.
Ihmeen tietämätöntä 60 porukkaa täällä. Luulisi tuon ns. rakkaus-asian jo selvinneen tälle ikäluokalle jo ajat sitten. - lesken
nyt-tiedätte-tekin:lle
Kun yli kuusikymppisellä miehellä ei noin käy, niin he eivät siis rakasta. Ap - mieti-vähä-
lesken,,
heh,
mistä sinä sen tiedät kenellä se äkisti nousee ja kenellä ei,
eihän koskaan kaikki ole rakastuneita, heh
kai sinä sen ymmärrät,
jokainen joskus on rakastunu tulisesti, toisilla se rakkaus kestää kymmeniä vuosia, joilla hautaan asti,
HUOMAA kaikilla ei ole rakkautta, kuten sinullakaa ei tunnu olevan , itse tuolla olet sen jo kertonu, - lesken
mieti-vähä- kirjoitti:
lesken,,
heh,
mistä sinä sen tiedät kenellä se äkisti nousee ja kenellä ei,
eihän koskaan kaikki ole rakastuneita, heh
kai sinä sen ymmärrät,
jokainen joskus on rakastunu tulisesti, toisilla se rakkaus kestää kymmeniä vuosia, joilla hautaan asti,
HUOMAA kaikilla ei ole rakkautta, kuten sinullakaa ei tunnu olevan , itse tuolla olet sen jo kertonu,mieti-vähä-:lle
Tuo tulinen rakkaus on mielestäni seksuaalista intohimoa. Varsinkin ukkomiehet tuntuvat rakastuvan vieraaseen kaunottareen. Itse en puhuisi tuossa tapauksessa rakkaudesta mitään.
Oliko se sitten rakkautta, kun hoidin omaishoitajana mieheni hautaan asti. Sanoisin sitä lupaukseksi. Vihkimishetkellä luvataan rakastaa ylä- ja alamäessä. Kaveria ei jätetä.
Avoliitossani nuorena luulin rakastavani. Kun miehen nyrkki heilahti ensimmäisen kerran silmäkulmaani, kaikki vähätkin tuntemukset loppui siihen.
Olen tullut siihen tulokseen, että minulle ei ole koskaan kehittynyt äiti-lapsi suhteessa rakkautta. Siksi en tiedä, mitä se on.
- lesken
Ajattelen asian niin, että rakkaus on vain sana jollekin kokonaisuudelle. Amerikkalaista hömpötystä. Että pitää luottaa, kunnioittaa, välittää toisesta. En ikinä ole kenellekään sanonut, että rakastan sinua. Olen sanonut, että tykkään sinusta. Eikö se riitä ? Ap
- ent.siivoojaparka
Kyllä minulle, "lesken", riittää ihan hyvin kun sanot vain tykkääväsi minusta.
- siilimuori
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Niin tai sanois sille kohteelle että tykkään susta niin että halkeen.
Essolaiset tietävät totuuden
Essolla olemme monesti miettineet oikean rakkauden syvintä olemusta ja myöskin niitä olosuhteita, joissa se voi muodostua aikuisen miehen ja aikuisen naisen välille. Perusedellytys on se, että molemmat osapuolet ovat täysin avoimia ja rehellisiä ja uskaltavat kohdata toisensa henkisesti alastomina. Tämän ihmeellisempiä konsteja oikean rakkauden löytymiseen ei kukaan meistä tarvitse. Valitettavasti vain harvat meistä uskaltavat olla avoimia ja rehellisiä, ja siksi oikea rakkauskin on vain harvojen herkkua.- siilimuori
Yleismies kirjoitti:
Essolla olemme monesti miettineet oikean rakkauden syvintä olemusta ja myöskin niitä olosuhteita, joissa se voi muodostua aikuisen miehen ja aikuisen naisen välille. Perusedellytys on se, että molemmat osapuolet ovat täysin avoimia ja rehellisiä ja uskaltavat kohdata toisensa henkisesti alastomina. Tämän ihmeellisempiä konsteja oikean rakkauden löytymiseen ei kukaan meistä tarvitse. Valitettavasti vain harvat meistä uskaltavat olla avoimia ja rehellisiä, ja siksi oikea rakkauskin on vain harvojen herkkua.Nii. Kaikki eivät osaa tai halua avautua ja olla täysin rehellisiä.
- ent.siivoojaparka
siilimuori kirjoitti:
Niin tai sanois sille kohteelle että tykkään susta niin että halkeen.
Hyh-hyh! Kuka nyt toisen takia halkeaisi. Ällöttävää! Mikä siivo, suolia ja verta ympäriinsä.
siilimuori kirjoitti:
Nii. Kaikki eivät osaa tai halua avautua ja olla täysin rehellisiä.
Mutkiakin on matkassa
Me viisaat essolaiset olemme taas rehellisesti ja avoimesti kertoneet kaikille konstin, miten oikea rakkaus löytyy. Jos ihmiset eivät halua tai uskalla olla täysin rehellisiä ja avoimia toisilleen, niin turha silloin on vaahdota rakkaudettomuudesta. Omalla käytöksellään voi vaikuttaa siihen, löytyyko se oikea rakkaus vai ei.
Asia ei tietenkään ole ihan näin yksinkertainen. Täytyy olla hiukan hyvää tuuriakin, että näköetäisyydelle sattuisi tulemaan simpsakka, rehellinen ja avoin neitonen, jota kohtaan sitten voisi itsekin olla rehellinen ja avoin. Mutkiakin on siis matkassa, kun oikeaa rakkautta metsästetään.- siilimuori
Hyh-hyh! Kuka nyt toisen takia halkeaisi. Ällöttävää! Mikä siivo, suolia ja verta ympäriinsä.
:D :D. Rakkaus on täynnä kielikuvia.
- siilimuori
Yleismies kirjoitti:
Mutkiakin on matkassa
Me viisaat essolaiset olemme taas rehellisesti ja avoimesti kertoneet kaikille konstin, miten oikea rakkaus löytyy. Jos ihmiset eivät halua tai uskalla olla täysin rehellisiä ja avoimia toisilleen, niin turha silloin on vaahdota rakkaudettomuudesta. Omalla käytöksellään voi vaikuttaa siihen, löytyyko se oikea rakkaus vai ei.
Asia ei tietenkään ole ihan näin yksinkertainen. Täytyy olla hiukan hyvää tuuriakin, että näköetäisyydelle sattuisi tulemaan simpsakka, rehellinen ja avoin neitonen, jota kohtaan sitten voisi itsekin olla rehellinen ja avoin. Mutkiakin on siis matkassa, kun oikeaa rakkautta metsästetään.Mielenkiintoista. Miten essolaisten mielestä täytyy käyttäytyä että Oikea Rakkaus löytyy?
- ent.siivoojaparka
siilimuori kirjoitti:
:D :D. Rakkaus on täynnä kielikuvia.
Pitääkö olla noin raakoja kielikuvia. Jotain vähän hempeämpää, kiitos. Yhtä hölmöltä kuulostaa; kuolisin ilman sinua. Totta ihmeessä pystyy elämään jatkossakin, kun on siihenkin asti elänyt.
- siilimuori
Pitääkö olla noin raakoja kielikuvia. Jotain vähän hempeämpää, kiitos. Yhtä hölmöltä kuulostaa; kuolisin ilman sinua. Totta ihmeessä pystyy elämään jatkossakin, kun on siihenkin asti elänyt.
Nii totta, ja mikä paine toiselle jos sanoo että en voisi elää ilamn sinua, huhhuh.
Eikö voisi sanoa et rakastan niin paljon että toivin että olet onnelinen, minun kanssani tai ilman. Niinhän se laulaa Siltsukin et ras onnea matkaan, ansaitset kultaa. - lesken
ent.siivoojaparka:lle
Joo joo, tykkään, tykkään. Ap - lesken
Yleismies kirjoitti:
Essolla olemme monesti miettineet oikean rakkauden syvintä olemusta ja myöskin niitä olosuhteita, joissa se voi muodostua aikuisen miehen ja aikuisen naisen välille. Perusedellytys on se, että molemmat osapuolet ovat täysin avoimia ja rehellisiä ja uskaltavat kohdata toisensa henkisesti alastomina. Tämän ihmeellisempiä konsteja oikean rakkauden löytymiseen ei kukaan meistä tarvitse. Valitettavasti vain harvat meistä uskaltavat olla avoimia ja rehellisiä, ja siksi oikea rakkauskin on vain harvojen herkkua.Yleismies:lle
Kun täytin 60, päätin että nyt olen juuri sellainen, miksi minut on luotu. No, vähän parantelin Luojan luomaa. Mutta, muuten olen täysin oma itseni. En teeskentele. En mukaudu kenenkään tahtoon. En ole kenenkään vietävissä. Olen avoin ja rehellinen. Puhun niin totta kuin osaan, sanoi entinenkin likka.
Saunaan meneminen on ollut pahinta kavaljeerin kanssa. Ei mitään, millä peität. Olet Eevan asussa. Tämän kaiken jälkeen, minulle on muodostunut ystävyyssuhteita. Rakkaudesta en edelleenkään tiedä mitään. Ap
- umpi.lempi
Koko rakkaus- sana ja asetelma sinänsä on silkkaa huuhaata. Sinne koko ketju!
Järkevät ihmiset ei tällaisia alotuksia edes tee. ainakaan näin vanhat. Jos olisit pysynyt niissä liitoissasi niin olisit ees hiukan viisaampi. Ehkä.- lesken
umpi.lempi:lle
En halua olla järkevä, haluan rakastaa Ap - Niin_mutta_joo
Miten kykenet rakastamaan koskaan kun sinulle ei ole valjennut, mitä se rakkaus on? Sinulle se on ehkä ollut vain pelkkää antautumista miesten vieteille ja hetken läheisyyttä, siis valhetta tavallaan.
Yritä nyt sisäistää, että ehkä sinusta ei ole rakastamaan tässä elämässä. Mutta muutama vällyjen välissä käynti urosten kanssa korvatkoon moisen paheen sanan "rakkaus".
"Kertakäyttärakkauksillakin" pystyy elämään. - lesken
Niin_mutta_joo kirjoitti:
Miten kykenet rakastamaan koskaan kun sinulle ei ole valjennut, mitä se rakkaus on? Sinulle se on ehkä ollut vain pelkkää antautumista miesten vieteille ja hetken läheisyyttä, siis valhetta tavallaan.
Yritä nyt sisäistää, että ehkä sinusta ei ole rakastamaan tässä elämässä. Mutta muutama vällyjen välissä käynti urosten kanssa korvatkoon moisen paheen sanan "rakkaus".
"Kertakäyttärakkauksillakin" pystyy elämään.Niin-mutta-joo:lle
Olin avioliitossa 20 vuotta. Ehkä siinä tosiaan pari kertaa oltiin lähekkäin. Mutta sanaa rakkaus ei koskaan käytetty. Mies sanoi, " Teot sen välittämisen näyttävät. Pohjoisen miehet eivät käytä pöljää rakkaussanaa" Hän myös halusi, että maistraatissa vihitään. Ettei mikään pappi puhu hölynpölyä. Ap
- älyttömyyksiä
Aloittajahan utelee vain miten muut kokevat, hölmöjä kyselyitä, joita kuuluisi hävetä, jos ei 60 vielä muka tiedä !!! Aikansa kuluksi tuntuvat tekevän mitäänsanomattomia aloituksia, pitääkseen palstatoimintaa yllä. bah!
- lesken
älyttömyyksiä:lle
Ei ole hölmöjä kysymyksiä, vaan hölmöjä vastauksia. Ap
- vastaus-alotukseen-
Tässä on alotuksentekijälle vastaus " mitä on rakkaus " kuunteleppa tarkaan niin selviää sinullekki !
https://www.youtube.com/watch?v=RhTM_F8zQgk- lesken
Huh, mitä siirappia! Ap
Harmi, en osaa kuvitella tilaasi.
- oatan-osaa-harmiisi
et siis ole kokenu oikeaa rakkautta kohdallasi koskaan,
toivottavasti se sinulle joskus valkeaa mitä oikea rakkaus on, oatan-osaa-harmiisi kirjoitti:
et siis ole kokenu oikeaa rakkautta kohdallasi koskaan,
toivottavasti se sinulle joskus valkeaa mitä oikea rakkaus on,On laisiasi, joilla on vaikeuksia luetun ymmärtämisessä. Et ole ainoa, mutta harjoittele voi olla, että opit lukemaan ja sisäistämään aloitukset oikein.
- de-meter
"Hän, joka puhuu, ei tiedä. Hän joka tietää, ei puhu" ..))
(Zen-buddhalaista viisautta).- ent.siivoojaparka
Niinkin.
Ja "Tyhmä puhuu kaiken mitä tietää, mutta viisas tietää mitä puhuu." - Infrapunamatkailuautoon
Niinkin.
Ja "Tyhmä puhuu kaiken mitä tietää, mutta viisas tietää mitä puhuu."Tyhmä puhuu kaikesta mistä luulee tietävänsä, viisas tietää mistä puhuu.
- mimhimm
Vissiinki jotain kallon sisäpuolella olevaa
- ei ehkenkuitenkaan tartte ruveta poraamaan kenekään kalloon reikiä
sen löytääkseen...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823323
- 932983
- 532252
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201695- 201674
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..111620Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein221458Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61458Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131391Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin381364