Silmälasit toimeentulotuella

Silmälasit

Tietääkö kukaan millainen käytäntö Tampereen sosiaalitoimistossa on jos tarvitsee silmälasit? Ja silmälääkäriä tarvitaan myös. Mikä mahtaa olla sopimusliike, vai onko sellainen käytäntö? Millaiset linssit saa? Saako niissä olla heijastuksen estoa ja kovapinnoitetta? Entä sangat, onko sellaisia joita kehtaa pitää päässään? Ei tietenkään mitään kalliita merkkipokia mutta siedettävät kuitenkin. Heijastuksen esto on tärkeä näkemisen kannalta, ja kovapinnoite estää naarmuuntumasta eli lisää linssien kestoikää.

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hifköftopj

      Sopimusliikkeet ja käytännöt saat selville kun soitat sossuun.

      Yleensä silmälääkäriä tarvittaessa olen vain mennyt optikolle ja pyytänyt hinta-arvion, sitten vienyt hinta-arvion sossuun ja saanut maksusitoumuksen. Sen jälkeen taas sama rumba lasien kanssa.

      • Silmälasit

        Oletko saanut heijastukseneston ja kovapinnoitteen vai koskeeko ihan pinnoittamattomia linssejä?


      • PakkoHyväksyä

        Jos on vähänkään isompaa miinusta, niin niitä linssejä ei edes saa ilman noita kovapinnoitteita ja heijastuksenestoja.

        Varmaan siitä syystä ne oli pakko hyväksyä?


      • Ei. Ainakin toisella henkilöllä vahvuus oli -1 luokkaa. Toisella taisi olla jotain -5.


      • OptikotVainVäittää
        PakkoHyväksyä kirjoitti:

        Jos on vähänkään isompaa miinusta, niin niitä linssejä ei edes saa ilman noita kovapinnoitteita ja heijastuksenestoja.

        Varmaan siitä syystä ne oli pakko hyväksyä?

        Höpöhöpö, mulla on linssit miinus 5:n luokkaa ja sylinteriä reippaasti ainakin toisessa, kas kummaa että onnistui saada linssit ILMAN ohennuksia, kovapintoja jne.. jopa aurinkolaseihin voimakkuuksilla, jotka sai samaan tarjoukseen! Optikkoliikkeet yleensä harrastaa pakkomyyntiä tuputtamalla niitä ohennuksia, ei niitä tuollaisessakaan miinusluokassa edes tarvi, varsinkaan muovisangoissa!


      • Pakkoottaa
        OptikotVainVäittää kirjoitti:

        Höpöhöpö, mulla on linssit miinus 5:n luokkaa ja sylinteriä reippaasti ainakin toisessa, kas kummaa että onnistui saada linssit ILMAN ohennuksia, kovapintoja jne.. jopa aurinkolaseihin voimakkuuksilla, jotka sai samaan tarjoukseen! Optikkoliikkeet yleensä harrastaa pakkomyyntiä tuputtamalla niitä ohennuksia, ei niitä tuollaisessakaan miinusluokassa edes tarvi, varsinkaan muovisangoissa!

        No ainakin Specsaversissa sanottiin ettei niitä saa ilman koska ainakun ohennetaan niihin tulee pinnoitus. (-11)

        Sossun määrämässä paikassa vuosia sitten maksoi 1000 e (ihan paskat pokat jotka hajos heti.. eikä niitä laseja voinu lainkaan käyttää eli joutuu edelleen käyttään 10 vuotta vanhoja laseja)

        Eli en halua ostaa sossun suosikkipaikasta enää. Ihan turha ostos.


      • KokeilepaTätä
        Pakkoottaa kirjoitti:

        No ainakin Specsaversissa sanottiin ettei niitä saa ilman koska ainakun ohennetaan niihin tulee pinnoitus. (-11)

        Sossun määrämässä paikassa vuosia sitten maksoi 1000 e (ihan paskat pokat jotka hajos heti.. eikä niitä laseja voinu lainkaan käyttää eli joutuu edelleen käyttään 10 vuotta vanhoja laseja)

        Eli en halua ostaa sossun suosikkipaikasta enää. Ihan turha ostos.

        Just tuon takia kannattaa tehdä niin, että hankit ensin jostain tarjouksesta itsellesi sopivat rillit, niihin peruslinssit ilmam mitään extroja, niin ja tietysti näön tarkastuksen, kun olet tuon helahoidon maksanut, toimitat kuitit liitteenä sossuun ja kas, niiden on PAKKO hyväksyä ne tarjouslasit peruslinsseillä! Tuo tulee yleensä paljon halvemmaksi kuin ne ns "sossun maksusitoomuksella hankitut", koska tarjouspaketissa on joku kiinteä hinta, maksusitoomukseen tulee taas erillinen sankojen hinta, erillinen linssejen hinta, erillinen näöntarkastushinta, mahdollisesti erillinen linssejen hionta/asennushinta jne!!!


    • klkmmölkmölkm

      Aina olen mennyt vain paikalliselle optikolle ja sanonut että tarvitsen uudet silmälasit ja että laittaa sellaiset jotka sossu hyväksyy. Sitten olen maksanut uudet lasini ja optikko on laittanut kuitin liitteeksi jonkin hinta-arvion/lapun sossulle ja sitten olen vain vienyt kuitin ja tuon lapun sossuun ja rahat on korvattu tililleni 1-2 viikon sisällä täysimääräisesti.

    • kuusep

      sossupummit mitää laseja tarvi. Näkevät viellä niillä laseilla ja oppivat liian vaativiksi....

    • Virkkonen
    • Virkkonen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      306
      3538
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      258
      2004
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1424
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      91
      1285
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      60
      1174
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      986
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe