Näin se muuttuu kun ikää tulee

ytres

Jouduin työttömäksi melkein kuusikymppisenä. Hain töitä,ja pääsin haastatteluun. Ensimmäisenä työnantaja kysyi mitä vaivoja Minulla on.? Nuorempana haastattelussa tärkeintä oli mitä osaan.

36

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siilimuori

      Ehkä hän halusi katsoa miten suhtaudut "vaivoihisi" ? Sis asennetta kysyi?

    • mimmimum-mi

      No enää tarvi vastata kuuskymppisenä ...vähän kiusalliseen kysymykseen nuorille naisille... Aiotko hankkia lapsia lähitulevaisuudessa..ja oletko raskaana....

      • siilimuori

        Jatkossa varmaan työnnantajat kysyvät työhaastattlussa et onkos sinulla viek elossa olevia vanhempia ;)


    • ö-Öö

      Noh

      Typerää kysellä terveysasioita. Aivan selvää, kuuskymppinen on pommi, millä voi valmiiksi olla ties mitä sairistauteja ja sillä on erittäin suuri todennäköisyys milloin tahansa sairastua sellaiseen. Ei kovin terävä työnantaja.

      Toisekseen, ei terveysasioista saa udella, ne henkilökohtaisia asioita. Paitsi tietenkin, jos työn luonne muuten vaatii jotain fyysisiä ominaisuuksia. Mutta tyhmä työnantaja siinäkin suhteessa, ei kuuskymmpinen ole kakskymppinen.

      Yks mahdollisuus tietenkin, koitti "hienovaraisesti antaa ymmärtää", että turhaa edes haet töitä ja tuhlaat aikaansa.

      =DW=

      • deswsw

        Nykyään moni kuusikymppinen on parempi työntekijä,kuin se kaksikymppinen. On pitkä työ,ja elämänkokemus. Työntekijänä tunnollisia,ja työnsä hyvin osaavia. Asenne oikea. Terveyskin on hyvä.
        Nykyään alokkaat ovat tosi raihnaisia,liian lihavia.Pössyttellevät monenlaista sätkää,ja vetävät sisäänsä monenlaisia myrkkyjä. Tämmöisten pitäisi puollustaa Suomea. Surkeeta. Sen on huomanneet myös Suomen päättäjät,kun etsivät eri vaihtoehtoja Suomen puollustamiseen.
        Työntekijöinä laiskoja, tupakki maistuu enemmän kuin työ. Heidän mielestään kaikki työ on pas,ka työtä.Palkkaa pitäisi saada paljon.
        Ilmankos nuorisotyöttömyys on kasvussa. Monikaan työn antaja ei palkkaa työntekijöitä jotka valittavat vaan.


      • vaikuinka
        deswsw kirjoitti:

        Nykyään moni kuusikymppinen on parempi työntekijä,kuin se kaksikymppinen. On pitkä työ,ja elämänkokemus. Työntekijänä tunnollisia,ja työnsä hyvin osaavia. Asenne oikea. Terveyskin on hyvä.
        Nykyään alokkaat ovat tosi raihnaisia,liian lihavia.Pössyttellevät monenlaista sätkää,ja vetävät sisäänsä monenlaisia myrkkyjä. Tämmöisten pitäisi puollustaa Suomea. Surkeeta. Sen on huomanneet myös Suomen päättäjät,kun etsivät eri vaihtoehtoja Suomen puollustamiseen.
        Työntekijöinä laiskoja, tupakki maistuu enemmän kuin työ. Heidän mielestään kaikki työ on pas,ka työtä.Palkkaa pitäisi saada paljon.
        Ilmankos nuorisotyöttömyys on kasvussa. Monikaan työn antaja ei palkkaa työntekijöitä jotka valittavat vaan.

        Tarkoitat varmaan kaikkia nuoria !


      • ö-Öö
        deswsw kirjoitti:

        Nykyään moni kuusikymppinen on parempi työntekijä,kuin se kaksikymppinen. On pitkä työ,ja elämänkokemus. Työntekijänä tunnollisia,ja työnsä hyvin osaavia. Asenne oikea. Terveyskin on hyvä.
        Nykyään alokkaat ovat tosi raihnaisia,liian lihavia.Pössyttellevät monenlaista sätkää,ja vetävät sisäänsä monenlaisia myrkkyjä. Tämmöisten pitäisi puollustaa Suomea. Surkeeta. Sen on huomanneet myös Suomen päättäjät,kun etsivät eri vaihtoehtoja Suomen puollustamiseen.
        Työntekijöinä laiskoja, tupakki maistuu enemmän kuin työ. Heidän mielestään kaikki työ on pas,ka työtä.Palkkaa pitäisi saada paljon.
        Ilmankos nuorisotyöttömyys on kasvussa. Monikaan työn antaja ei palkkaa työntekijöitä jotka valittavat vaan.

        Heh, tulipa paatoksella, taidat pelätä potkuja :DD

        Vaan sattui aiheeseen sopiva Jari mieleen:

        http://kuvat.kaleva.fi/cartoons/69d1b9f6386745f3b3b77385f6d5b178.jpg

        =DW=


      • TyöpaikallaVaiTekijänä

        Jotkut ihmiset ovat hyväkuntoisia ja reippaita vielä 80-vuotiaina. Jotkut työntekijät lintsaavat ja ovet enemmän sairauslomalla kuin töissä.


      • siilimuori
        TyöpaikallaVaiTekijänä kirjoitti:

        Jotkut ihmiset ovat hyväkuntoisia ja reippaita vielä 80-vuotiaina. Jotkut työntekijät lintsaavat ja ovet enemmän sairauslomalla kuin töissä.

        Minusta näyttää että ne suurimmat "lintsarit" eivät ole viisi- tai kuusikymppisten ikäluokassa. He ovat kasvaneet ja tottuneet kovaankin tyntekoon.


      • 1eero
        siilimuori kirjoitti:

        Minusta näyttää että ne suurimmat "lintsarit" eivät ole viisi- tai kuusikymppisten ikäluokassa. He ovat kasvaneet ja tottuneet kovaankin tyntekoon.

        Joo nuoriso työttömyysaste tällä hetkellä 25% nii pajon on joutilaita.
        Aina on ollu työtä vieroksuvia kuinka paljon ?
        Sekin vielä missä asuu.


      • siilimuori
        1eero kirjoitti:

        Joo nuoriso työttömyysaste tällä hetkellä 25% nii pajon on joutilaita.
        Aina on ollu työtä vieroksuvia kuinka paljon ?
        Sekin vielä missä asuu.

        Nii, töihin halukkaillekaan nuorille ei ole töitä joka paikassa. Työssä jo olevat monet jäävät herkemmin saikkulille kuin nämä vanhat tervaskannot. Liekö hyvä vai paha. Riippunee kene kannalta kahtoo.


      • eppu2
        siilimuori kirjoitti:

        Nii, töihin halukkaillekaan nuorille ei ole töitä joka paikassa. Työssä jo olevat monet jäävät herkemmin saikkulille kuin nämä vanhat tervaskannot. Liekö hyvä vai paha. Riippunee kene kannalta kahtoo.

        Näin oli minunkin aikanani. Vanhat oli töissä, nuoremmat jatkuvasti saikulla.
        Juhlapyhinä työt ei monellekaan olisi maittanut, vaikka ammatti itse valittu.
        Muistan eräänkin nuoren miehen, jolla oli juhannuksen aatonaatto,aatto ja päivä vapaata, minä olin töissä ja sitten se maanantai vapaata. Kehtasi vielä tulla kysymään vaihtaisinko sen maanantaivapaan toiseen arkipäivään hänen kanssaan.
        No en vaihtanut.


      • ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

        Näin oli minunkin aikanani. Vanhat oli töissä, nuoremmat jatkuvasti saikulla.
        Juhlapyhinä työt ei monellekaan olisi maittanut, vaikka ammatti itse valittu.
        Muistan eräänkin nuoren miehen, jolla oli juhannuksen aatonaatto,aatto ja päivä vapaata, minä olin töissä ja sitten se maanantai vapaata. Kehtasi vielä tulla kysymään vaihtaisinko sen maanantaivapaan toiseen arkipäivään hänen kanssaan.
        No en vaihtanut.

        Nuorilla on omia pippaloitaan sellaisina juhlapyhinä, kun muutkin nuoret ja perhe ovat vapaalla. Kaikihan me ollaan joskus oltu nuoria.
        Annoin mielelläni vapaata nuorille ja perheellisille juhlapyhinä ja hyppäsin tilalle. Toisekseen, koska siitä sai tuplapalkan ja toisekseen koska itselleni ei kalenteripyhät merkitse silleen muuta kuin merkinnän kalenterissa. Kyllä me Joulua, Pääsiäistä ja Juhannusta vietetään jälkeläisten kanssa jossakin välissä ja omalla kummallisella tavallamme. Mutta niitäkin voi viettää silloin, kun meille jokaiselle parhaiten sopii jossain lähimailla siinä kalenterimerkinnän maastossa.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Nuorilla on omia pippaloitaan sellaisina juhlapyhinä, kun muutkin nuoret ja perhe ovat vapaalla. Kaikihan me ollaan joskus oltu nuoria.
        Annoin mielelläni vapaata nuorille ja perheellisille juhlapyhinä ja hyppäsin tilalle. Toisekseen, koska siitä sai tuplapalkan ja toisekseen koska itselleni ei kalenteripyhät merkitse silleen muuta kuin merkinnän kalenterissa. Kyllä me Joulua, Pääsiäistä ja Juhannusta vietetään jälkeläisten kanssa jossakin välissä ja omalla kummallisella tavallamme. Mutta niitäkin voi viettää silloin, kun meille jokaiselle parhaiten sopii jossain lähimailla siinä kalenterimerkinnän maastossa.

        Minä annoin tilaa toisten vapaille koko työikäni. Ensin olin sijainen, ei sijaisella ollut mitään sanomista siihen aikaan. Sitten, kun en ollut enää sijainen ja poikanikin jo iso oli aina niitä, että kun minulla on pieniä lapsia.
        Sitten tuli uusi aika, sijaisista pula, tulivat jo valmiiksi vaatimuksineen, jollen saa juhannusta vapaaksi, menen muualle- tyyliin.
        Kaiketi omaa vikaa. kun en yleensä sanonut paljon mitään, aatelin, että olkoon.
        Noh vahemmiten jo vähän opin pitämään puoliani.
        En tiedä mikä on meininki tänä päivänä. Toivottavasti tasa-arvoisempi.


      • siilimuori
        eppu2 kirjoitti:

        Näin oli minunkin aikanani. Vanhat oli töissä, nuoremmat jatkuvasti saikulla.
        Juhlapyhinä työt ei monellekaan olisi maittanut, vaikka ammatti itse valittu.
        Muistan eräänkin nuoren miehen, jolla oli juhannuksen aatonaatto,aatto ja päivä vapaata, minä olin töissä ja sitten se maanantai vapaata. Kehtasi vielä tulla kysymään vaihtaisinko sen maanantaivapaan toiseen arkipäivään hänen kanssaan.
        No en vaihtanut.

        Juu, silloin kun minä olin nuori työntekijä, sanottiin että nuoret tekee kaikki juhlapyhät kun ovat viimeiseksi tulleet, vanhemmat ja vakituiset päsee viettämään vapaata. Aattelin tuolloin etä ookoo, tulee se vielä minunkin aikani. Mutta mites onkaan nyt? Esimerkiksi keslomasijaiset ilmoittavat jo töihin tullessaan mitkä vuorot heille sopivat ja suunnilleen itse tekevät työvuorolistansa. Lisäksi tietenkin heinäkuu on heille sitä lomaa ;). En oikein ymmärrä, kesälomasijainen ja paras kesälomakuukausi ja lomitus ei silloin käy.


      • siilimuori
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Nuorilla on omia pippaloitaan sellaisina juhlapyhinä, kun muutkin nuoret ja perhe ovat vapaalla. Kaikihan me ollaan joskus oltu nuoria.
        Annoin mielelläni vapaata nuorille ja perheellisille juhlapyhinä ja hyppäsin tilalle. Toisekseen, koska siitä sai tuplapalkan ja toisekseen koska itselleni ei kalenteripyhät merkitse silleen muuta kuin merkinnän kalenterissa. Kyllä me Joulua, Pääsiäistä ja Juhannusta vietetään jälkeläisten kanssa jossakin välissä ja omalla kummallisella tavallamme. Mutta niitäkin voi viettää silloin, kun meille jokaiselle parhaiten sopii jossain lähimailla siinä kalenterimerkinnän maastossa.

        Kyllä ne pippalot joutuu unohtamaan kun hakeutuu vuorotyöhön. Vpaista juhlapyhistä kuuluu vuorotella eikä niin että yhdet ja samat on aina töissä.


      • siilimuori
        eppu2 kirjoitti:

        Minä annoin tilaa toisten vapaille koko työikäni. Ensin olin sijainen, ei sijaisella ollut mitään sanomista siihen aikaan. Sitten, kun en ollut enää sijainen ja poikanikin jo iso oli aina niitä, että kun minulla on pieniä lapsia.
        Sitten tuli uusi aika, sijaisista pula, tulivat jo valmiiksi vaatimuksineen, jollen saa juhannusta vapaaksi, menen muualle- tyyliin.
        Kaiketi omaa vikaa. kun en yleensä sanonut paljon mitään, aatelin, että olkoon.
        Noh vahemmiten jo vähän opin pitämään puoliani.
        En tiedä mikä on meininki tänä päivänä. Toivottavasti tasa-arvoisempi.

        Minullakaan ei yleensä juurikaan toivomuksia. Pitsi nykysiin se että olisi kuitenkin kakais vapaapäivää viikossa, vanha kun palautuu entistä huonommin. Saattaa mennä listojen vaihteessa kolmatta viikkoa yhden päivän vapailla, jos ei pisä puoliaan.


      • yleensä.vapaa
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Nuorilla on omia pippaloitaan sellaisina juhlapyhinä, kun muutkin nuoret ja perhe ovat vapaalla. Kaikihan me ollaan joskus oltu nuoria.
        Annoin mielelläni vapaata nuorille ja perheellisille juhlapyhinä ja hyppäsin tilalle. Toisekseen, koska siitä sai tuplapalkan ja toisekseen koska itselleni ei kalenteripyhät merkitse silleen muuta kuin merkinnän kalenterissa. Kyllä me Joulua, Pääsiäistä ja Juhannusta vietetään jälkeläisten kanssa jossakin välissä ja omalla kummallisella tavallamme. Mutta niitäkin voi viettää silloin, kun meille jokaiselle parhaiten sopii jossain lähimailla siinä kalenterimerkinnän maastossa.

        Missä sä siivosit kun joulunakin piti töissä olla?


      • mitä.kieltä
        siilimuori kirjoitti:

        Minullakaan ei yleensä juurikaan toivomuksia. Pitsi nykysiin se että olisi kuitenkin kakais vapaapäivää viikossa, vanha kun palautuu entistä huonommin. Saattaa mennä listojen vaihteessa kolmatta viikkoa yhden päivän vapailla, jos ei pisä puoliaan.

        Pisi? Kakais? Pisä?


      • siilimuori
        mitä.kieltä kirjoitti:

        Pisi? Kakais? Pisä?

        Oiskos Siilimuorin :D.


      • ent.siivoojaparka
        yleensä.vapaa kirjoitti:

        Missä sä siivosit kun joulunakin piti töissä olla?

        Ostoskeskukset on meillä auki suurpyhinäkin. Niissä oli siivous joko aamulla tai edellisenä iltana. Siinä sai sitten valita meneekö siivoamaan aattoiltana vai jouluaamuna.
        Ympäriviikkoista on kauppojen ja juna-asemien ja laitureitten siivoaminenkin. Nitä ei minulla ollut koskaan. Eiköhän junasiivoojatkin joudu olemaan töissä myös suurpyhinä.


      • eppu2
        siilimuori kirjoitti:

        Juu, silloin kun minä olin nuori työntekijä, sanottiin että nuoret tekee kaikki juhlapyhät kun ovat viimeiseksi tulleet, vanhemmat ja vakituiset päsee viettämään vapaata. Aattelin tuolloin etä ookoo, tulee se vielä minunkin aikani. Mutta mites onkaan nyt? Esimerkiksi keslomasijaiset ilmoittavat jo töihin tullessaan mitkä vuorot heille sopivat ja suunnilleen itse tekevät työvuorolistansa. Lisäksi tietenkin heinäkuu on heille sitä lomaa ;). En oikein ymmärrä, kesälomasijainen ja paras kesälomakuukausi ja lomitus ei silloin käy.

        Niin aattelin minäkin, että tulee se minunkin aikani, ei tullut ennenkuin opin avaamaan suuni.
        Hyvin on samanlaisia kokemuksia työelästä Sinulla.


      • siilimuori
        eppu2 kirjoitti:

        Niin aattelin minäkin, että tulee se minunkin aikani, ei tullut ennenkuin opin avaamaan suuni.
        Hyvin on samanlaisia kokemuksia työelästä Sinulla.

        Aivan, taitaa olla aika tavanomaista tuolla työpaikoilla.


      • Rautainen

        Olen kuusikymppinen terve,lähes,mutta nuoremmat työtoverit ovat jatkuvasti vuorotellen sairauslomalla.Aivan turha yleistää kuusikymppisiä sairaiksi,kyllä tällä kokemuksella voin kertoa että nuori polvi sairastaa paljon,kannattaisi työhaastattelussa kysyä kolme-nelikymppisiltä,että onko paljon vaivoja,ja niitä näyttää olevan.


    • ent.siivoojaparka

      Riippuu ihan siitä, minkälaista työtä on hakemassa.
      Jos itse olisin työnantaja, niin tottakai haluaisin tietää vähän kuinka kauan on oletettavaa, että hakijan fysiikka tulee kestämään siinä työssä ilman jatkuvia sairaslomia. Ainakin meillä joutuu työnantaja maksamaan ensimmäiten sairasviikkojen päivärahan. En tiedä miten Suomessa.
      Sairastuahan voi kuka vaan. Mutta jos on valmiiksi pienintäkään pohjaa vaikkapa nivelkipuihin, niin en varmasti pestaisi siivoustyöhön. Se jo hakijan itsensäkin hyväksi, jos aikoo selvitä vähänkään liikuntakykyisenä eläkkeelle.

    • ytres

      Nyt siitä on tehty tutkimuskin. Tätä Minä tarkoitin.
      Täsä tutkimukseen osallistui Akavalaisia,mutta varmasti samalaisen tuloksen saisi muittenkin alojen työntekijöiltä.
      Vielä kun työnantajatkin saadaan ymmärtämään tämä asia.

      Tutkimus on osa Aalto yliopiston Tuotantotalouden laitoksen Virtual and Mobile Work -tutkimusyksikön Global Time-tutkimushanketta, jonka päärahoittaja on TEKES.

      Tutkimukseen vastasi 1661 henkilöä toukokuussa 2014 ja siihen osallistui kuusi Akavan jäsenjärjestöä: Tekniikan akateemiset, Insinööriliitto, Ekonomiliitto, Tradenomiliitto, Yhteiskunta-alan korkeakoulutetut ja Myynnin ja markkinoinnin ammattilaiset.

      Yli 45-vuotiaat suomalaiset asiantuntijat kokevat Aalto-yliopiston uunituoreen tutkimuksen mukaan tilastollisesti merkittävästi enemmän innostusta työssään kuin nuoremmat kollegansa. He ovat tarmokkaita, omistautuneita sekä sitoutuneita työhönsä.

      "Yli 45-vuotias on parhaimmillaan työntekijänä ja tahti jatkuu vielä pitkään sen jälkeen kun 50 vuotta on ylitetty", luonnehtii Stanfordin yliopistossa parhaillaan vieraileva tutkijatohtori Niina Nurmi.

      Tutkimuksen tulokset vievät ikärasismilta pohjan pois.

      "Yli 45-vuotiaat tarvitsevat vähemmän tukea työpaikoilla. He ovat tuottavia, itseohjautuvia ja innovatiivisia", luonnehtii Nurmi.

      "Tutkimustulostemme perusteella tämä on työvoimaa, josta firmojen viimeisenä kannattaisi vähentää ja juuri heitä pitäisi rekrytoida."

      Kokeneemmat työntekijät olivat tutkimuksen mukaan kaikin tavoin paremmin tasapainossa ja tyytyväisempiä elämäänsä.

      Yli 45-vuotiaat tekevät selkeästi pidempää työpäivää sekä enemmän matkatyötä. He joustavat ja venyvät työpaikoilla nuorempia kollegoitaan enemmän, mutta eivät koe sitä kuormittavaksi. Vastoin odotuksia työ uuvuttaa ikääntyneitä asiantuntijoita vähemmän kuin nuorempia.

      "Työtä viedään usein kotiin iltaisin ja viikonloppuisin, mutta sen sijaan että se koettaisiin kuormittavaksi, iäkkäämmät ajattelevat tämän myönteisenä mahdollisuutena vaikuttaa itse omaan työtahtiinsa."

      Kokeneemmat työntekijät olivat tutkimuksen mukaan taitavampia johtamaan omaa työaikaansa. He hyödyntävät paremmin mahdollisuuksiaan päättää itse, milloin aloittavat ja lopettavat työpäivänsä. He joustavat työajoissa omien tarpeidensa mukaan paremmin kuin nuoremmat, joten suurempi työmäärä ei aiheuta uupumusta.

      Yli 45-vuotiaat olivat tutkimuksen mukaan myös itsenäisempiä ja kaipaavat vähemmän tukea esimiehiltään. Sosiaalinen tuki ja apu esimieheltä ja työtovereilta vähensi merkittävästi uupumuksen kokemusta kaikissa ikäryhmissä, mutta nuoremmille työntekijöille esimiehen tuki oli tärkeämpi uupumuksen ehkäisijä.

      "Ikääntyneet ovat omaksuneet erinomaisesti joustavan tavan työskennellä. Osittain tämä on asennekysymys: työn ja muun elämän yhdistämiseen suhtaudutaan joustavasti."

      Perhetilanteella ei ollut vaikutusta tuloksiin, esimerkiksi alle kouluikäisten lasten määrä ei selittänyt työajan jälkeen tehtävän työn ja uupumuksen suhdetta alle 45-vuotiailla.

      "Tämä korostaa paremman itsehallinnan merkitystä ikääntyneillä, vaikkakin varsinkin perheelliset yli 45-vuotiaat saavat tässä elämänvaiheessa toki uuden lähdön työelämään ruuhkavuosien jälkeen."

      Kauppalehti ma 23.3.2015 19:51 | Päivitetty ti 24.3.

      • ö-Öö

        Niin

        Tuossa käsiteltiin koulutettuja. yli 45 vuotiaita. Ei vähän koulutettuja yli 60 vuotiaita.Kaks aivan eri ryhmää.

        =DW=


      • siilimuori

        Samaan aikaan 45-vuotiaat ovat masennuksen kourissa. Onkohan niillä oku yhteys toisiinsa, siis työnteolla ja masennuksella :).
        http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200801297169580_ul.shtml


      • ytres
        ö-Öö kirjoitti:

        Niin

        Tuossa käsiteltiin koulutettuja. yli 45 vuotiaita. Ei vähän koulutettuja yli 60 vuotiaita.Kaks aivan eri ryhmää.

        =DW=

        "Yli 45-vuotias on parhaimmillaan työntekijänä ja tahti jatkuu vielä pitkään sen jälkeen kun 50 vuotta on ylitettyään". Siis PITKÄÄN, kymmenen,kaksikymmentä,vai?.. vuotta.


    • reppuriika

      Katson sivusta erään lähihoitajan työelämään paluuta, nyt lähelle 60-kymppisenä. Oli välillä kauan poissa työelämästä ja hoiti suurperhettä kotona. Opiskeli lähihoitajaksi kodin alkaessa tyhjetä ja sai lyhyitä sijaisuuksia eri paikoista. Lopulla sai vakituisen työn hoivakodilta, mutta ei se roppa taida enää kestää jatkuvaa fyysistä kuormitusta. Ensin olkapää alkoi oireilemaan ja oli sairauslomalla parisen kuukautta. Palasi töihin ja jo samalla viikolla selkä remppasi ja edessä saattaa olla hyvinkin pitkä sairausloma.
      Totuus on että moni meikäläisen ikäinen alkaa olla niin romu, ettei ainakaan jatkua fyysinen työ enää onnistu.
      Harmittaa rouvan puolesta, kun hän niin innokkaasti aloitti työn, haluaisi sitä tehdä ja autella jälkikasvuaankin opinteillä - siis jo lastenlapsiaan.

      • eiromu

        "Totuus on että moni meikäläisen ikäinen alkaa olla niin romu, ettei ainakaan jatkua fyysinen työ enää onnistu."
        Minä en usko tuota. On yksilöllistä. Me eletään nykypäivää. Tämänikäiset on yleensä hyväkuntoisia. On tietysti yksilöitä,niin kuin nouremmissakin.
        On paljon asenteesta kiinni.


      • ö-Öö

        Tilastokikkailua

        Kyllä kai järkikin sanoo, että vanha naakka pysty pitkään fyysisiin hommiin. Paljoa muuta ei kuitenkaan ole vähällä koulutuksella tarjolla, ei pikaisesti loispummiutuvia kannata paljoa kouluttaa, menee hukkaan.

        Tässä tulee tilastot. Kun koulutuksessa, ei työtön, kun saa jonkin duunin ja on sairiksella, ei työtön. Lopussa jollain hiton sairaseläkkeellä, ei työtön. Lopuksi loispummieläkeläinen, ei työtön. Tällä kikkailulla tilastoissa saadaan näyttämään, että työttömiä ei paljoa olekkaan.

        Samaa peli nuoremmillakin, tottakai. Mutta nuoremmat ei sairastele, ovat enemmän työttöminä, koska niitä ei huolita duuneihin, koska on "työllistettävä" näitä pummiputkessa olevia.

        Suomessa työikäisiä 4 miljoonaa ihmistä, työllisiä 2,4 miljoonaa. Loput nyt hommailevat jotain muuta, kuin tekevät töitä.Ja päälle siis lapset ja loispummieläkeäliset. 2,4 miljoonaa ihmistä elättää pian 5,5 miljoonaa kaikkinensa.

        Kenestä kuulostaa järkevältä suhteelta, kysynpähän vaan.

        =DW=


      • tilastot
        ö-Öö kirjoitti:

        Tilastokikkailua

        Kyllä kai järkikin sanoo, että vanha naakka pysty pitkään fyysisiin hommiin. Paljoa muuta ei kuitenkaan ole vähällä koulutuksella tarjolla, ei pikaisesti loispummiutuvia kannata paljoa kouluttaa, menee hukkaan.

        Tässä tulee tilastot. Kun koulutuksessa, ei työtön, kun saa jonkin duunin ja on sairiksella, ei työtön. Lopussa jollain hiton sairaseläkkeellä, ei työtön. Lopuksi loispummieläkeläinen, ei työtön. Tällä kikkailulla tilastoissa saadaan näyttämään, että työttömiä ei paljoa olekkaan.

        Samaa peli nuoremmillakin, tottakai. Mutta nuoremmat ei sairastele, ovat enemmän työttöminä, koska niitä ei huolita duuneihin, koska on "työllistettävä" näitä pummiputkessa olevia.

        Suomessa työikäisiä 4 miljoonaa ihmistä, työllisiä 2,4 miljoonaa. Loput nyt hommailevat jotain muuta, kuin tekevät töitä.Ja päälle siis lapset ja loispummieläkeäliset. 2,4 miljoonaa ihmistä elättää pian 5,5 miljoonaa kaikkinensa.

        Kenestä kuulostaa järkevältä suhteelta, kysynpähän vaan.

        =DW=

        Järkevää tai ei, mitään ei voi muuttaa kun tilanne on mikä on.


      • eiromu
        ö-Öö kirjoitti:

        Tilastokikkailua

        Kyllä kai järkikin sanoo, että vanha naakka pysty pitkään fyysisiin hommiin. Paljoa muuta ei kuitenkaan ole vähällä koulutuksella tarjolla, ei pikaisesti loispummiutuvia kannata paljoa kouluttaa, menee hukkaan.

        Tässä tulee tilastot. Kun koulutuksessa, ei työtön, kun saa jonkin duunin ja on sairiksella, ei työtön. Lopussa jollain hiton sairaseläkkeellä, ei työtön. Lopuksi loispummieläkeläinen, ei työtön. Tällä kikkailulla tilastoissa saadaan näyttämään, että työttömiä ei paljoa olekkaan.

        Samaa peli nuoremmillakin, tottakai. Mutta nuoremmat ei sairastele, ovat enemmän työttöminä, koska niitä ei huolita duuneihin, koska on "työllistettävä" näitä pummiputkessa olevia.

        Suomessa työikäisiä 4 miljoonaa ihmistä, työllisiä 2,4 miljoonaa. Loput nyt hommailevat jotain muuta, kuin tekevät töitä.Ja päälle siis lapset ja loispummieläkeäliset. 2,4 miljoonaa ihmistä elättää pian 5,5 miljoonaa kaikkinensa.

        Kenestä kuulostaa järkevältä suhteelta, kysynpähän vaan.

        =DW=

        Kerros ny,miten naakka,siis tämä. http://birdphoto.cz/photos/4977_v.jpg pystyy tekemään töitä.
        Tai mikä on loispummieläkeläinen.?
        Et taida ittekkään ymmärtää mitä kirjoitat,vai onko vaan väärä lääkitys.?


    • bessie-

      Noin huonoksi ei onneksi ole muuttunut.

      Työnantaja (tai työhaastattelija) ei saa kysyä minkäänlaisia työnhakijan yksityisyyttä ja/tai yhdenvertaisuutta loukkaavia kysymyksiä.
      Se on kielletty ja jokainen työnantaja tai työhaastattelijan asemassa oleva sen varmasti tietää.

      • ent.siivoojaparka

        Harjaantuneen työhaastattelijan ei edes tarvitse tehdä suoria kysymyksiä työnhakijan yksityisasioista. Hän saa paljon selville leppoisasti jutellessa työhakijan kanssa niitä näitä, omiakin asioitaan.
        Hän saa melko hyvän kokonaiskuvan ihmisen terveydestä, fyysisestä ja psyykkisestä, jo hänen ilmeittensä, liikkeittensä ja eleittensä perusteellakin.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      301
      2719
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      103
      2132
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      80
      1625
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      179
      1485
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      66
      1308
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1215
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1086
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1084
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      1030
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      911
    Aihe