Tietokoneen aika heittelee?

kellopeli

Monesti tietokoneen käynnistettyä aika näyttää mitä sattuu ja kello on säädettävä oikeaan aikaan?
Mistähän tämäkin johtuu?

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bios patteri tyhjä?

      • Komppaan

        Juurikin näin. Tämä on se ensimmäinen oire patterin loppumisesta.


    • kellopeli

      Ahaa, eli patterin vaihtoon.
      Selvä kiitos...kokeillaan korjaantuuko.

    • siitäsejohtuu

      Skankkikoneesta

    • 56465435665

      Kannattaa ensin tarkistaa että jos biosissa kello pysyy ajassa. Voi olla vika windowsissakin. Ei tarvitse turhaan alkaa vaihteleen patteria, varsinkaan läppäristä.

      • fdsafdsa

        Windows ottaa aikansa netistä palvelimelta, joten siinä ei oikein voi olla vikaa jos se nyt yleensä aikaa näyttää, enkä ole koskaan kuullut Windowsin kellon seonneen omin päin.


      • 56465435665
        fdsafdsa kirjoitti:

        Windows ottaa aikansa netistä palvelimelta, joten siinä ei oikein voi olla vikaa jos se nyt yleensä aikaa näyttää, enkä ole koskaan kuullut Windowsin kellon seonneen omin päin.

        Et varmaan ole kuullut, mutta Googleta aiheesta. Palvelin voi olla persiistä, windows voi vaatia patchin...
        Homma on sillä selvä, kun tutkii biosin aikaa.


      • ihateubuntu
        fdsafdsa kirjoitti:

        Windows ottaa aikansa netistä palvelimelta, joten siinä ei oikein voi olla vikaa jos se nyt yleensä aikaa näyttää, enkä ole koskaan kuullut Windowsin kellon seonneen omin päin.

        Kerran viikossa tuo ruoja netistä päivittää, paremmissa käyttöjärjestelmissä melkein heti kun netti on auki.


      • 56465435665 kirjoitti:

        Et varmaan ole kuullut, mutta Googleta aiheesta. Palvelin voi olla persiistä, windows voi vaatia patchin...
        Homma on sillä selvä, kun tutkii biosin aikaa.

        Erittäin harvinaista. Ei muistaakseni ole sattunut moneen vuoteen tällaista vaan kellonajan muuttuminen on johtunut käytännössä aina bios patterista.


      • elmerize
        kannyman kirjoitti:

        Erittäin harvinaista. Ei muistaakseni ole sattunut moneen vuoteen tällaista vaan kellonajan muuttuminen on johtunut käytännössä aina bios patterista.

        Eihän koneen patteri vielä kuudessa vuodessa tyhjenekkään.


      • elmerize kirjoitti:

        Eihän koneen patteri vielä kuudessa vuodessa tyhjenekkään.

        Riippuu patterista. Halvat kiinalaispatterit tyhjenevät nopeasti. Näin oli ainakin sormiparistojen kohdalla.


      • kyllä se tyhjenee parissa kolmessakin vuodessa. riippuu koneesta ja sen merkistä.


      • akku_se_on

        Minulla on muutama noin melkein kymmenen vuotiasta ja samat patterit edelleen. Eikös se patteri lataudu aina kun on virrat päällä.


      • cr_2032
        akku_se_on kirjoitti:

        Minulla on muutama noin melkein kymmenen vuotiasta ja samat patterit edelleen. Eikös se patteri lataudu aina kun on virrat päällä.

        Ei patterit lataannu.


      • akku_se_on
        cr_2032 kirjoitti:

        Ei patterit lataannu.

        Kyllä ne ladattavat paristot yleensä lataantuu.


      • fdsafdsa
        56465435665 kirjoitti:

        Et varmaan ole kuullut, mutta Googleta aiheesta. Palvelin voi olla persiistä, windows voi vaatia patchin...
        Homma on sillä selvä, kun tutkii biosin aikaa.

        Yritysverkossa olevassa koneessa ongelma lienee mahdollisempaa jos aika otetaan firman omalta AD-palvelimelta.

        Nopeasti katsomalla löytämäni tapaukset olivat lähinnä sellaisia, joissa yhteyttä palvelimeen ei ollut tai asetuksissa oli väärä palvelin tms.

        Voi olla että jos on ollut asennettuna erillisiä gadgetteja, niin ne vaihtelevat noita asetuksia.


      • cr_2032
        akku_se_on kirjoitti:

        Kyllä ne ladattavat paristot yleensä lataantuu.

        Totta kai akut lataantuu mutta
        cr2032
        mitä tietokoneissa (pöytä ja joissakin läppäreissä) käytetään on

        PARISTO.
        .


    • hmhmhm

      Onko sinulla vain yksi käyttöjärjestelmä kuitenkin?

      Jos on linux ja windows dualboottina, voi kello heittelehtiä.

      • höpön_höpöä

        On molemmat, eikä heittele. Windows ottaa ajan biosista ja menee yleensä parilla tunnilla pieleen, jos se ei tarkasta aikaa netistä. Linux ottaa ajan aluksi biosista ja korjaa sen netistä ja osaa sitten korjata biosin kellon virheen, vaikka ei olisi nettiä.


      • hmhmhm
        höpön_höpöä kirjoitti:

        On molemmat, eikä heittele. Windows ottaa ajan biosista ja menee yleensä parilla tunnilla pieleen, jos se ei tarkasta aikaa netistä. Linux ottaa ajan aluksi biosista ja korjaa sen netistä ja osaa sitten korjata biosin kellon virheen, vaikka ei olisi nettiä.

        No niin on minullakin molemmat ja aika heittelehti kunnes muutin asetuksia.

        Se siis riippuu asetuksista ja VOI heittelehtiä. Potentiaali ei ole sinullekaan näköjään tuttu, jotakin voi tapahtua ja tapahtuu varmasti ovat kaksi eri asiaa.


      • höpön_höpöä
        hmhmhm kirjoitti:

        No niin on minullakin molemmat ja aika heittelehti kunnes muutin asetuksia.

        Se siis riippuu asetuksista ja VOI heittelehtiä. Potentiaali ei ole sinullekaan näköjään tuttu, jotakin voi tapahtua ja tapahtuu varmasti ovat kaksi eri asiaa.

        Nii siis windowsissa heittelehti kun se ei tarkistanut netistä aikaa ja muutit asetuksia. Linuxit tarkistavat oletuksena netistä, heti ensimmäisellä minuutilla.


      • hmhmhm
        höpön_höpöä kirjoitti:

        Nii siis windowsissa heittelehti kun se ei tarkistanut netistä aikaa ja muutit asetuksia. Linuxit tarkistavat oletuksena netistä, heti ensimmäisellä minuutilla.

        Windowsissa windowsissa.

        Eikä tämä ole mikään kampanja linuxia vastaan, vaan yksi mahdollinen skenaario aloittajan ongelmaan.

        Jos sullakin on tuo ongelma, niin googlaa, se on helposti korjattavissa. Sen voi korjata kummasta päästä vaan, joko winukasta tai ubunusta.


    • fdsafdsa

      Teillä on ihmeellisiä ongelmia. Minulla kellokin vaan toimii täysin käyttöjärjestelmästä ja muista riippumatta tietokoneessa aina.

    • kellopeli

      Vaihdoin patterin ja asetuksista vielä katsoin että
      aika palvelin on
      time.Windows.com

      on muuten näissä aika palvelimissa vaihtoehtoja, lisäksi
      time.nist.gov
      time-nw.nist.gov
      time-a.nist.gov
      time-b.nist.gov

      • Oletuksena pitäisi toimia hyvin.


      • 21-31-41-51
        kannyman kirjoitti:

        Oletuksena pitäisi toimia hyvin.

        Oletuksena sinun ei olisi tarvinnut mainita mitään.


    • ylikellotus

      Aloittajalla on tuskin kyse samasta asiasta, mutta kellonaikaa saattaa sotkea myös itsestään ylikellotteleva emolevy. Minulla kello alkoi jätättämään. Kun lukitsi biosista taajuudeet vakioiksi, niin sen jälkeen loppui kellon sekoilu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      125
      2058
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      245
      1836
    3. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      59
      1423
    4. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      113
      1281
    5. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1238
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      104
      1095
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      950
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      65
      907
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      45
      847
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      821
    Aihe