pelit eivät ole kehittyneet

hoiwoo

tuntuuu että nuo kaikki pelit vaan huononee vuosi vuodelta
sotapelit on samaa paskaa vuosi vuodelta kuin urheilupelit
oikeesti grafiikat paranee pikkuisen

5

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Amiga500

      Niin ennen tehtiin vähän laadukkaita pelejä ja nykyään paljon vähemmän laadukkaita.

      Lyhykäisyydessään nykyään pelit on: 2 min peliä -> cut scene -> 1 min peliä -> cut scene ->3 min peliä -> cut scene...ja harvemmin noita edes pystyy skippaamaan.
      Ennen pelit kesti 20-30 tuntia pelata läpi vaikka skippasi kaikki cut scenet, nykyään hyvä jos kestää 10 tuntia pakollisilla cut sceneillä.

    • hessupopo

      Gta iv on hyvä en ikin kyllästy
      Jjjeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    • Kokeilejotainuutta

      Ehkä pitäisi vaihtaa toisenlaisiin peleihin? Onko vika lajityyppiin kyllästymisessä?

      Jos tavoite pelaamisessa on päästä vaan räiskimään kaikkea mikä liikkuu, eikä yhtään kiinnitä huomiota pelin juoneen... Onko mikään ihme että kaikki alkaa toistaa itseään? Viittaan tällä nyt siihen, että ne kaikki välianimaatiot skipataan tai niiden aikana lähdetään vessaan. Ja jalkapallo nyt on jalkapalloa vielä 30 vuodenkin päästä. Kovin suuria juonenkäänteitä on turha odotella. Ainoa mikä vaihtuu, on pelipaidan väri ja pelaajan nimi.

      Joskus aikanaan meinasi meikäläisenkin peli-into hiipua, kun oli kyllästytty urheiluun, räiskintään ja ralliin. Sitten löytyi ihan toisenlaiset tarinavetoiset pelit, seikkailut ja roolit. Etenkin ne pelit, joissa pelaajan valinnat vaikuttavat oleellisesti koko juonen etenemiseen, ovat aivan mahtavia. Saman pelin voi pelata läpi monta kertaa, aina eri tapahtumilla. Viimeisin pelaamani peli vei muuten 125 tuntia ekalla läpipeluulla...

      Siitä olen kyllä samaa mieltä, että pelien laatu on romahtanut menneistä ajoista, kun netistä ei päässyt lataamaan korjauspäivityksiä. Silloin pelit tehtiin valmiiksi ennen julkaisua. Nyt julkaisussa markkinoille tuodaan raakile, jota sitten paikkaillaan lukuisilla päivityksillä, koska peli ei muuten toimi.

    • yhtä_hyviä_ovat

      Vasta 3-4 päivää sitten julkaistiin Obsidianin uusin peli, Pillars of Eternity, jota tekemässä ovat olleet entiset black islen työntekijät ja samat heput jotka ovat tehneet mm. Baldur's Gaten, Icewind Dalen ja Planescape Tormentin. Ne peliarvostelijat jotka ovat sitä ehtineet kauemminkin pelata, sanovat että se on paras peli mitä 15 vuoteen on julkaistu.
      Itse olen ehtinyt vasta 3 päivää pelata, mutta peli on niin mukaansatempaava ja loistelias että väittäisin jo että uudet pelit eivät ole yhtään sen huonompia kuin entisaikojenkaan parhaat mestariteokset.
      Grafiikaltaan ja teknisesti se on paljon parempi ja nykyaikainen, esim. 4k-näytölläkin pelatessa on todella yksityiskohtaiset ja tarkat grafiikat ja korkean resoluution tekstuurit vastoin kuin vanhoissa Black Islen peleissä.

    • 3283

      Ne cutscenet on sitä varten, että ne kannattaa katsoa. Juoni on tietenkin se ykköstekijä, mutta ovathan ne myös niin hienon näköiset!

      Ennen tehtiin loistavia pelejä. Koodaajien piti nähdä vaivaa ja koodata pelin grafiikkamoottori kokonaan itse. Nykyään kaikki koodaaminen perustuu rajapintojen käyttöön, ei enää innovaatioihin.

      Mietitään vaikka Doomia, joka on jo yli 20 vuotta vanha. John Carmack kehitti siihen sellaisen grafiikkamoottorin, joka kykenee piirtämään 3D-ympäristön nopealla teksturoinnilla ja vaatii prosessoritehoa vain 33 - 66 MHz! Juju on siinä, että peli ei ole oikeasti 3D, vaan 2,5 D. Tietokoneen prosessorin on nopeampaa laskea raycasting-metodilla tuotettu grafiikka kuin täysi 3D-grafiikka.

      Peli on ehkä perusidealtaan yksinkertainen, mutta siinä on tarina ja hyvän pelaajan tulee osata taktikoida tyhmät viholliset taistelemaan toisiaan vastaan ja laskea panosten riittäminen ja miettiä tarkkaan kaikki kulmat, joista kannattaa edetä. Doomissa on myös loistava nelinpeli lähiverkossa kolmessa eri pelimuodossa.

      Myöhemmin tuli Quake, joka on täysin 3D, mutta se koodattiin niin hienosti, että tehovaatimukset olivat vain Pentium-prosessori ja muutama megatavu muistia. Carmack kehitteli Z-puskuroinnin, joka varmisti, että vain pelaajalle näkyvät elementit piirrettiin kuvaruudulle ja koodi optimoitiin osittain assembly-kielellä, jotta pelistä saatiin mahdollisimman nopea.

      Ennen sitä osattiin tehdä pelejä... ja ne seikkailupelit ne vasta olivat jotakin. Lucasarts loi monta mahtavaa seikkailupeliä ja Access-Softwaren Tex Murphyt säväyttivät paitsi tarinankerronnallaan, mutta myös graafisesti. Under a Killing Moon panee oikeasti ajattelemaan: "Onko tämä oikeasti tehty vuonna 1994?"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      248
      6419
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

      ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      196
      5966
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

      Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      19
      5521
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

      No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      121
      4283
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      143
      3533
    6. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      130
      3353
    7. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

      Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      23
      3046
    8. Töppö-persut ovat todella tyhmiä

      sen kertoo tämäkin avaus: "Persujen suosio vain laskee" Töppö-persu vaan unohtaa, että ennen tätä galluppia persujen kan
      Maailman menoa
      8
      2512
    9. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

      Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      263
      2464
    10. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

      Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      134
      2322
    Aihe