Itse luen juuri tuollaisia, mutta satunnaisesti. Mistä se Fantom kertoo ja kuka se on, mitä ovat Llongot?
Luetko sarjakuvia päivälehdestä esim. Fantomia?
5
<50
Vastaukset
Longot ovat samaa sukua kuin kortot.
Longot ovat vain pidempiä.
Fantom on Tom Of Finlandin fani, eli kannattaja.
Fantomin hevosella ei ole aisaa.
Ei ainakaan näkyvissä.
Fantom lukee nyrkkiä ja Perjantaita.
H.- Mustanaamiofani
Olen kyllä lukenut Mustanaamio-sarjakuvalehtiä, ja olen pitänyt niistä. Mustanaamio on siis sama, kuin Fantom. Minulle tulevassa päivälehdessä ei valitettavasti ole Fantomia. Lukisin kyllä, jos olisi.
Hahmon taustalla oli muistaakseni tilanne, jossa rikollisuus ja epäoikeusenmukaisuus rehotti, ehkä jokin henkilökohtainen juttukin. En muista tarkkaan. Mustanaamio vannoi puolustavansa heikompia ja lakia ja oikeutta.
Mustanaamion ammatti periytyy isältä pojalle, ja riippuu siitä, mistä ajasta on kyse, kuka on kulloinkin trikooasun sisällä. Useimmiten sarjakuvassa esiintyy tietyn sukupolven mustanaamio, jonka vaimo on Diana, ja perheessä on poika, joka perii joskus isänsä ammatin. Kääpiöheimolaiset, konnat ja muutkin ihmiset uskovat, että Mustanaamio ei kuole koskaan, mutta hänen kuollessaan poika on aina kasvanut tehtävän asettamiin vaatimuksiin ja hyppää isänsä trikoisiin.
Konnien pelkäämä Mustanaamion on "paha pahoille ja kova koville". - ö-Öö
Harvemmin.
Lukenut aina sarjiksia, ennen kuin osasin edes lukea. Ei. tule lehtiä, en tiedä julkaistaanko enää missään, ehkä Kalevan paperiversiossa. Aika taisi ajaa mustiksen ohi, kävi vanhanaikaieksi. Lisäksi se on selkeästi suunnattu lapsille, vaikka aikuiset edelleen lukevat paljon sarjiksia. Tietenkään perusidea ei vanhene, hyvä/paha, siihenhän melkein mikä tahansa perustuu. Jotenkin lasken mustiksen samaan sarjaan Tarzan-kirjojen kanssa. No tietenkin kummatkin yksinäisiä sankareita viidakossa, mutta ne muutenkin samanlaisia ja käsikirjoituksetkin melkein identtisiä. Mustiksen juonella kirjoittais Tarzanin ja toisinpäin.
En tiedä, uusiutuiko mustis viime aikoina, jotenkin epäilyttää, että ei juurikaan. Liian kaukainen nykyihmisille, pitää muistaa joku Aku Ankka vaan porskuttaa, se on ajassa kiinni ja sitä lukevat aikuiset ja lapset. Lisäksi jossain mustiksessa kovin vähän hahmoja, muutam vakihahmo ja vierailevat pahikset, jotka aina samanlaisia.
Ai niin, kyllä mustis edelleen, tavllaan on lehdissä. Jaarla käyttää aina joskus mustista sarjakuvissaan. Mun mielestä kiintoisampia, kuin alkuperäiset:
https://www.google.fi/search?q=mustanaamio&espv=2&biw=640&bih=310&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=WOgkVY7hEMiYsgHkm4H4AQ&ved=0CAYQ_AUoAQ&dpr=2.5#tbm=isch&q=mustanaamio fingerpori
=DW= Lee Falk joka teki Fantom/Mustanaamio/Urjaa yli 60 vuotta on kuollut. Muutenkin siitä meni maku viimeisinä aikoinaan, kun Vaeltava aave ei enää saanut ampua eikä juuri lyödäkään. Fantomin sukuhan sai alkunsa yli 400 vuotta sitten, kun I Fantom pelastui ainoana merirosvojen hyökkäyksestä ja selvisi viidakkoon myrkkynuolikääpiöiden seuraan. Hän vannoi pääkallo kourassaan kuin Hamlet vainoavansa merirosvoja aina ja ikuisesti. Sekin vala vesittyi kun somalimerirosvot muuttuivat hyväksytyn ammatin harjoittajiksi. Ainoa asia joka jäi kiinnostamaan oli kumpi Walkerin kaksosista, poika vai tyttö olisi jatkanut isänsä uraa.
Fingerpori tulee katsottua.
http://www.hs.fi/fingerpori/s1305943729242
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293135- 1201269
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101155- 58981
- 71978
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu175919olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26917Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38891Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66860Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75794