sossu urputtaa sähkölaskusta!

santtujanttu

Sossun mukaa mu sähkölasku on muka liian korkee! Miten laitan sussu virkailijalle luun kurkkuun?! Jos mä sanon et saunon mu sähkösaunal ni se nostaa mu sähkölaskuu, vanha kiuas?

3

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikoinaan Turun Lääninoikeus (nyk. hovioikeus) teki päätöksen jonka mukaan saunamaksu ei kuulu toimeentulotuella katettaviin menoihin - tuolta pohjalta en lähtisi saunomiseen vetoamaan sähkölaskua korottavana tekijänä.

Sen sijaan järkevää voisi olla viitata asumiskulujen kohtuullisuuteen. Mutta kyseenalaista lienee ylisuureen sähkölaskuun saada tukea: http://toimeentulotuki.net/sosiaalitoimisto/asumismenot.php

• sähköpihi

Miten/miksi pitäisi laittaa sossun virkailijalle luu kurkkuun? Jos kulutat liikaa sähköä, niin se on sinun ongelmasi, ei sossun ongelma. Jos et ole työelämässä, niin yhteiskunta tarjoaa minimitoimeentulon, mutta ei sen enempää.

Mikä on sähkölaskusi suuruus? Minulla ja kahdella lapsellani sähkölaskun suuruus on noin 35 euroa/kk (vanhat kodinkoneet, vanhat tietokoneet jne mutta lamppuja ei pidetä päällä turhaan, TV ja tietokoneet sammutetaan yöksi kytkimestä jne). Naapurillani (yksin asuva eläkeläismummo kerrostalokaksiossa) sähkölasku on noin 15 euroa/kk ja hänellä sähköä vievät valaistus, vanhat kodinkoneet ja TV. Näihin summiin ei kuulu lämmitys, vaan ainoastaan valaistus ja käyttösähkö.

• OliskoTällanenTilanne

Jos aloittajan asunnossa on sähkölämmitys, niin vuokra sähkölaskun lämmitysosuus (noin 60% laskusta) yhteensä ei saa ylittää kuntakohtaista hyväksyttävää maksimia. Näin oli ainakin edellisessä asuinkunnassani ja jouduin vararikkoon erehdyttyäni asumaan sähkölämmitteiseen rivariyksiöön. Vuokra oli ok, mut ne sähkölaskut siihen päälle ei enää sossulle kelvanneet, piti maksaa perusosasta...

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      20
      6246
    2. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      25
      3737
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      168
      2868
    4. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      29
      2810
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      82
      1724
    6. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      147
      1602
    7. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      9
      1563
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      148
      1561
    9. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      1288
    10. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      21
      1202
    Aihe