sossu urputtaa sähkölaskusta!

santtujanttu

Sossun mukaa mu sähkölasku on muka liian korkee! Miten laitan sussu virkailijalle luun kurkkuun?! Jos mä sanon et saunon mu sähkösaunal ni se nostaa mu sähkölaskuu, vanha kiuas?

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikoinaan Turun Lääninoikeus (nyk. hovioikeus) teki päätöksen jonka mukaan saunamaksu ei kuulu toimeentulotuella katettaviin menoihin - tuolta pohjalta en lähtisi saunomiseen vetoamaan sähkölaskua korottavana tekijänä.

      Sen sijaan järkevää voisi olla viitata asumiskulujen kohtuullisuuteen. Mutta kyseenalaista lienee ylisuureen sähkölaskuun saada tukea: http://toimeentulotuki.net/sosiaalitoimisto/asumismenot.php

    • sähköpihi

      Miten/miksi pitäisi laittaa sossun virkailijalle luu kurkkuun? Jos kulutat liikaa sähköä, niin se on sinun ongelmasi, ei sossun ongelma. Jos et ole työelämässä, niin yhteiskunta tarjoaa minimitoimeentulon, mutta ei sen enempää.

      Mikä on sähkölaskusi suuruus? Minulla ja kahdella lapsellani sähkölaskun suuruus on noin 35 euroa/kk (vanhat kodinkoneet, vanhat tietokoneet jne mutta lamppuja ei pidetä päällä turhaan, TV ja tietokoneet sammutetaan yöksi kytkimestä jne). Naapurillani (yksin asuva eläkeläismummo kerrostalokaksiossa) sähkölasku on noin 15 euroa/kk ja hänellä sähköä vievät valaistus, vanhat kodinkoneet ja TV. Näihin summiin ei kuulu lämmitys, vaan ainoastaan valaistus ja käyttösähkö.

    • OliskoTällanenTilanne

      Jos aloittajan asunnossa on sähkölämmitys, niin vuokra sähkölaskun lämmitysosuus (noin 60% laskusta) yhteensä ei saa ylittää kuntakohtaista hyväksyttävää maksimia. Näin oli ainakin edellisessä asuinkunnassani ja jouduin vararikkoon erehdyttyäni asumaan sähkölämmitteiseen rivariyksiöön. Vuokra oli ok, mut ne sähkölaskut siihen päälle ei enää sossulle kelvanneet, piti maksaa perusosasta...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe