Freelancer verokortista

Friikku_20

pystynkö olemaan freelance verokortilla kokopäivätyössä vakipalkalla, koska tekisin sen rinnalla keikkahommia muutamaan, noin kolmeen, muhunkin paikkaan iltaisin ja viikonloppuisin?

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei ja kiitos kysymyksestäsi

      Voit käyttää freelance verokorttia kaikissa työsuhteissasi. Huolehdithan vain siitä, että tuloraja riittää.

      Ystävällisin terveisin Aila Verotiimistä

      • EriVastaus

        Minua neuvottiin niin, että koska en tee freelance töitä päätoimisesti vaan minulla on vakituinen tavallinen työ, niin siihen työhön hankin ns. normiverokortin. Freelance eli keikkatöitä varten teen sivutuloverokortilla. Molemmissa on kyllä sama veroprosentti. Virkailija sanoi, että päätoimisesti freelance kortilla voi tehdä, jos ei ole mitään päätyötä. Eikös kysyjällä ole sama tilanne ? Miksi kohdellaan eri lailla ?


      • Hei Erivastaus ja kiitos kysymyksestäsi!

        Freelance korttia suositellaan työntekijälle, jolla on lyhytaikaisia työsuhteita useammalle työnantajalle, kuten mm. keikkatyötä tekevälle. Mitään estettä freelance-kortin käyttämiseen vaki- ja keikkatyötä tehtäessä ei ole.

        Freelance verokortissa henkilön tulee itse seurata tulorajansa kertymistä eikä siinä ole ns. lisäprosenttia. Tämän vuoksi vakityössä olevan henkilön, joka tekee myös keikkatyötä, on helpompaa käyttää sivutulon verokorttia, koska tällöin verokorteissa on tulorajat sekä lisäveroprosentit. Tällöin henkilön ei tarvitse itse seurata tulojen kertymistä.

        Luultavasti yllä olevan syyn vuoksi sinulle on suositeltu ns. normaalia verokorttia eikä freelance verokorttia.

        Ystävällisin terveisin,
        Laura Verotiimistä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2580
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1950
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1499
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1028
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      913
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe