pystynkö olemaan freelance verokortilla kokopäivätyössä vakipalkalla, koska tekisin sen rinnalla keikkahommia muutamaan, noin kolmeen, muhunkin paikkaan iltaisin ja viikonloppuisin?
Freelancer verokortista
3
63
Vastaukset
Hei ja kiitos kysymyksestäsi
Voit käyttää freelance verokorttia kaikissa työsuhteissasi. Huolehdithan vain siitä, että tuloraja riittää.
Ystävällisin terveisin Aila Verotiimistä- EriVastaus
Minua neuvottiin niin, että koska en tee freelance töitä päätoimisesti vaan minulla on vakituinen tavallinen työ, niin siihen työhön hankin ns. normiverokortin. Freelance eli keikkatöitä varten teen sivutuloverokortilla. Molemmissa on kyllä sama veroprosentti. Virkailija sanoi, että päätoimisesti freelance kortilla voi tehdä, jos ei ole mitään päätyötä. Eikös kysyjällä ole sama tilanne ? Miksi kohdellaan eri lailla ?
Hei Erivastaus ja kiitos kysymyksestäsi!
Freelance korttia suositellaan työntekijälle, jolla on lyhytaikaisia työsuhteita useammalle työnantajalle, kuten mm. keikkatyötä tekevälle. Mitään estettä freelance-kortin käyttämiseen vaki- ja keikkatyötä tehtäessä ei ole.
Freelance verokortissa henkilön tulee itse seurata tulorajansa kertymistä eikä siinä ole ns. lisäprosenttia. Tämän vuoksi vakityössä olevan henkilön, joka tekee myös keikkatyötä, on helpompaa käyttää sivutulon verokorttia, koska tällöin verokorteissa on tulorajat sekä lisäveroprosentit. Tällöin henkilön ei tarvitse itse seurata tulojen kertymistä.
Luultavasti yllä olevan syyn vuoksi sinulle on suositeltu ns. normaalia verokorttia eikä freelance verokorttia.
Ystävällisin terveisin,
Laura Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1066822- 954241
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista463466Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483372- 1793294
- 503289
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242789- 552045
- 341981
- 131684