Veroilmoitus vuodesta 2014 tuli tänään. Sain niitä kaksi, toinen omalla nimellä ja toinen oli kuolinpesän nimellä. Kuolinpesän veroilmoituksen mukaan maksettavaa olisi 1100e ja itse saisin palautuksia 1200e. Vuoden 2014 ennakkoverot maksoin ja ne näkyivät tässä omalla nimelläni tulleessa veroilmoituksessa.
Isäni kuoli 8.2.2014. Olen ainoa perillinen ja olen maksanut jo perintöveronkin.
Onko tämä siis oikein, mitä veroja maksan?
Kuolinpesän veroulmoitus 2014
1
<50
Vastaukset
Hei ja kiitos kysymyksestäsi
Kertomasi perusteella vaikuttaa siltä, että olet maksanut verot omalla nimelläsi ja tulo on verotettu kuolinpesän tulona. Perintövero ja niiden maksaminen ei vaikuta tähän tilanteeseen.
Kuolinpesä lakkaa olemasta, kun perunkirjoitus on tehty. Näin siis silloin, kun kuolinpesässä on vain yksi perillinen. Tämän jälkeen kuolinpesän omaisuus siirtyy ainoan perillisen omistukseen.
Korjaa molempien veroilmoitukset siten, että siirrät perunkirjoituksen tekemisen jälkeen tulleen tulon, esim. luovutusvoitot ja vuokratulot omalle veroilmoituksellesi.
Ystävällisin terveisin Seija Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu751758- 591708
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3371467Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1681419Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle671290Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1081269Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä621117- 601099
KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin981050Nyt tiistain galluppi alkaa....
Kuka on sun elämän rakkaus? Ketä kaipaat edelleenkin? Nyt nimiä vaan rohkeesti tuohon alle.Tää on ikäväpalsta, eikä mikä57990