Jos työpaikkani sijaitsee toisella paikkakunnalla. Ajan omalla autolla työmatkan päivittäin.vuorotyö. Työnantaja ei maksa kilometreistä korvausta. Voinko ilmoittaa ne tulonhankkimiskuluina vai kuluina oman auton käytöstä?
tulonhankkimiskulut
2
80
Vastaukset
- lpoi
Verottajalle km metrit sit kun jätät veroilmon !
Hei ja kiitos kysymyksestä!
Matkakuluvähennyksen laskeminen riippuu siitä, onko kyse ns. varsinaisesta työpaikasta tai erityisestä työntekemispaikasta. Oletan sinun työpaikkasi olevan varsinainen työpaikka.
Kodin ja työpaikan välisistä matkoista saa vähennyksen sen mukaan, mitä kulkuneuvoa matkoihin on halvinta käyttää. Halvin on yleensä julkinen liikenne. Omaa autoa voidaan pitää halvimpana kulkuneuvona, jos asunnon ja työpaikan välillä ei kulje lainkaan julkista kulkuneuvoa työn alkamisen tai päättymisen aikaan tai julkista kulkuneuvoa käyttäen kävelymatka yhteen suuntaan olisi yli kolme kilometriä. Oman auton käytön mukaan voidaan vähennys laskea myös silloin, jos julkisia käyttäen odotusaika (ei matkustusaika) olisi päivässä yli kaksi tuntia tai matka ajoittuu klo 00.00-05.00 välille.
Kerrot tekeväsi vuorotyötä. Jos osaan työvuoroista sopii julkinen liikenne ja osaan vain oma auto, tulee vähennys laskea näiden suhteessa. Kodin ja työpaikan väliset matkakulut ilmoitetaan veroilmoituksella asunnon ja työpaikan välisinä matkoina.
Tarkempia tietoja matkakuluvähennyksestä löydät täältä: http://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Matkakulut/Asunnon_ja_tyopaikan_valiset_matkat
Ystävällisin terveisin Satu V. Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313884- 412609
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut422568Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82365- 292188
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3032083- 381799
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461623Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461488- 1411477