Tilanteeni:
Minulla on osakeyhtiö jo.
Olen rekisteröitynyt arvonlisävelvolliseksi.
Kyseessä on osakeyhtiö, jonka liikevaihto jää alle 8500€.
Pohdin, pitäisikö minun ilmoittaa että alv-velvollinen toiminta loppuu, koska liikevaihto jää alle 8500€. En kuitenkaan ymmärrä seurauksia sille.
Minulle on hyvin sekavaa seuraavat asia:
Jos poistan yhtiön rekisteristä, voinko silloin esim. laskuttaa toista yhtiötä huolehtimatta arvonlisäverosta?
Voinko olla huolehtimatta asiasta myös siinä tapauksessa, että en poistaisi yhtiötä, mutta liikevaihto jää alle 8500€?
Jos poistan itseni rekisteristä, voinko ostaa esim. työpuhelimen ilman alvia, vaikka en ole rekisterissä?
Jos olen alv-rekisterissä mutta liikevaihto jää alle 8500€, voinko ostaa esim. työpuhelimen ilman alv-osuutta?
Alv rekisteriin kuuluminen
denkko
1
71
Vastaukset
Hei ja kiitos kysymyksistäsi.
Valitettavasti emme tällä palvelulla voi vastata arvonlisävelvollisuutta koskeviin kysymyksiisi.
Kehotan sinua olemaan yhteydessä arvonlisäverotuksen palvelunumeroon 020 697 014 saadaksesi vastaukset kysymyksiisi.
Ystävällisin terveisin
Satu E Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1933971
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m921896Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek281572- 1651392
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut251266Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2121140- 391132
Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?941109Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1291093Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell1951016