Tilanteeni:
Minulla on osakeyhtiö jo.
Olen rekisteröitynyt arvonlisävelvolliseksi.
Kyseessä on osakeyhtiö, jonka liikevaihto jää alle 8500€.
Pohdin, pitäisikö minun ilmoittaa että alv-velvollinen toiminta loppuu, koska liikevaihto jää alle 8500€. En kuitenkaan ymmärrä seurauksia sille.
Minulle on hyvin sekavaa seuraavat asia:
Jos poistan yhtiön rekisteristä, voinko silloin esim. laskuttaa toista yhtiötä huolehtimatta arvonlisäverosta?
Voinko olla huolehtimatta asiasta myös siinä tapauksessa, että en poistaisi yhtiötä, mutta liikevaihto jää alle 8500€?
Jos poistan itseni rekisteristä, voinko ostaa esim. työpuhelimen ilman alvia, vaikka en ole rekisterissä?
Jos olen alv-rekisterissä mutta liikevaihto jää alle 8500€, voinko ostaa esim. työpuhelimen ilman alv-osuutta?
Alv rekisteriin kuuluminen
denkko
1
98
Vastaukset
Hei ja kiitos kysymyksistäsi.
Valitettavasti emme tällä palvelulla voi vastata arvonlisävelvollisuutta koskeviin kysymyksiisi.
Kehotan sinua olemaan yhteydessä arvonlisäverotuksen palvelunumeroon 020 697 014 saadaksesi vastaukset kysymyksiisi.
Ystävällisin terveisin
Satu E Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273553- 412399
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352228Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71997Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431552- 381429
- 1271282
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591230- 131209
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451205