Tilanteeni:
Minulla on osakeyhtiö jo.
Olen rekisteröitynyt arvonlisävelvolliseksi.
Kyseessä on osakeyhtiö, jonka liikevaihto jää alle 8500€.
Pohdin, pitäisikö minun ilmoittaa että alv-velvollinen toiminta loppuu, koska liikevaihto jää alle 8500€. En kuitenkaan ymmärrä seurauksia sille.
Minulle on hyvin sekavaa seuraavat asia:
Jos poistan yhtiön rekisteristä, voinko silloin esim. laskuttaa toista yhtiötä huolehtimatta arvonlisäverosta?
Voinko olla huolehtimatta asiasta myös siinä tapauksessa, että en poistaisi yhtiötä, mutta liikevaihto jää alle 8500€?
Jos poistan itseni rekisteristä, voinko ostaa esim. työpuhelimen ilman alvia, vaikka en ole rekisterissä?
Jos olen alv-rekisterissä mutta liikevaihto jää alle 8500€, voinko ostaa esim. työpuhelimen ilman alv-osuutta?
Alv rekisteriin kuuluminen
denkko
1
91
Vastaukset
Hei ja kiitos kysymyksistäsi.
Valitettavasti emme tällä palvelulla voi vastata arvonlisävelvollisuutta koskeviin kysymyksiisi.
Kehotan sinua olemaan yhteydessä arvonlisäverotuksen palvelunumeroon 020 697 014 saadaksesi vastaukset kysymyksiisi.
Ystävällisin terveisin
Satu E Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667