Omistan pienen asunnon yhdessä toisen henkilön kanssa. Miten saan ilmoitettua puolet viokratulosta, kun lomakkeeseen pitää laittaa menot ja kokonaistulo ja lopputulokseksi kone ( netissä) laskee 100 % mukaan sen tulon. Riittääkö että laitaan lisätietoihin sen 50 % vai ilmoitanko kaikesta puolet tämän asunnonkohdalla??? Kiitos
1/2 osa vuokratuloa, miten ilmoitan
6
79
Vastaukset
- Simppeliä
Jos omistat osan vuokratusta kohteesta, ilmoita lomakkeella vain oma osuutesi vuokratuloista ja niihin kohdistuvista menoista.
Hei ja kiitos kysymyksestä.
Jos omistat vain osan vuokratusta kohteesta, ilmoita pelkästään oma osuutesi vuokratuloista ja niihin kohdistuvista menoista.
Täältä löydät lisätietoa ja esimerkin: https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Vuokratulot/Ilmoita_vuokratulot_Verohallintoon (kohta ”Ilmoita vain oma osuutesi vuokratuloista ja kuluista”)
Ystävällisin terveisin
Sanni Verotiimistä- Vähänapua
Siis jaan kaiken kahdella? Ennen paperiversiossa ilmoitin aina koko tulon ja kaikki menot 100 % mukaan ja lopuksi kysyttiin omaa osuutta siihen laitoin 50 % mukaan. Nyt nettiversiossa ei tätä mahdollisuuta ole. Toiv verotiimi vastaa!!!!
- Simppeliä
Ennen oli ennen, nyt on nyt. Lomake 7 !!!
- hjklöäpåoiu
Verotiimi vastasi selvästi: oma osuus! Ilmoitat sitte netissä tai paperilla.
Hei ja kiitos jatkokysymyksestä,
Kyllä, eli ilmoitat vain oman osuutesi vuokratulosta ja kuluista. Edellisestä vastauksesta löydät linkistä esimerkin ilmoittamisesta.
Jos tarvitset apua vuokratulojen ilmoittamisessa voit ottaa verkkopalvelun asiakastukeen yhteyttä myös puhelimitse 020 697 054 (arkisin klo 9.00–16.15 ppm/mpm)
Ystävällisin terveisin
Sanni Verotiimistä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273553- 412399
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352228Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71997Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431552- 381429
- 1271282
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591230- 131209
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451205