yksityinen pph

lapsekas

Kysyisin tuleeko minun laittaa yksityisenä perhepäivähoitajana tulot itse veroilmoitukseeni, kun niitä ei lainkaan ollut? Ennakkoveroa makselen! Ja sitten vielä saako vastuu vakuutuksen laittaa verotukseen?

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhtenäistämisohjeet

      "2.3 Yksityisten perhepäivähoitajien vähennykset

      Yksityiskohtaisen selvityksen puuttuessa vähennetään yksityisen perhepäivähoitajan tulosta hoitomenoina 116,70 euroa/kuukausi jokaisesta hoidettavana olleesta lapsesta. Arvioitu määrä perustuu Suomen Kuntaliiton suositukseen kunnallisille perhepäivähoitajille korvattavien hoitokustannusten määristä.

      Jollei lapsi ole viittä päivää viikossa perhepäivähoidossa, vähennetään lapsesta aiheutuneina hoitomenoina muun selvityksen puuttuessa 5,43 euroa/päivä.

      Vähennettävä määrä kattaa samat kulut, jotka kunnallisille perhepäivähoitajille tulisi korvata Suomen Kuntaliiton suosituksen mukaan, ks. edellinen kohta kunnallisten perhepäivähoitajien korvauksista ja vähennyksistä.

      Tämän vähennyksen lisäksi voidaan erillisen selvityksen perusteella vähentää esim. seuraavanlaisia kuluja:
      asiantuntijan hoitolapselle määrittelemän erityisruokavalion (esim. allergian, keliakian tai usean eri sairauden aiheuttaman ruokavalion) aiheuttama lisäkustannus
      erityishankintojen, kuten esim. kaksosten rattaiden, syöttötuolien ym. kulut
      huoneiston saneerauskulut, jos huoneisto saneerataan hoitolapsen allergisuuden vuoksi
      perhepäivähoidosta mahdollisesti aiheutuvat tiemaksujen korotukset
      piharakenteiden hankkimis- tai kunnostamiskulut, kuten esim. hiekkalaatikon hiekan vaihtokustannukset
      perhepäivähoitajan ammattikirjallisuuden hankinnasta aiheutuneet kulut"
      https://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Verohallinnon_ohjeet/2013/Verohallinnon_yhtenaistamisohjeet_vuodel(30837)

    • Hei ja kiitos kysymyksestäsi nimimerkki "lapsekas"

      Kyllä sinun pitää ilmoittaa nämä tulot veroilmoituksellasi. Nämä kun eivät siirry ennakkoveron tiedoista. Ilmoita tulot näistä veroilmoituksen kohdassa 1.4. Muut ansiotulot ja kohdassa 3.4. Tulonhankkimiskulut näihin tuloihin kohdistuvat kulut.

      Jos olet maksanut pakollisia eläke- ja työttömyysvakuutusmaksuja, ne tulevat kohtaan 3.2. Ja nämä kaikki tiedothan voit ilmoittaa vaihtoehtoisesti netissä vero.fi/veroilmoitus.

      Ystävällisin terveisin Pirjo Verotiimistä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2102
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      171
      1630
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1312
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1172
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1058
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe