yksityinen pph

lapsekas

Kysyisin tuleeko minun laittaa yksityisenä perhepäivähoitajana tulot itse veroilmoitukseeni, kun niitä ei lainkaan ollut? Ennakkoveroa makselen! Ja sitten vielä saako vastuu vakuutuksen laittaa verotukseen?

2

93

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhtenäistämisohjeet

"2.3 Yksityisten perhepäivähoitajien vähennykset

Yksityiskohtaisen selvityksen puuttuessa vähennetään yksityisen perhepäivähoitajan tulosta hoitomenoina 116,70 euroa/kuukausi jokaisesta hoidettavana olleesta lapsesta. Arvioitu määrä perustuu Suomen Kuntaliiton suositukseen kunnallisille perhepäivähoitajille korvattavien hoitokustannusten määristä.

Jollei lapsi ole viittä päivää viikossa perhepäivähoidossa, vähennetään lapsesta aiheutuneina hoitomenoina muun selvityksen puuttuessa 5,43 euroa/päivä.

Vähennettävä määrä kattaa samat kulut, jotka kunnallisille perhepäivähoitajille tulisi korvata Suomen Kuntaliiton suosituksen mukaan, ks. edellinen kohta kunnallisten perhepäivähoitajien korvauksista ja vähennyksistä.

Tämän vähennyksen lisäksi voidaan erillisen selvityksen perusteella vähentää esim. seuraavanlaisia kuluja:
      asiantuntijan hoitolapselle määrittelemän erityisruokavalion (esim. allergian, keliakian tai usean eri sairauden aiheuttaman ruokavalion) aiheuttama lisäkustannus
      erityishankintojen, kuten esim. kaksosten rattaiden, syöttötuolien ym. kulut
      huoneiston saneerauskulut, jos huoneisto saneerataan hoitolapsen allergisuuden vuoksi
      perhepäivähoidosta mahdollisesti aiheutuvat tiemaksujen korotukset
      piharakenteiden hankkimis- tai kunnostamiskulut, kuten esim. hiekkalaatikon hiekan vaihtokustannukset
      perhepäivähoitajan ammattikirjallisuuden hankinnasta aiheutuneet kulut"
      https://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Verohallinnon_ohjeet/2013/Verohallinnon_yhtenaistamisohjeet_vuodel(30837)

• Hei ja kiitos kysymyksestäsi nimimerkki "lapsekas"

Kyllä sinun pitää ilmoittaa nämä tulot veroilmoituksellasi. Nämä kun eivät siirry ennakkoveron tiedoista. Ilmoita tulot näistä veroilmoituksen kohdassa 1.4. Muut ansiotulot ja kohdassa 3.4. Tulonhankkimiskulut näihin tuloihin kohdistuvat kulut.

Jos olet maksanut pakollisia eläke- ja työttömyysvakuutusmaksuja, ne tulevat kohtaan 3.2. Ja nämä kaikki tiedothan voit ilmoittaa vaihtoehtoisesti netissä vero.fi/veroilmoitus.

Ystävällisin terveisin Pirjo Verotiimistä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3603
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2449
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2274
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2047
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1562
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1489
    7. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1292
    8. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1289
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      265
      1265
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1255
    Aihe